Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McLaren Speedtail (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • McLaren Speedtail (2019)

    LATER VANDAAG OFFICIEEL

    MCLAREN SPEEDTAIL NIPT TE VROEG IN BEELD

    Het uiterst bijzondere broertje van 'hyper-McLaren' Senna, de Speedtail, wordt vandaag officieel onthuld. Helaas voor de Britten vond iemand het weer nodig om een deel van de beelden nu al wereldkundig te maken en dus kunnen wij nu wakker worden met deze aanblik.

    De afbeeldingen laten de Speedtail vanuit alle hoeken zien en dus wordt goed duidelijk dat dit een ronduit bizarre auto wordt. De nieuwe top-McLaren grijpt doelbewust terug op de tijden van de legendarische F1 en dat is aan de buitenkant meteen te zien aan de opgesplitste zijruiten. Het profiel van de auto is bijzonder langgerekt en de Speedtail doet z'n naam eer aan met een achterzijde die tot ver voorbij de achteras z'n wulpsheid demonstreert. De wielen verdienen een losse opmerking, vooral omdat de voorste exemplaren zijn voordien van een bijzondere kap die ze vrijwel volledig afdekt. Hoe dit er in de praktijk uitziet, hopen we je binnenkort te kunnen vertellen.

    Maar dan het interieur. Wie nog twijfelt aan de F1-genen van de Speedtail wordt hier rap op z'n plaats gezet, en die plaats is precies in het midden. Net als de McLaren die in de jaren '90 de autowereld op z'n grondvesten deed schudden neemt de Speedtail-bestuurder plaats tussen beide passagiers, die aanmerkelijk verder naar achteren zitten. Het dashboard is dan ook volmaakt symmetrisch. Het ontbreken van buitenspiegels wordt in het interieur opgevangen door schermpjes die beelden weergeven van aan de buitenzijde aangebrachte camera's.

    De Speedtail wordt zoals gezegd later vandaag officieel onthuld en dan horen we hopelijk ook gedetailleerde technische specificaties. Wel is al duidelijk dat de auto over een hybride aandrijflijn beschikt die meer dan 1.000 pk levert en dat er 106 exemplaren worden gebouwd die stuk voor stuk minimaal 1,8 miljoen euro moeten opleveren. De Speedtail staat te boek als het meer GT-achtige broertje van de eveneens extreme Senna, die toch meer op circuitgebruik is gericht. Samen vormen de auto's de nieuwe Ultimate Series en volgen ze in die rol de P1 op.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    LANGGEREKTE HYPER-GT, SNELSTE MCLAREN OOIT!

    NU OFFICIEEL: MCLAREN SPEEDTAIL

    Na de eerdere lekkage heeft de auto eigenlijk geen geheimen meer, maar we gaan 'm toch nog officieel aan je voorstellen. Dit is de McLaren Speedtail!

    Met de Speedtail completeert McLaren z'n nieuwe Ultimate Series, de modelreeks die helemaal bovenaan het gamma staat. Voorheen bestond die uitsluitend uit de P1, maar sinds de komst van de Senna weten we dat McLaren de eigenschappen van de 'oude' hypercar opsplitst. Bij de Senna draait alles om prestaties en komt vorm in zekere zin voor functie, hoewel ook deze auto vol met bijzondere details zit. De Speedtail heeft een heel ander karakter en is volgens McLaren een 'Hyper-GT'.

    Dat de sierlijk gelijnde koets niet bij iedereen in de smaak valt is wel duidelijk geworden onder het artikel over de eerder verschenen afbeeldingen, maar bijzonder is de Speedtail zeker. De geheel uit carbon opgetrokken carrosserie oogt door z'n wulpse lijnenspel en ellenlange, puntige achterzijde bijzonder langgerekt en gestroomlijnd en is met 5,2 meter ook daadwerkelijk erg lang. Bovendien zou het de meeste gestroomlijnde McLaren ooit zijn, wat wordt versterkt door het feit dat er - zeker voor een hypercar- opmerkelijk weinig inkepingen en luchtinlaten zijn. De afdekkappen op de voorwielen zijn een niet te missen detail. De kappen blijven rechtop staan terwijl het wiel draait en moeten de lucht optimaal over de uitgekiende carrosserie leiden. Een ander opvallend detail is de balk die door de voorste zijruiten loopt, een duidelijke verwijzing zijn naar de legendarische McLaren F1 uit de jaren '90.

