Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wereldwijd was het 700 000 voor dacia (lada in sommige landen incl) of de dacia's wereldwijd onder renault of dacia staan is niet duidelijk...bmw 2 125 000
tosch sterke prestatie
Naast de kwestie maar de cijfers zijn er hé. Ze mogen het Dacia altijd nadoen
Hoeft niet hoor, ik weet niet wat een Duster kost maar dat zal toch minstens 5000eur goedkoper zijn denk ik. Dan zijn die cijfers voor de T-roc zeker niet slecht te noemen
LAAT MAAR KOMEN
dat al diegenen die de dure ev wagens hier al maanden verdedigen en beweren dat het niet anders kan ,
maar eens goed op hun bek gaan.
ze verdienen het
Als dat je grote voorbeeld is, waarom dan hierop gewacht? Waarom dan geen Renault Twizzy? En waar is hij dan? Wanneer kun je hem kopen?
voor je over voorbeelden begint,ik rij al bijna 3 jaar ev.
een twizzy vergelijken met deze?????????????????????
.en als renault aan het tempo van tesla werkt hebben ze met deze nog 3 jaar tijd
Da's waar.
Het gaat wel om de cijfers van één maand.
Als je de cijfers van alle maanden overloopt (https://autotijd.be/verkoopcijfers/europa/per-maand) krijg je een beter beeld: juli en augustus zijn dan voor de Renault groep rampzalig, de rest van het jaar is minder catastrofaal.
De automarkt krimpt momenteel en op enkele uitzonderingen na hebben ze er allemaal wat last van.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Da's waar.
Het gaat wel om de cijfers van één maand.
Als je de cijfers van alle maanden overloopt (https://autotijd.be/verkoopcijfers/europa/per-maand) krijg je een beter beeld: juli en augustus zijn dan voor de Renault groep rampzalig, de rest van het jaar is minder catastrofaal.
De automarkt krimpt momenteel en op enkele uitzonderingen na hebben ze er allemaal wat last van.
PROBLEMEN DOOR DIESEL EN IRAN
MINDER OMZET VOOR RENAULT
Groupe Renault moet het in het derde kwartaal van 2019 doen met minder omzet. Vooral strubbelingen bij partner Nissan en een teruglopende vraag naar dieselmotoren gooien naar verluidt roet in het eten.
Renault zag z’n inkomsten met 1,6 procent teruglopen tot een totaal van 11,3 miljard. Het verkoopvolume liep met 4,4 procent nog harder terug. In totaal verkocht Renault 852.198 auto’s, meldt Reuters.
Als een complete verrassing komt het bericht uit Frankrijk niet, want Renault kondigde de dalende lijn vorige week al aan. Als oorzaak wordt onder meer een terugloop in de productie voor partners Nissan en Daimler (Mercedes) genoemd. Ook het feit dat er steeds minder vraag is naar dieselmotoren in Europa speelt een rol, terwijl de relatieve ellende vanuit het Midden-Oosten wordt aangewakkerd door een afsluiting van de Iraanse automarkt wegens sancties vanuit de VS.
Uiteraard doet ook het voortslepende debacle rond oud-topman Ghosn en de gevolgen die dat heeft aan de absolute top van het bedrijf Renault geen goed. Thierry Bolloré, de man die vorig jaar in het gat sprong dat door Ghosn werd achtergelaten, werd eerder deze maand alweer vervangen door een nieuwe CEO.
Mondiale automarkt
Naar aanleiding van z’n eigen cijfers doet Renault ook een voorspelling voor de wereldwijde automarkt. Die zal dit jaar harder krimpen dan gedacht, stelt de automaker.
Volgens het Franse concern wordt de markt dit jaar waarschijnlijk 4 procent kleiner. Eerder rekende Renault nog op een min van 3 procent. In Europa zal de vraag naar auto's waarschijnlijk met 1 procent afnemen, vergeleken met een eerdere voorspelling van een vlakke markt. De autoverkopen gaan de laatste tijd gebukt onder afzwakkende economische groei en steeds strengere milieueisen. Ook de ontwikkeling van EV’s en (meer) autonome auto’s zijn enorme kostenposten.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Heel interessant.
Full electric Dacia voor € 10k? Ik zou wel graag de profitability cijfers eens willen zien in het business plan rond zo'n model. En een kleine A-segment kar met dergelijke minimale prestaties lijkt me niet echt aangepast aan de Europese marktvraag.
Er staat trouwens letterlijk: "that the firm is looking at how to bring an EV to Europe for “around £10,000” Er staat dus niet "that the firm will bring (...)"
Ik heb in het verleden al wel meer merken beloftes zien maken die werden ingegeven door marketing/PR gedachten en waar uiteindelijk weinig of niks van in huis kwam.
Er staat trouwens letterlijk: "that the firm is looking at how to bring an EV to Europe for “around £10,000” Er staat dus niet "that the firm will bring (...)"
.
Toch wel, er staat dus OOK letterlijk: "According to Renault’s head of electric vehicles, Gilles Normand: “A special version of the K-ZE will come to Europe.”
Heel interessant.
Full electric Dacia voor € 10k? Ik zou wel graag de profitability cijfers eens willen zien in het business plan rond zo'n model. En een kleine A-segment kar met dergelijke minimale prestaties lijkt me niet echt aangepast aan de Europese marktvraag.
imo is daar zeker een publiek voor, de echte geitenwollensok...en ikzelf geef ook geen zier om prestaties...6jaar smart cdi, ik kwam nix tekort
zou zelfs wel eens een rage kunnen (?) zijn als een geit vroeger
profability stel ik me ook wel vragen, maar...laat maar komen !
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Toch wel, er staat dus OOK letterlijk: "According to Renault’s head of electric vehicles, Gilles Normand: “A special version of the K-ZE will come to Europe.”
Comment