Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Qua automaten staan ze bij Mazda toch niet op hetzelfde niveau als de concurrentie die veelal een automaat met dubbele koppeling aanbieden of meer versnellingen hebben en daardoor zelfs minder co2 uitstoot hebben dan de manuele versies.

Maar zo'n vrij traditionele automaat is dan imo veel betrouwbaarder dan eentje met dubbele koppeling.

Elk voordeel hep ze nadeel.
    Dat is waar. Maar meer en meer merken stappen toch af van de dubbele koppeling? De meest verkochte automaten zijn er toch met enkele koppeling omdat die de laatste jaren zo goed geworden zijn dat er qua schakeltijd amper nog een merkbaar verschil zit.
    Ik zou wel eens willen zien hoe de Skyactiv-X zou presteren met bvb de ZF 9HP
    KLIK |&| KLAK

Comment

• volgens mij haal je een koppelomvormerautomaat en een robotautmaat door elkaar
      de zf8, ik denk niet dat er al een zf9 is, is koppelomvormer...die tegenwoordig wel lock-up hebben in elke vitesse dat er - haast - geen energieverspilling meer is

Comment

Qua automaten staan ze bij Mazda toch niet op hetzelfde niveau als de concurrentie die veelal een automaat met dubbele koppeling aanbieden of meer versnellingen hebben en daardoor zelfs minder co2 uitstoot hebben dan de manuele versies.

Maar zo'n vrij traditionele automaat is dan imo veel betrouwbaarder dan eentje met dubbele koppeling.

Elk voordeel hep ze nadeel.
        Plus dat hij voor meer comfort zorgt dan die dsg's, die van Mazda voel je niet verzetten in vitesse.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          volgens mij haal je een koppelomvormerautomaat en een robotautmaat door elkaar
          de zf8, ik denk niet dat er al een zf9 is, is koppelomvormer...die tegenwoordig wel lock-up hebben in elke vitesse dat er - haast - geen energieverspilling meer is
          Toch wel, die is er al vanaf 2013, maar is voor FWD auto's of 4x4

Comment

• 16% zuiniger dan een 6-traps. Stel u dat voor in combinatie met de nieuwe skyactiv-x.

Comment

16% zuiniger dan een 6-traps. Stel u dat voor in combinatie met de nieuwe skyactiv-x.
              Die zal er niet vlug komen, want de 2.0 Skyactiv-X heeft slechts 224 NM bij 3000 t/m, de ZF 9HP is dus véél te duur….

De Fiat 500X, Jeep Renegade en Compass (4x4) in Europa met 250 NM bij 2400 t/m en 170 pk, heeft die wel, maar zelfs die, kan de 9e versnelling nooit gebruiken….

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                volgens mij haal je een koppelomvormerautomaat en een robotautmaat door elkaar
                Je hebt gelijk. Ik doelde op eentje met koppelomvormer en 8 of 9 locks.
                De ZF 9HP bestaat gewoon hoor, heb er al mee gereden ook.
                Is al sinds 2013 in productie en staat gewoon vermeld op de site van ZF.
                De ZF 9HP blijkt alles behalve betrouwbaar te zijn en dat zal waarschijnlijk ook de keuze bij mazda mee bepalen. Maar dat is mijn punt niet... Van mijn part mag de vraag zijn hoe de Skyactiv-X zou presteren met de ZF 8HP... of met eender welke andere moderne automaat.
                Last edited by severijns; 05/07/2019, 15:52.
                KLIK |&| KLAK

Comment

• ik was niet zeker dus ik goegelde en kwam bij zf9 bij een sony tv uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Je hebt gelijk. Ik doelde op eentje met koppelomvormer en 8 of 9 locks.
                    De ZF 9HP bestaat gewoon hoor, heb er al mee gereden ook.
                    Is al sinds 2013 in productie en staat gewoon vermeld op de site van ZF.
                    De ZF 9HP blijkt alles behalve betrouwbaar te zijn en dat zal waarschijnlijk ook de keuze bij mazda mee bepalen. Maar dat is mijn punt niet... Van mijn part mag de vraag zijn hoe de Skyactiv-X zou presteren met de ZF 8HP... of met eender welke andere moderne automaat.
                    Met die ZF 9HP versnellingsbak was (technisch) niets is mee, maar de software stond nog niet op punt… omdat dit een klassieke automaat met koppelomvormer voor sommige versnellingen is + een dubbele koppeling heeft voor de andere versnellingen, waardoor je met extreem lage toeren kan rijden, maar je moet wel voldoende koppel hebben… (dus turbo motoren of min 280 NM)

In a week we will post our first full review of the all-new and all-controversial 2014 Jeep Cherokee. The new Jeep isn’t just raising eyebrows for the love-it or hate-it styling. Or the resurrection of the Cherokee badge. Or the constant delays in production. Or the transverse mounted engine. Or the lack of solid axles. None of that laundry list seems to cause as much discussion around the automotive water cooler than ZF’s 9HP 9-speed transmission. Click past the jump fo…

Mazda is voor 5% van Toyota, als er ooit een andere externe automaat komt zal die waarschijnlijk van Aisin Warner zijn…8AT

Want de ZF 8HP is voor RWD auto's

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• In Duitsland kan je momenteel enkel de Skyactiv-X bestellen. In België is de Skyactiv-X nog steeds niet bestelbaar.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• heel erg benieuwd naar betrouwbaarheidstests van de motor. Prachtige techniek

Comment

• dikke ramp qua verkoop in de US. Verkoopt daar nog slechter dan de vorige 3.
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Niet alleen de 3 verkoopt slecht.

Comment

• Iemand een idee waarom?
                                    Benieuwd naar de cijfers eens de Skyactive X op volle toeren draait

Comment

• Ik vermoed voor een groot deel, omdat de Skyactiv-X er al lang zit aan te komen, maar nog altijd niet aangekomen is?

Voor de rest qua hatchbacks, lijkt het er ook wel op dat er sowieso wat sterkere concurrentie op de markt is dan toen de eerste skyactiv-x uitkwam. De nieuwe kia cee'd, hyundai i30, honda civic, Toyota corolla ... zijn er ook sterk op vooruit gegaan.

Voor de cijfers in het algemeen, buiten dat de sedan-markt sowieso wat zakt, en de 6 hierdoor ook hard geraakt wordt. Gaat de rest van de Mazda-line-up nu toch ook al zo'n 6 jaar mee. Ookal hebben sommige wel een grondige refresh gehad, blijft het al-bij-al beperkt.

Comment

• Er staan er een handvol te koop op Mobile.de, ik ken de US markt niet dus geen idee of ze daar al voorhanden zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Er staan er een handvol te koop op Mobile.de, ik ken de US markt niet dus geen idee of ze daar al voorhanden zijn.

Hier zijn ze inderdaad sinds eind september aangekomen. In de verenigde staten is het uitgesteld omdat het daar financieel minder interessant is door de lagere brandstofprijzen en er sowieso al een 2.5 is (die hier ook in de 6/cx-5 ligt) beschikbaar is met een gelijkaardig vermogen.

Comment

Working...
                                          X