Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Evoque (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Range Rover Evoque (2019)

EVOQUE MET VELAR-INVLOEDEN

GELEKT: LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE

Zojuist schreven we over de waarschijnlijk laatste teaser die Land Rover voor de onthulling van de nieuwe Range Rover Evoque liet zien. Helaas is het de Engelsen niet gelukt de auto tot vanavond onder de pet gehouden. De eerste foto's van de Evoque II circuleren namelijk al op de digitale kanalen.

Eerdere spionagebeelden maakten al duidelijk dat Land Rover voor de nieuwe Evoque het pad der evolutie bewandelt. In grote lijnen blijft het huidige Evoque-ontwerp behouden, iets dat gezien het succes van het huidige model een logische keuze lijkt. Wel vinden we her en der invloeden terug van de Velar. Zowel de voor- als achterzijde tonen gelijkenissen met dat grotere model.

Gezien het feit dat Land Rover sinds kort van de Range Rover een plug-in levert, wijst er min of meer al op dat ook deze Evoque aan de stekker gaat. We verwachten de nieuwe Evoque volgend jaar op de markt.

Later vandaag hebben we alle informatie én beter beeldmateriaal van de nieuwe Evoque.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Zoals verwacht, echt geslaagd

Comment

Jammer van het motorenpalet bij Range en Jaguar. 150pk 2x4 enkel in manueel.

Comment

Zoals verwacht, knap, net als de vorige trouwens.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

KLAAR VOOR DE URBAN JUNGLE

LAND ROVER TREKT DOEK VAN RANGE ROVER EVOQUE

Na een aantal teasers en gelekt beeld, zien we hem nu via de officiële kanalen: dit is de nieuwe Range Rover Evoque! Hoewel je het op het eerste oog niet zou zeggen, is hij voor 90,1 procent gloednieuw.

Zoals Land Rover het zelf terecht zegt, onderging de Evoque een ‘verfijnde evolutie’. Waarom? Voor hoofdontwerper Gerry McGovern was de eerste Evoque een soort experiment. Het merk moest van louter functionele auto’s naar meer stilistische exemplaren gaan. Zeven jaar later spreken de verkoopcijfers van de kleinste Range Rover ooit boekdelen: bijna 760.000 klanten tekenden een koopcontract. Een nieuwe groep van hippe en ‘urban’ kopers trok naar de dealers waardoor de Evoque alleen in het Verenigd Koninkrijk al voor 60 procent aan nieuwe klanten zorgde. Hoewel het model al even meegaat, blijft de Evoque verkopen. Weinig reden dus voor McGovern om het concept rigoureus te veranderen. Wie goed naar de nieuwe Evoque kijkt, ziet veel Velar-invloeden terugkomen. Het grootste deel van de drukke lijnen aan de zijkant verdwijnen en zorgen voor een rustiger geheel en de lamppartijen zijn in lijn met huidige Range Rovers getrokken.

Groter verschil zullen de passagiers binnenin ervaren. Hoewel de lengte van de koets nagenoeg gelijk blijft, groeit de binnenruimte aanzienlijk. Zo slikt de kofferbak 10 procent meer bagage. Met de banken plat kan 1.383 liter bagage worden ingepakt. De passagiers op de achterbank kunnen op 20 mm meer beenruimte rekenen. Het gewicht? “De koets is niet lichter geworden. Door de batterijen en grotere tank zelfs een stukje zwaarder. Maar dit had ook geen prioriteit. Brandstofbesparing was het belangrijkste en dat is gelukt”, verklaart Pete Simkin, Vehicle Program Director bij Jaguar Land Rover.

Door een nieuw platform is onder de middenvloer meer ruimte voor batterijen gemaakt, want jawel: ook de Evoque is geëlektrificeerd. Alle benzine en diesel aangedreven versies worden standaard voorzien van een 48V mild-hybridsysteem die de motor ondersteund. Tot 17 km/h rijdt de Brit elektrisch, wat onder andere het start-stop-systeem ten goede komt. Bij het remmen wordt kracht gegenereerd en opgeslagen. In de prijslijst staan drie benzinemotoren met vermogens uiteenlopend van 200 tot 300 pk, dieselen kan met een 150, 180 of 240 pk sterke motor. Specifiekere cijfers volgen in een later stadium. Een jaar na de introductie volgt een plug-inhybride van de Evoque waar we later meer over te weten komen.

