Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-Serie G20 (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Klopt idd! Downsizen is it! Ik heb daar persoonlijk geen problemen meer mee maar ik kan mij voorstellen dat de echte petrolheads dat niet zo leuk vinden Ik geef mijn centjes liever aan iets anders dan belastingen
Ik rijd tegenwoordig zelf met een 1,3tje en ik kom echt niks tekort, integendeel! Niks mis mee
Bah Bah
Ik rij nu zelf (jammer genoeg en van de moetes) 2ltr diesel en met een auto die toch bijna 2ton weegt, voel je in het aanzetten dat die 2 liter toch wel wat moeite heeft.
Ik wilde eerst een X5 kopen, maar enige dat in mijn budget paste was een 25d, daar heb je dat gevoel van moeite nog harder. Eenmaal op gang valt er dan wel mee te leven.BMW X5 45e
Comment
-
Mijn wagens zijn allemaal al een tijd geleden ingeschreven (behalve de M5, maar die is OT), dus zitten nog in het oude systeem. Ik ben zeker niet geneigd iets nieuw te kopen, zou niet weten wat momenteel. Wie geeft niet liever zijn centjes aan iets anders dan de belastingen... maar ja, you gotta pay to play he, zeker in Belgie“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik snap niet goed dat mensen daar over vallen. Bij benzine is het verschil misschien max 200 EUR op jaarbasis voor een 2 liter naft ipv kleinere inhoud.
Als ge ne citroen c1 koopt tot daar aan toe. Maar als ge over die (max) 200 euro struikelt en niet om de motor geeft moet ge gewoon geen BMW kopen , voor aankoopprijs EN onderhoud.
Comment
-
Als een huidige 1.500 cc driecilinder hetzelfde rijdt als een tweeliter vierpitter van weleer, dan is die 200 euro ook meegenomen hé. Downsizen is niet gelijk aan minder vermogen en koppel. Ik vind ze trouwens heel leuk klinken die driecilinders.
Comment
-
Nee dat sowieso, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar gewoon zoals hierboven ook gezegd wordt, veel mensen vallen hierover. Wat ik echt belachelijk vind. Gaat dat nu echt bepalen of het "een Mercedes of een BMW" wordt? Als je daar over valt, moet je geen van beide merken kopen, als dat de bepalende factor is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls een huidige 1.500 cc driecilinder hetzelfde rijdt als een tweeliter vierpitter van weleer, dan is die 200 euro ook meegenomen hé. Downsizen is niet gelijk aan minder vermogen en koppel. Ik vind ze trouwens heel leuk klinken die driecilinders.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenNee dat sowieso, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar gewoon zoals hierboven ook gezegd wordt, veel mensen vallen hierover. Wat ik echt belachelijk vind. Gaat dat nu echt bepalen of het "een Mercedes of een BMW" wordt? Als je daar over valt, moet je geen van beide merken kopen, als dat de bepalende factor is.
Hoeveel mensen kopen/leven niet op de limiet van wat kan met hun inkomen om toch maar chique te ogen voor de buren? Dan is die € 200 wel meegenomen
Ik wil ze geen eten geven dat volk en ik kom ze genoeg tegen in mijn beroep jammer genoeg.Last edited by kefkie; 10/04/2019, 11:29.BMW X5 45e
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Idd! Ik zie niet in als je kan besparen op BIV en jaarlijkse taks zonder rijplezier in te leveren waarom je dat dan ook niet zou doen. Mijn huidige A200 (1,3 L) is sneller en pakken zuiniger dan mijn 260E (2,6 L) van weleer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Hoeveel mensen kopen/leven niet op de limiet van wat kan met hun inkomen om toch maar chique te ogen voor de buren? Dan is die € 200 wel meegenomen
Ik wil ze geen eten geven dat volk en ik kom ze genoeg tegen in mijn beroep jammer genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Veel echte rijken die met een 520d ofzo rijden. Met basic motoren rijden is niet altijd gelijk aan niet kunnen betalen hoor.
