Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Echte mannen kopen hun wagen zelf!







    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Ben ik ook gene echte man hé
    En als ik zelf nen auto koop, zal het gene mazda worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

      Ik benoem de BMW en Audi niet persé als rechtstreeks concurrent van de 3, het zijn gewoon andere wagens die ook niet zoveel kofferruimte bieden voor hun geld. Maar wel in diezelfde "klasse" zitten.

      Daarnaast is het niet heel verwonderlijk dat je veel meer BMW en Audi's ziet rondrijden, dit zijn voor 95% lease-wagens... Mazda kan hier meestal niet gekozen worden. Dus ik snap totaal niet wat jij wilt zeggen.

      Edit: Enige verschil is toch gewoon dat er geen basis-basis model meer is. De vanafprijs is daardoor hoger, omdat er geen kale versie meer is. Deze kale versie werd amper gekocht en daardoor is zo'n versie niet meer voorzien.

      Edit2:

      Uit nieuwsgierigheid wat zitten opzoeken :

      Belgische verkoopcijfers (voor cijfers A3 en BMW 1 en Mazda algemeen):


      Cijfers bedrijfswagens (A3 en 1 series)
      Zijn er veranderingen in de arbeidswetgeving? Benieuwd hoeveel die ene werknemer verdient? Haal meer uit je carrière en volg de actualiteit van Jobat op de voet.


      Verkoopcijfers Mazda Europa : Deze gebruikt voor een schatting van de verdeling wagens, om zo het aandeel 3's in Belgie te schatten aan de hand van deze verdeling en de totaalverkoop in belgie


      Mazda 3 (geschat op) : +- 1600
      Audi A3 : 6947, waarvan 3224 particulier (geen bedrijfswagen alleszins)
      BMW 1 series : 6559, waarvan 3323 particulier (geen bedrijfswagen alleszins)

      Voor Mazda als kleine speler (ongeveer 1/4 van audi/bmw op de belgische markt), lijken me dat alleszins geen slechte cijfers?

      Daarnaast toch ook : Ik denk dat, zeker op een autoforum, we er toch wel vanuit kunnen gaan dat verkoopscijfers niet direct gelinkt zijn aan de kwaliteiten van een wagen?
      Leuke post, maar toch ff iets anders.
      Ik hoor hier en daar toch wel dat Mazda wel in de leasinglijsten verschijnt, maar dan vooral de 6. De herverkoopwaarde van Mazda is de laatste jaren ook zeer stabiel. Maar zoals ik al zei, mensen kiezen liever voor de badge. Dat doet niets af aan de kwaliteit of eender wat van die Mazda. Veel mensen (en dan vooral leaserijders) rijden liever met een kale BMW, dan een full-option Mazda. Ik zelf zou eerder voor de full option Mazda gaan.

      In het begin spreekt ge van 95% leasewagens bij BMW en Audi, maar de cijfers die ge opgeeft, tonen een ander beeld. Hier kan ik dus even niet volgen

      Denk ook niet dat België voor Mazda een belangrijke markt is. Soms denken wij wel zo, maar bij die autofabrikanten draait het om massa's volume. En het is niet dat een auto hier minder verkocht wordt, dat hij in Azie bv. niet massaal verkocht wordt.

      In ieder geval, moest er bij mij ne jap in huis komen, dan het liefste ne Mazda.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        En als ik zelf nen auto koop, zal het gene mazda worden.

        Top, laat Mazda maar een beetje exclusief blijven.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten


          Top, laat Mazda maar een beetje exclusief blijven.
          Dit!

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Ben ik ook gene echte man hé
            En als ik zelf nen auto koop, zal het gene mazda worden.
            Groot gelijk! Koop maar die Allspace, uw gerief past toch niet in MX-5

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Als je in een normale sedan / hatchback, het chassis van de MX5 gebruikte, heb je een extreme zeepkist...

              De wielbasis van een Mazda MX5 is slechts 2310 mm, door de zeer lage zit en hoogte van de auto, is zo’n auto toch nog stabiel…maar voor een 3 of 6 zou je zo’n chassis 350 mm tot 500 mm moeten uitrekken…wat onmogelijk is, zonder alles opnieuw te ontwerpen
              Ja, ok, zonder aanpassingen hergebruiken gaat niet. Maar volledig opnieuw ontwerpen?
              Waarschijnlijk snap ik niet genoeg van auto ontwerpen af, maar je hebt toch al een achteras met achterwielaandrijving, die kan je toch in een grotere auto gebruiken.
              Het moet geen 6 worden, maar iets van de grootte van een BMW 1 of dus Mazda 3.
              Tja, Mazda zal dat al wel 5x berekend hebben, en besloten dat het de moeite niet waard is, want zoals de BMW baas zei weet 75% van de kopers van een 1 niet welke wielen worden aangedreven.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                In het begin spreekt ge van 95% leasewagens bij BMW en Audi, maar de cijfers die ge opgeeft, tonen een ander beeld. Hier kan ik dus even niet volgen
                1) •via verbeelding. (2) bij wijze van spreken, niet werkelijk vb: in `een boom van een kerel` is `boom` figuurlijk gebruikt Tegenstelling: letterlijk


                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten


                  Top, laat Mazda maar een beetje exclusief blijven.
                  Dat klinkt als autoliefhebber natuurlijk als muziek in de oren, maar dat is niet het opzet van de fabrikant. Die willen afzet hebben. Hoe meer, hoe beter. En die hebben er lak aan of het een leasewagen is of niet.

