Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is een A tegenwoordig 4,70m, want dat was wel de lengte van een W124. Ik denk dat de A eerder in de buurt van de W201 zit qua lengte.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ik heb 'm niet gemeten uiteraard en het is ook al ettelijke jaren geleden maar als ik zo in mijn kleine garage kijk heb ik niet veel overschot meer net zoals met mijn 260E destijds, zeker in de breedte. Een nieuwe E zou ik er in ieder geval niet in krijgen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik heb 'm niet gemeten uiteraard en het is ook al ettelijke jaren geleden maar als ik zo in mijn kleine garage kijk heb ik niet veel overschot meer net zoals met mijn 260E destijds, zeker in de breedte. Een nieuwe E zou ik er in ieder geval niet in krijgen.
Een nieuwe E is inderdaad dicht bij het formaat van de W126 destijds. En wellicht breder.
De nieuwe plug-in versie van de 3 serie zou trouwens 60 km ver geraken zonder verbarndingsmotor. Maar dan nog denk ik dat iedere rit va langer dan 60 km door al dat extra gewicht snel de balans in de andere richting doet overslaan, en BMW zal waarschijnlijk nogmaals vertikken om de mogelijkheid te voorzien om die plug-in met een trekhaak uit te voeren
Op de nieuwe M3 en zelfs op de aangekondigde M340i zullen we nog even moeten wachten. Wel presenteert BMW alvast de M Performance Parts die het voor de nieuwe 3-serie heeft ontwikkeld.
De nieuwe 3-serie is straks als M Sport leverbaar, een sportief aangeklede uitvoering die niet alleen uiterlijke opsmuk, maar ook zaken als een M-onderstel en krachtigere naar de 3-serie brengt. Op een echte M Performance-versie, de M340i, en op een volwaardige M-dreier, zullen we nog even moeten wachten. BMW heeft wél M Performance Parts gepresenteerd, M-onderdelen die in theorie op elke 3-serie te monteren zijn.
In de M Performance Parts-catalogus komen we zaken tegen als splitters voor de voorzijde, uit koolstofvezel vervaardigde zijspiegelkappen, M-emblemen, diverse smaken achterspoiler, donkere achterlichtunits en een uit koolstofvezel opgetrokken diffuser. Is er meer? Jazeker. BMW zet uitlaateindstukken in de catalogus en ook de al aangehaalde M Performance-remmen vinden hun weg samen met bijbehorende rode remklauwen naar de catalogus. BMW breidt de onderdelenlijst verder uit met 18- en 20-inch grote lichtmetalen wielen en ook het interieur is aan te kleden met zaken als een stuurwiel met middenmarkering, koolstofvezel schakelflippers en andere zaken die uit het lichtgewicht goedje zijn ontwikkeld.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Een E90 320d gehad ('06-'11), F10 520dA gehad ('11-'14) en een F30 320dA ('14-nu), alle 3 met M-pack en altijd heel graag mee gereden.
F30 gaat er in 2019 uit na 5 jaar. Ik was nog even aan het wachten hoe die nieuwe 3 eruit ging zien vooraleer een nieuwe bestelling te plaatsen.
Maar deze wordt het dus echt niet, jakkes!
Ik had stiekem nog gehoopt op een volledig elektrische 3, maar niet dus. E-hybrid is willen maar niet kunnen (een 530e test gereden, dat zuipt gewoon 10l/100km in de praktijk).
Vandaag mijn handtekening dan gezet voor een Tesla Model S 75D, 2-tal weken geleden een eerste test rit van een uurtje, was zo onder de indruk dat ik vorig weekend met veel plezier een volledige weekend-test aanvaarde en deze met een ongelooflijk gevoel afgerond heb (was 's maandags helemaal verkocht).
Terug naar huis rijden met de BMW, was als terugkeren naar paard en kar. Tesla staat hier echt wel 10 jaar verder imho, what a car!
So long BMW it's time for a new ERA
Ik hoorde vorige week ook op de Duitse radio dat na zoveel boerenjaren, de resultaten van BMW ook redelijk beginnen terug te lopen.
Mensen zijn misschien inderdaad wel een beetje uitgekeken op het berline RWD concept.
Hoewel BMW natuurlijk ook wel veel andere opties aanbiedt, zou dit toch één van hun cash cow's moeten blijven, maar daar vrees ik ook een beetje voor.
Een E90 320d gehad ('06-'11), F10 520dA gehad ('11-'14) en een F30 320dA ('14-nu), alle 3 met M-pack en altijd heel graag mee gereden.
F30 gaat er in 2019 uit na 5 jaar. Ik was nog even aan het wachten hoe die nieuwe 3 eruit ging zien vooraleer een nieuwe bestelling te plaatsen.
Maar deze wordt het dus echt niet, jakkes!
Ik had stiekem nog gehoopt op een volledig elektrische 3, maar niet dus. E-hybrid is willen maar niet kunnen (een 530e test gereden, dat zuipt gewoon 10l/100km in de praktijk).
Vandaag mijn handtekening dan gezet voor een Tesla Model S 75D, 2-tal weken geleden een eerste test rit van een uurtje, was zo onder de indruk dat ik vorig weekend met veel plezier een volledige weekend-test aanvaarde en deze met een ongelooflijk gevoel afgerond heb (was 's maandags helemaal verkocht).
Terug naar huis rijden met de BMW, was als terugkeren naar paard en kar. Tesla staat hier echt wel 10 jaar verder imho, what a car!
So long BMW it's time for a new ERA
Mijn grootste ergernis aan de Tesla was het niveau van afwerking. In mijn A45 kan ik dat nog verdragen, omdat die mij in vele andere zaken tegemoet komt. Maar dat mijn vrouw haar A3 van 10 jaar oud nog beter in elkaar steekt dan een Tesla die 3x zo duur is, daar loop ik lastig van. Dus voorlopig geen Tesla hier.
Lelijk gedrocht.
Designer kunnen alleen nog maar vouwen en plooien toevoegen op een basisontwerp van 15 jaar geleden.
Worden die tegenwoordig per vouw en plooi in het koetswerk betaald?
5 vouwen in de zijkant, 4 in de motorkap, is dat niet wat veel?
Waar is de tijd dat we een prachtig, clean ontwerp als de Alfa 156 pfl hadden?
Nu heb ik eindelijk geld om ferme auto's te kopen, maakt niemand nog zo'n auto's
De AMG GT Roadster, Coupé en 4-door Coupé vind ik nog wel iets hebben, zoveel geld heb ik nu eigenlijk ook weer niet. Laat staan dat ik daar de belastingen voor wil betalen.
C, E en S klasse Cabrio en Coupé kan ik ook nog wel smaken. De meer betaalbare wagen niet zo.
Ik ben wel positief verrast dat Mercedes toch nog zoveel Coupé en Cabrios heeft.
Comment