Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Goedkoper moet niet echt. Of het zou voor een particulier moeten zijn die alleen de aankoopprijs als criterium neemt.
    Wat betreft salariswagens zijn EV's voor de gebruiker nu al veel goedkoper dan een fossiel.
    Dat hangt er vanaf. Niet iedereen die nu met een Audi Q5 rijdt, wil met een E-niro gaan rijden hé. En een E-Tron is dan weer te duur.

Het is gewoon wachten op meer aanbod. En dat komt er stillekes aan wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat hangt er vanaf. Niet iedereen die nu met een Audi Q5 rijdt, wil met een E-niro gaan rijden hé. En een E-Tron is dan weer te duur.

Het is gewoon wachten op meer aanbod. En dat komt er stillekes aan wel.
      Uiteraard wil men dat niet. Maar niet iedereen is per definitie zo merkgebonden. Het is niet omdat men nu met een Q5 rijdt dat een overstap naar EV perse
      uit de Audistal moet komen. Al zullen er genoeg zijn die zo wel redeneren.
      En dan nog. Ik durf toch te betwijfelen of, wat betreft salariswagen, de overstap van een Q5 naar een e-tron dit jaar (en zeker vanaf 2020) nog zoveel duurder is.

Wat betreft salariswagen is het, in hetzelfde segment, nu al goedkoper om met een EV te rijden dan met een vergelijkbare fossiel.
      De keuze is idd nog beperkt zodat 1:1 vergelijken niet altijd mogelijk is.
      Maar een full option e-Niro is al (veel) goedkoper te rijden dan een vergelijkbare standaard uitgeruste C-klasse fossiel.
      Een full option Kona EV (met een cataloguswaarde van 47.000 euro rij je aan de minimale VAA. Dat haal je met bijna geen enkele fossiel meer (met gelijkaardige uitrusting).
      Een Tesla 3 rij je veel goedkoper dan een BMW 3 (en dan moet je een Tesla 3 al meer vergelijken met een M3 dan met een standaard BMW 3).

Particulier is het uiteraard een heel andere zaak. Dan is voor veel mensen de aankoopprijs van een nieuwe en het gebrek aan voldoende aanbod op de 2de handsmarkt nog een hinderpaal.

Onlangs zijn (na de Kona EV, e-Niro, Opel Ampera, Tesla 3) ook de Jaguar I-Pace en Audi e-tron toegevoegd aan het lease wagenpark.
      De Mercedes spijtig genoeg nog niet. Anders wist ik het wel.
      De IPace en e-tron zijn ongetwijfeld zeer mooie en aangename auto's. Maar ze voldoen, zeker niet voor de prijs dat ze ervoor vragen, niet wat betreft pratische range en wat betreft het totaalpakket. Meer een auto die, moest ik particulier het budget er al voor over hebben, ik als spielerei zou kopen dan als praktisch inzetbare bedrijfswagen.
      Last edited by ivob2; 09/10/2019, 14:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

Uiteraard wil men dat niet. Maar niet iedereen is per definitie zo merkgebonden. Het is niet omdat men nu met een Q5 rijdt dat een overstap naar EV perse
        uit de Audistal moet komen. Al zullen er genoeg zijn die zo wel redeneren.
        Ik denk dat ge mij niet goed begrijpt. Gij zijt tevreden met uwe E-niro en hetgeen erop zit, maar iemand die nu met een enorm goed uitgeruste Q5 rijdt, zal niet met een e-niro gaan rijden tenzij hij wil inleveren op zijn uitrusting. En ik ken maar weinig mensen die dat doen. Mijne Tiguan heeft opties die ik effectief gebruik die op een e-Niro niet verkrijgbaar zijn. Ik wil wel electrisch rijden, maar dan wil ik wil niet inboeten op mijn comfort. Dus de goedkoopste variant die er voor mij is, komt in 2021 'waarschijnlijk' naar België en dat is de Model Y die dan €59000 in mijn geval gaat kosten omdat ik de extra optie 'andere kleur' neem. Die heeft alle opties die ik nu nog heb, behalve het automatisch parkeren, want daar moet ge de dure zelfrijdende optie voor nemen.

