Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

    Misschien wel maar welke auto heeft minder dan 50gr co2 en voldoende grote batterij zodoende deze fiscaal interessant is?

    Anders stond de nieuwe cayenne hybride al voor de deur...
    Ja dat is het probleem

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

      Misschien wel maar welke auto heeft minder dan 50gr co2 en voldoende grote batterij zodoende deze fiscaal interessant is?

      Anders stond de nieuwe cayenne hybride al voor de deur...
      Dus de Cayenne zit er boven?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

      Comment


      • de X5 45e... heb offerte laten maken, hij is leverbaar vanaf september. Offerte is €12000 goedkoper dan een gelijk uitgeruste etron.

        Spijtig genoeg is de prijs van benzine zo variabel (en al zeker binnen 3 a 4 jaar) dat het moeilijk vergelijk maken is. Momenteel is hij op jaarbasis met de km's die ik doe, goedkoper dan die etron.

        Heb met een 30d test gereden, rijdt super, beter dan de etron. Bagageruimte slinkt wel naar 500l door een verhoogde koffervloer... en dat is voor mij echt een zwaar minpunt.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Ik kan het niet geloven dat BMW voor hun hybrides nu een 6 cylinder gaat gebruiken. Dat was enigste wat ik mistte bij een 740e
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
            Vandaag test rit gedaan met de audi 55 quattro etron.

            - in stad rijden is gevaarlijker dan gewone wagen voor fietsers
            Waarom zou dat gevaarlijker moeten zijn?
            Volgens de laatste EU richtlijn moet elke EV verplicht uitgerust worden met een acoustisch signaal (dat niet meer uitschakelbaar mag zijn) onder
            de 30 km/uur. In een goed geïsoleerde auto (en daar zal de Audi geen uitzondering op zijn) hoor je dat signaal niet in het interieur.
            De enige EV (waar ik in gereden heb) waar je dat signaal binnen hoorde (en zelfs zeer ergerlijk) was de Renault Zoë.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Dus de Cayenne zit er boven?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
              Daszekerda.....78gr

              Anderszijds de panamera maar die heeft 56gr.
              Dus ook geen optie.

              Wat is er dan wel nog mogelijk??


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                de X5 45e... heb offerte laten maken, hij is leverbaar vanaf september. Offerte is €12000 goedkoper dan een gelijk uitgeruste etron.

                Spijtig genoeg is de prijs van benzine zo variabel (en al zeker binnen 3 a 4 jaar) dat het moeilijk vergelijk maken is. Momenteel is hij op jaarbasis met de km's die ik doe, goedkoper dan die etron.

                Heb met een 30d test gereden, rijdt super, beter dan de etron. Bagageruimte slinkt wel naar 500l door een verhoogde koffervloer... en dat is voor mij echt een zwaar minpunt.
                Ik kom van een cayenne se hybrid en de wetgeving zegt dat wie die auto voor 2018 kocht, wel fiscale voordelen heeft. Echter toch heb ik die auto weggedaan omdat die auto echt slecht reed. Vergelijk het met een leuke auto waar je dan een aanhangwagen achteraan zet. Door die batterij van 300 kg in de koffer stuurt de auto heel slecht in de bochten en op sneeuw is het echt gevaarlijk. Verbruik van mijn groene hybride zat trouwens rond de 12 liter bezine, dit kan je zowel ecologisch alsook financieel een draak van auto noemen.
                Dus etron is een goede keuze.
                Hiervoor heb ik trouwens met de cayenne diesel gereden en dit was een heerlijke wagen.
                Etron > Q8

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

                  Misschien wel maar welke auto heeft minder dan 50gr co2 en voldoende grote batterij zodoende deze fiscaal interessant is?

                  Anders stond de nieuwe cayenne hybride al voor de deur...
                  Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                  ...Echter toch heb ik die auto weggedaan omdat die auto echt slecht reed. Vergelijk het met een leuke auto waar je dan een aanhangwagen achteraan zet. Door die batterij van 300 kg in de koffer stuurt de auto heel slecht in de bochten en op sneeuw is het echt gevaarlijk. Verbruik van mijn groene hybride zat trouwens rond de 12 liter bezine, dit kan je zowel ecologisch ....
                  Bewijst eigenlijk al mijn gedacht over (plug-in) hybrides: worden alleen maar verkocht omwille van fiscale optimalisaties.

                  Het duale is ook:
                  - rij je er mee zoals je 'hoort' te rijden: altijd inpluggen en volledig elektrisch rijden: waarom sleur je dan altijd een ICE mee? Allemaal extra gewicht en techniek die onderhoud nodig heeft en kapot kan gaan.
                  - gebruik je het elektrische amper: waarom sleur je dan altijd die batterijen mee?
                  Voor bepaalde personen, die iedere dag ver moeten rijden (verder dan bereik van EV) en toch ook bij de start of einde van hun rit in de stad moeten zijn, kan het voordeel hebben (lees lager verbruik). Voor de meeste personen echter niet schat ik.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten



                    Bewijst eigenlijk al mijn gedacht over (plug-in) hybrides: worden alleen maar verkocht omwille van fiscale optimalisaties.

