Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Men leest wel vaker dat Tesla net niet dat is op vlak van kwalitatieve afwerking, maar ze hebben wel de aandrijving in hun voordeel. Bij Audi zetten ze dan weer meer in op de kwaliteit van het merk.
    Nou, als ik deze waslijst lees, heb ik toch grote twijfels bij de kwaliteit van het merk.
    Dat de range niet geweldig was, kon je weten bij aankoop.
    Maar dat iets banaals als parkeersensoren niet goed werken, dat vind uitermate triestig. Zeker voor zo'n 'premium' merk.

Comment

• Dubbel
      Last edited by Chris_147; 31/01/2020, 08:38. Reden: dubbel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
        Kan allemaal wel zijn maar in een model X wil je toch niet echt gezien worden?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Liever in een X dan in pakweg een X6
        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Nou, als ik deze waslijst lees, heb ik toch grote twijfels bij de kwaliteit van het merk.
          Maar dat iets banaals als parkeersensoren niet goed werken, dat vind uitermate triestig. Zeker voor zo'n 'premium' merk.
          Kinderziektes hé, alhoewel met de R&D die ze bij VAG hebben, dit toch wel uitgesloten kan worden, daar ze al meer dan 10 jaar parkeersensoren inbouwen in al hun wagens.

De mensen die ik ken met een Tesla, daar hoort ge ook wel het één en ander van kwaaltjes. Vooral de deurklinken bij de model S. Ne kennis krijgt een paar keer per jaar de promowagen van op hun werk een weekend mee en telkens hij die heeft en ik hem zie, scheelt er iets anders aan.

First adopters zijn meestal de pineut. Betalen de volle pot en mogen het nog uitvoerig testen voor die prijs. En de updates/upgrades die ze dan in de nieuwe wagens steken, kunt ge dan vaak zelf naar fluiten.

Comment

Kan allemaal wel zijn maar in een model X wil je toch niet echt gezien worden?

Waarom niet? Ik vind dat geen lelijke auto. OK, verre van het design van italianen of duitsers. Enige dat mij tegensteekt aan die model X, zijn die vleugeldeuren. Mss praktisch om in- en uit te stappen, maar voor mij een no go omwille de skibox

Comment

• Inderdaad, ik zou liever rijden met een X dan met een X3, X5, X6, X7 of eender welke Mercedes of Audi SUV.
              De vleugeldeuren lijken wel cool, maar toch niet zo handig in heel wat gevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

Liever in een X dan in pakweg een X6
                Daar geef ik je gelijk in, of nóg erger, een GLE-coupé...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Daar geef ik je gelijk in, of nóg erger, een GLE-coupé...

Nu raakt ge mij in mijn hart. Ik zou sowizo voor de GLE Coupe gaan

Comment

In mijn ogen is audi nooit echt een premium merk geweest. Mijn A3 was de grootste oliezuiper ooit. Ik haalde de onderhoudsintervallen van 15000 km niet zonder bij te vullen. Heb ook al managers in kostuum op de parking olie zien bijkappen in hun audi.
                    Blijkbaar beseffen ze bij audi zelf nog niet dat dit bij elektro motoren verleden tijd is.
                    Bestuurders van een Audi e-Tron moeten niet gek opkijken als hun elektrische auto plotseling om een olieverversing vraagt. In een aantal modellen is een dashboard geïnstalleerd dat achterhaalde serviceberichten toont.

Comment

• Haha, zalig.
                      Als persoon die aan software werkt kan ik wel begrijpen waar dat vandaan komt.
                      Maar het staat toch knullig en geeft volgens mij ook aan dat de wagen toch wat te snel op de markt is gebracht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

In mijn ogen is audi nooit echt een premium merk geweest. Mijn A3 was de grootste oliezuiper ooit. Ik haalde de onderhoudsintervallen van 15000 km niet zonder bij te vullen. Heb ook al managers in kostuum op de parking olie zien bijkappen in hun audi.
                        Blijkbaar beseffen ze bij audi zelf nog niet dat dit bij elektro motoren verleden tijd is.
                        Bestuurders van een Audi e-Tron moeten niet gek opkijken als hun elektrische auto plotseling om een olieverversing vraagt. In een aantal modellen is een dashboard geïnstalleerd dat achterhaalde serviceberichten toont.

Ik haal de 15000 ook niet met de tiguan zonder olie bij te kappen. Enige minpunt aan de auto en met die intervallen van 30000km tegenwoordig, moeten er toch veel bijkappen.