Maar ik had het eerder bv op het type volk ( om ze zo maar te noemen? ) die alles bij elkaar krabben om net die 1-serie of 3-serie te kunnen kopen. Die zullen wel content zijn met € 200 minder aan taxen.BMW X5 45e
Comment
-
Ach, mijn opmerking gaat precies over iedereens hoofd heen. Het heeft niets te maken met rijplezier (ofja, zou je ook nog in rekening kunnen brengen, maar daar heb ik het zelfs niet over, heeft er eigenlijk wel wat mee te maken in sommige gevallen). En heeft al zeker niets te maken met motoren van decennia geleden.
Ik heb het over EEN BESLISSENDE FACTOR zijn voor auto's in die prijsklasse.
Als fallus-symbool naar de buren toe, dat kan ik "nog vatten", dat het gewoon een zo goedkoop mogelijk logo'ke moet zijn. Maar voor mensen die verder kijken dan dat snap ik niet hoe dat een BESLISSENDE factor kan zijn in je keuze.
JA, het is zeker EEN factor en JA het is mooi meegenomen. Maar ik snap niet hoe dat een STRUIKELBLOK is in je aankoop. Die 15 euro/maand. Op een aankoop van meer dan 40000 euro. Waar je maandelijks pakt 400 euro afschrijving aan hebt, 150/maand aan naft, 100/maand aan omnium... Dan gaat dat het verschil maken? En niet de opties van de wagen, het rijgedrag van de wagen, ...
Edit: Ik zeg ook helemaal niet dat met een basismotor rijden, "te min" is of whatever. Draait het ook allemaal niet om. Waar ik het over heb is dat stel bv. de BMW enkel 2 liter motoren heeft en de Mercedes wel een 1.5 liter heeft. Dat ik het niet snap dat DAT, puur cylinderinhouds-gewijs, de beslissende factor wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Uiteraard dat weet ik ook wel.
Maar ik had het eerder bv op het type volk ( om ze zo maar te noemen? ) die alles bij elkaar krabben om net die 1-serie of 3-serie te kunnen kopen. Die zullen wel content zijn met € 200 minder aan taxen.
Zolang je tevreden bent met de prestaties van je wagen, of je er weinig of geen belang aan hecht, ben je nu rijk of wat minder rijk, dan is 't oké hé.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten...
Edit: Ik zeg ook helemaal niet dat met een basismotor rijden, "te min" is of whatever. Draait het ook allemaal niet om. Waar ik het over heb is dat stel bv. de BMW enkel 2 liter motoren heeft en de Mercedes wel een 1.5 liter heeft. Dat ik het niet snap dat DAT, puur cylinderinhouds-gewijs, de beslissende factor wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
BMW heeft niet enkel tweeliters. De vorige 3-reeks F30 was al beschikbaar met een 1.500cc driepitter. Het gaat over minder betalen voor evenveel. Een driecilinder van nu rijdt hetzelfde als een fiscaal duurdere tweeliter van enkele jaren terug. Komt daar nog eens bij dat veel mensen tevreden zijn met een beperkt vermogen (heel begrijpelijk in ons land waar nog kunnen rijden een rariteit geworden is) maar wel een degelijke wagen willen.
En nvm, it's getting off-topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
I know en volledig akkoord. Maar daar heb ik het niet over.
En nvm, it's getting off-topic.
Oorspronkelijk geplaatst door grm Bekijk BerichtenWeet er iemand of er terug ook een 3 cilinder beschikbaar word in benzine versie ?
Nu is de laagste motor een 2000cc wat fiscaal nogal word afgestraft .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIemand trouwens een idee of die -lelijke- tellers ook een ander design hebben? Iets meer klassiek?
Aan de rechterkant van de tellerpartij heb je een aantal opties van wat je wil zien (bijv. info radio en zo). En in het midden staat een kaart. Voor de rest bitter weinig mogelijkheden. Ik kon er (op die korte tijd) niet aan wennen en vond het gewoon ook niet handig om af te lezen hoe snel ik reed. Gelukkig was er de head up display.
Die is wel enorm groot geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk zou verwachten dat als je een digitaal dashboard hebt, je het dan ook kan customizen zoals je wil.
Beetje zoals WinAmp skins vroeger. Effe USB insteken met bestandjes er op, en nieuw dash.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment