En voor uw vraag of ze er niet meer uit krijgen, dat heeft volledig te maken met de batterijen. Bij een EV is er plaats genoeg voor batterijen. Maar bij een hybrid en plug-in hybrid is er ook nog de verbrandingsmotor die veel plaatse en gewicht inneemt. Die hybride technologie is er ter ondersteuning om het verbruik omlaag te krijgen. Ne maat van mij heeft een Auris Hybrid die boven de 70km/u op benzine springt. Eens de test gedaan en hij kon met 3 volwassenen in de auto net geen 3km aan 50km/u rijden. Daarna waren de batterijen compleet leeg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-Serie G20 (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Iedereen bijna verplicht om naar een hybrid te kijken als bedrijfswagen? De 330e is een plug-in hybride en denk niet dat er mensen door hun zaakvoerder verplicht worden dit te nemen. De meeste werknemers zullen dit ook weigeren, want een tankkaart is op kosten van de firma, electriciteit nemen thuis, is op eigen kosten. Alhouwel dit laatste via de firma kan lopen, gebeurt dit nauwelijks. Wss omdat daar nog niet echt een wettelijk kader rond is.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als bedrijven plots maar 60% aftrekbaarheid (en ja dit is vanaf 2020 te berekenen wagen per wagen) gaan hebben van een wagens, terwijl dit voor hybrids (Plug-ins en gewone alla Lexus) wanneer de CO2 uitstoot laag genoeg is naar 96% kan gaan?
We spreken hier voor ALLE kosten van de wagen hé....
Dan zullen bedrijven (en zelfstandigen) sneller in een richting van hybrides gaan...
Maar net dat is eigenlijk zoals mijn vorige statement... een pleister op een open wonde...
Neem nu de X5 (moet nog allemaal officieel worden gemaakt): 45e = 6-cilinder met 200+ pk en electromotor met bereik van 80km. CO2 uitstoot zou 49gr. zijn.
Maar als in realiteit je maar 60km zou kunnen doen (wat al wel wat is...) dan ga je nog heel wat rondrijden met een 6-cilinder en een auto van 2 ton.., dus een verbruik van 10-12l?
Fiscaal is die dan interessant, maar boerenbedrog voor het CO2 probleem....
en dat was eigenlijk mijn uitspraak... de autobouwers moeten toch al verder staan dan dat...
model S van Tesla weegt ook 2 ton.
hiervan is 600kg (voor een 85d model) batterijen. die kunnen die wagen 500km ver vervoeren.
als je daarvan 1/6de neemt, maw 100kg aan batterijen, dan zou je toch 1/6de afstand moeten kunnen doen? +-85 km
en de 3-reeks zal geen 2 ton wegen... dus als je die logica gaat doortrekken is die 59km ronduit belachelijk.
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Hybride is nutteloos tussenstation. Ofwel rij je met ICE ofwel met EV. Hybride kan enkel voordeel hebben als je lokaal uitstoot wil beperken, ten koste van hogere uitstoot elders.
Bvb thuis vertrekken op ICE, snelweg naar Brussel rijden en in Brussel op electromotor rijden om daar de lucht proper te houden.
Maar op de snelweg heb je wel extra verbruik omdat je meer gewicht bij hebt. En ondertussen ook meer wat kapot kan gaan.
En als je altijd korte ritjes rijdt, waarom heb je dan een hybride gekocht en geen EV?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
Het gaat over de fiscale voordelen en de afstraffing van de diesel en benzine CO2 waarden wat betreft aftrekbaarheid voor een bedrijf. ook je VAA is daarop gebaseerd.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als bedrijven plots maar 60% aftrekbaarheid (en ja dit is vanaf 2020 te berekenen wagen per wagen) gaan hebben van een wagens, terwijl dit voor hybrids (Plug-ins en gewone alla Lexus) wanneer de CO2 uitstoot laag genoeg is naar 96% kan gaan?
