Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
    Ja, van de vorige versie. Dat klopt. Van de nieuwe 3 is toch nog geen hybride versie aangekondigd?
    Dat komt wel, maar is toch niet voor de Europese markt.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Dat komt wel, maar is toch niet voor de Europese markt.
      De vorige was zelfs enkel voor de Japanse markt, niet?
      Die was zelfs niet te verkrijgen in Australië of VS.
      Wat op zich wel gek is, want momenteel is 36% van de verkochte auto's in de VS een hybride of milde hybride
      *edit* de 36% was zelfs al in 2016
      Last edited by severijns; 06/03/2019, 19:45.
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Vanmiddag een testrit gemaakt met de benzineversie. Was onder de indruk van de kwaliteit en het comfort van deze auto. Motor vervulde zijn taak naar behoren in de lage toeren en als het wat sneller vooruit moet gaan moeten er maar wat meer toeren gemaakt worden. Ik vond het geluidscomfort op de snelweg verbazend goed, wat toch in grote mate bijdraagt tot het comfort op langere afstanden. Goede zetels die goed af te stellen waren, ook voor mijn vrouw. Wel een beperkt zicht schuin achteruit maar daar dienen al die veiligheidssnufjes voor denk ik dan maar.
        Verbruik over een uurtje testen over snelweg en binnenwegen was +-7 liter, zal zeker nog minderen als de motor wat meer ingereden is, had nu nog maar 400 km op de teller staan.
        Alleszins een aangename kennismaking en komt zeker in aanmerking als de familiewagen moet vervangen worden.
        Last edited by Bjoxx; 06/03/2019, 20:55.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Deze middag voor het werk een korte (20-25 minuutjes) testrit gaan doen met de nieuwe 3. Mooie rode, manuele full-option. En ik moet toch zeggen dat ik serieus onder de indruk ben. Echt grote stappen tov mijn 3 (2016). Enige wat wel echt beter moet zijn de toetsen op het stuur, deze werken niet zo heel aangenaam en ik vond dat de sleutel wel heel licht aanvoelt. Niet dat dat zoveel uitmaakt, maar is precies gewoon een hol plastieken omhulsel. Naar mijn mening, maak het dan kleiner of geef er wat gewicht aan.

Maar voor de rest echt zeer mooi afgewerkt en aangenaam vertoeven hierin. Zeer aangename zetels, quasi geen wind/rol-geluiden, veel aangenamer stuur om vast te houden.

Comment

• ik ga er subiet mijn eerste fileritje mee doen se
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                  ik ga er subiet mijn eerste fileritje mee doen se
                  Nice! Congratzz, geef eens wat uitleg en post wat foto's aub

Zaterdag ook mijn eerste irl gezien, knap hoor!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Deze middag voor het werk een korte (20-25 minuutjes) testrit gaan doen met de nieuwe 3. Mooie rode, manuele full-option. En ik moet toch zeggen dat ik serieus onder de indruk ben.
                    Voor 30.000€ voor een Mazda 3 mag je wel al onder de indruk zijn vind ik. Toch niet goedkoop.
                    De simpelste basisversie is al 24.000.
                    Ik ga vrijdag ook eens kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Nice! Congratzz, geef eens wat uitleg en post wat foto's aub

Zaterdag ook mijn eerste irl gezien, knap hoor!
                      ik heb eind vorige week de onze dus afgehaald, het is een 2.0 skyactiv-g in skydrive sport uitvoering in snowflake white pearl
                      De reden dat ik voor de sport gekozen heb zijn de betere geluidsinstallatie, de net wat mooiere look aan de buitenkant en de intelligente LED lampen tov de skydrive (zonder sport)
                      Ik ben niet voor de skycruise gegaan omdat ik liever geen leder wilde (das fris aan de vis als je 's morgens instapt)
                      De reden dat het een witte is is omdat die in prebestelling stond en zo dus ellenlange wachttijd kon vermijden (het was sowieso 1 van mijn voorkeurskleuren)...Door die lange wachttijden ben ik ook gegarandeerd in 2019 met een vrij zeldzame wagen rond te rijden wat ook wel fijn is

In het weekend waren we met de MX5 weg, maar nu gisteren en vandaag mijn eerste keren naar het werk mee gereden en dat bevalt (gelukkig) uitermate goed
                      De eerste positieve punten voor mij zijn de volgende :
                      - zeer zachte geruisloze werking !!!
                      - zeer laag verbruik (op dit moment ergens rond een dikke 6 liter)
                      - goede zetels (veel beter dan de MX5 waar dat niet het sterkste punt is)
                      - veel luxe, mooi afgewerkt, mooi 360 graden camera beeld, ...
                      - de looks (en dan zeker de achterkant voor mij persoonlijk)
                      Eigenaardigheden die ik intussen gemerkt heb
                      - verwarming voor koukleumen (normaal zet ik de automatische airco rond de 21 of 22 graden), bij deze moet hij op 18,5 of t is een sauna

Het is misschien niet de goedkoopste C segmenter, maar je krijgt er ook wel veel voor terug, zowel in looks, uitrusting, interieur, ...Zoals sommigen weten heb ik in het verleden al wel zwaardere wagens gehad om naar het werk te gaan, maar ik mis het vermogen niet....met al de trajectcontroles die ik heb onderweg heb ik nu liever iets dat mij op een leuke comfortabele manier naar het werk brengt...no stress...en voor het weekend hebben we de 2 andere
                      Last edited by berengun; 28/03/2019, 08:12.

