Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is idd wat teleurstellend. Zeker voor een paradepaardje in de VAG groep. Ge zou toch verwachten dat daar toch een enorme R&D achter zit om Tesla eens wat te laten zien. Zeker omdat Musk een paar jaar terug al zijn technologie op de markt heeft gesmeten (in de hoop dat alles dan in een stroomversnelling komt) en ze maar op basis daarvan hoeven verder te gaan. Maar blijkbaar is dat idee van Musk niet echt doorgedrongen bij de andere fabrikanten.

    Maar het is een begin. Ik ga vanaf eind dit jaar nog eens 4 jaar dieselen en dan zien we wel weer. Tegen dan zal de race for range wel ingezet zijn ipv pk's?

    Comment


    • Even kaderen. Ik heb de optionele 21" velgen, nu winterset 19" en alle comfortverbruikers staan aan.

      Maar caelis dat is toch beduidend meer range dan bij mij. En ik let echt wel op handmatig regenereren en laten uitbollen. Zouden die spiegels dan toch zoveel helpen?
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

      Comment


      • Die range is toch allemaal heel relatief hoor. Ik heb 2x onderweg moeten bijladen in de voorbije 5 maand dat ik hem heb. Toen ik naar NL moest. Voor de rest voldoet het perfect voor alle dagelijkse verplaatsingen. Ik rij naar genk of ieper en terug zonder problemen.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
          - trillingen tussen de 60 en 80km/u. probleem ligt in de achteras(motor). Tot op heden geen oplossing (ook nieuwe motor of as zou het probleem niet verhelpen)


          Dat allemaal gezegd zijnde, ben ik wel tevreden over de wagen an sich. De naservice en het lang aanslepen van bepaalde problemen kan beter.
          echt wel een droom klant gij :-) Dit ene defect niet oplossen zouden ze de wagen mogen houden van mij. En wat gaan die trillingen nog allemaal veroorzaken ? Defecte lagers ? Na de garantieperiode uiteraard. En jij gaat dat dan betalen ?

          Comment


          • als het is gemeld, of je zegt het telkenmale bij een onderhoud (en dat ook op de aftekenbon laat zetten), dan kan audi niet doen alsof ze er niets vanaf weten. Als er een defect gemeld is en men kan er niets aan doen, blijft de klant recht hebben op bijstand.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • mja 't is te hopen voor die mens

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                Die range is toch allemaal heel relatief hoor. Ik heb 2x onderweg moeten bijladen in de voorbije 5 maand dat ik hem heb. Toen ik naar NL moest. Voor de rest voldoet het perfect voor alle dagelijkse verplaatsingen. Ik rij naar genk of ieper en terug zonder problemen.
                Naar Genk 'of' Ieper, maar geraakt ge ook van Genk naar Ieper en terug?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  Die range is toch allemaal heel relatief hoor. Ik heb 2x onderweg moeten bijladen in de voorbije 5 maand dat ik hem heb. Toen ik naar NL moest. Voor de rest voldoet het perfect voor alle dagelijkse verplaatsingen. Ik rij naar genk of ieper en terug zonder problemen.
                  Voor U wel, ja. Maar is niet voor iedereen hetzelfde. Ik moet wekelijks een dag doen met rond de 300 km (en heb geen goesting om iedere keer te moeten stressen of ik thuis geraak of waar ik ergens onderweg kan laden) en 1 maal om de 2 à 3 weken een dag met 350 à 400 km (wat dus helemaal onbegonnen werk is). Ik ga echt maar de overstap doen eens ik zeker ben dat ik met normaal rijden 450km haal. Dat is nog niet eens zo zot veel gevraagd binnen het segment/budget dat ik plan te kopen denk ik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Is idd wat teleurstellend. Zeker voor een paradepaardje in de VAG groep. Ge zou toch verwachten dat daar toch een enorme R&D achter zit om Tesla eens wat te laten zien. Zeker omdat Musk een paar jaar terug al zijn technologie op de markt heeft gesmeten (in de hoop dat alles dan in een stroomversnelling komt) en ze maar op basis daarvan hoeven verder te gaan. Maar blijkbaar is dat idee van Musk niet echt doorgedrongen bij de andere fabrikanten.

                    Maar het is een begin. Ik ga vanaf eind dit jaar nog eens 4 jaar dieselen en dan zien we wel weer. Tegen dan zal de race for range wel ingezet zijn ipv pk's?
                    Er is geen enkele reden om nog meer range te voorzien in wagens. 300-400 km is meer dan voldoende. Meer batterijen = nog zwaardere wagens, en nog duurder. Wanneer ze de energiedensiteit nog wat verder verhogen zou dat evt kunnen, maar er is niet echt een nood voor.