We spreken hier voor ALLE kosten van de wagen hé....
Dan zullen bedrijven (en zelfstandigen) sneller in een richting van hybrides gaan...
Maar net dat is eigenlijk zoals mijn vorige statement... een pleister op een open wonde...
Neem nu de X5 (moet nog allemaal officieel worden gemaakt): 45e = 6-cilinder met 200+ pk en electromotor met bereik van 80km. CO2 uitstoot zou 49gr. zijn.
Maar als in realiteit je maar 60km zou kunnen doen (wat al wel wat is...) dan ga je nog heel wat rondrijden met een 6-cilinder en een auto van 2 ton.., dus een verbruik van 10-12l?
Fiscaal is die dan interessant, maar boerenbedrog voor het CO2 probleem....
en dat was eigenlijk mijn uitspraak... de autobouwers moeten toch al verder staan dan dat...
model S van Tesla weegt ook 2 ton.
hiervan is 600kg (voor een 85d model) batterijen. die kunnen die wagen 500km ver vervoeren.
als je daarvan 1/6de neemt, maw 100kg aan batterijen, dan zou je toch 1/6de afstand moeten kunnen doen? +-85 km
en de 3-reeks zal geen 2 ton wegen... dus als je die logica gaat doortrekken is die 59km ronduit belachelijk.
Het verhaal dat ge aanhaalt, werd in NL al zeer snel een pijnlijke zaak. Toen de Mitsubishi Outlander uit kwam als PEHV met 'maar' 20% bijtelling, liep het ineens storm op die Outlanders in NL. Eens de mensen deze in bezit hadden, werd de wagen op de firma opgeladen en voor de rest niet. Verbruik? Tussen de 11 en 13 liter. Dat hadden de bedrijfsleiders niet zien aankomen en zaten dus met een serieuze meerkost.
2-tal jaar geleden zei een kennis dat hij wilde proberen om op zijn werk een 330e te krijgen. Uiteindelijk zag ik hem en hij vertelde me dat het het wonderbaarlijk goedgekeurd hadden. Toen ik hem vroeg hoe hij dat regelde met het opladen thuis. Hij bekeek me scheef, kreeg een heimelijk lachje op zijn gezicht en antwoorde: 'Op het werk zal ik het opladen, maar thuis kost mij dat geld, dus rij ik voor de rest gewoon op benzine'. Daar ging dus het opzet van het plug-in hybrideverhaal.
Mijne baas heeft zo ne X5 en zal ongeveer de enige zijn die overal waar hij kan, hem in steekt. Na een maand stond hij al aan de garage te klagen dat hij zelfs geen 20km electrisch haalde terwijl hij hem wel voor die 31km had gekocht. Zelfs met een ei onder zijn voet, haalde hij maar 18km. Na wat updates zou het nu wel wat meer zijn. Maar uiteindelijk heeft hij en Q8 met dikke diesel besteld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenHybride is nutteloos tussenstation. Ofwel rij je met ICE ofwel met EV. Hybride kan enkel voordeel hebben als je lokaal uitstoot wil beperken, ten koste van hogere uitstoot elders.
Bvb thuis vertrekken op ICE, snelweg naar Brussel rijden en in Brussel op electromotor rijden om daar de lucht proper te houden.
Maar op de snelweg heb je wel extra verbruik omdat je meer gewicht bij hebt. En ondertussen ook meer wat kapot kan gaan.
En als je altijd korte ritjes rijdt, waarom heb je dan een hybride gekocht en geen EV?
of omdat het laden nog niet snel genoeg gaat...
Enkel de Tesla superchargers zijn interessant, gezien je daar op 30 minuten reeds 80% kan laden. Welk ander charge netwerk kan dat?