    Daarmee houdt de vergelijking met die auto niet op, want het klapstuk van de Speedtail is misschien wel zijn stoelconfiguratie. Net als bij z'n illustere voorganger zit de bestuurder in het midden. Het dashboard is dan ook symmetrisch en de bestuurder wordt links en rechts omgeven door schermen met informatie en bedieningselementen. Dat zal ongetwijfeld even wennen zijn, maar het levert als praktisch voordeel wel een extra passagiersplaats op. Beide meerijders zitten schuin achter de bestuurder. Ook op detailniveau schuwt McLaren een bizarre indeling niet. Zo zitten de knoppen om de automaat mee te bedienen in, jawel, het dak. Daar valt tevens op dat zonnekleppen ontbreken. In plaats daarvan is het bij de Speedtail mogelijk om de bovenste rand van de voorruit te verduisteren met een druk op de knop, op een manier die vergelijkbaar is met wat bij sommige panoramadaken ook kan. Het glas zelf wordt dus ondoorzichtig. Ook de buitenspiegel-situatie is een bijzondere, want net als bij de Audi E-tron en Lexus ESzijn fysieke spiegels vervangen door camera's en beeldschermen.

    Anders dan bij die auto's zijn de camera's bij de McLaren inklapbaar, waardoor de stroomlijn in sommige situaties nog verder geoptimaliseerd kan worden. Dat gebeurt in 'Velocity Mode', de stand die nodig is om de Speedtail z'n indrukwekkende topsnelheid te laten halen. Want GT of niet, de Speedtail is met 403 km/h de snelste McLaren ooit. McLaren gaat niet in detail in op de aandrijflijn die dat mogelijk maakt, maar bevestigt wel dat de Speedtail een elektromotor combineert met een benzinemotor en dat deze hybride maar liefst 1.050 pk op de been brengt.

    De acceleratie van 0-100 km/h slaan de Britten maar even over en ook die van 0-200 is kennelijk niet zo relevant. Nee, hier gaat het om 0-300 km/h en dat moet ik 12,8 seconden achter de rug zijn. Ter vergelijking: de P1 deed 16,5 tellen over dit klusje. Z'n topsnelheid haalt de Speedtail in 'Velocity mode', waarin de auto 35 mm wordt verlaagd. Het hoogste puntje van het dak is dan slechts 1.120 mm van het asfalt verwijderd.

    De McLaren Speedtail wordt in een oplage van 106 exemplaren gebouwd en dat getal is niet lukraak gekozen: ook de F1 verscheen in een oplage van 106 stuks. De nieuwe top-Mclaren is daarmee nog wat zeldzamer dan zijn broertje Senna, waarvan er 500 worden gemaakt. Duurder is-ie ook: de Senna staat te boek voor 750.000 pond, de Speedtail moet 1,75 miljoen pond opleveren. Omgerekend naar euro's betekent dat een 'kaal' prijskaartje van 1,97 miljoen.







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Wat een prachtwagen kunst op wielen
        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            EXTREME BRIT IN DRIE SMAKEN GETOOND

            MCLAREN TOONT MOGELIJKHEDEN SPEEDTAIL

            McLaren's nieuwste vlaggenschip is natuurlijk tot in de puntjes aan de smaak van de koper aan te passen. McLaren heeft zelf drie versies samengesteld om te illustreren wat er allemaal mogelijk is.

            De McLaren Speedtail mag gerust een extremist genoemd worden. De 'hyper-GT', zoals McLaren de auto zelf omschrijft, is met zijn platte en 5,2-meter lange voorkomen in de basis natuurlijk al een bijzondere verschijning, zeker als je rekening houdt met het feit dat er slechts 106 exemplaren gebouwd gaan worden. Die 106 stuks, die allen al zijn vergeven, zijn helemaal te personaliseren en met deze drie digitale Speedtails laat McLaren alvast zien wat je zoal zou kunnen kiezen.

