Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik laad mijn Plug in maximaal op, bijna altijd thuis en voor meer dan 95% op nacht tarief.

    Ik heb gewoon zo een tussen tellerke gekocht in de Brico, was iets van een 15EUR. Eén keer per jaar bij de afrekening van onze stroom thuis neem ik een foto van de stand van die teller waarna ik hem terug op 0 zet en terug begin te tellen voor het volgende jaar. Ik print die foto af met een berekening erbij getypt:
    stand van die teller x kostprijs KWH op die afrekeningsfactuur en steek dat in mijn boekhouding. Het bedrag dat ik uitkom schrijft ik gewoon over van mijn firma naar mijn privé. Done. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
    Last edited by Yves_0016; 30/10/2018, 22:51.

    Comment


    • Een vraag voor de kenners , is er reeds zicht op als er terug een 3 cilinder beschikbaar word en zo ja , wanneer word deze bestelbaar of leverbaar . Denk dat ik niet de enige zal zijn die her naar uitkijkt of de overweging maakt om over te stappen naar benzine met de huidige dieselprijzen . Wat worden de vanaf prijzen ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Op bedrijf laden idd, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de alternatieven om thuis te laden zodat het u geen cent kost zoals bij een ordinaire tankkaart.
        Is dat wel nodig? Bij electrische fiets is dat toch ook niet.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Hybride geeft pure prestatievoordelen. Een electromotor heeft veel koppel en kan dus een kleine hoog opgedreven turbomotor onderaan perfect ondersteunen. Verder bij constante snelheid kan je zuiniger rijden met de kleine motor. Ook de verbruikspieken worden opgevangen doordat bij vol optrekken de electromotor wordt ingezet die zijn stroom haalt van de recuperatie van remenergie

          Indien je niet volle kracht nodig hebt kan je effectief de batterij leeg rijden en thuis opladen.

          Ik denk dat er wel toekomst zit in hybride als het concept goed uitgewerkt is.

          De snelste supersportwagens zijn tegenwoordig ook hybride en dit zuiver uit prestatieoogpunt


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • Er komen twee hybride versies van de BMW 3, eentje met een 1,5 of 1,6 drieclinder benzinemotor en 40 km range, (waarschijnlijk 320e of 325e) , en eentje met een twee liter benzinemotor en 60 km range op elektrciteit (330e ?)
            Prijzen zijn nog net gekend
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Er komen twee hybride versies van de BMW 3, eentje met een 1,5 of 1,6 drieclinder benzinemotor en 40 km range, (waarschijnlijk 320e of 325e) , en eentje met een twee liter benzinemotor en 60 km range op elektrciteit (330e ?)
              Prijzen zijn nog net gekend
              Da's al een stap vooruit voor de leasemarkt, maar zolang er geen Touring versie van komt nog steeds erg onpraktisch vanwege de kleine koffer

              Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                Da's al een stap vooruit voor de leasemarkt, maar zolang er geen Touring versie van komt nog steeds erg onpraktisch vanwege de kleine koffer

                Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
                Niet iedereen rijd graag met een lijkwagen rond

                Comment


                • Ik snap wel dat break alleen in Europa populair is, maar men kan alle motor versies aanbieden in alle carrosserie varianten (behalve hybride) en men kan veel variaties op een platform maken: 3, 3GT, 4 Coupé, 4 Grand Coupé, X3, X4, ...
                  Maar hybride aanbieden in een break: dat is te veel. kan je een 4 serie met hybride kopen?
                  Een 4 (Grand) Coupé met 3 cylinder hybride zou me nog wel kunnen aanspreken denk ik.