                    Het duale is ook:
                    - rij je er mee zoals je 'hoort' te rijden: altijd inpluggen en volledig elektrisch rijden: waarom sleur je dan altijd een ICE mee? Allemaal extra gewicht en techniek die onderhoud nodig heeft en kapot kan gaan.
                    - gebruik je het elektrische amper: waarom sleur je dan altijd die batterijen mee?
                    Voor bepaalde personen, die iedere dag ver moeten rijden (verder dan bereik van EV) en toch ook bij de start of einde van hun rit in de stad moeten zijn, kan het voordeel hebben (lees lager verbruik). Voor de meeste personen echter niet schat ik.

                    Is toch de enigste reden waarom een zakelijke rijder dergelijke wagen zou kopen?
                    Is toch logisch?

                    Anders toch een dikke v6/v8 op de oprit

                    Comment


                    • Een hybride rijdt ook zeer goed

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                      Comment


                      • Persoonlijk vind ik een plug-in hybride onnodig complex. Ik snap natuurlijk dat de autofabrikanten deze tussenoplossing hebben uitgeprobeerd om vlugger aan de normen te beantwoorden, maar het is m.i. geen toekomstmuziek. De full-EV heeft andersom de eenvoudigheid voor zich, zeker op de tweedehandsmarkt.
                        Ik zou een plug-in hybride in okkasie niet durven overkopen, want de miseries zijn dan voor mij na de garantieperiode.
                        En dat het zo goed rijdt heb ik niet geconstateerd met de PHEV Mitsu van mijn zoon; voor hem trouwens niet voor herhaling vatbaar ondanks zeer geschikt voor zijn huisbezoeken.

                        Comment


                        • Blijkbaar 7-8 maanden levertermijn op heden.

                          Comment


                          • dealer zei vandaag: november ten vroegste, februari ten laatste.
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                              Blijkbaar 7-8 maanden levertermijn op heden.
                              In hedendaagse tijd valt dit nog mee, want het is de laatste jaren bij bepaalde modellen schrijnend. Zo was er de 9 maanden op een Mustang, is er nu de 12 maanden op een Tiguan AllSpace. De vrouw van de baas is al 6 maanden aant wachten op hare XC40.

                              Comment


                              • Het lukt precies niet zo goed: https://tweakers.net/nieuws/150786/a...aan-accus.html
                                Ik dacht dat de 'traditionele' fabrikanten Tesla wel een poepje zouden laten ruiken, of dat werd toch altijd gezegd...

                                Comment


                                • Daarstraks mijn eerste in het wild gespot. Is wel heel anoniem, als er geen E-tron op de klep stond zou ik het niet eens geweten hebben en zou hij me niet opgevallen zijn. En dat vind ik positief!
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • Volgens L'Echo heeft Audi problemen om voldoende batterijen te verkrijgen van LG:

                                    Productie voor 2019 zou van 55,830 omlaag gaan naar 45,242 units.

                                    Wat betekent dit voor alle goedkopere EV's van VW/Audi/Skoda/Seat?
                                    Zullen ze daar wel voldoende batterijen voor vinden?
                                    Ze zeiden net nog dat ze tegen 2028 22 miljoen EV gebouwd zullen hebben. (waarschijnlijk cumulatief, maar ze zijn niet heel duidelijk)

                                    Comment


                                    • Zeer jammerlijke vaststelling dat je toeleveranciers niet kunnen volgen.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Het juist daar dat het eerst gaat wringen wanneer iedereen EV’s in grote getallen zal willen bouwen... en dan zien dat er genoeg stroom is voor deze massa EV’s. Schaarste zal wel voor hogere prijzen zorgen. Maar men doet alsof er nergens problemen zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Het lukt precies niet zo goed: https://tweakers.net/nieuws/150786/a...aan-accus.html
                                          Ik dacht dat de 'traditionele' fabrikanten Tesla wel een poepje zouden laten ruiken, of dat werd toch altijd gezegd...
                                          Iedereen kijkt altijd naar Tesla als het gaat om electrische autos, maar in feite zijn de chinese fabrikanten samen goed voor meer dan 50% van de wereldproductie.
                                          China heeft ook controle genomen over de grondstoffen voor de batterijen, dus binnenkort bepalen die mooi wie welke hoeveelheden mag produceren. En ze zullen hun grondstoffen niet goedkoop verkopen aan de duitse fabrikanten.

                                          China wil duidelijk werdeldspeler worden in de autosector, en via electrische autos gaat hun dat lukken, of we dat nu leuk vinden of niet.
                                          Polestar (zie VOLVO - Geely) gaat binnenkort een sterke speler worden denk ik.
                                          Degene die de batterijen controleert, controleert de markt!

                                          In elk geval, ik koop geen aandelen meer van de duitse fabrikanten. Die gaan zweten....



                                          Comment

                                          Working...
                                          X