Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe kut is dat om met een reteduur product rond te rijden dat met een probleem zit waar ze geen oplossing voor hebben? Tesla is ook mayhem als je het tegenwoordig leest.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

soms? dat werkt echt 80% van de keren niet. Heb al verschillende printscreens van foutmeldingen. Wordt er gek van.

Mijn wagen is ondertussen wel gerepareerd. Hard reset van de onboard lader. Heb ook nog een (blijkbaar gekend) probleem dat de wagen trilt rond de 70km/u. Niks te maken met ongebelanceerde wielen, elektromotor achteraan die het veroorzaakt. Momenteel is daar nog geen oplossing voor.
      Laatste dagen (en sinds de laatste update van de app) lijkt de app terug wat stabieler te zijn..
      nu goed, dat is een probleem dat alle audi-rijders treft (dus ook niet-elektrische rijders) die gebruik maken van de app

hmm, trilling van de wagen.. nog niet opgemerkt. Precies toch wel wat kwaaltjes aan uw voituur.
      Ik mag over het algemeen echt niet klagen.

Comment

• Klopt ivm de non-elektro's. Maar voor de E-tron is de app toch net iets belangerijker ivm oplaadstatus/timers. Zeker als je wilt concurerren met Tesla.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Comment

• Triestig eigenlijk voor de first adopters. Die zitten er nu mee. Als leasewagen terug naar de leasemaatschappij is geen probleem, maar als ge na 4 jaar de auto wilt verkopen, gaat zeker nagekeken worden welke versie het is.

Comment

• Dat geldt natuurlijk voor elk product waarvan er inmiddels iets beter op de markt komt. Om een e-tron eerste generatie te kopen voor een bom geld moest je sowieso al niet goed snik zijn.
              Met de kona ev, die kwam uit in 2018, zonder 3 fase laden, dat is een ferm nadeel dat met de nieuwe versie opgelost is. Maar dat is een hardwarz aanpassing e
              ik denk niet dat retrofit mogelijk is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                SCOOP: Komt er een krachtigere versie van de volledig elektrische Audi e-tron?

https://gocar.be/nl/autonieuws/spy-s...he-audi-e-tron
                Er schijnt een gerucht te gaan dat deze snellere E-tron quattro, S/RS ?? een 800 Volt battery pack krijgt, zoals de Porsche Taycan en Audi E-tron GT.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Brussel:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Er schijnt een gerucht te gaan dat deze snellere E-tron quattro, S/RS ?? een 800 Volt battery pack krijgt, zoals de Porsche Taycan en Audi E-tron GT.
                    Lijkt me toch wel straf, want de E-Tron staat op een aangepast ICE platform: MLB Evo.
                    Maar enkel de E-Tron en E-Tron Sportback zijn aangekondigd voor dit platform. Ik had begrepen dat dit platform ten dode opgeschreven na deze modellen.
                    Dus ik vind het straf dat ze nog de tijd en moeite er in steken om het MLB Evo platform te updaten. Zelfs die aanpassing voor 25 km extra vind ik al raar. Maar misschien gaat dat remsysteem hergebrukt worden op J1 of PPE.

De Taycan en E-Tron GT staan op het Porsche J1 platform, en andere grotere Audi en Porsche EV's gaan op het PPE platform komen (Premium Platform Electric). (A6 en groter)
                    Het MEB platform gaat natuurlijk gebruikt worden voor de I.D.3 en Q4 E-Tron en een hele resem andere modellen tot de grootte van een Passat.

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

• Vriend heeft zich een E-tron besteld in december. Levering zou al voor mei dit jaar zijn. Is toch wel snel? Gekocht bij Avau in Geraardsbergen.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Prachtig hè! :love:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Audi laat e-tron fabriek stilstaan, ontslaat arbeiders.

Een aantal Belgen balen als een stekker. Het wil gevoelsmatig nog altijd niet vlotten met die EV’s bij de Duitsers. Toen de Tesla Model S in 2012 het levenslicht zag, dachten veel mensen waarschijnlijk dat de grootmachten in de industrie het trucje van Tesla wel even zouden kopiëren en verbeteren. Intern bij VAG leken ze […]

Comment

• Onvoorstelbaar luie journalist. De volledige en duidelijke uitleg stond deze week al in De Tijd (ik ga de link niet opzoeken). De basis is een conflict met LG Chem, en 't feit dat Audi te veel etron 55 (LG Chem accu) verkoopt en onvoldoende etron 50 (Samsung accu)
                              BMW 420dA : >>>

Comment

• Na 5 maand etron rijden even mijn kinderziektes/problemen oplijsten, misschien zijn er herkenbare problemen bij andere eigenaars