Kijk naar de i-Pace van Jaguar...
of de Audi E-tron...
recht van hun site:
"Thuis laadt u de 100 % elektrische Audi op via een klassiek stopcontact van 220 V: dan duurt een volledige laadbeurt 24 uur. Of u gebruikt een industrieel, driefasig stopcontact met 11 kW, en dan kan u in ongeveer 8 uur laden. Ideaal voor ’s nachts dus.
en met een hybrid kan je de korte afstanden afleggen met de electromotor en in geval je niets meer hebt, kan je verder rijden...
Dus nutteloos? ik denk het niet...
dat + een fiscaal interessante formule.... dan maar boerenbedrog hé.Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Zo had ik uw betoog niet begrepen, want het verhaal van de X5 heeft vooral betrekking op zaakvoerders. Maar swat.
Het verhaal dat ge aanhaalt, werd in NL al zeer snel een pijnlijke zaak. Toen de Mitsubishi Outlander uit kwam als PEHV met 'maar' 20% bijtelling, liep het ineens storm op die Outlanders in NL. Eens de mensen deze in bezit hadden, werd de wagen op de firma opgeladen en voor de rest niet. Verbruik? Tussen de 11 en 13 liter. Dat hadden de bedrijfsleiders niet zien aankomen en zaten dus met een serieuze meerkost.
2-tal jaar geleden zei een kennis dat hij wilde proberen om op zijn werk een 330e te krijgen. Uiteindelijk zag ik hem en hij vertelde me dat het het wonderbaarlijk goedgekeurd hadden. Toen ik hem vroeg hoe hij dat regelde met het opladen thuis. Hij bekeek me scheef, kreeg een heimelijk lachje op zijn gezicht en antwoorde: 'Op het werk zal ik het opladen, maar thuis kost mij dat geld, dus rij ik voor de rest gewoon op benzine'. Daar ging dus het opzet van het plug-in hybrideverhaal.
Mijne baas heeft zo ne X5 en zal ongeveer de enige zijn die overal waar hij kan, hem in steekt. Na een maand stond hij al aan de garage te klagen dat hij zelfs geen 20km electrisch haalde terwijl hij hem wel voor die 31km had gekocht. Zelfs met een ei onder zijn voet, haalde hij maar 18km. Na wat updates zou het nu wel wat meer zijn. Maar uiteindelijk heeft hij en Q8 met dikke diesel besteld
vandaar mijn eerste post.
Als je nu met die hybride een fiscaal goed voordeel haalt en je kan dan nog met een 6-cilinder benzine bollen... bwa, dan is die extra paar liter benzine er snel bijgenomen ze...
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
Omdat er voor EV's nog geen voldoende infrastructuur is?
of omdat het laden nog niet snel genoeg gaat...
Enkel de Tesla superchargers zijn interessant, gezien je daar op 30 minuten reeds 80% kan laden. Welk ander charge netwerk kan dat?
Kijk naar de i-Pace van Jaguar...
of de Audi E-tron...
recht van hun site:
"Thuis laadt u de 100 % elektrische Audi op via een klassiek stopcontact van 220 V: dan duurt een volledige laadbeurt 24 uur. Of u gebruikt een industrieel, driefasig stopcontact met 11 kW, en dan kan u in ongeveer 8 uur laden. Ideaal voor ’s nachts dus.
en met een hybrid kan je de korte afstanden afleggen met de electromotor en in geval je niets meer hebt, kan je verder rijden...
Dus nutteloos? ik denk het niet...
dat + een fiscaal interessante formule.... dan maar boerenbedrog hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Tegenwoordig zijn er niet meer veel mensen met 380V thuis hoor.
Maar 3x220V +N wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Dat klopt.
Maar 3x220V +N wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenDus nutteloos? ik denk het niet...
dat + een fiscaal interessante formule.... dan maar boerenbedrog hé.
Rij je korte afstand, dan sleur je ICE motor en brandstof mee voor niets.
Rij je langere afstand, dan sleur je EV motor en batterijen mee voor niets.
Het is beide gevallen willen en niet kunnen.
