Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als bmw fan, schrok ik wel even van die M bumper vooraan... Lexus? De achterkant komt generisch over. Zonder badge amper te onderscheiden.

Het is allemaal wat eenheidsworst geworden. De achterkant van de nieuwe X modellen is ook al zoiets. Net zoals de nieuwe Z4.

Interieur ziet er wel knap uit. Vraag me af of die zetels standaard leder zijn dan wel individual, wellicht het laatste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Inderdaad, let er maar eens op, dat gebeurt hier met 75% van de nieuwe auto's. Je moet eens bij de nieuwe M4 gaan lezen hoe lelijk die eerst was en hoe mooi nu

Het is wel zo dat de eerste (gelekte) foto's ook niet altijd van goeie kwaliteit zijn, maar toch...
      Inderdaad. En de sportbumper lijkt fel op die van de M2, M3 en M4 met die trapeziumvormige happers links en rechts. Daar hoor ik nu niemand over zeuren.

Toen de F30 uitkwam kon ik echt niet wennen aan die platte voorkant. Nu vind ik dat net knap. Met andere woorden: alles went (snel).

Comment

Senna, Driven To Perfection

Comment

OOK WEER ALS PLUG-IN HYBRIDE!

OFFICIEEL: DE NIEUWE BMW 3-SERIE

Gisteren verscheen de nieuwe 3-serie al te vroeg op internet en vandaag is het moment daar dat BMW zélf het doek trekt van zijn nieuwe Dreier.

Ook dit jaar staat er een hoop nieuws op de beursvloer van de Autosalon van Parijs en de hagelnieuwe 3-serie is misschien wel de nieuwkomer waar de meeste aandacht naar uitgaat. Gisteren konden we BMW's nieuwste al van alle kanten bekijken en nu hebben we ook alle informatie te pakken.

De concurrentie in het segment waarin de 3-serie opereert, is moordend. BMW's inzending in die klasse heeft niet alleen landgenoten als de Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse tegenover zich, maar krijgt ook tegengas van auto's als de Alfa Romeo Giulia, Jaguar XE, Lexus IS en straks van de Volvo S60. De nieuwe 3-serie, generatie G20, is klaar voor een ongeveer zeven jaar durende strijd en BMW geeft het model een nog grotere focus op sportiviteit als wapen mee.

De nieuwe 3-serie slankt dankzij zijn nieuwe modulaire CLAR-platform, een basis die we momenteel al terugvinden onder auto's als de 5- en 7-serie, tot 55 kilo af en BMW belooft dat de carrosserie stijver is dan die van de huidige generatie. BMW spreekt verder over een 50:50 gewichtsverdeling en een onderstel dat ongeacht de gekozen versie voorzien is van 'lift related dempers'. Dat zijn dempers die niet elektronisch worden aangestuurd, maar wel direct reageren op de mate waarin de veer wordt ingedrukt. Adaptieve dempers én een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel zijn optioneel leverbaar. Voorheen moest je daarvoor aankloppen bij topversie M3.

Natuurlijk is ook de nieuwe 3-serie in staat zich in de file praktisch zelfstandig op de weg te houden. Koplampen met lasertechniek zijn optioneel leverbaar, terwijl ledkoplampen en led-achterlichten standaard zijn.

De koets van de nieuwe 3-serie, die vanuit elke hoek duidelijk herkenbaar is als een 3-serie, heeft een cW-waarde van 0,23. Op de bestellijst zet BMW een uitgebreide reeks benzine- en dieselmotoren. De 320i en 330i zijn allebei vierpitters en leveren respectievelijk 184 pk en 300 Nm en 258 pk en 400 Nm. Dieselen kan in elk geval met de 150 pk en 320 Nm sterke 318d en met de 190 pk en 400 Nm sterke 320d (ook met xDrive). Voor meer dieselkracht zorgt de 265 pk en 580 Nm sterke 330d, geen vier- maar een zescilinder.

Uiteraard komen ook smaken beschikbaar met sportiever M-dna, versies met een adaptief sportonderstel, variabele sportstuurinrichting, het al genoemde elektronisch aangestuurde M-differentieel en M-remmerij. Volgend jaar wordt de leveringslijst van de 3-serie niet alleen uitgebreid met een M Performance-model (M340i), maar ook met een iPerformance-variant. Inderdaad: een plug-in hybride!

De wielbasis van de 3-serie neemt met 4 centimeter toe ten opzichte van het uitgaande model. De bagageruimte blijft met 480 liter wat formaat betreft identiek. BMW geeft 3-serie een volledig nieuw interieur, waarin niet alleen een (optioneel) 12,3-inch digitaal instrumentarium een plek krijgt, maar ook een nieuw (en optioneel) 10,25-inch groot scherm dat bij het BMW Operating 7.0-infotainmentsysteem hoort. Dat scherm is voortaan ín en niet meer op het dashboard geplaatst. iDrive is aanwezig, een systeem dat zich net als voorheen ook met een fysieke draaiknop laat bedienen.

De nieuwe 3-serie staat vanaf maart bij de dealers en kent de uitvoeringen Advantage, Sport Line, Luxury Line en M Sport. Prijzen volgen in een later stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Abonneer je hier op het kanaal van AutoWeek: http://bit.ly/1uSYprLMeer informatie over deze auto? Check http://www.autoweek.nl/carbaseVolg AutoWeek óók op: F...

Op film komt het lijnenspel al veel beter tot zijn recht.
              Interieur ziet er écht puik uit naar mijn mening.

Comment

Ik vind 'm mooi. Die schuinere neus doet me wat terugdenken aan de E90 LCI

Comment

BMW anno 2018, overstyled.
                  De F30 is wel direct verouderd met dit model.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Comment

In dat filmpje ziet hij er al veel beter uit

Maar toch

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=Pl8fSwK_DzQ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          BMW anno 2018, overstyled.
                          De F30 is wel direct verouderd met dit model.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
                          Vind ik nog best meevallen. Het verschil tussen de E90 en F30 vond ik groter.

Comment

Comment

Direct in de juiste kleur.

Comment

Niets mis mee vind ik. Ik heb het altijd moeilijk gehad met die extreem duikende neus van de vorige 3 en die horizontale lijn die de motorkap doorsneed. Dat is bij deze toch een pak beter. Het interieur doet een ferme sprong voorwaarts, en dat mocht ook wel. Als ze bij de touring daar de achterkant van de 5 aan geplakt hebben dan hoort deze op het lijstje van mogelijke kanshebbers voor mijn volgende lease.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

In dit kleur is hij wel mooi, maar enkel de nieren zijn voor me persoonlijk veel te groot...
                                  (heb hetzelfde bij de 5 reeks, de verhoudingen kloppen gelijk niet...)

Comment

Paar andere kleuren dan maar

Comment

Comment

Interieur is geslaagd (geen opgeplakte tablet meer), exterieur is heel wat minder. Achterkant doet mij aan foute tuning denken

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Comment

weeral langer en breder geworden? de 3serie heeft bijna de afmetingen van een 5 serie zeker nu?
                                          wel mooi zowel binnen als buitenkant
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X