Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 3-Serie G20 (2019)

GEEN UITERLIJKE GEHEIMEN MEER

GELEKT: DE NIEUWE BMW 3-SERIE

BMW trekt een dezer dagen het doek van de volledig nieuwe 3-serie. Helaas voor het merk is de auto nu al in z'n geheel online verschenen.

BMW is al even bezig met het teasen van de nieuwe 3-serie, een auto die zich nu al digitaal vanuit alle kanten laat bekijken.

Net als grotere sedans en Tourings van BMW komt ook de nieuwe 3-serie op het modulaure CLAR-platform te staan. De auto is in de basis achterwielaangedreven en slankt tot 55 kilo af ten opzichte van zijn voorganger. BMW zet hoog in op de sportiviteit van het model. Zo moet de nieuwe 3-serie stijver dan ooit zijn terwijl een volledig nieuwe ophanging de auto zowel comfortabeler als dynamischer moet maken.

Op de motorenlijst verschijnt wederom een brede selectie aan vier- en zescilinders. BMW liet zelfs al weten zijn sterkste viercilinder ooit in de auto te lepelen, een krachtbron die dus sterker is dan de 258 pk en 400 Nm sterke vierpitter uit onder meer de 630i GT. Op de foto's lijken we in ieder geval een M-performance model te zien, mogelijk de M340i.

De huidige 3-serie stamt uit 2011 en daarmee is het model niet bepaald stokoud te noemen. Ingepakte testexemplaren van de nieuwe dreier duiken overigens al sinds 2016 op. De onthulling laat niet meer lang op zich wachten. De Touring zal zich op een later moment laten zien.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ziet er toch veel te agressief uit... Lelijke gaten voorin de bumper. Alsof de auto een would be 12 cilinder turbo is die anders niet genoeg lucht krijgt.

En op de eerste interieurfoto's ontbreekt een versnellingspook.

Comment

Ik word al jaren niet meer warm of koud van een 3 reeks.
            Deze zal wel de M pakket uitvoering zijn , met die gatenkaas bumper, maar desalniettemin.
            Mocht ik in de markt zijn voor een RWD middenklasser zou ik altijd de Alfa Giulia verkiezen.

Interieur ziet er eindelijk wel een verbetering uit, al vind het het lijnenspel van die verluchtingsmonden toch ook een beetje raar.
            Maar mijn ervaring leert dat je dat toch eerst eens in het echt moet zien.

Comment

De hoogdagen van de 3 reeks zijn wel een beetje geteld lijkt me, andere wagens zijn in hetzelfde bedje ziek (Audi A4 bv), hun verkopen worden ingepikt door SUV's en in de nabije toekomst EV's. Sedan's zijn niet zo heel populair meer, een deftige C segmenter (bv de nieuwe A klasse) is wellicht praktischer.
              Maar ze moeten wel blijven meegaan met hun tijd natuurlijk.
              De vraag is in welke mate de tekortkomingen van de F30 zijn aangepakt. Wind- en bandengeruis bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Ik word al jaren niet meer warm of koud van een 3 reeks.
                Deze zal wel de M pakket uitvoering zijn , met die gatenkaas bumper, maar desalniettemin.
                Mocht ik in de markt zijn voor een RWD middenklasser zou ik altijd de Alfa Giulia verkiezen.

Interieur ziet er eindelijk wel een verbetering uit, al vind het het lijnenspel van die verluchtingsmonden toch ook een beetje raar.
                Maar mijn ervaring leert dat je dat toch eerst eens in het echt moet zien.
                Zelfde gevoel, interieur ziet er wel goed uit, enkel dashboard is echt niet mijn ding...

Interieur van de Giulia blijft het mooiste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Die uitlaten. 't Is te hopen dat het geen 316i is, want dan steigeren de BMW puristjes weer.

Enfin, hij ziet er wel goed uit.

Comment

Sowieso bij te bestellen op een 316i ;-)

Comment

Als het naar analogie met de nieuwe 5-reeks (G30) gaat zijn. Dan is het standaard (ook voor de basic motoren) een ronde links en rechts en de sportpakketjes krijgen dan zo'n trapezium gevallen. Geen 3335/340 looks meer.

Comment

Meer gelekte pics en uitleg,

https://www.carscoops.com/2018/10/20...20-this-is-it/

Comment

Zonder en met M-sport vooraan,

Comment

Ziet er goed uit, blijft een mooie bak.

Comment

Hopelijk in het echt beter, want nu, nee, nee, nee... Afschuwelijk die M voorbumper! En die Lexuslook achteraan. Waar zijn ze mee bezig zeg? Wie keurt dat allemaal goed? Ik kan me niet inbeelden dat men unaniem lovend was op de eindbeslissingsvergadering over dit ontwerp.

Comment

Toen de F30 uitkwam waren de reacties ook niet altijd super. Verkopen gaat ie toch hoor.

Comment

Verkopen zal hij idd, maar allesbehalve mooi te noemen.
                                  Ik heb het gevoel dat heel wat merken designgewijs niet weten welke richting uitgaan. En dus zie je in elk model wel trekken van een ander model van concurrent X of Y.
                                  Zo weinig inspiratie...
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Comment

Vind de M-bumper misschien wat overdreven maar voor de rest vind ik het mooie wagen. Had misschien wel liever de uitlaat anders gezien maar weet niet of deze afhankelijk is van welke uitvoering je misschien pakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Toen de F30 uitkwam waren de reacties ook niet altijd super. Verkopen gaat ie toch hoor.
                                        Inderdaad, let er maar eens op, dat gebeurt hier met 75% van de nieuwe auto's. Je moet eens bij de nieuwe M4 gaan lezen hoe lelijk die eerst was en hoe mooi nu

Het is wel zo dat de eerste (gelekte) foto's ook niet altijd van goeie kwaliteit zijn, maar toch...

Comment

Working...
                                        X