Van de huidige Evoque verscheen in loop der tijd een driedeurs-coupé en driedeurs cabriolet. Volgens McGovern hoeven we dat niet voor deze generatie te verwachten: “Het past simpelweg niet meer bij het ontwerp.”

De ontwerpers zijn verder ook op het dashboard aan de slag geweest met een gum, want gelijk aan de Velar is de klimaatregeling middels een scherm in het middenconsole in te stellen. Naast een scherm voor de infotainment en op de plek van het klokkenhuis verwerkt Land Rover optioneel ook een scherm in de binnenspiegel. Een camera in de haaienvin-antenne op het dak geeft live beelden door aan de 9,5-inch spiegel waardoor de bestuurder dubbel zoveel beeld krijgt van wat zich achter de Evoque gebeurt.

De Evoque komt als normale Core of luxere R-Dynamic. In het voorjaar van 2019 maakt de Evoque zijn opwachting bij de dealers. Prijzen zijn vooralsnog onbekend.

Comment

Comment

Knappe evolutie.

Comment

Zoals ik reeds zei, mini-velar ! Toch knappe verschijning !
                NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                S40 2.0D 136pk 2004
                S40 1.8i 1996

Comment

Comment

Comment

Comment

Zeer mooi!

Comment

Comment

Configurator: https://buildyour.landrover.com/lr2/..._be/L551/3mdsl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              €59575 zit ik en dan heb ik mij nog ingehouden
                              Hoeveel fleetkorting geven ze bij Range zoal?

Comment

Wel een zeer toffe veiligheidsuitrusring is deze ClearSight camera geïntegreerd in de antenne en die een totaal beeld van zich achteraan afspeelt weergeeft op de brede binnenachteruitspiegel. 10 keer beter gevonden dan de camera’s op de deuren van de nieuwe electrische Audi...
                                Hiermee is het m.i. grootste nadeel van de wagen weggewerkt, namelijk het slecht zicht naar achter.
                                Ook de “doorschijnende” motorkap heel praktisch, bv in de carwash.
                                Nu natuurlijk hopen dat al deze snufjes blijven werken, want na de waarborgperiode zullen reparaties niet goedkoop zijn ! Idem dito trouwens voor al de informatica die de wagen meesleurt !

Comment

Heel knappe verschijning.
                                  interieur is ook top

Comment

Bonjour
                                    Je viens de faire le meme constat chez Hertz. Pour une amende de stationnement de 17€ que j ai de suite payé, hertz me facture 19,99€ directement sur ma carte bleue dont ils ont gardé le numero.
                                    Au telephone , hertz m a dit que c etait dans le contrat.
                                    Evidemment je l avais lu en detail.... aucun recours ni geste commercial.
                                    Ça fait cher du copier-coller pour transmettre mes donnees à la prefecture.
                                    Zoekt u hoogwaardige wisselstukken voor vrachtwagens? Ons online aanbod biedt ruim 100.000 vrachtwagenonderdelen. Ruime keuze aan spotprijzen. AUTODOC ✓ Snel verzonden ✓ Betaalbaar ✓ Regelmatige acties!

Comment

Amai die Evoque is erop vooruit gegaan. Zeer knap, vooral dat exemplaar met het volledige zwarte dak met glaspaneel vind ik mooi. Interieur is ook onherkenbaar geevolueerd. Zusje kon niet wachten en kocht een kleine Jag als opvolger van haar Evoque. Ik denk dat ze heel sterk zou twijfelen nu. Allé, ikzelf zou niet twijfelen. Afwerking Jag is toch niet hetgene ik verwachtte. Staat op niveau van vorige Evoque. Mooie vrouwenwagens. (kan je interpreteren zoals je wil )

Comment

Brussel,

Comment

Working...
                                        X