                  Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                  Niet iedereen rijd graag met een lijkwagen rond
                  Dus? Jullie zijn toch al gesteld? Mogen personen die niet graag alles in een klein gat moeten proppen of iets groter willen vervoeren zonder een SUV te moeten nemen ook hun zin krijgen?
                  Break en hybride of EV zijn echt geen populaire combinatie bij de fabrikanten. Ik denk enkel de Kia Optima SW.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten

                    Niet iedereen rijd graag met een lijkwagen rond
                    Net zoals niet iedereen graag met een sedan rijdt, daar die niet voor iedereen even praktisch is.

                    Comment


                    • geen idee waarom je hybride in zo weinig vormen vind. zoek eens een normale hybride coupe... en dan bedoel ik niet een type hypercar
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik snap wel dat break alleen in Europa populair is, maar men kan alle motor versies aanbieden in alle carrosserie varianten (behalve hybride) en men kan veel variaties op een platform maken: 3, 3GT, 4 Coupé, 4 Grand Coupé, X3, X4, ...


                        Dus? Jullie zijn toch al gesteld? Mogen personen die niet graag alles in een klein gat moeten proppen of iets groter willen vervoeren zonder een SUV te moeten nemen ook hun zin krijgen?
                        Break en hybride of EV zijn echt geen populaire combinatie bij de fabrikanten. Ik denk enkel de Kia Optima SW.
                        Toch allemaal logisch? Een break is niet populair in Europa, slechts in enkele landen in Europa, de populariteit is .ook nog eens aan 't dalen (iedereen wil aan die lelijke SUV's)
                        In een berline verlies je kofferruimte voor een plug-in hybride (hogere kofferdrempel), maw je krijgt een onpraktische break wanneer je die van plug-in voorziet.
                        In een SUV is het makkelijker, daar is voldoende plek om dat batterijen pakket elders weg te moffelen.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                          Toch allemaal logisch? Een break is niet populair in Europa, slechts in enkele landen in Europa, de populariteit is .ook nog eens aan 't dalen (iedereen wil aan die lelijke SUV's)
                          In een berline verlies je kofferruimte voor een plug-in hybride (hogere kofferdrempel), maw je krijgt een onpraktische break wanneer je die van plug-in voorziet.
                          In een SUV is het makkelijker, daar is voldoende plek om dat batterijen pakket elders weg te moffelen.
                          Al eens in de koffer van een GLE gekeken? Dat is een grote SUV en de batterij ligt gewoon lompweg op de bodem van de koffer, zodat je daar een bult hebt.

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                          Comment


                          • Ik zie me niet direct in een Mercedes rijden, ik ben nog lang niet met pensioen
                            En ik ben geen landbouwer, dus SUV's bekijken doe ik ook niet.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                              Ik zie me niet direct in een Mercedes rijden, ik ben nog lang niet met pensioen
                              En ik ben geen landbouwer, dus SUV's bekijken doe ik ook niet.
                              Wat een zever!
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                Wat een zever!
                                Als gij dat zever vindt, is dat voor mij geen probleem.

                                Ik vind Mercedes qua design echt afschuwelijk. Vooral het interieur is vreselijk, Ik ben de vorige ronde voor mijn wagen nog bi Mercedes langs geweest. E en C ingestapt, en onmiddellijk eer uitgestapt. Al die ronde verchroomde ventilatieroosters, dat was misschien iets 20 jaar geleden, ik vind het spuuglelijk..
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

                                  Als gij dat zever vindt, is dat voor mij geen probleem.

                                  Ik vind Mercedes qua design echt afschuwelijk. Vooral het interieur is vreselijk, Ik ben de vorige ronde voor mijn wagen nog bi Mercedes langs geweest. E en C ingestapt, en onmiddellijk eer uitgestapt. Al die ronde verchroomde ventilatieroosters, dat was misschien iets 20 jaar geleden, ik vind het spuuglelijk..
                                  Het ging niet over uw mening want daar is iedereen vrij in maar wat je erbij schreef.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Het ging niet over uw mening want daar is iedereen vrij in maar wat je erbij schreef.
                                    SUV ? De eerste werd ontwikkeld door Land Rover, als landbouwvoertuig.
                                    k vind het spuuglelijke inefficiënte voertuigen
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • TOEKOMSTIGE SUBTOPPER

                                      BMW M340I XDRIVE GEPRESENTEERD

                                      BMW heeft een nieuwe versie aan het portfolio van de 3-serie toegevoegd: de M340i xDrive.