- rechterhelft van de led-lichtbalk achteraan flikkert. opgelost (nieuwe exemplaar gemonteerd)
                                - ruitenwissersproeiers melden na 2 sproeibeurten dat het reservoir leeg is. opgelost (software-update die de frontcamera veel minder besproeit)
                                - trillingen tussen de 60 en 80km/u. probleem ligt in de achteras(motor). Tot op heden geen oplossing (ook nieuwe motor of as zou het probleem niet verhelpen)
                                - myAudi app. Werkt ondertussen al iets beter, maar nog vaak geen connectie met de wagen of server.
                                - sommige instellingen springen na een onbepaalde tijd terug naar default. O.a. thuisadres, virtual cockpit layout en DAB logo's in de shortcuts
                                - oplaadkabel heeft 2x geblokkeerd gezeten in de auto. 2x noodontgrendeling moeten gebruiken. Wagen heeft 3 dagen binnen geweest. Hard reset van de AC/DC omvormer was de oplossing.
                                - parkeersensoren flippen op bepaalde momenten. Dat er niks in de ruime buurt is en hij toch denkt je ergens tegen aan gaat rijden. Al 1x een update gehad, maar 't zit er nog in.
                                - trekhaak blijft onleverbaar. bestelbon getekend in april, trekhaak zou vanaf juni leverbaar zijn, wordt altijd maar uitgesteld. Laatste nieuws is "vanaf eind februari, maar we kunnen niet garanderen of die voor uw auto er gaat bij zijn". Side note: trekhaakvoorbereiding heeft de wagen, het gaat puur om de bol en stekker.

Dat allemaal gezegd zijnde, ben ik wel tevreden over de wagen an sich. De naservice en het lang aanslepen van bepaalde problemen kan beter.
                                2015 BMW F11 520dA

Comment

Na 5 maand etron rijden even mijn kinderziektes/problemen oplijsten, misschien zijn er herkenbare problemen bij andere eigenaars

- rechterhelft van de led-lichtbalk achteraan flikkert. opgelost (nieuwe exemplaar gemonteerd)
                                  - ruitenwissersproeiers melden na 2 sproeibeurten dat het reservoir leeg is. opgelost (software-update die de frontcamera veel minder besproeit)
                                  - trillingen tussen de 60 en 80km/u. probleem ligt in de achteras(motor). Tot op heden geen oplossing (ook nieuwe motor of as zou het probleem niet verhelpen)
                                  - myAudi app. Werkt ondertussen al iets beter, maar nog vaak geen connectie met de wagen of server.
                                  - sommige instellingen springen na een onbepaalde tijd terug naar default. O.a. thuisadres, virtual cockpit layout en DAB logo's in de shortcuts
                                  - oplaadkabel heeft 2x geblokkeerd gezeten in de auto. 2x noodontgrendeling moeten gebruiken. Wagen heeft 3 dagen binnen geweest. Hard reset van de AC/DC omvormer was de oplossing.
                                  - parkeersensoren flippen op bepaalde momenten. Dat er niks in de ruime buurt is en hij toch denkt je ergens tegen aan gaat rijden. Al 1x een update gehad, maar 't zit er nog in.
                                  - trekhaak blijft onleverbaar. bestelbon getekend in april, trekhaak zou vanaf juni leverbaar zijn, wordt altijd maar uitgesteld. Laatste nieuws is "vanaf eind februari, maar we kunnen niet garanderen of die voor uw auto er gaat bij zijn". Side note: trekhaakvoorbereiding heeft de wagen, het gaat puur om de bol en stekker.

Dat allemaal gezegd zijnde, ben ik wel tevreden over de wagen an sich. De naservice en het lang aanslepen van bepaalde problemen kan beter.
                                  "Indrukwekkend" lijstje. Toch niet goed....

En dan vergeten we de echte hamvraag: real life autonomie?? Wat haal je ongeveer in welke omstandigheden? Snelweg aan 120/130 met airco op?

Comment

• Nu, met de huidige temperaturen +/- 280km. In september bij 15 à 20 graden was dat +/- 330km. Met alles op van elektronica (verwarming/airco, MMI, zetelverwarming...) en CC op 123km/u (=120 op GPS).
                                    2015 BMW F11 520dA

Comment

• Ik wacht nog wel een jaartje of 20 voor ik elektrische ga rijden.

Comment

Na 5 maand etron rijden even mijn kinderziektes/problemen oplijsten, misschien zijn er herkenbare problemen bij andere eigenaars

Valt nog mee van lijstje.
                                        Bij mij vooral issues met de virtuele spiegels waarvan er nog 1 overschiet: condens. Nog geen fix voor.
                                        Buiten de app die heel slecht werkte (nu idd stukken beter) had ik niet veel andere problemen.
                                        Soms wat issues met laden met laadtimer maar software update gekregen en tot nu toe nog geen issues gehad.
                                        Al uw andere issues heb ik niet gehad.

Vanmorgen overigens na opladen 360km range, uiteindelijk na 98km rit toch nog 258km over.

Comment

Nu, met de huidige temperaturen +/- 280km. In september bij 15 à 20 graden was dat +/- 330km. Met alles op van elektronica (verwarming/airco, MMI, zetelverwarming...) en CC op 123km/u (=120 op GPS).
                                          Dat is toch teleurstellend. Dat is 100 à 150 km (of 1/3!) onder de opgegeven WLTP. Trouwens geen exlcusief probleem van de Etron, de Taycan wordt door hetzelfde geplaagd, maar buiten de VAG stal doet Jaguar even slecht, daar is de WLTP zelfs 480 maar kom je amper boven de 300.

Nog paar jaar wachten dan maar. Mijn hoop is gericht op de Macan EV binnen 2 à 3 jaar, hopelijk zijn ze dan al een stap verder.

Comment

Working...
                                          X