Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Het juist daar dat het eerst gaat wringen wanneer iedereen EV’s in grote getallen zal willen bouwen... en dan zien dat er genoeg stroom is voor deze massa EV’s. Schaarste zal wel voor hogere prijzen zorgen. Maar men doet alsof er nergens problemen zijn.
    Dat is ook al bekeken, en er is al meermaals bevestigd dat er stroom genoeg is.
    Vandaag wordt amper 1-2% van de nieuwe auto's verkocht als EV, dus dat verbruik is zeerk klein.
    Zelfs als het "overnight" zou stijgen naar 25% van de nieuwe auto's, dan duurt het nog makkelijk 8jaar eer 10% van het voertuigpark electrisch rijdt.
    De productiecapaciteit van batterijen en electrische auto's is gewoon nog heel beperkt.
    Audi bouwt slechts 50.000 eTrons per jaar. Dat is echt niet veel, als je bedenkt dat die bestemd zijn voor een wereldmarkt.

    Comment


    • High-Performance Audi E-Tron Spied, Could Be The S Or RS Variant.



      Meer info en foto's hier: https://www.carscoops.com/2019/05/hi...or-rs-variant/
      There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • Dit zou ik nog wel voor de deur willen zetten, met een range van 600 Km.
        Met die gewone spiegels ziet het er 10x beter uit.
        There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

        Comment


        •  
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • Wel een beetje een idioot eigenlijk: hij kan de stekker niet goed insteken!
            Filmpje van een half uur, waarbij hij enkel op 11:35 toegeeft in 20s dat hij hem niet heeft opgeladen.
            Tja, een EV moet aan het opladen zijn als je hem niet gebruikt.

            Comment


            • Ondertussen hebben wij onze Etron bijna 3 weken staat er 2600 km op de teller, dus kan ik al wat relevante informatie vertellen.
              Allereerst kan ik melden dat de auto echt heel heel goed rijdt. Ik doe dat in vergelijking met onze audi Q8. Als ik een van de 2 moest kiezen voor gelijk welk uitstapje kies ik direct voor de Etron. Zeer goed in de bochten, snelle acceleratie, directe power, zacht op de baan, heel goed offroad (niks te wilds, maar voor de dingen die ik nodig heb, de beste auto ooit), nog beter infotainement systeem (weeral nieuwere evolutie), zeer stil . Alleen als de range echt te kort is, kies ik nog voor de Q8. En daar komt het enige kritiekpunt, de range is amper 300 km bij normaal gebruik op 21 inch banden. En ik doe niet mee aan die eco zever met airco uit en heel voorzichtig optrekken enz, gewoon rijden, niet te zot, niet te traag, gewoon....
              In de winter zal de range iets minder zijn, maar dat is niet extreem veel minder, eerder 250 km.
              Voor ons die range ruim voldoende, echter ben ik wel ontgoocheld in de laadinfrastructuur. Die is echt nog niet in orde en dat is gewoon jammer. Laadpalen die niet werken (komt veel voor), auto's die op oplaadplaatsen staat die helemaal niet (kunnen) opladen, colruyt die dat's24 laadpalen zetten die echter nog moeten worden geactiveerd en dat zal ooit wel gebeuren, ...
              Het komt wel, maar 't is nog een jaartje of 2 te vroeg om als enige auto te hebben.

              Etron > Q8

              Comment


              • Oplaat-palen is het probleem niet, in een straal van 400 meter van mijn voordeur heb ik 6 laadplaatsen waarvan er steeds genoeg vrij zijn om een EV op te laden.
                Maar als een ICE auto onbetaalbaar wordt door milieu regels, dan pas ga ik een EV overwegen.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • Vandaag eentje gezien in Kortrijk, ze waren hem met 3 man aan het duwen
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • High-Performance Audi E-Tron Spied, Could Be The S Or RS Variant (New Photos)



                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                      Oplaat-palen is het probleem niet, in een straal van 400 meter van mijn voordeur heb ik 6 laadplaatsen waarvan er steeds genoeg vrij zijn om een EV op te laden.
                      Maar als een ICE auto onbetaalbaar wordt door milieu regels, dan pas ga ik een EV overwegen.
                      Waarom ? Waarom vasthouden aan de ICE als opladen het probleem niet is? Nostalgie ? Geur van brandstof ? Geluid ?
                      Last edited by El_Gran_Extractor; 06/06/2019, 23:31.
                      Etron > Q8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten
                        ... Voor ons die range ruim voldoende, echter ben ik wel ontgoocheld in de laadinfrastructuur. Die is echt nog niet in orde en dat is gewoon jammer. Laadpalen die niet werken (komt veel voor), auto's die op oplaadplaatsen staat die helemaal niet (kunnen) opladen, colruyt die dat's24 laadpalen zetten die echter nog moeten worden geactiveerd en dat zal ooit wel gebeuren, ...
                        Het komt wel, maar 't is nog een jaartje of 2 te vroeg om als enige auto te hebben.
                        Op dat vlak doen landen zoals Nederland het toch een stuk beter en doordachter dan België. En ik heb zelf geen elektrische auto maar ik erger mij al aan al die niet-hybride, niet-elektrische auto's die op parkings op laadplaatsen gaan staan. Wat mij betreft mogen ze daar streng op beboeten...
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • Ja, dat valt me ook altijd op, maar wat me ook opvalt is dat het de laatste tijd (laatste maanden) sterk verminderd is.