                                      Kort geleden maakte de wereld kennis met een volledig nieuwe 3-serie, een auto waarvan al de benzineversies 320i en 330i zijn gepresenteerd. Waar die respectievelijk 184 pk en 258 pk sterke versies allebei viercilinders zijn, is de M340i xDrive die BMW vandaag presenteert, voorzien van een nieuwe 3,0-liter zescilinder. Het gaat om een zes-in-lijn die 374 pk en 500 Nm levert en aan een achttraps Steptronic-transmissie is gekoppeld. Daarmee sprint de vierwielaangedreven 3-serie in 4,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Ter vergelijking: de vorige M3, een achterwielaandrijver, had 4,1 seconden voor dezelfde sprint nodig. Wie zulk soort geintjes niet uitprobeert, moet volgens BMW een verbruik van 7,5 l/100 km kunnen halen.

                                      De M340i xDrive is een M Performance-model en dat betekent dat de auto vrij ingrijpend onder handen is genomen. BMW spreekt over de aanwezigheid van een M Sport-onderstel, een heftig uitlaatsysteem, een M Sport-differentieel, krachtigere remmen en 18- tot 19-inch M-lichtmetaal. De auto is onder andere in de standen Sport en Sport+ te zetten. Vanbuiten is de auto uiteraard te herkennen aan sportiever bumperwerk en gaaswerk in de grille.

                                      De M340i xDrive fungeert voorlopig als topper van het nieuwe 3-serie-gamma, maar zal op termijn 'degraderen' tot een subtopper als BMW de M3 aan de line-up toevoegt. De M340i xDrive moet in juli op de markt komen.












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Zo zie je maar ... ik vind de huidige maar niks en ik vind deze wel iets hebben. Zou deze zelf durven overwegen, net wel met die M kit erop...
                                        Weliswaar nog zien in het echt en misschien hopen op een EV of deftige hybride maar dat is een ander verhaal.

                                        Comment


                                        • TOT 60 KILOMETER ELEKTRISCH

                                          BMW 330E PLUGT IN!


                                          Net als bij de vorige generatie 3-serie heeft de plug-in hybride versie de inmiddels ingeburgerde aanduiding '330e'. De 330e heeft een 2,0-liter grote TwinPower viercilinder onder de kap, een benzinemotor die 184 pk sterk is en bijval krijgt van elektromotor die continue 68 pk levert en een piekvermogen kent van 113 pk. Het systeemvermogen ligt op 252 pk en 420 Nm, maar er is meer..

                                          De 330e is namelijk de eerste BMW die standaard XtraBoost krijgt, een systeem dat het systeemvermogen tijdelijk injecteert met 41 extra pk's. XtraBoost maakt de gasrespons tevens directer. XtraBoost is te activeren door de 330e in Sport-mode te zetten. De extra energie voor deze stand is opgeslagen in de hoogvoltageaccu. BMW belooft een elektrische actieradius van 60 kilometer, de vorige 330e schopte het op papier tot een elektrische reikwijdte van 39 kilometer. Schakelen gaat overigens gewoon met een achttraps Steptronic-automaat.

                                          Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 6 seconden voorbij. De topsnelheid ligt op 230 km/h. In Hybrid-mode kan de auto met uitsluitend elektrische aandrijving een snelheid van 110 km/h kunnen halen. Wie in Electric-mode rijdt, kan tot een snelheid van 140 km/h volledig emissievrij kunnen rijden.

                                          Bestellen kan vanaf mei 2019 pas, dus enig geduld is geboden.

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X