Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI E-tron (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Omdat ge een storende factor zijt?
    120km/u is al triestig en de meesten rijden dan al 110 à 115 omdat die klokken afwijken. Dus nog trager rijden, is er wat over en ook storend voor de mensen die wel 120 rijden. Electrisch zit ge rap aan 120km/u bij het voorbij steken, maar er zijn auto's die dit niet aankunnen.
    Vroeger vroeg ik me altijd af waarom mensen tegen 100km/u een vrachtwagen voorbij steken. Toen ik eens een Ford Ka als vervangwagen mee kreeg, wist ik waarom. Dat heeft 2km nodig om van 100km/u tot 120/km/u te geraken
    Dat van die Ford Ka klinkt bekend. Topper was een oprit van de R0 die bergop lag en waar je op een kort stuk van stilstand moest accelereren... met de Ford Ka vervangwagen die ik jaren geleden eens meekreeg, moest ik aan 70 km/u invoegen omdat dat ding op die afstand niet sneller kon.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

      Dat van die Ford Ka klinkt bekend. Topper was een oprit van de R0 die bergop lag en waar je op een kort stuk van stilstand moest accelereren... met de Ford Ka vervangwagen die ik jaren geleden eens meekreeg, moest ik aan 70 km/u invoegen omdat dat ding op die afstand niet sneller kon.
      Dat waren 900cc's dacht ik. Dat is toch levensgevaarlijk om mee op de autostrade te komen?

      Comment


      • Moet nu eerlijk zijn, heb gisteren tegen 110km/u 60km gereden. Verbruik gezakt van 34kWh/100km naar 26
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Omdat ge een storende factor zijt?
          120km/u is al triestig en de meesten rijden dan al 110 à 115 omdat die klokken afwijken. Dus nog trager rijden, is er wat over en ook storend voor de mensen die wel 120 rijden. Electrisch zit ge rap aan 120km/u bij het voorbij steken, maar er zijn auto's die dit niet aankunnen.
          Gezien het aantal doden op de weg is 120 km/h meer dan snel genoeg. En ik zie niet in waarom iemand die 110 km/h rijdt stoort. De minimumsnelheid is 70 km/h op de autostrade, niet 120 km/h.
          Straf dat mensen die continue de wet overtreden en meer dan die 120 km/h rijden durven opmerkingen te maken over mensen die gewoon perfect aan een legale snelheid rijden.
          Als iemand anders 110 km/h wilt rijden moet je er maar voorbij, of wachten tot je er voorbij kan.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
            Gezien het aantal doden op de weg is 120 km/h meer dan snel genoeg. En ik zie niet in waarom iemand die 110 km/h rijdt stoort. De minimumsnelheid is 70 km/h op de autostrade, niet 120 km/h.
            Straf dat mensen die continue de wet overtreden en meer dan die 120 km/h rijden durven opmerkingen te maken over mensen die gewoon perfect aan een legale snelheid rijden.
            Als iemand anders 110 km/h wilt rijden moet je er maar voorbij, of wachten tot je er voorbij kan.
            Waar waart gij toen ze de zakjes ironie uitdeelden? Zelfs degene tegen wie ik het had, snapte het.

            Maar goed. Smileys bestaan al een 30 jaar, maar blijkbaar nog niet door iedereen gekend

            Wees eens wat minder serieus.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Waar waart gij toen ze de zakjes ironie uitdeelden? Zelfs degene tegen wie ik het had, snapte het.

              Maar goed. Smileys bestaan al een 30 jaar, maar blijkbaar nog niet door iedereen gekend

              Wees eens wat minder serieus.
              Goed ik beleefd antwoorden.

              Een smiley op de verkeerde plaats geplaatst (dan zou je die plaatsen na de tweede zin (na afwijken). En een boodschap die geen enkele ironische toon heeft.
              Dan kunnen mensen zoiets verkeerd lezen.
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                Goed ik beleefd antwoorden.

