Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie G20 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Komt volgens mij eerder uit de rally, piloot en co-piloot.

Den bompa is altijd schipper geweest maar leg daar ook gene link met ‘bijbestuurder’

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Toch vind ik de Mercedes mooier en ik ben geen Mercedes fanaat.(Wel Honda)

Comment

• PRIMEUR: DÍT IS DE BMW M340D XDRIVE!

BMW heeft een nieuwe topdiesel klaarstaan die spoedig op de menukaart van de 3-serie komt te staan. AutoWeek kan exclusief de eerste beelden én de specificaties vrijgeven!

De 265 pk 3,0-liter zes-in-lijn die in de neus van de 330d hangt is momenteel de krachtigste diesel die BMW in de 3-serie levert. SUV-broers X3 en X4 zijn leverbaar met dezelfde zelfontsteker, maar kennen ook een M40d-variant die met 326 pk en 680 Nm er aanmerkelijk sterker is. BMW komt met een dieselversie voor de 3-serie die zelfs die M40d-variant overtreft.

We heten welkom: de M340d xDrive, een nieuwe dieseltopper waar eerder al geruchten over rondgingen. Interessant gegeven: in tegenstelling tot de geruchten komt de auto níet alleen als Touring beschikbaar. De vierwielaangedreven dieselbeul, naast de M340i het tweede M Performance-model voor de 3-serie, perst definitief 340 pk en 700 Nm uit z'n 3,0-liter zes-in-lijn. Dankzij mild-hybrid techniek wringt de aandrijflijn er nog even 11 extra pk's uit. Het vermogen wordt via een achttraps automaat over alle vier de wielen verdeeld. De M340d xDrive is als sedan in staat om in 4,6 tellen naar 100 km/h te sprinten. De Touring heeft 4,8 seconden voor dezelfde sprint nodig. De topsnelheid ligt elektronisch begrensd op 250 km/h. Dan het gemiddeld verbruik: de sedan neemt genoegen met - afhankelijk van de gekozen uitvoering- 5,3 tot 5,7 liter diesel per 100 kilometer. De Touring is met 5,4 tot 5,8 l/100 km verwaarloosbaar dorstiger. De auto kan tot een snelheid van 160 km/h tijdelijk 'zeilen' met de motor uitgeschakeld.

Vanbuiten wordt het sportieve dieselduo aangekleed met onder meer M-spoiler- en bumperwerk en 18-inch lichtmetaal. Met de M340d heeft BMW een passend antwoord op de S4 van Audi, een auto die vorig jaar in Europa zijn 3.0 TFSI omruilde voor een 347 pk en 700 Nm sterke 3.0 TDI. Ook deze machine is van mild-hybrid techniek voorzien. Mercedes-Benz heeft geen extra krachtige dieselversie op de bestellijst van de C-klasse staan. De sterkste zelfontbrander die Stuttgart in de C-klasse schroeft levert 306 pk en is gekoppeld aan een elektromotor. Het betreft de plug-in hybride C 300de.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die is knap verdorie! Mooie kleur.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Keur en het interieur zijn enorm knap.
                Wat de buitenkant betreft, verkies ik nog altijd het voorgaande model.

Die bolle lijnen staan hem echt niet, vind ik persoonlijk.
                Veel te veel C klassen geworden.

Comment

• De optie zwart gekleurde remklauwen hebben ze precies nog niet ontdekt. Op wat trekt dat nu met die lelijke blauwe remmen op dat mooi groen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      De optie zwart gekleurde remklauwen hebben ze precies nog niet ontdekt. Op wat trekt dat nu met die lelijke blauwe remmen op dat mooi groen.

De standaard remmen hebben geen kleur (grijs). Gewoon de optie 'M sport remmen' niet aanvinken, dan heb je die blauwe dingen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

De standaard remmen hebben geen kleur (grijs). Gewoon de optie 'M sport remmen' niet aanvinken, dan heb je die blauwe dingen niet.
                        Gezien BMW zijn reputatie van belachelijk slechte remmen zou ik ze juist wel aanvinken :p

Comment

• Bwa, zo'n 340i heeft standaard ook al goede remmen. Die gekleurde klauwkes is vooral veel show.

Edit: zo'n 340i noemt nu M340i. Die heeft inderdaad standaard die blauwe remmen. M Performance is rood. Dus... altijd kleurtjes.
                          Last edited by Jakkel; 12/02/2020, 18:07.

Comment

Comment

• Knap deze,

Comment

• Comment

• Zijn er al eigenaars van de 330e hier? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb enkele weken geleden een 330e touring besteld als nieuwe firmawagen. De levering zou rond 10 augustus zijn. Dus nog even wachten
                                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Levering zal iets later zijn wsl.

