Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vanmorgen mijn eerste IRL gezien. Bedrijfseigenaar van het naburig bedrijf heeft er eentje in het zilvergrijs.
Ziet er wel impressionant uit, maar nu ook niet meteen een head turner, wat mij betreft
Hmmm... Dat lijkt me straf, of het moet echt wel 1 van de allereerste zijn die hem geleverd gekregen heeft.
Zelfs bij de dealers zijn ze nog maar van deze week binnen.
Wel de juiste velgen (21”) maar nu staat ie nog in de primer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Testrit gedaan vandaag. Op 20", geen virtuele spiegels. Ik som even plus en min op:
+ onthaal audi contact center
+ wegligging/comfort balans
+ MMI/touchscreens
+ peddels voor het regelen van het afremmen op de elektromotoren
+ ruimte binnenin (in vergelijk met m'n ongeveer dezelfde lengte/breedte F11)
+ klassieke spiegels
+ standaard drive select met luchtvering
- geen apple car play of android auto (waarom op andere audi's wel??)
- standaard zetels
- standaard klankinstallatie
- "frunk" opent alleen via een klassiek motorkaphendel/vergrendeling. Dwaas als je die regelmatig wilt gebruiken en vuile handen als gevolg.
- geen automatisch opklappende kofferafdekking (en dat op een 100k SUV...)
- super hightech interieur, waarbij de cruise controlhendel erg afsteekt. Bediening vind ik ook niet van de handigste.
- auto-pilot? Say what? Enkel de reeds gekende rijhulpmiddelen
- sportstuur niet compatibel met de rijhulpsystemen
- ik vind nog altijd mijn goesting niet qua kleur en velgen
Testrit gedaan vandaag. Op 20", geen virtuele spiegels. Ik som even plus en min op:
+ onthaal audi contact center
+ wegligging/comfort balans
+ MMI/touchscreens
+ peddels voor het regelen van het afremmen op de elektromotoren
+ ruimte binnenin (in vergelijk met m'n ongeveer dezelfde lengte/breedte F11)
+ klassieke spiegels
+ standaard drive select met luchtvering
- geen apple car play of android auto (waarom op andere audi's wel??)
- standaard zetels
- standaard klankinstallatie
- "frunk" opent alleen via een klassiek motorkaphendel/vergrendeling. Dwaas als je die regelmatig wilt gebruiken en vuile handen als gevolg.
- geen automatisch opklappende kofferafdekking (en dat op een 100k SUV...)
- super hightech interieur, waarbij de cruise controlhendel erg afsteekt. Bediening vind ik ook niet van de handigste.
- auto-pilot? Say what? Enkel de reeds gekende rijhulpmiddelen
- sportstuur niet compatibel met de rijhulpsystemen
- ik vind nog altijd mijn goesting niet qua kleur en velgen
hoezo geen carplay? is te bestellen hoor...
en android auto is sowieso niet beschikbaar op geen enkele audi.
ik ben zelf ook geen fan van de comfortzetels, geef mij maar de sportzetels (zoals in mijn A5)
Wat vond je negatief aan de standaard klankinstallatie? Ik vind basis het geluid al redelijk goed, heb zelf test-gereden in een e-tron met B&O er in
en dat geluid blies me toch weg in de positieve zin
What is the Audi smartphone interface?
A system that integrates most major smartphone models via USB to control features such as navigation, phone, music and selected apps. A seamless connection between vehicle and smartphone. The innovative smartphone interface uses Apple CarPlay and Android Auto, on iOS (7.1 or higher) or Android (5.0 Lollipop or higher).
Ivm de android auto & apple car play: dat is wat de contactpersoon bij Audi mij vertelde bij de uitleg van de wagen. Ik heb het niet geverifieerd. Hier staat hij niet tussen in ieder geval: https://www.android.com/auto/audi/ Klankinstallatie was schel, weinig detail, vervormde direct. Enkel bas & treble regeling mogelijk. Nu, ben daar vrij kritisch, beroepsmisvorming. Dus kan zijn dat het voor de gemiddelde persoon ok is.
In mijn job kom ik dagelijks meerdere keren in de stelplaats van de hogesnelheidstreinen in Vorst. Aan de overkant van het spoor is de uitrit van de Audi fabriek en elke minuut ongeveer wordt daar een nieuwe E-Tron buiten gereden naar de parking. En dan tel ik: Honderdduizend. Nog eens honderdduizend. Nog eentje...
Wie zei weer dat er geen geld is?
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Ik vind wel raar dat er dergelijke velgen voorzien zijn op een EV. Dikke brede banden verhogen de vrijvingen en zijn dus nefast voor het rijbereik.
Niet alleen dat, ze maken ook veel kabaal, als wij nu een Tesla of een iPace horen voorbijgaan is er in se geen verschil in lawaai met een niet-EV.
Voor mij zijn deze velgen en banden eerder weerhouden om marketingredenen, idem voor het fors vermogen dat 95% van de tijd onbenut blijft.
Comment