                Een smiley op de verkeerde plaats geplaatst (dan zou je die plaatsen na de tweede zin (na afwijken). En een boodschap die geen enkele ironische toon heeft.
                Dan kunnen mensen zoiets verkeerd lezen.
                Ik weet dat ge het allemaal niet verkeerd bedoeld en dat het op een misverstand rust. Het was mss duidelijker geweest als ge het hele verhaal had gevolgd met een paar posts daarvoor. Maar als ge die ene post er alleen uit pikt, dan kan dat mss idd wel verkeer geïnterpreteerd worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Omdat ge een storende factor zijt?
                  120km/u is al triestig en de meesten rijden dan al 110 à 115 omdat die klokken afwijken. Dus nog trager rijden, is er wat over en ook storend voor de mensen die wel 120 rijden. Electrisch zit ge rap aan 120km/u bij het voorbij steken, maar er zijn auto's die dit niet aankunnen.
                  Vroeger vroeg ik me altijd af waarom mensen tegen 100km/u een vrachtwagen voorbij steken. Toen ik eens een Ford Ka als vervangwagen mee kreeg, wist ik waarom. Dat heeft 2km nodig om van 100km/u tot 120/km/u te geraken

                  120km/u is triestig maar is nu eenmaal de maximum toegelaten snelheid. Dat die klokken afwijken, dat is bij iedereen zo.
                  En ik zet mij altijd zo rechts mogelijk dus degene die 120 rijden stoor ik echt niet
                  Zowel mijn A5 als nu uiteraard mijn e-tron kunnen makkelijk aan 120 geraken om vrachtwagens voorbij te steken. Dus daar val ik ook al niemand lastig... of nee toch, die enkele asociale kloot die aan 150km/u op het derde vak komt aanscheuren, die val ik daar soms lastig mee..

                  Nog een bijkomend iets: het kan mijn gevoel zijn maar het lijkt me dat ik aan 110 veel natuurlijker mee rij in een flow dan aan 120. Moet veel minder remmen, veel minder optrekken, kan de snelheid constanter houden. Komt niet alleen ten goede aan mijn verbruik maar ook aan mijn geestesgesteldheid, het rijdt veel relaxter.

                  Oh en met een Ford Ka op de autosnelweg gaan, dat is een suicide mission!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    Moet nu eerlijk zijn, heb gisteren tegen 110km/u 60km gereden. Verbruik gezakt van 34kWh/100km naar 26
                    Confronterend hé
                    En was je nu zoveel later op je bestemming?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door caelis Bekijk Berichten


                      120km/u is triestig maar is nu eenmaal de maximum toegelaten snelheid. Dat die klokken afwijken, dat is bij iedereen zo.
                      En ik zet mij altijd zo rechts mogelijk dus degene die 120 rijden stoor ik echt niet
                      Zowel mijn A5 als nu uiteraard mijn e-tron kunnen makkelijk aan 120 geraken om vrachtwagens voorbij te steken. Dus daar val ik ook al niemand lastig... of nee toch, die enkele asociale kloot die aan 150km/u op het derde vak komt aanscheuren, die val ik daar soms lastig mee..

                      Nog een bijkomend iets: het kan mijn gevoel zijn maar het lijkt me dat ik aan 110 veel natuurlijker mee rij in een flow dan aan 120. Moet veel minder remmen, veel minder optrekken, kan de snelheid constanter houden. Komt niet alleen ten goede aan mijn verbruik maar ook aan mijn geestesgesteldheid, het rijdt veel relaxter.

                      Oh en met een Ford Ka op de autosnelweg gaan, dat is een suicide mission!
                      Moest elke autostrade 3 vakken hebben zouden er geen storende factoren zijn
                      Rechts camions en patattenplanters, midden degene die 100 a 110 rijden en links degenen die 120 rijden.
                      Op de E313 moogt ge al blij zijn dat ge aan 90 geraakt en de E314 begint ook al die richting uit te gaan

                      Nog ff en we hebben zelfrijdende auto’s

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caelis Bekijk Berichten

                        Confronterend hé
                        En was je nu zoveel later op je bestemming?
                        bliebloebla

                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

                          bliebloebla

                          And the award for Best Reply of 2020 goes to...

                          Comment


                          • Audi introduceert de e-tron S met ruim 500 pk.