Comment

• Vrees er ook voor... maarja er zijn ergere dingen. En mijn huidige kan nog wel even mee
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Testje:

OP EN TOP BMW

BMW M340I XDRIVE

De nieuwste telg in het sportieve segment is van BMW en heet M340i. Die is er ook als Touring. Het vermogen van de BMW is maar liefst 374 pk.

De 3-serie kost in basisuitvoering € 80.500 (NL prijs). Er is echter een flinke optielijst, zodat de eindprijs op € 93.000 (NL prijs) ligt. De BMW is al vrij agressief van zichzelf, en de M340i heeft dikke wielen en wat grote uitlaten gekregen. De 3-serie is overzichtelijk. De auto heeft (op dit moment als enige uitvoering van de nieuwe 3-serie) een zes-in-lijnmotor met turbo, gekoppeld aan BMW’s bekende achttraps automaat. Opvallend genoeg gaat dat vermogen niet alleen naar de achterwielen. Of het nu een stationwagon is of een sedan, een M340i krijgt tegenwoordig standaard vierwielaandrijving, bij BMW xDrive geheten. Het meeste vermogen gaat nog altijd naar de achterwielen, maar bij normaal gebruik zijn standaard alle vier de wielen aangedreven. De motor is een waanzinnig goed ding, soepel vanaf lage toeren met power tot ver bovenin. Met minder vermogen is de BMW toch snel. Dit zit hem zeker voor een deel ook in het gewicht, maar eveneens in het brede toerenbereik. Zoals in veel BMW’s is de volautomaat een van de beste in zijn soort. Soepel en snel met zeldzaam goede reacties op het gaspedaal. Zelden hoeven we met flippers in te grijpen, de aandrijflijn reageert perfect. Uiteraard zorgt de 4WD voor veel tractie, maar je voelt dat de meeste kracht nog altijd naar achteren gaat, waardoor het rijgedrag onverminderd aanvoelt zoals het hoort in een 3-serie.

Post uit Leeuwarden

Naast de motor is ook het rij- en stuurgedrag op-en-top BMW, veel meer dan in alle SUV’s die het merk tegenwoordig verkoopt. Je plaatst de auto perfect, de motor is altijd alert, het bochtgedrag is subliem qua balans. Het grootste gevaar is veel post uit Leeuwarden, want de automaat houdt de toeren ook op hoge snelheid erg laag, zodat je op lege snelwegen ongemerkt ver boven de maximumsnelheid cruiset. De auto geeft geen krimp. Als M-Performance-model heeft hij standaard een wat lager en strakker onderstel dan bijvoorbeeld een 320i en de auto wordt daar iets stoteriger van. Je zit wat ingebouwd, maar dat past bij het rijgedrag van beide auto’s. Qua multimedia gaat BMW nog altijd uit van zijn iDrive-systeem, dat zeer prettig is. Met de banken neergeklapt heeft de BMW redelijk wat liters in de aanbieding. De BMW scoort met zijn dikke zescilinder een verbruik van 1:11,7.

*Tijdens de fotoshoot reden we een 330i Touring vanwege de beschikbaarheid van de M340i.

SPECIFICATIES

Brandstof benzine
                                        Motor 6-cil. in lijn
                                        Cilinderinhoud 2.998 cc
                                        Maximaal vermogen 275 kW / 374 pk bij 5.500 tpm
                                        Maximaal koppel 500 Nm bij 1.850 tpm
                                        Inhoud brandstoftank 59 l
                                        Lengte / breedte / hoogte 4.713 mm / 1.827 mm / 1.440 mm
                                        Wielbasis 2.851 mm
                                        Massa leeg 1.745 kg
                                        Laadvermogen 620 kg
                                        Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.800 kg / 750 kg
                                        Banden voor 225/45R18
                                        Banden achter 255/40R18
                                        Topsnelheid 250 km/h
                                        Acceleratie 0-100 km/h 4,2 s (fabrieksopgave: 4,5 s)
                                        Acceleratie 50-80 km/h in D 1,4 s
                                        Acceleratie 80-120 km/h in D 2,7s
                                        Brandstofverbruik 11.7 l/100km (fabrieksopgave: 7,2 l/100km)
                                        CO2-uitstoot 163 g/km

EINDOORDEEL

4,5 / 5
                                        De BMW, die met een waanzinnige 3-serie, laat zien hoeveel ervaring het merk in dit segment heeft. Alles is goed aan de M340i. Er was geen M340i Touring beschikbaar, dus reden we een sedan voor de test en hadden we een 330i Touring voor het stationwagon-deel.

Comment

• Nog een lekkere 6 in lijn. Moet een heerlijke drivers car zijn.

Op die laatste foto's zou je toch zo zeggen dat het een 5 reeks is, vind ik.

Comment

Working...
                                          X