Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Gladiator (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jeep Gladiator (2019)

TERUGGEKEERDE PICK-UP NU AL ONLINE

JEEP GLADIATOR GELEKT

Tijdens de Los Angeles Auto Show stelt Jeep officieel de Gladiator aan de wereld voor. Helaas voor het merk liggen de afbeeldingen van die nieuwkomer nu al op straat.

Enkele dagen geleden wisten de Jeep-adepten van JeepScramblerForum.com uit te vogelen dat de op stapel staande pick-up van Jeep niet Scrambler, maar Gladiator zal gaan heten. Vandaag heeft het JeepGladiatorForum.com - dat snel is opgezet - afbeeldingen opgedoken van de auto waar die historisch verantwoorde naam op wordt geplakt.

De Gladiator is een pick-up die zijn ladderchassis én technische basis deelt met de Wrangler. Volgens tevens op internet gelekte informatie zijn de terreincapaciteiten van de auto volgens zijn scheppers van een uitzonderlijk hoog niveau. De auto moet door water met een diepte tot 76 centimeter kunnen waden en kan tot 3.470 kilo trekken. Het laadvermogen ligt op 725 kilo. De auto is leverbaar met een softtop en net als bij de Wrangler zijn veel zaken van aluminium gemaakt.

Op de motorenlijst staat de bekende 3,6-liter Pentastar V6, die zowel met handbak als met automatische achtbak te krijgen is. Daarnaast levert Jeep een 3,0-liter dieselmotor die altijd gekoppeld is aan de achttrapsautomaat.

Op verdere informatie zullen we nog even moeten wachten. Later deze maand beleeft de auto zijn debuut tijdens de Los Angeles Auto Show.

NAAMGEVING

De modelnaam van Jeeps op de Wrangler gebaseerde pick-up, die straks in Los Angeles aan het grote publiek wordt getoond, was voorheen nog onbekend. Als we kijken naar het verleden van Jeep, dan waren onder andere de namen Scrambler, Comanche en Gladiator mogelijk. Begin jaren zestig werd de Gladiator op de markt gebracht, een model dat verspreid over diverse merken binnen het moederbedrijf tot de tweede helft van de jaren tachtig werd gebouwd. In de vorm van de Comanche werd tussen 1985 en 1992 een pick-upversie van de Cherokee geleverd. Dan is er nog de CJ-8, een in 1981 gelanceerde variant van de CJ-7 met een relatief kleine laadbak. Op die auto was het Scrambler-pakket te bestellen, iets wat veel klanten dan ook deden en wat de CJ-8 uiteindelijk de bijnaam 'Scrambler' gaf. Gladiator blijkt gewonnen te hebben. Die naam werd in 2005 nog geplakt op een concept-car die vooruitblikte op de komst van een nieuwe pick-up.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Milieuvreindelijk modelleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Milieuvreindelijk modelleke
      Toch niet meer of minder dan een F150 of Ram?
      KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Toch niet meer of minder dan een F150 of Ram?
        Was ironisch bedoeld. En dantoch liever ne F150 of Ram, dan zo een jeepke.

Comment

Was ironisch bedoeld. En dantoch liever ne F150 of Ram, dan zo een jeepke.
          This is a Jeep thing. If you don’t understand then it's just not for you.
          Cabrio-pickup... 't is eens iets anders...
          KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

This is a Jeep thing. If you don’t understand then it's just not for you.
            Cabrio-pickup... 't is eens iets anders...
            Met andere woorden nen Amerikaanse Fiat?

Comment

Daar heet het binnenkort ook Jeep

'ITALIAANSE MERKEN MOETEN WEG'

‘FIAT CHRYSLER BETER AF ONDER DE NAAM JEEP/RAM’

Fiat Chrysler Automobile (FCA) doet er goed aan zijn naam te wijzigen in Jeep/Ram, aldus een investeerder. Bovendien zou het Alfa Romeo, Fiat en Maserati moeten afstoten en de samenwerking met Ford of General Motors moeten zoeken.

Dat schrijft Adam Wyden van ADW Capital Management in een brief namens het kantoor aan de raad van bestuur van FCA, waar Detroit Free Press over bericht. Op die manier, zo meent Wyden, kan de potentiële winstgevendheid van Jeep en Ram beter worden benut.

Over een eventuele fusie met GM of Ford schrijft de investeerder dat zoiets weliswaar op het moment niet nodig is, maar dat de mogelijke besparingen voor zich spreken. Daarmee sluit Wyden zich aan bij de afgelopen zomer overleden topman Sergio Marchionne, die zich in een interview in 2015 een groot voorstander van een fusie met een andere grote fabrikant toonde.

Destijds haalde hij het voorbeeld aan van een hypothetische fusie tussen FCA en GM. “In een stabiele markt zou het (het gefuseerde bedrijf, red.) 28 tot 30 miljard dollar per jaar verdienen.” De voordelen zouden volgens Marchionne “onweerlegbaar” zijn.

Over het lot van Chrysler zelf meldt Wyden volgens het bericht niets.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

liever ne F150 of Ram, dan zo een jeepke.
                Waarom zie je Jeep als een Fiat en RAM niet ? :-)
                Last edited by RX-8; 16/11/2018, 12:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Waarom zie je Jeep als een Fiat en RAM niet ? :-)
                  Omdat ik er maar wat mee aant zwanzen ben.

Comment

Comment

Cabrio pick up
                      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

IN JULI VOOR HET EERST TE ZIEN

JEEP GLADIATOR KOMT IN 2020 NAAR EUROPA

In de VS staat de Jeep Gladiator inmiddels bij de dealers, maar in Europa moeten we nog even wachten op de bijzondere pick-up. Hij komt echter wel, als we Jeeps laatste nieuwtje mogen geloven.

In 2020 moet de Gladiator in de EMEA-regio, ofwel Europa, het Midden-Oosten en Azië, in de showrooms verschijnen. Ruim voordat het zover is, is de auto echter al in Italië te zien. Jeep laat opnieuw zien dat het geeft om z’n fanbase en toont de auto op 12, 13 en 14 juli tijdens Camp Jeep, een groot Jeep-evenement in San Martino Di Castrozza. In de VS pakt het merk ook al jaarlijks uit op een groot evenement, de Easter Jeep Safari in Moab.

De Gladiator werd in november voorgesteld en laat zich omschrijven als de langverwachte pick-up-versie van de Wrangler. Zeker het Amerikaanse publiek zat naar verluidt te springen om zo’n model, wat in het verleden zelfs bedrijven heeft verleidt tot het aanbieden van ombouwkits die van een Wrangler een pick-up maken. De Gladiator is een stuk langer dan een Wrangler, maar heeft een vergelijkbare dakconstructie. Ook zijn de deuren net als bij de Wrangler te verwijderen, terwijl de voorruit zich naar voren laat klappen voor het echte Jeep-gevoel.

Comment

Comment

Zoiets zou ik nog wel willen, moet leuk zijn

Comment

Garage plaats, parkeren probleem, hopelijk LV.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Toen ik vorige week 's nachts naar het werk vertrok reed er een tijdje eentje vlak achter mij, met zijn felle grootlichten aan... Omdat ik me aan de snelheidslimieten hou -ook 's nachts- stak hij/zij me al gauw voorbij. Daar zag ik dat het een double-cab was. Later eens gaan kijken op de site van Jeep maar die wordt precies in ons land niet aangeboden.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                        X