Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda 3 (2019)

    DÍT IS DE NIEUWE MAZDA 3

    Mazda toont lef. Het merk presenteerde vorig jaar de gedurfd vormgegeven Kai Concept, een voorbode op een nieuwe designtaal én op een volledig nieuwe 3. Die nieuwe generatie 3 is nu in Los Angeles aan de wereldpers getoond. Het ontwerp van die auto lijkt zeer sterk op het studiemodel dat eraan voorafging.

    Moderne Mazda’s kenmerken zich door hun gewelfde voorschermen, scherpe kijkers en grote vijfhoekige grilles: stuk voor stuk elementen die door de Japanners in 2010 werden geïntroduceerd op de Shinari Concept. 'Kodo' noemde Mazda die huisstijl. De tweede generatie CX-5 draagt dat Kodo-maatpak met trots, maar achter de schermen is die tekenstijl al achterhaald. Deze geheel nieuwe 3 introduceert een volgend hoofdstuk van Mazda’s designtaal. Deze week schittert die voor Mazda zeer belangrijke auto in productievorm op de beursvloer van de Los Angeles Auto Show, en niet alleen als hatchback!

    Hatch én Sedan

    Mazda blijft opmerkelijk trouw aan de vorm van de Kai Concept en dat betekent dat ook deze productie-3 zich profileert met een lange, lage neus en een relatief hoge, ‘dik’ ogende bilpartij. De daklijn loopt echter opmerkelijk sterk af en vloeit naar beneden toe over in de achterruit. Ook opvallend is de sterk naar achteren toe oplopende raamlijn, iets wat de hatchback een stoer karakter, maar ook een heftige C-stijl geeft. Mazda maakt van de gelegenheid gebruik om direct de sedanversie aan de wereld voor te stellen, een klassieker vormgegeven model waarop Mazda’s nieuwe tekenstijl ook uitstekend op lijkt uit te pakken. Voor de Nederlandse markt is de 3 Sedan misschien iets minder relevant, maar vergis je niet in de vraag naar het model op de internationale automarkt. Natuurlijk groeit de 3 iets ten opzichte van het huidige model, maar verwacht vooral meer interieurruimte. De wielbasis van Mazda’s nieuwe compacte middenklasser neemt met 2,5 centimeter toe tot 2,73 meter. De lengte van de nieuwe hatchback is met 4,46 nagenoeg gelijk aan die van het huidige model. De 3 Sedan is met zijn lengte van 4,66 overigens 7 centimeter langer dan de uitgaande auto. Mazda spreekt over twee uitgesproken karakters.

    Dashboard

    Ook het interieur van de nieuwe 3 is volledig nieuw. Het is gedaan met het ietwat ‘opgeplakt’ ogende scherm dat boven op het dashboard van het huidige model staat. Mazda kiest voor opgeruimd dashboard met een fraaier geïmplementeerd 8,8 inch groot display dat ons enigszins doet denken aan de wijze waarop BMW zijn schermen een plek geeft. De ventilatieroosters zijn verhuisd van de middenconsole naar een strook midden op de rechterzijde van de dashboard. Een hoge middentunnel lijkt voor een plezierig ‘cockpitgevoel’ te zorgen. Een uitgebreider instelbare zitpositie moet dat gevoel versterken. Goed nieuws voor wie allergisch is voor vette vlekken op het infotainmentsysteem: in tegenstelling tot merken als Audi houdt Mazda vast aan de draaiknop waarmee de boel valt aan te sturen.

    Beste van twee werelden

    Op de motorenlijst zet Mazda oa een 2,0-liter SkyActiv-G-benzinemotor en een 1,8 SkyActiv-D-dieselmotor. Op een later moment volgt de SkyActiv-X-machine. Dat is hét nieuwe paradepaardje van het merk. Mazda heeft een benzinemotor ontwikkeld die onder de meeste omstandigheden functioneert als een zelfontbrander. De motor draait dan dus zonder tussenkomst van bougies, die voor onder meer de koude start en vollastsituaties wel aanwezig zijn. SkyActiv-X moet op die manier de voordelen van een dieselmotor - meer trekkracht, een laag verbruik en een dito CO2-uitstoot - combineren met het hoge vermogen en de lage roet- en NOx-uitstoot van een benzineblok. Mazda heeft een handgeschakelde zesbak en een zestrapsautomaat in de schappen liggen. Het merk spreekt voor de internationale markt verder over een i-Activ AWD-aandrijving en G-Vectoring Control Plus. Eind maart valt de nieuwe 3 van dichtbij te bewonderen in de showrooms, de prijzen volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Heel mooi maar vind de vorige knapper, is weer effe wennen.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          De 4 deurs is echt geslaagd!

          De 5 deurs niet zo mijn ding, terwijl ik de vorige echt mooi vond...

          Comment


          • #6
            Kvind de 5-deurs heel mooi. Behalve de bibs in zijaanzicht daar ben ik nog niet uit wat ik er van moet denken. Maar uit alle andere hoeken, hele mooie wagen.

            Sedan wel schitterend ook ja.

            Comment


            • #7
              VET!

              en rood lederen interieur, sweet...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                De 4 deurs is echt geslaagd!

                De 5 deurs niet zo mijn ding, terwijl ik de vorige echt mooi vond...

                Mijn gedacht.

                5-deurs staat wat te bol achteraan vind ik.

                Interieur is wel vet.

                Comment


                • #9
                  In België weer geen open dak te verkrijgen waarschijnlijk...hopelijk komt er nu een wat krachtigere motor...mijn huidige 165pk voelt beetje te mak aan

                  Comment


                  • #10
                    De SkyActive-X zou 188pk leveren (in de US), volgens caranddriver:

                    Mazda is predicting about 188 horsepower and 170 lb-ft of torque from the 2.0-liter Skyactiv-X. Today's 2.0-liter Skyactiv-G engine, as fitted to the 3, makes 155 horsepower and 150 lb-ft of torque, putting the X on a similar plane as the uplevel 3's 184-hp 2.5-liter four.
                    Niet super veel voor een 2 liter, we zullen zien...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                      De SkyActive-X zou 188pk leveren (in de US), volgens caranddriver:



                      Niet super veel voor een 2 liter, we zullen zien...
                      maar koppelverloop van zo'n activeX zal waarschijnlijk veel goed doen

                      Comment


                      • #12
                        Eerste keer dat ik de sedan knapper vind op de 3. Kont overgang opzij doet echt raar aan langs.

                        Comment


                        • #13
                          Eindelijk eens een auto die blijft lijken op zijn concept. Toppie!



                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Als ze daar nu eens een quad turbo wankel in zouden zetten


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16






                                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                Comment


                                • #17
                                   

                                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vind de 5 deurs wel knap.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kmoet wel zeggen, gelijk je in dat filmpje van autobild ziet : De C-stijl langs de binnenkant ziet er zeer vreemd uit. Precies of ze een stuk plastiek tegen het raam geplakt hebben langs de binnenkant, dat vind ik precies wel vreemd ogen.

                                      Langs de buitenkant lijkt deze "in het echt" er echter wel veel beter uit te zien dan de render nog als ik zo naar datzelfde filmpje kijk.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat is toch gewoon hardere kunststof zoals in vele koffers?
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment

                                        Working...
                                        X