                  Maar had zo de indruk dat Mazda wat door een dal is gegaan en de laatste jaren staan ze er weer. Ken mensen die zweren bij Mazda en zij zelf hebben de indruk dat ze ook zeer goed hun waarde blijven behouden wat bij de japanners nooit een sterk punt is geweest.
                  Qua japanners vind ik hun modellen ook het mooiste. Bij ons wat het zowat ingeburgerd omdat ne maat dus thuis een Mazdagarage had en hij zelf altijd mazda reed en een aantal vrienden dus ook. Zijne eigen pa reed altijd met zware Nissan jeeps omdat Mazda er geen maakte

                  Mijne maat heeft ooit dan een mooie blauwe MX6 gehad. Dat was een pareltje. Jammer dat ze zo gene meer hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

                    Groot gelijk! Koop maar die Allspace, uw gerief past toch niet in MX-5
                    Natuurlijk rare opmerkingen hier, maar waarom zou ik mij ne Allspace moeten kopen als ik zelf een wagen koop? De ruimte heb ik vooral nodig voor mijn werk en als ik zelf een auto koop, wil dat zeggen dat ik ander werk heb of met pensioen ben .
                    Met ne MX5 ga ik wel altijd moeten kiezen of mijn vrouw of mijn zoontje mee gaat . Maar dat probleem lost zich op als de kleine de deur uit is.

                    Als ik terug een auto koop, zal alles van mijn situatie afhangen. Nieuw koop ik niet, omdat ik de grootste minwaarde niet wil slikken. Dus steeds iets van 3 à 4 jaar oud. En dan hangt het er vanaf of ik dagelijks met de fiets kan gaan werken of dat het verkeer mij richting moto duwt. En als ik dan een mooie uitgeruste mazda tegen kom met de juiste prijs, dan staat er een mazda.

                    Volgend jaar sowizo eens bij Mazda binnen wippen voor de madam.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                      1) •via verbeelding. (2) bij wijze van spreken, niet werkelijk vb: in `een boom van een kerel` is `boom` figuurlijk gebruikt Tegenstelling: letterlijk


                      'Letterlijk' zit het er 45 à 50%% naast Maar twas maar een zwanske hé.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Dat klinkt als autoliefhebber natuurlijk als muziek in de oren, maar dat is niet het opzet van de fabrikant. Die willen afzet hebben. Hoe meer, hoe beter. En die hebben er lak aan of het een leasewagen is of niet.

                        Dan is het toch goed dat potentiële klanten hier in België de meetlat erbij halen om een auto naar waarde te schatten he.. Ik weet niet hoe groot/klein mijne koffer is, boeit me niet. Ook de ruimte achterin maakt mij niet uit. Vind het zelfs jammer dat er bijna nergens geen 3-deur versies meer te krijgen zijn.
                        Hier gaat de 3 zowieso omgezet worden naar een MX-5. Nog kleiner, en zelfs duurder...



                        Maar goed, exclusief of niet... Het is een feit dat je een pak minder Mazda's ziet rijden dan z'n Europese concurrenten, en dat vind ik op zich wel fijn.
                        Last edited by A.S.Moto; 18/06/2019, 00:57.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Dat klinkt als autoliefhebber natuurlijk als muziek in de oren, maar dat is niet het opzet van de fabrikant. Die willen afzet hebben. Hoe meer, hoe beter. En die hebben er lak aan of het een leasewagen is of niet.
                          Correctie, een autofabrikant wil winst maken. Dat doe je door ofwel een voldoende grote afzet te hebben ofwel voldoende winstmarge op uw producten te verkrijgen. Ideaal is natuurlijk beiden te kunnen combineren.
                          Ik heb de indruk dat Mazda in West-Europa niet meer op zoek wil gaan naar een grotere afzet maar naar grotere winstmarges op de producten. 1 van die zaken is het niet meer verkopen van de basis instapmodellen (die buiten Europa nog verkrijgbaar zijn) maar te focussen op de modellen met veel opties (winst op auto + winst op opties)

                          Dan hebben we het nog niet over de schaalbaarheid van de productie waardoor de productiegrootte niet bij elk aantal optimaal is. Soms zijn extra investeringen om de productie nog te vergroten buitensporig hoog in vergelijking met de extra aantallen waardoor je een negatieve return on investment zou krijgen. (Niet dat dit momenteel aan de hand lijkt te zijn bij mazda)
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