                    Met een model 3 kan je, inclusief pauzes (en laden), 1000 km rijden op 10 uur tijd. Wanneer je aan legale snelheden rijdt, doe je daar met een ICE ook bijna 9 uur over (met enkele pauzes)

                    Er wordt nu vooral gefocust op laadsnelheid. Even stoppen om de 250 km (10 min) en je kan weer verder. En die 10 minuten pauze heb je toch nodig
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                      Voor U wel, ja. Maar is niet voor iedereen hetzelfde. Ik moet wekelijks een dag doen met rond de 300 km (en heb geen goesting om iedere keer te moeten stressen of ik thuis geraak of waar ik ergens onderweg kan laden) en 1 maal om de 2 à 3 weken een dag met 350 à 400 km (wat dus helemaal onbegonnen werk is). Ik ga echt maar de overstap doen eens ik zeker ben dat ik met normaal rijden 450km haal. Dat is nog niet eens zo zot veel gevraagd binnen het segment/budget dat ik plan te kopen denk ik.
                      Er zijn EV's die dat halen en aanzienlijk goedkoper zijn dan de e-tron.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                        Er is geen enkele reden om nog meer range te voorzien in wagens. 300-400 km is meer dan voldoende. Meer batterijen = nog zwaardere wagens, en nog duurder. Wanneer ze de energiedensiteit nog wat verder verhogen zou dat evt kunnen, maar er is niet echt een nood voor.

                        Met een model 3 kan je, inclusief pauzes (en laden), 1000 km rijden op 10 uur tijd. Wanneer je aan legale snelheden rijdt, doe je daar met een ICE ook bijna 9 uur over (met enkele pauzes)

                        Er wordt nu vooral gefocust op laadsnelheid. Even stoppen om de 250 km (10 min) en je kan weer verder. En die 10 minuten pauze heb je toch nodig
                        Idd. Een model 3 standard range plus zou eigenlijk wel volstaan voor mij. ik moet geregeld 300 km heen en terug doen en dat lukt, als de 300 km niet haalbaar is kan ik op een uur 60 km range bijtanken op mijn bestemming aan een gewone 3 fase laadpaal.
                        en de SR+ laadt aan 120 a 170 kw aan de snellader dus op een kwartier hebt ge weer 150a200 km range bijgetankt.
                        zelfs de nieuwe peugeot e-208 heeft zulke specs, 50 kwh batterij en 100kw laadsnelheid.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                          Even kaderen. Ik heb de optionele 21" velgen, nu winterset 19" en alle comfortverbruikers staan aan.

                          Maar caelis dat is toch beduidend meer range dan bij mij. En ik let echt wel op handmatig regenereren en laten uitbollen. Zouden die spiegels dan toch zoveel helpen?
                          ik rij op 20" gewone banden. Winterset in België is verloren geld imho (tenzij je op winterverlof gaat natuurlijk maar dan ben je niet meer in België).
                          Airco op eco mode, 20 graden, zetelverwarming aan.
                          Auto in Dynamic mode, maar wel D (en geen S). Er is in principe geen merkbaar verschil in verbruik tussen Efficiency en Dynamic. Dynamic voelt echter een stuk minder sluggish aan in herneming.

                          Verder zorg ik er ook voor (zeker 's ochtends) dat ik met een warme batterij vertrek en een verwarmde cabine. Dit heeft zeker een positief effect op de range.
                          Oh en op de autosnelweg ACC op 110 Voor de rest, normaal rijgedrag.

                          Comment


                          • ACC op 110km/u? Hooligan.
                            Telkens ik iemand tegen die snelheid tegen kom, vraag ik mij af of die ineens zijn tent gaat opzetten en gaat kamperen

                            Nu, die 110 is dat omdat er in de volksmond wordt gezegd dat net daar het punt zit van de range? Dus er boven dat de batterij erdoor gejaagd wordt?

                            Comment


                            • De e-tron is voor mij gewoon een verkeerd concept.
                              Veel te hoog, veel te zwaar, en blijkbaar is de electrische aandrijflijn niet echt optimaal om een deftige range te halen. Dat zie je gewoon dat Tesla's ervaring toch wat oplevert.

                              Jouw defectenlijstje is toch wel indrukwekkend, en bewijst gewoon dat ze deze auto niet hebben kunnen finetunen en helemaal afwerken voor de lancering.

                              Laat ons hopen dat Audi snel bij leert.
                              Ik wacht op iets dat tussen de A6 en A4 zit met 400km echte range, warmtepomp voor interieurverwarming, en een goede connectiviteit heeft.
                              Momenteel denk ik dat de Polestar 2 het dichtst bij mijn wensen zit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                De e-tron is voor mij gewoon een verkeerd concept.
                                Veel te hoog, veel te zwaar, en blijkbaar is de electrische aandrijflijn niet echt optimaal om een deftige range te halen. Dat zie je gewoon dat Tesla's ervaring toch wat oplevert.

                                Jouw defectenlijstje is toch wel indrukwekkend, en bewijst gewoon dat ze deze auto niet hebben kunnen finetunen en helemaal afwerken voor de lancering.

                                Laat ons hopen dat Audi snel bij leert.
                                Ik wacht op iets dat tussen de A6 en A4 zit met 400km echte range, warmtepomp voor interieurverwarming, en een goede connectiviteit heeft.
                                Momenteel denk ik dat de Polestar 2 het dichtst bij mijn wensen zit.
                                Dat haalde ik voorheen ook aan dat Tesla verder zit en dat ik niet snap dat ze het niet kopiëren of tenminste proberen te kopiëren. Het mag zelfs gewoon van Musk, want hij heeft het in 2014 al vrijgegeven: https://www.hln.be/auto/tesla-geeft-...rijd~a4b1a4be/ Dus hadden ze goed 4 à 5 jaar tijd en toch komt elke andere fabrikant af met een belachelijke range. Denken ze allemaal dan nog iets beters te hebben?

                                Voor mezelf komt volgend jaar pas een kanshebber uit, de Model Y

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door caelis Bekijk Berichten

                                  ik rij op 20" gewone banden. Winterset in België is verloren geld imho (tenzij je op winterverlof gaat natuurlijk maar dan ben je niet meer in België).
                                  Airco op eco mode, 20 graden, zetelverwarming aan.
                                  Auto in Dynamic mode, maar wel D (en geen S). Er is in principe geen merkbaar verschil in verbruik tussen Efficiency en Dynamic. Dynamic voelt echter een stuk minder sluggish aan in herneming.

                                  Verder zorg ik er ook voor (zeker 's ochtends) dat ik met een warme batterij vertrek en een verwarmde cabine. Dit heeft zeker een positief effect op de range.
                                  Oh en op de autosnelweg ACC op 110 Voor de rest, normaal rijgedrag.
                                  Klopt, ik heb dan ook voor 't eerst geen echte winterbanden meer. Ben gegaan voor Cross Climates, die zijn nog W+S voor in Duitsland, maar zijn toch beter geschikt voor de temperaturen in ons klimaat (nat, koud).

                                  Verder altijd in efficieny mode. Dus airco ook. Qua temperatuur vind ik het vreemd, in elke auto die ik al gehad heb, was 19° "mijn" temperatuur. In de etron moet ik die op 22 zetten... Voorverwarmen heeft inderdaad zeker een gunstige invloed. Ook al gemerkt.
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Dat haalde ik voorheen ook aan dat Tesla verder zit en dat ik niet snap dat ze het niet kopiëren of tenminste proberen te kopiëren. Het mag zelfs gewoon van Musk, want hij heeft het in 2014 al vrijgegeven: https://www.hln.be/auto/tesla-geeft-...rijd~a4b1a4be/ Dus hadden ze goed 4 à 5 jaar tijd en toch komt elke andere fabrikant af met een belachelijke range. Denken ze allemaal dan nog iets beters te hebben?

                                    Voor mezelf komt volgend jaar pas een kanshebber uit, de Model Y
                                    Heb beide testgereden. En behalve de zeer slechte ervaring met de Tesla "dealer", was de Etron gewoon de betere auto. Qua elektrische aandrijving was de Tesla wel de betere, eerlijk is eerlijk.
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

                                      Heb beide testgereden. En behalve de zeer slechte ervaring met de Tesla "dealer", was de Etron gewoon de betere auto. Qua elektrische aandrijving was de Tesla wel de betere, eerlijk is eerlijk.
                                      Daar kan ik u volledig in volgen wel.

                                      Wat de Tesla dealer betreft, zit er hier een gemeente verder in Zaventem ene. Ne maat van mij wilde gaan zien voor een Model X en die zijn goesting was gewoon over na zijn bezoek aan de store. Vreselijke verkoper en het was niet echt motiverend. Hij is dan een week later toch bij het langs rijden in Aartselaar binnen gegaan en daar was het van een heel ander caliber. Desondanks het een pak verder van zijn thuis is, toch daar besteld.

                                      Men leest wel vaker dat Tesla net niet dat is op vlak van kwalitatieve afwerking, maar ze hebben wel de aandrijving in hun voordeel. Bij Audi zetten ze dan weer meer in op de kwaliteit van het merk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                        Men leest wel vaker dat Tesla net niet dat is op vlak van kwalitatieve afwerking, maar ze hebben wel de aandrijving in hun voordeel. Bij Audi zetten ze dan weer meer in op de kwaliteit van het merk.
                                        Tesla ziet er van binnen gewoon correct uit. De Audi e-tron is gewoon een idioot concept. Een SUV met een CX van 0.29 die 2.6 ton weegt.
                                        De Model x heeft een cx coëfficient van 0.24, en is dus 10-20 % efficiënter met zijn energie, en komt daardoor zoveel verder. Ik ben niet zeker dat het verschil in aandrijving zo groot is, Tesla focust gewoon op range bij het ontwerp (gewicht, aerodynamica)

                                        Het meest typische voorbeeld bij de e-tron: ze ontwerpen camera's om als spiegels te fungeren om de luchtweerstand te verbeteren, maar nadien zetten ze een gigantisch en onaerodynamisch logo op de grill.
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Kan allemaal wel zijn maar in een model X wil je toch niet echt gezien worden?




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X