Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    geen idee waarom je hybride in zo weinig vormen vind. zoek eens een normale hybride coupe... en dan bedoel ik niet een type hypercar
    Zo is er maar één: Lexus RC 300h
    (Of 2, als je de LC 500h geen 'hypercar' vindt)

    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

        Zo is er maar één: Lexus RC 300h
        (Of 2, als je de LC 500h geen 'hypercar' vindt)
        Sorry, maar 108gr CO2 dat is dan mss op papier een "hybride", maar in de realiteit ben je daar niets mee. De enige hybrides die vandaag in België nog relevant zijn, zijn de plug-ins die na 01/01/2020 nog als plug-in zullen aanvaard worden (dus max 50gr CO en 0,5kwh batterij per 100kg wagen gewicht). Voor al de rest kan het achterzetsel "hybrid" mss wel mooi klinken, maar is het eigenlijk nutteloos.

        Comment


        • Waarom ben je daar in realiteit niets mee? Omdat een Lexus in werkelijkheid ook niet zo veel meer blijkt te verbruiken dan het normverbruik? Het is 108 gr CO2 voor een wagen met benzine, zonder de ballast van de batterijen die bij een plug-in hybride de wagen veel te log maken.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • 3.20d testje

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              Waarom ben je daar in realiteit niets mee? Omdat een Lexus in werkelijkheid ook niet zo veel meer blijkt te verbruiken dan het normverbruik? Het is 108 gr CO2 voor een wagen met benzine, zonder de ballast van de batterijen die bij een plug-in hybride de wagen veel te log maken.
              Omdat die in de realiteit ook gewoon fiscaal dood gemaakt worden. Who cares dat een plug-in 6 liter verbruikt ipv van de 2 in theorie en de Lexus braafjes de werkelijke waarde haalt? De Lexus met zijn 108 gr is gewoon fiscaal geen optie meer. VAA, fiscale aftrekbaarheid en rijtaksen. Allemaal een veelvoud. Nutteloos dus om als "hybrid" te marketeren.
              Last edited by Yves_0016; 13/12/2018, 14:12.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                Omdat die in de realiteit ook gewoon fiscaal dood gemaakt worden. Who cares dat een plug-in 6 liter verbruikt ipv van de 2 in theorie en de Lexus braafjes de werkelijke waarde haalt? De Lexus met zijn 108 gr is gewoon fiscaal geen optie meer. VAA, fiscale aftrekbaarheid en rijtaksen. Allemaal een veelvoud. Nutteloos dus om als "hybrid" te marketeren.
                108 gr C02 is beter dan zowat alle leasebakken die er nu rondrijden.
                En dus nogal altijd een optie.
                En helemaal niet nutteloos om hybride te marketeren, want dit is het oorspronkelijk hybride concept. Die plug-ins zin later gekomen
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

                  Omdat die in de realiteit ook gewoon fiscaal dood gemaakt worden. Who cares dat een plug-in 6 liter verbruikt ipv van de 2 in theorie en de Lexus braafjes de werkelijke waarde haalt? De Lexus met zijn 108 gr is gewoon fiscaal geen optie meer. VAA, fiscale aftrekbaarheid en rijtaksen. Allemaal een veelvoud. Nutteloos dus om als "hybrid" te marketeren.
                  Iedereen koopt op een zaak?
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    geen idee waarom je hybride in zo weinig vormen vind. zoek eens een normale hybride coupe... en dan bedoel ik niet een type hypercar
                    Blijft idd de vraag. Het is precies of alleen Toyota/Lexus er zich aan houdt en de rest op zoek is naar andere alternatieven. Hopelijk is Toyota ook nog met andere dingen bezig en blijven ze niet halsstarrig aan hun hybrideverhaal hangen.

                    Waarom weinig modellen? Omdat het vooral Toyota/Lexus is die dit gebruikt en een paar andere waar het niet echt doorbreekt (bv DS5 hybrid). Maar ik vermoed ook de ruimte. Ne collega van mij was gaan zien voor de RAV4 en de koffer van de diesel mocht volgens hem al wat groter zijn, maar de hybrideversie neemt nog eens een heel stuk van die ruimte weg waardoor de wagen al niet meer bruikbaar was voor hem en hij dus een X-Trail besteld heeft, in diesel.

                    Comment


                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Weet iemand of de nieuwe 3 al in Bornem te bezichtigen is?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                          Weet iemand of de nieuwe 3 al in Bornem te bezichtigen is?
                          Weet ik niet, maar ik ben gisteren terug gekomen van Oostenrijk en heb verschillende opleggers gezien met de nieuwe 3. Duideijk groter geworden...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten

                            Weet ik niet, maar ik ben gisteren terug gekomen van Oostenrijk en heb verschillende opleggers gezien met de nieuwe 3. Duideijk groter geworden...
                            Inderdaad. Met de G20 lijkt de 3 reeks zijn bestaansreden (compacte familiewagen) te verliezen.

                            The new 3-series may be lighter than its predecessor, but it has grown again, and now its dimensions eclipse some pretty surprising cars from BMW's back-catalogue

                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • BMW 2 Gran Coupé vult dat wel op?

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • EXTRA CENTIMETERS

                                  BMW 3-SERIE UITGEREKT VOOR CHINA

                                  De nieuwe 3-serie is nu ook voor de Chinese markt gepresenteerd. De sedan krijgt daar enkele centimeters extra tussen zijn voor- en achteras.

                                  In oktober maakten we kennis met de nieuwe 3-serie (G20), een auto die op de Europese markt 4,71 meter lang is en een wielbasis heeft van 2,85 meter. Daarmee groeide de 3-serie zo'n 10 centimeter in de lengte ten opzichte van z'n voorganger. De wielbasis nam met 4 centimeter toe. Nu heeft BMW ook de voor China bestemde verlengde variant gepresenteerd: de 3-serie Li.

                                  De 3-serie Li is 4,83 meter lang en dat betekent dat de Chinese Dreier in totaal 12 centimeter langer is dan de Europese versie. De afstand tussen de wielen bedraagt 2,96 meter, 11 centimeter meer dan de afstand die zich bij de Europese 3-serie tussen de voor- en achteras bevindt. De extra ruimte komt vrijwel helemaal ten goede aan de achterpassagiers.

                                  Op de foto's is de 3-serie uitgevoerd als 325Li, een versie met 184 pk sterke 2,0-liter turbomotor in de kap. Die viercilinder krijgt in Europa overigens de aanduiding 320i op zijn achterste.




                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Wanneer komt de touring eraan?
                                    Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                    Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                    (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                                    Comment




                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment












                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment














                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X