Het enige wat er interessant aan is, is dat men nu toch weer een wreed dikke bak met veel vermogen kan kopen zonder teveel belastingen te moeten betalen. Totdat daar teveel gebruik van gemaakt wordt, dan wordt dat voordeel afgeschaft en kan men weer klagen.
Maar met het milieu heeft dit niets te maken.
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenNutteloos wel als het over die E-tron gaat. Wie heeft tijd om de auto 24u te laten laden? Als hij leeg is thuis insteken en de dag erna met den diesel gaan werken om een dag later terug de E-tron te nemen? Tegenwoordig zijn er niet meer veel mensen met 380V thuis hoor.
Afgezien van dat: bereik van de e-Tron is 285-580km.
Ik rij/reed 45.000km per jaar, daarmee rij ik al een pak meer dan de meeste Belgen.
Ik heb nog maar heel zelden meegemaakt dat ik meer dan 285km op een werkdag rij. Meestal 90 à 170km op een dag.
Om de dag een ICE moeten pakken lijkt me dus niet nodig.
Last edited by Chris_147; 29/10/2018, 18:01.
Comment
-
Je moet zo'n plug-in als een tussenstation beschouwen voor mensen met koudwatervrees. Met een range van 60 km zoals op deze BMW 3 zouden de meeste mensen hun woon-werkverkeer op elektriciteit kunnen afleggen.
Het gemiddelde verbruik van de 330e op Spritmonitor is 5,1 l/100 km, lijkt me toch best wel OK.
En er zijn meer dan voldoende laadstations waar je aan 50 kW kan opladen, dat is heus niet alleen bi Tesla (onder meer het Allego - netwerk).
Comment
-
Indien ik me die wagen zou aanschaffen, en iedere dag alleen thuis zou opladen, dan zou ik dagelijks de 100 km woon/werk afleggen aan volgens mij max 2 l/100 km. Ik heb ongeveer 15 km weg waar mijn verbruik erg hoog ligt (in beide richtingen, veel lichten), dat stuk zou ik twee keer op elektriciteit afeggen. De rest van de weg in een gecombineerde modus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Iedereen bijna verplicht om naar een hybrid te kijken als bedrijfswagen? De 330e is een plug-in hybride en denk niet dat er mensen door hun zaakvoerder verplicht worden dit te nemen. De meeste werknemers zullen dit ook weigeren, want een tankkaart is op kosten van de firma, electriciteit nemen thuis, is op eigen kosten. Alhouwel dit laatste via de firma kan lopen, gebeurt dit nauwelijks. Wss omdat daar nog niet echt een wettelijk kader rond is.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenStevig argument, Josenjef'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe rest van mijn post is blijkbaar weggevallen. Kort gezegd er zijn best wel wat bedrijven die hybrides aanbieden met laadkaarten en tankkaarten. Op het bedrijf laden kan op de meeste plaatsen al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Denk niet dat er veel zijn die dit standaard in huis hebben. Bij mij stond er nog alles voor, maar had ik geen stopcontact ervoor. Maar met het wijzigen van de meter, is dat er ook niet meer.
Dan heb je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 3 x 230V +N in huis, en kan je dus een deftige lader aansluiten voor een elektrische tuffer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Op bedrijf laden idd, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de alternatieven om thuis te laden zodat het u geen cent kost zoals bij een ordinaire tankkaart.
U kiest voor een elektrische of hybride bedrijfswagen. Welke oplossingen bestaan er om de laadkosten van een batterij te beheren?
Comment
-
Met een aparte meter in jouw eigen electriciteitskast. Zo moeijlik is dat niet.
En sommige mensen proberen hun voetafdruk te verkleinen en zijn niet steeds geïnteresseerd in de kost op de laatste centiem. In ieder geval is een 330e een pak goedkoper dan een 330i, ik ga dat hier voor jou niet beginnen uitrekenen
Comment
Comment