            McLaren spreekt over Speedtails die volgens een 'themacollecties' zijn samengesteld. Zo is er de collectie 'Dynamic', een uit diverse designthema's bestaande 'themacollectie' waarbij de aankleding vooral moet benadrukken dat de Speedtail een uiterst sportief gevaarte is. We zien een rode Speedtail met zilverkleurige remklauwen, speciale wielen met een koperkleurige rand en een interieur dat net als het exterieur is afgewerkt in het rood. Opvallend hierbij is dat de bijrijdersstoelen in het wit zijn uitgevoerd.

            Dan is er de Urbane, een 'themacollectie' die volgens McLaren moet benadrukken hoe geraffineerd en exclusief de auto is. We zien een Speedtail waarvan de koets is afgewerkt met speciaal gespoten zichtbaar koolstofvezel en waarvan het interieur in een zachtblauwe kleur is uitgevoerd. Themacollectie 'Visionary' wordt door de Speedtail 'Astral' onder de aandacht gebracht. Hoe zou jij je Speedtail samenstellen?

            Ter herinnering: de Speedtail heeft zowel een benzinemotor als een elektromotor aan boord, units die samen goed zijn voor 1.050 pk. Daarmee moet de McLaren een topsnelheid van 403 km/h kunnen halen. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 300 km/h is in, jawel, 12,8 tellen achter de rug. Slik!














            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              moet zalig zijn om mee te rijden met een auto waar je centraal zit
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                DE SNELSTE OOIT

                MCLAREN SPEEDTAIL 30 KEER VOORBIJ DE 400-GRENS

                Dat de McLaren Speedtail bloedstollende prestaties belooft, dat wisten we al. Nu heeft de extravagant vormgegeven McLaren het ook in de praktijk weten te bewijzen.

                De McLaren Speedtail wordt de crème de la crème van het Britse merk en kan gezien worden als spiritueel opvolger van de auto waarmee het ooit begon: de F1. Dat betekent uiteraard ook dat het nieuwe topmodel grensverleggend moet zijn. Daar komt de 4,0-liter biturbo V8 in combinatie met een elektromotor om de hoek kijken. Die hybride aandrijflijn, goed voor een gecombineerd vermogen van 1.050 pk, schiet de bijzonder vormgegeven auto in nog geen 13 seconden naar de 300 km/h om uiteindelijk nog tot 403 km/h door te gaan.

                Tot op heden waren die cijfers voor ons om maar aan te nemen van McLaren, maar nu heeft het merk de boel in de praktijk gebracht. De Speedtail (een pre-productieversie daarvan) werd eens flink op z'n staart getrapt. Op de landingsbaan van het Kennedy Space Center was ruimte genoeg om maar liefst 30 (!) keer de topsnelheid te bereiken, zo meldt het merk trots. De Speedtail maakte de verwachtingen waar door zo vaak net voorbij de 400 km/h te komen. Het is nu officieel de snelste McLaren ooit.

                De schatrijke mensen die al een bestelling hebben geplaatst, kunnen dus gerust ademhalen. De eerste 106 reserveringen hebben het laatste vinkje gekregen en nu begint McLaren met de bouw van de Speedtail. Per Speedtail ontvangt McLaren een krappe € 2 miljoen van de gelukkige eigenaar.










                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Deze is echt zo cool ... Voor mij de mooiste hypercar van het moment.
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                    Deze is echt zo cool ... Voor mij de mooiste hypercar van het moment.
                    Vind ik ook, helaas onbetaalbaar
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                      Vind ik ook, helaas onbetaalbaar
                      Binnenkort op 1:18 ofzo
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten

                        Binnenkort op 1:18 ofzo
                        In voorraad, slechts 369,95 $, wel voorschot van 5 $



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                          Comment

                          Working...
                          X