Comment

• Voor alle duidelijkheid: ik rij nu helemaal niet met een e-Niro maar slechts met een Kona EV.
          Of iemand die met een Q5 rijdt niet met "minder" tevreden gaat zijn weet ik niet. Dat is de mens zijn zaak/probleem.
          Zoals ik reeds zei heb ik het geluk de keuze te hebben tussen verschillende EV's waaronder de I-Pace en de e-tron. En toch heb ik er niet voor gekozen.
          Dus nu ken je er al ene.
          Waarschijnlijk liggen mijn prioriteiten gewoon ergens anders. In elk geval heb ik niet het gevoel iets fundamenteel te missen.
          Door jaren met benzine en diesel gereden te hebben kan ik wel vergelijken met EV. Het rijcomfort dat elektrisch rijden mij geeft heb ik in geen enkel fossiel, hoeveel opties er ook opzaten, ondervonden.
          Last edited by ivob2; 09/10/2019, 19:40.

Comment

• Nog eigenaars waarbij de dab logo's verdwijnen in de shortcut sectie (op het airco scherm)? Zender verwijderen en terug toevoegen als shortcut lost het tijdelijk op. Maar 't blijft niet...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Bij ons is vooral de instelling van de virtual cockpit die veranderd om de haverklap en de shortcuts vergeet ie af en toe . Maar over het algemeen weinig hinder.
              Etron > Q8

Comment

• Hmm. dat is bij mij dan wel solid. volgende week binnen voor al die electronica problemen.
                2015 BMW F11 520dA

Comment

• There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

in deze kleur graag

Comment

in deze kleur graag
                      Maar dan wel met donkere elementen zoals dit, anders is hij te veel blauw.

There are Pretenders among us.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

Maar dan wel met donkere elementen zoals dit, anders is hij te veel blauw.

Klopt,

Comment

Klopt,
                          B.t.w. deze e-tron is uitgevoerd met een air suspension "Drop-Box", als de auto geparkeerd wordt zorg de drop-box er voor dat alle lucht uit het OEM air suspension verdwijnt.

There are Pretenders among us.....

Comment

• Zodus... de mijne laadt niet meer. Staat in de garage voor momenteel onbepaalde tijd
                            2015 BMW F11 520dA

Comment

• Heb je vervangauto?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                Zodus... de mijne laadt niet meer. Staat in de garage voor momenteel onbepaalde tijd
                                Damn, komt dat tegen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Heb je vervangauto?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Jep.
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

Zodus... de mijne laadt niet meer. Staat in de garage voor momenteel onbepaalde tijd
                                    Dat is idd een probleem
                                    Hopelijk snel opgelost.

Comment

oei??? hopelijk snel opgelost!
                                      voorlopig wel erg tevreden hier van de wagen,
                                      ondertussen al 10675km. Enige wat echt lastig doet (soms) is de audi app.

Comment

• edit.
                                        Last edited by Jocar; 20/11/2019, 09:35.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caelis Bekijk Berichten

oei??? hopelijk snel opgelost!
                                          voorlopig wel erg tevreden hier van de wagen,
                                          ondertussen al 10675km. Enige wat echt lastig doet (soms) is de audi app.
                                          soms? dat werkt echt 80% van de keren niet. Heb al verschillende printscreens van foutmeldingen. Wordt er gek van.

Mijn wagen is ondertussen wel gerepareerd. Hard reset van de onboard lader. Heb ook nog een (blijkbaar gekend) probleem dat de wagen trilt rond de 70km/u. Niks te maken met ongebelanceerde wielen, elektromotor achteraan die het veroorzaakt. Momenteel is daar nog geen oplossing voor.
                                          2015 BMW F11 520dA

Comment

Working...
                                          X