                            Met zo'n 400 pk was de e-tron al geen slak. Toch was daar volgens Audi wel wat ruimte voor verbetering. Entree de Audi e-tron S.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                              Audi introduceert de e-tron S met ruim 500 pk.



                              https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-...omment-4526607
                              Allee, die kunnen binnenkort mee gaan staan aanschuiven....

                              Nederlanders en Belgen die met hun Tesla op skivakantie zijn, hebben last van een nieuw soort file: bij de laadstations. Op sociale media duiken filmpjes op van een lange rijen Tesla’s bij laadpalen van de autofabrikant. Zaterdag bij de grote terugreis wordt het andermaal aanschuiven bij de Superchargers.
                              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

                                Allee, die kunnen binnenkort mee gaan staan aanschuiven....

                                https://www.hln.be/auto/tesla-s-op-s...file~a9da51e6/
                                Nee, die kunnen niet laden aan de superchargers van Tesla. Daarvoor hebben ze die die dure woekerprijzen bij Ionity Dus vermoed dat daar minder volk staat aan te schuiven, want vermoed dat ze dan eerder een hotelleke nemen waar ze wat goedkoper kunnen laden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

                                  Allee, die kunnen binnenkort mee gaan staan aanschuiven....

                                  https://www.hln.be/auto/tesla-s-op-s...file~a9da51e6/
                                  Er waren dus twee superchargers in D waar er moest aangeschoven worden. Ik ken heel wat Tesla rijders die met de Tesla op ski-vakantie zijn vertrokken en zo goed als geen extra vertraging hebben opgelopen (onder meer door op die plek één van de wat duurdere Ionity chargers te gebruiken, of gewoon die plek te vermijden). Je navigatiesysteem geeft namelijk aan dat het druk is bij een supercharger
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Nee, die kunnen niet laden aan de superchargers van Tesla. Daarvoor hebben ze die die dure woekerprijzen bij Ionity Dus vermoed dat daar minder volk staat aan te schuiven, want vermoed dat ze dan eerder een hotelleke nemen waar ze wat goedkoper kunnen laden.
                                    Met de juiste laadkaart, vallen die woekerprijzen best mee
                                    En inderdaad zoals BertVS zegt: beetje die gasten hun eigen fout dat ze zolang hebben moeten staan aanschuiven. Ik word altijd een beetje droevig van dit soort journalistiek.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door caelis Bekijk Berichten

                                      Met de juiste laadkaart, vallen die woekerprijzen best mee
                                      En inderdaad zoals BertVS zegt: beetje die gasten hun eigen fout dat ze zolang hebben moeten staan aanschuiven. Ik word altijd een beetje droevig van dit soort journalistiek.
                                      Je kan ook droevig worden van mensen die hun kop in het zand steken natuurlijk... je kan er toch niet onderdoor dat dit naar de toekomst toe een dik probleem zal zijn ? Vorige week nog naar de andere kant van D gereden en in de 3 stops die ik heb gemaakt waren op elke snelwegparking Tesla/E tron rijders aan het wachten ( wel niet in die zin hier van bovenstaande artikel maar bij momenten zag ik toch een kleine 10 auto's in de rij staan...) om aan de stekker te kunnen gaan hangen... de laadinfrastructuur voor EV's staat gewoon nog in de kinderschoenen dus als er niet snel deftig aan zal gewerkt worden gaat dit toch een serieus probleem worden in de toekomst... zeker als je ziet hoeveel model 3's er de laatste maanden beginnen rond te rijden , die komen exponentieel qua aantallen sneller op de baan dan dat de laadinfrastructuur volgt , enfin dat is mijn vaststelling wanneer ik op de baan ben...
                                      Last edited by Audidriver; 26/02/2020, 19:29.

                                      Comment


                                      • dubbel
                                        Last edited by Audidriver; 26/02/2020, 19:28.

                                        Comment


                                        • Die files zijn niet anders dan de tolwegen waar iedereen tijdens de vakantie staat aan te schuiven. Doorheen 't jaar is dat niet. Maar er moeten er sowieso nog bij, dat is zeker. En een europese wetgeving voor de prijzetting.
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X