Comment

• Heeft de sport een betere geluidsisolatie? Da's toch hetzelfde bij alle versies van de 3's neem ik aan.

Comment

• Geluidsinstallatie zal hij bedoelen

Comment

• haha yep domme autocorrectie maar ben blij dat er aandachtig gelezen wordt

Comment

• Wat me overigens ook opviel was, dat naast dat de nieuwe heads-up display nog veel aangenamer, mooier en beter leesbaar is. Is ook het info-tainement scherm veel beter leesbaar met een gepolarizeerde zonnebril op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

ik heb eind vorige week de onze dus afgehaald, het is een 2.0 skyactiv-g in skydrive sport uitvoering in snowflake white pearl
                                De reden dat ik voor de sport gekozen heb zijn de betere geluidsinstallatie, de net wat mooiere look aan de buitenkant en de intelligente LED lampen tov de skydrive (zonder sport)
                                Ik ben niet voor de skycruise gegaan omdat ik liever geen leder wilde (das fris aan de vis als je 's morgens instapt)
                                De reden dat het een witte is is omdat die in prebestelling stond en zo dus ellenlange wachttijd kon vermijden (het was sowieso 1 van mijn voorkeurskleuren)...Door die lange wachttijden ben ik ook gegarandeerd in 2019 met een vrij zeldzame wagen rond te rijden wat ook wel fijn is

In het weekend waren we met de MX5 weg, maar nu gisteren en vandaag mijn eerste keren naar het werk mee gereden en dat bevalt (gelukkig) uitermate goed
                                De eerste positieve punten voor mij zijn de volgende :
                                - zeer zachte geruisloze werking !!!
                                - zeer laag verbruik (op dit moment ergens rond een dikke 6 liter)
                                - goede zetels (veel beter dan de MX5 waar dat niet het sterkste punt is)
                                - veel luxe, mooi afgewerkt, mooi 360 graden camera beeld, ...
                                - de looks (en dan zeker de achterkant voor mij persoonlijk)
                                Eigenaardigheden die ik intussen gemerkt heb
                                - verwarming voor koukleumen (normaal zet ik de automatische airco rond de 21 of 22 graden), bij deze moet hij op 18,5 of t is een sauna

Het is misschien niet de goedkoopste C segmenter, maar je krijgt er ook wel veel voor terug, zowel in looks, uitrusting, interieur, ...Zoals sommigen weten heb ik in het verleden al wel zwaardere wagens gehad om naar het werk te gaan, maar ik mis het vermogen niet....met al de trajectcontroles die ik heb onderweg heb ik nu liever iets dat mij op een leuke comfortabele manier naar het werk brengt...no stress...en voor het weekend hebben we de 2 andere
                                Mooi hoor, goeie keuze!

En idd! Ik ben al lang blij dat ik niet dagelijks aan al die files en trajectcontroles voorbij moet, mijn auto komt alleen nog buiten voor een lange afstand, voor de rest heb ik mijn fiets Tegenwoordig staat het zelfs stil waar je vroeger geen auto tegenkwam
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Deze morgen ook een (kort) ritje gedaan. Met de meest luxe uitvoering.

Tov mijn 2016 model toch wel een hele stap vooruit qua geluid/materialenkeuze/degelijkheid. Zit al op niveau van de Duitse premium merken terwijl mijn 3 toch nog wat Japans aanvoelt door z'n lichtere en meer krasgevoelige materialen.

Qua rijden voor mij persoonlijk niet de moeite om over te stappen.

Voor mij;

- head up display is wennen, nooit gehad en denk dat ik hier toch wel even nodig heb om gewend te raken.
                                  - start stop met de electromotor is iets speciaals... veel sneller dan mijn huidige 3
                                  - al die camerasystemen zijn niet aan mij besteed, geef mij maar de ouderwetse manier dmv spiegelwerk. Aan de achteruitrijsensoren heb ik wel genoeg steun.
                                  - zitpositie is TOP, aangenamer dan mijn huidige 3, maar die vind ik eigenlijk ook al TOP.
                                  - in het begin, en vooral op foto niet overtuigd van de achterkant, maar die mening moet ik herzien... zeer mooie wagen!

Comment

• Vandaag ook eens gaan kijken en zeer aangenaam verrast, vooral omdat de achterkant zeer pompeus uitziet op foto maar in het echt totaal niet zo is.

Comment

Comment

Comment

• Mooie auto toch.

Comment

Working...
                                          X