                          In Hasselt viel het mij altijd op dat de auto's van de politie constant op de parkeerplaatsen voor electrische auto's stonden. Sinds de politie daar verhuisd is, is dat wel sterk verminderd.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            In Hasselt viel het mij altijd op dat de auto's van de politie constant op de parkeerplaatsen voor electrische auto's stonden. Sinds de politie daar verhuisd is, is dat wel sterk verminderd.
                            Hahaha, klopt! Nu moet je wel 2 km de stad uitrijden om nog een flik vast te krijgen. Dus het kalf is meestal verdronken tegen dat ze eraan komen

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten

                              Waarom ? Waarom vasthouden aan de ICE als opladen het probleem niet is? Nostalgie ? Geur van brandstof ? Geluid ?
                              Veel te beperkte range in verhouding tot de laadtijd.
                              Verder zijn batterij auto's mega zwaar, deze e-tron weegt 2.5 ton, zo'n nieuwe VW ID in Golf formaat gaat ook 1.5 ton wegen, en dat voor een als EV ontwikkelde auto.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • Net eens ééntje naar mijn smaak samengesteld: 113.000 euro voor een auto waar je 250km mee kan rijden. No thanks ...
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                Comment


                                • Dit is de eerste Audi e-tron met tuning.



                                  Het moest er van komen.



                                  Wanneer een nieuwe auto van een relatief populair merk op de markt wordt gebracht, is het altijd de vraag wie zich als eerste zal wagen aan het opwaarderen van het model.
                                  In het geval van de Volkswagen Group is het veelal huistuner ABT die met een of ander halfbakken “pakket” komt aanzetten.
                                  Bij de Audi e-tron moet het bedrijf uit Kempten de gevierde velgenexpert Vossen voor zich dulden.



                                  Hoewel het lijkt alsof de velgenfabrikant de auto op verschillende punten heeft aangepakt, is niets minder waar.
                                  Zijn verlaagde koets in combinatie met het zwarte bumperwerk wekt de indruk dat de auto nieuwe sportieve onderdelen heeft gekregen, maar dit is niet zo.
                                  Alleen nieuwe 22″ velgen uit de reeks HF-2 moeten de Audi e-tron beter voor de dag laten komen.



                                  En werken dat het doet!
                                  Zelfs als je geen fan bent van tuning, zul je moeten erkennen dat de eerste volledig elektrische Audi totaal verandert door deze twee relatief kleine aanpassingen.
                                  Het lijkt wel een bonkige A6, nu.



                                  Het kan natuurlijk ook dat er niet aan de ophanging is geknutseld, maar dat hij door zijn benen is gezakt.
                                  De e-tron is immers een van de zwaarste Audi’s die op dit moment gekocht kan worden.
                                  De auto weegt ongeveer 2.400 kg, waarvan ruim een kwart enkel voor de rekening van de batterijen wordt genomen.

                                  Het lijkt er niet op dat de aandrijflijn van de Audi e-tron is aangepakt.
                                  Zodoende heeft de EV nog altijd een 408 pk sterke krachtbron, die hem in 5,5 seconden naar de 100 km/u kan laten schieten.



                                  Het moest er van komen. Wanneer een nieuwe auto van een relatief populair merk op de markt wordt gebracht, is het altijd de vraag wie zich als eerste zal wagen aan het opwaarderen van het model. In het geval van de Volkswagen Group is het veelal huistuner ABT die met een of ander halfbakken “pakket” […]
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment




                                  • Lumma.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Hahaha, klopt! Nu moet je wel 2 km de stad uitrijden om nog een flik vast te krijgen. Dus het kalf is meestal verdronken tegen dat ze eraan komen
                                      Bwa, ze rijden nog meer dan genoeg rond ik het centrum en aan 't Scheep (wat voor ne naam dat ze daar gekozen hebben) zie ik er toch ook altijd staan.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Bwa, ze rijden nog meer dan genoeg rond ik het centrum en aan 't Scheep (wat voor ne naam dat ze daar gekozen hebben) zie ik er toch ook altijd staan.
                                        Zoals je schrijft, rijden en staan wel
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El_Gran_Extractor Bekijk Berichten

                                          Waarom ? Waarom vasthouden aan de ICE als opladen het probleem niet is? Nostalgie ? Geur van brandstof ? Geluid ?
                                          Gebrek aan beleving zonder geluid is één reden, beperkte range en lange oplaad tijd en kosten is een tweede reden.
                                          Het zijn niet alleen de oplaad kosten maar ook de kosten omdat je dan je auto niet kan gebruiken en wat anders moet verzinnen.
                                          Als je 6 uur moed opladen en dan een range hebt van 1000 Km + dan wordt het al een iets ander verhaal.
                                          De meest EV's halen amper 2/3 van de beloofde range, en ze zijn nog steeds achterlijk duur, zelfs de elektrische kippenhokken.

                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X