Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • PLUGGEN ÉN LADEN

    BMW 3-SERIE TOURING OOK ALS 330E

    De BMW 3-serie Touring komt in z’n nieuwe vorm ook beschikbaar als plug-inhybride. Het is daarmee de eerste stationwagen van BMW met zo’n aandrijflijn.

    De BMW 330e Touring laat nog wel wat langer op zich wachten dan de andere varianten. Waar die al dit jaar klaarstaan, moeten we voor de plug-invariant van de extra ruime 3-serie nog wachten tot 2020. Uiteraard beschikt de Touring over de aandrijflijn die voor de sedan al in detail is aangekondigd. Dat betekent dat de hoofdrol is weggelegd voor een 2.0 viercilinder met 184 pk, waarmee het blok net zo sterk is als in de 320i.

    Het ‘30’-naamplaatje verdient het model door de toevoeging van een elektromotor die het systeemvermogen naar 252 pk brengt, waarmee het model akelig dicht in de buurt van de 258 pk sterke 330i komt. Puur op elektro-kracht moet de 330e ongeveer 60 km ver kunnen komen.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Heb mijn 330i M-sport afgelopen vrijdag in ontvangst mogen nemen. Zeer tevreden van na 8 jaar met Mercedes te hebben gereden. Door al de technologische toeters en bellen waaronder semi autonoom rijden is het wel allemaal erg wennen.

            wat het meeste stoort is de wankele bluetooth en apple Carplay verbinding. Verder stond bij levering niet de laatste iDrive software op de auto (07/2019) en ondersteunt BMW OTA (Over The Air) updates voorlopig nog niet.

            Tot slot heeft men de nummerplaat voor levering een dikke centimeter uit het center gemonteerd. Donderdag gaat de auto binnen voor de softwareupdate (lost o.a. Media connectieproblemen op) en moeten ze kijken of ze de nummerplaat wat kunnen centreren.

            Van de professional driving assistent ben ik best onder de indruk. Op snelwegen werkt het bijna perfect (soms wat aan de voorzichtige kant) en doet hij de active cruise control uitstekend. Zeker een optie die aan te raden is.

            Qua rijgedrag is de 330i zeer alert in sportmodus en zuinig in eco pro. Gemiddeld verbruik ligt na 160 km op 7,35 l/100 km en is de autonomie met 1 tank van 59 liter 805 kilometer. Verbruik zou nog moeten zakken.

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                Qua rijgedrag is de 330i zeer alert in sportmodus en zuinig in eco pro. Gemiddeld verbruik ligt na 160 km op 7,35 l/100 km en is de autonomie met 1 tank van 59 liter 805 kilometer. Verbruik zou nog moeten zakken.
                Mooi verbruik maar ik zie dat toch niet zakken, tenzij je meer in eco stand gaat rijden dan wat anders.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Mooi verbruik maar ik zie dat toch niet zakken, tenzij je meer in eco stand gaat rijden dan wat anders.
                  Gemiddeld verbruik inmiddels gezakt na 1377 km naar 6,8 liter/100 km.

                  Comment


                  • Straf voor een 2 liter met meer dan 200 pk.

                    Comment


                    • Wat zou een kleinere motor verbruiken met 200pk?
                      En een grotere?

                      Comment


                      • Dat weet ik niet. Zegt u het eens

                        Comment


                        • Goeie vraag... Zonder feiten te hebben, zou ik denken dat het optimale misschien wel rond de 2 liter zit.

                          Bij kleinere motoren heb je (zeker voor benzine) het risico dat je te vaak in hogere toeren moet gaan; bij grotere motoren krijg je op een bepaald punt waarschijnlijk een hoger verbruik omdat de mechanische onderdelen groter en daardoor zwaarder zijn - tenzij je met meer cilinders werkt en die selectief kan uitschakelen?
                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                          Comment


                          • bmw gaat van 500cc per cylinder uit...maar in feite is het eerder, hoe groter hoe beter...maar ge krijgt een 2.0/3 cylinder moeilijk verkocht

                            hoog in de toeren moeten gaan heeft zuiver iets te maken met de verhouding boring x slag van uw cylinders

                            met een vw langeslag kleine motor heeft dat helemaal geen zin bvb

                            Comment


                            • Gisteren een nieuwe 3 serie die voor mij reed. Met moeite achteraan te herkennen dat dit nog BMW is. Dacht eerst aan een Kia of een Alfa.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • Klopt, vanochtend ook achter een nieuwe 3 gereden en ik vond die er zo 'plain' uitzien. Ik denk niet dat mijn volgende nog een BMW gaat worden, ik denk dat ik voor de A4 ga opteren in de loop van 2020
                                There's no such thing as too much snow

                                BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

                                Comment


                                • Achteraan vind ik de sedan ook redelijk generiek, doet me in de eerste plaats aan Lexus denken of idd Alfa. Maar als geheel vond ik hem zeker niet mis toen ik hem zag rijden.
                                  De touring lijkt me minder geslaagd achteraan, toch op basis van de foto's die ik al gezien heb.
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                  Comment


                                  • Ook al een paar keer gezien, zowel met de "normale" bumpers als de M bumpers.
                                    Het beetje X-factor wat de 3 reeks nog had is helemaal weg, vind ik.
                                    Maar daarin is BMW niet alleen. Kan van de C klasse en de A4 net zo gezegd worden, vind ik persoonlijk.

                                    Vanmorgen reed ik toevallig nog achter een E46 touring met een leuk discreet M pakket op.
                                    Die ziet er op vandaag nog altijd even sexy uit.

                                    Comment


                                    • Vandaag mijn 330i een eerste stofzuigbeurt gegeven en blijkt dat de veiligheidsdriehoek en blusapparaat gewoon los in de koffer liggen. Bij vorige modellen hing de driehoek in de kofferklep en was het blusapparaat onder de passagierszetel gemonteerd. Kostenbesparing?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                                        Vandaag mijn 330i een eerste stofzuigbeurt gegeven en blijkt dat de veiligheidsdriehoek en blusapparaat gewoon los in de koffer liggen. Bij vorige modellen hing de driehoek in de kofferklep en was het blusapparaat onder de passagierszetel gemonteerd. Kostenbesparing?
                                        Toen ik indertijd mijn F30 ging afhalen, hadden ze het blusapparaat ook gewoon in de koffer gestoken met als excuus dat er geen stock meer was van het speciaal voor de F30 ontworpen model.
                                        Dat durft zich dan nog een premium-merk te noemen... Op elk vijsje proberen ze te besparen.

                                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                        Comment


                                        • blusser is geen afkeur meer op keuring, verbaast me eerder dat ze er nog 1 meegeven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X