Comment

Ik haal de 15000 ook niet met de tiguan zonder olie bij te kappen. Enige minpunt aan de auto en met die intervallen van 30000km tegenwoordig, moeten er toch veel bijkappen.
                          Amai, ik wist niet dat het bij recente TDI's nog steeds zo is. De mijne was nog ne 1.9 TDI en die stonden daar wel echt voor bekend.

Comment

Nu raakt ge mij in mijn hart. Ik zou sowizo voor de GLE Coupe gaan
                            Over smaken is al veel verteld, daar kan je dus niet over discussiëren.
                            Het is jou volste recht om iets lelijks mooi te vinden.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Over smaken is al veel verteld, daar kan je dus niet over discussiëren.
                              Het is jou volste recht om iets lelijks mooi te vinden.

Tis dat hé. Fabrikanten hebben lak aan mooi of lelijk. Bij hen draait het om de verkoopscijfers.

Comment

Comment

Amai, ik wist niet dat het bij recente TDI's nog steeds zo is. De mijne was nog ne 1.9 TDI en die stonden daar wel echt voor bekend.
                                  Niet alle TDI's zijn hetzelfde hé. +2mljn km's gereden met Audi 2,7 & 3.0L nooit een druppel olie moeten bijvullen tussen hun onderhoudsbeurten van 30K km op één keer na dan bij één van de voertuigen. Bleek een sensor het te vroeg aan te geven dat er olie bij moest. Nieuwe sensor erin en nooit geen melding meer gehad en was het ook niet nodig om bij te vullen.
                                  Maar inderdaad, ook hun 2.0L vanaf 2003 en later hadden er last van. Er liepen in die tijd dan ook meerder claims om dit onder garantie te verhelpen.

Comment

Niet alle TDI's zijn hetzelfde hé. +2mljn km's gereden met Audi 2,7 & 3.0L nooit een druppel olie moeten bijvullen tussen hun onderhoudsbeurten van 30K km op één keer na dan bij één van de voertuigen. Bleek een sensor het te vroeg aan te geven dat er olie bij moest. Nieuwe sensor erin en nooit geen melding meer gehad en was het ook niet nodig om bij te vullen.
                                    Maar inderdaad, ook hun 2.0L vanaf 2003 en later hadden er last van. Er liepen in die tijd dan ook meerder claims om dit onder garantie te verhelpen.
                                    Mijne baas zijne Q8 moet er ook geregeld wat bij. Ik zelf heb altijd een bus van een liter in de auto liggen en kap zo snel mogelijk bij. Maar de baas rijdt dan op het gemak naar zijn garage waar ze dat blijkbaar iedere keer gratis bijvullen. Dat vind ik aan mijne tiguan echt wel een minpunt. Vraag me af of dit modeleigen is of echt aan mijne wagen ligt.

Comment

Mijne baas zijne Q8 moet er ook geregeld wat bij. Ik zelf heb altijd een bus van een liter in de auto liggen en kap zo snel mogelijk bij. Maar de baas rijdt dan op het gemak naar zijn garage waar ze dat blijkbaar iedere keer gratis bijvullen. Dat vind ik aan mijne tiguan echt wel een minpunt. Vraag me af of dit modeleigen is of echt aan mijne wagen ligt.
                                      Ligt niet aan jou, is eigen aan de VW diesels.

Elke Passat, die hier al gebold heeft, had er ook last van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ligt niet aan jou, is eigen aan de VW diesels.

Elke Passat, die hier al gebold heeft, had er ook last van.
                                        Ken ook wel wat mensen die geregeld in hunne BMW moeten bijkappen, en heb laatst ook nen halve liter moeten bijkappen bij mijn collega hare 3008 1.2 naftje.

Maar straf dat VAG dat niet onder controle krijgt.

Comment

Inderdaad, ik zou liever rijden met een X dan met een X3, X5, X6, X7 of eender welke Mercedes of Audi SUV.
                                          De vleugeldeuren lijken wel cool, maar toch niet zo handig in heel wat gevallen.
                                          Klopt. Geen opbergvakken in de deuren (ah nee, anders valt alles er uit) en geen opbergzakken/netten/vakken in de achterkant van de voorzetels. Maw, achterpassagiers kunnen niks even wegleggen. Bijkomend, de kofferruimte kan op geen 1 manier (ook niet optioneel) worden gescheiden/beschermd van de passagiersruimte. Met honden en vaak materiaal in de koffer toch ook een groot minpunt.

Komt er nog eens bij dat die vleugeldeuren wel in heel krappe parkings open kunnen gaan, maar zit in eender welke parkeergarage van 1.90 of 2.00m max en m'n kinderen kunnen niet uitstappen.

Dat bedoel ik dus met dat de Audi een betere auto is. De Tesla('s) zijn (uitstekende) computers op wielen.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X