                            Correctie, een autofabrikant wil winst maken. Dat doe je door ofwel een voldoende grote afzet te hebben ofwel voldoende winstmarge op uw producten te verkrijgen. Ideaal is natuurlijk beiden te kunnen combineren.
                            Ik heb de indruk dat Mazda in West-Europa niet meer op zoek wil gaan naar een grotere afzet maar naar grotere winstmarges op de producten. 1 van die zaken is het niet meer verkopen van de basis instapmodellen (die buiten Europa nog verkrijgbaar zijn) maar te focussen op de modellen met veel opties (winst op auto + winst op opties)

                            Dan hebben we het nog niet over de schaalbaarheid van de productie waardoor de productiegrootte niet bij elk aantal optimaal is. Soms zijn extra investeringen om de productie nog te vergroten buitensporig hoog in vergelijking met de extra aantallen waardoor je een negatieve return on investment zou krijgen. (Niet dat dit momenteel aan de hand lijkt te zijn bij mazda)
                            Dat is inderdaad niet onlogisch en daar volg ik u helemaal in.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten


                              Dan is het toch goed dat potentiële klanten hier in België de meetlat erbij halen om een auto naar waarde te schatten he.. Ik weet niet hoe groot/klein mijne koffer is, boeit me niet. Ook de ruimte achterin maakt mij niet uit. Vind het zelfs jammer dat er bijna nergens geen 3-deur versies meer te krijgen zijn.
                              Hier gaat de 3 zowieso omgezet worden naar een MX-5. Nog kleiner, en zelfs duurder...



                              Maar goed, exclusief of niet... Het is een feit dat je een pak minder Mazda's ziet rijden dan z'n Europese concurrenten, en dat vind ik op zich wel fijn.
                              Een pak minder? Dat is relatief, want ik zit enorm veel op de baan en Mazda is toch rijkelijk vertegenwoordigd op de baan. Dat zit toch wel snor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Een pak minder? Dat is relatief, want ik zit enorm veel op de baan en Mazda is toch rijkelijk vertegenwoordigd op de baan. Dat zit toch wel snor.

                                Tel de MZD 3 eens en vergelijk met een Peugeot 308, of een VW Golf, of een BMW 1, ….

                                Volgens mij toch een pak minder ja... zelfs minder dan een Toyota Auris…
                                Zeker als je naar de MZD 6 gaat kijken.


                                De nieuwe MZD3 en de Corolla zijn zowat gelijktijdig op de markt gekomen. Ik heb welgeteld nog maar één prive MZD 3 zien rijden, de Corolla kwam ik al verschillende keren tegen.




                                Comment


                                • Prachtig het design van de nieuwe Mazda's.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten


                                    Tel de MZD 3 eens en vergelijk met een Peugeot 308, of een VW Golf, of een BMW 1, ….

                                    Volgens mij toch een pak minder ja... zelfs minder dan een Toyota Auris…
                                    Zeker als je naar de MZD 6 gaat kijken.


                                    De nieuwe MZD3 en de Corolla zijn zowat gelijktijdig op de markt gekomen. Ik heb welgeteld nog maar één prive MZD 3 zien rijden, de Corolla kwam ik al verschillende keren tegen.



                                    De 3 heb ik eigenlijk nog niet zien rijden. Vooral alle anderen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Met ne MX5 ga ik wel altijd moeten kiezen of mijn vrouw of mijn zoontje mee gaat . Maar dat probleem lost zich op als de kleine de deur uit is.
                                      Dat hoeft geen probleem te zijn. Er zijn genoeg momenten dat ik met of de ene of de andere op stap ben.
                                      Zondag met de zoon naar Metallica geweest, dinsdag met de vrouw naar Elton John. Ik, vrouw, zoon én MX-5 gelukkig ;-)

                                      Maar, uiteraard is de MX-5 in een gezin met kinderen bijna enkel mogelijk als je 2 wagens hebt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                        Dat hoeft geen probleem te zijn. Er zijn genoeg momenten dat ik met of de ene of de andere op stap ben.
                                        Zondag met de zoon naar Metallica geweest, dinsdag met de vrouw naar Elton John. Ik, vrouw, zoon én MX-5 gelukkig ;-)

                                        Maar, uiteraard is de MX-5 in een gezin met kinderen bijna enkel mogelijk als je 2 wagens hebt.
                                        Was daar ook zondag. Waar zat/stond ge? Wist ni da gij ne Metallica fan waard?
                                        Last edited by ; 21/06/2019, 00:27.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                          Zondag met de zoon naar Metallica geweest, dinsdag met de vrouw naar Elton John. Ik, vrouw, zoon én MX-5 gelukkig ;-)

                                          Of uwe MX-5 echt gelukkig was om op een Brusselse parking achtergelaten te worden weet ik niet.


                                          Hier geen kinderen, maar wel twee honden dus ook nood aan een tweede wagen. Gelukkig maar, zo kan ik de goede auto een beetje sparen en hoeft die dus niet mee naar de drukke parkings van een supermarkt, ….



                                          Comment

                                          Working...
                                          X