Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Velgen worden steeds groter
    ... In feite voor de ego van wie de wagen bestelt, idem voor de grote vierdubbele al dan niet fake uitlaten.
    Nu kan met actieve vering hetzelfde resultaat met kleine smalle velgen bereikt worden, maar dat zou niet verkopen !!

Comment

• Vandaag test rit gedaan met de audi 55 quattro etron.

Qua grootte net iets kleiner en smaller dan de q7/q8.

Paar maanden geleden testrit gedaan met de q8 en had daar toch het gevoel van met een tank te rijden.

Binnen is het idem als de a6/a7/a8/q8 behalve de software aanpassingen in de virtual cockpit met de EV info.

Korte resume:

+ muisstil
      + acceleratie is instant en echt wel snel voor een 2.7 ton zware suv
      + gevoelsmatig voel je echt niet dat je met een zware suv rijdt
      + MMI is top maar de haptische feedback van de touchscreen moet je wel uitzetten
      + veel ruimte / koffer
      + standaard luchtvering zodoende je via audi drive select heel comfortabel kunt rijden maar ook heel sportief
      + geen exotisch model
      + als bestaande audi rijder ben je direct vertrouwd met interface

- verbruik 33kwh!!
      - range is 325km
      - het stil rijden is apart en moet even wennen (negatief punt?)
      - in stad rijden is gevaarlijker dan gewone wagen voor fietsers
      - kostprijs is 110k€

Algemeen is het een top wagen voor zakelijke rijders (100% fiscaal in te brengen)
      Voor mensen die veel km's rijden en vooral "lange afstanden" denk ik dat het een uitdaging is om met 300km de dag door te komen.

Ik woon in Kortrijk dus bij klanten bezoek in antwerpen + Brussel op 1 dag wordt dit misschien wel een uitdaging...

Hieronder de foto's :

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Met grote dank aan TOPMOTORS WEVELGEM!

Echt top service en heel vriendelijke mensen!! Top

Comment

• Nog even wachten dus tot eind dit jaar op de
            - etron Sportback
            - porsche Taycan

Comment

• vond je ook dat je hard moest duwen op de touchscreens (omwille van die haptische feedback)?
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• ik zie heel wat elektronica aan boord... dat moet toch best ook wat stroom verbruiken?
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                  - verbruik 33kwh!!
                  - range is 325km
                  Verbruik is inderdaad aan de hoge kant, maar is helemaal veel te hoog als je de gemiddelde snelheid van 40 km/h ziet :-( Welk cijfertje zie je verschijnen als je 120 km/h rijdt?

Range is 325 km, maar op een rit van 30 km zie ik je range zakken met 41 km ...

Ik wens Audi, net als alle fabrikanten van elektrische auto's, echt alle succes toe, maar waarom toch weer een SUV? Da's toch geweten dat die een pak meer verbruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Verbruik is inderdaad aan de hoge kant, maar is helemaal veel te hoog als je de gemiddelde snelheid van 40 km/h ziet :-( Welk cijfertje zie je verschijnen als je 120 km/h rijdt?

Ik wens Audi, net als alle fabrikanten van elektrische auto's, echt alle succes toe, maar waarom toch weer een SUV? Da's toch geweten dat die een pak meer verbruiken.
                    Tja.... 2700 kg is niet niets hé. Het heeft vooral te maken met de (veronderstelde) verwachtingen van het doelgroep. Dan bouwt men een rijdende salon met alle mogelijke technologische snufjes. De echte noden liggen een stuk lager als men zich zou beperken tot de eerste functie, zijnde de verplaatsing van punt a tot punt b. En dan belanden wij op wat een Leaf nu aanbiedt. Maar daarmee valt niet te boffen aan de toog !

Comment

• Die 325 km range heb je zelf gereden?

In Duitsland bij 7 graden ging hij toch vlot 385 km

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Enerzijds omdat SUV's hip zijn en verkopen, anderzijds omdat het door die hogere bouw gemakkelijk is die batterijen kwijt te kunnen?
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Nog even wachten dus tot eind dit jaar op de
                          - etron Sportback
                          - porsche Taycan

E-tron sportback is ook een SUV, maar "coupé SUV" (beetje à la X6). De E-tron GT is een coupé die in de categorie van de Taycan. Is nog jaartje langer wachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            vond je ook dat je hard moest duwen op de touchscreens (omwille van die haptische feedback)?
                            Klopt maar dat kun je gemakkelijk uit zetten in de settings van je scherm.

Als het uitstaat heb je dezelfde ervaring als uw iPhone.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Tja.... 2700 kg is niet niets hé. Het heeft vooral te maken met de (veronderstelde) verwachtingen van het doelgroep. Dan bouwt men een rijdende salon met alle mogelijke technologische snufjes. De echte noden liggen een stuk lager als men zich zou beperken tot de eerste functie, zijnde de verplaatsing van punt a tot punt b. En dan belanden wij op wat een Leaf nu aanbiedt. Maar daarmee valt niet te boffen aan de toog !
                              Een leaf is een ideale auto om korte afstanden af te leggen in stad.
                              Ik doe 4/5000 km per maand en dat zie ik echt niet doen met een leaf!

En een auto koop ik alvast niet om te boffen, en aan de toog zit ik evenmin.

Comment

• Daar doe jij idd te veel kilometers voor. Om te kunnen genieten van het elektrisch rijden.
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

E-tron sportback is ook een SUV, maar "coupé SUV" (beetje à la X6). De E-tron GT is een coupé die in de categorie van de Taycan. Is nog jaartje langer wachten...
                                  Klopt, de etron Sportback is een x6 variant.

Lijkt mij toch sportiever en kapper dan de SUV.

In september (autoshow Frankfurt) wordt de porsche Taycan voorgesteld

Comment

Daar doe jij idd te veel kilometers voor. Om te kunnen genieten van het elektrisch rijden.
                                    Dat is nu net waar ik mee worstel hoe dit op te lossen valt.

Dit kan door een goede infrastructuur die toelaat om op x plaatsen "snel" te kunnen laden = is er nog niet / enkel van Tesla

Dit kan door een zo groot mogelijk range te hebben met een acceptabele rijstijl (dus geen meme en pepe rijstijl

Comment

Dat is nu net waar ik mee worstel hoe dit op te lossen valt.

Dit kan door een goede infrastructuur die toelaat om op x plaatsen "snel" te kunnen laden = is er nog niet / enkel van Tesla

Dit kan door een zo groot mogelijk range te hebben met een acceptabele rijstijl (dus geen meme en pepe rijstijl
                                      Is het geen idee om een hybride te rijden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Is het geen idee om een hybride te rijden?

Misschien wel maar welke auto heeft minder dan 50gr co2 en voldoende grote batterij zodoende deze fiscaal interessant is?

Anders stond de nieuwe cayenne hybride al voor de deur...

Comment

Misschien wel maar welke auto heeft minder dan 50gr co2 en voldoende grote batterij zodoende deze fiscaal interessant is?

Anders stond de nieuwe cayenne hybride al voor de deur...
                                          Is wel een 6 cylinder natuurlijk, die Cayenne. Meeste hybrides zijn 4 cylinders

Comment

Working...
                                          X