Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    Ik snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)
    Ze zouden toch zo direct heel wat sportieve rijders kunnen afsnoepen van BMW die op zoek zijn naar een mooi gelijnde, betaalbare achterwiel aandrijver. (1-series gaat geen achterwiel aandrijving meer hebben en is nooit mooi geweest, 3-series is veel duurder)
    De huidige motoren van de MX-5 zouden al ideaal zijn voor Europa: 1.5 met 130pk en 2.0 met 184 pk.
    Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.
    Afsnoepen van BMW?
    Mensen rijden geaag met een badge. Dus betalen ze graag de meerprijs voor dat BMW logo.

Comment

• Wordt dan het verschil tussen de 3 en de 6 niet heel groot en laten ze niet een te groot stuk van de markt liggen?
      Ergens zou ik graag een Mazda 9, die het hier in de VS moet opnemen tegen de Toyota Avalon, Genesis G90, Nissan Maxima..., zien verschijnen. Maar met een markt voor Sedans die aan het verdwijnen is lijkt me een 2e sedan uitbrengen geen strak plan.
      Dan maar beter mikken op een grotere meerwaarde op bestaande producten zeker?
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Omdat madam volgend jaar een opvolger moet kiezen en ze totaal geen idee heeft, ben ik zowat aant rond zien. Citroën wil ze echt niet meer. Dus deze middag eens gekeken naar Mazda.

Maar wat me opviel is dat die mazda 3 eigenlijk wel pokkeduur is voor zijn omvang terwijl alle andere modellen van het merk een zeer goede prijs/kwaliteit/uitrusting heeft. Vreemd dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
          Wordt dan het verschil tussen de 3 en de 6 niet heel groot en laten ze niet een te groot stuk van de markt liggen?
          Ergens zou ik graag een Mazda 9, die het hier in de VS moet opnemen tegen de Toyota Avalon, Genesis G90, Nissan Maxima..., zien verschijnen. Maar met een markt voor Sedans die aan het verdwijnen is lijkt me een 2e sedan uitbrengen geen strak plan.
          Dan maar beter mikken op een grotere meerwaarde op bestaande producten zeker?
          En ik zou graag een niete CX7 zien verschijnen daar de CX5 te klein is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

En ik zou graag een niete CX7 zien verschijnen daar de CX5 te klein is
            De CX9 is perfect qua formaat ;-)
            Maar als ik zie dat er nu een CX30 verschijnt, dan lijkt Mazda zelf een beetje te botsen met de naamgeving.
            CX20 - CX30 - CX60 en CX90 zou logischer zijn
            Maar we zijn precies redelijk offtopic aan't gaan
            KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

De CX9 is perfect qua formaat ;-)
              Maar als ik zie dat er nu een CX30 verschijnt, dan lijkt Mazda zelf een beetje te botsen met de naamgeving.
              CX20 - CX30 - CX60 en CX90 zou logischer zijn
              Maar we zijn precies redelijk offtopic aan't gaan
              Die CX90 is hier niet verkrijgbaar. Wss geen markt voor en de te strenge normen.

Comment

Die CX90 is hier niet verkrijgbaar. Wss geen markt voor en de te strenge normen.
                Effe de grens over en je hebt eentje

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Mazda CX-9 GT AWD 2.5 Turbo*Klima*SHZ*LED*Navi*Kamera*
                Erstzulassung: 05/2018
                Kilometerstand: 7.100 km
                Kraftstoffart: Benzin
                Leistung: 169 kW (230 PS)

Preis: 48.999 €

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Die kende ik niet.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Die kende ik niet.
                    Die bestemd voor canada komen ook via via naar Europa. Hebben de juiste tellers.

En de motor 2.5T, die ze in de EU 6 hadden moeten steken.

Comment

Omdat madam volgend jaar een opvolger moet kiezen en ze totaal geen idee heeft, ben ik zowat aant rond zien. Citroën wil ze echt niet meer. Dus deze middag eens gekeken naar Mazda.

Maar wat me opviel is dat die mazda 3 eigenlijk wel pokkeduur is voor zijn omvang terwijl alle andere modellen van het merk een zeer goede prijs/kwaliteit/uitrusting heeft. Vreemd dus.
                      Is een Bmw 1 series of een A3 toch ook?
                      Ofja, zijn de meeste wagens als je enkel de "omvang" bekijkt niet "pokkeduur" als je gaat vergelijken met een Skoda of Dacia?

Buiten "omvang" is deze wagen toch niet vreemd geprijsd als je vergelijkt met zijn rechtstreekse concurrenten?

En in plaats van een CX-9, zou de CX-8 wellicht een iets betere wagen zijn voor de Europese wegen.
                      Last edited by Phate; 15/06/2019, 21:06.

Comment

Wat ik me steeds afvraag is waarom iedereen altijd de omvang (grootte) van een wagen koppelt aan een vraagprijs...

Prijs/kwaliteit/uitrusting ok, maar daar heeft de omvang dan weer niets mee te maken.

Niet iedereen wil een "grote"

Ook al moest ik niet op een euro moeten kijken, ik zou nog eerder een goed uitgeruste 3 kopen boven een 6 (om bij Mazda te blijven)

De Mazda 3 is misschien niet goedkoop, zeker niet als je met de Franse concurrenten gaat vergelijken, maar je hebt wel haast geen opties meer te kiezen he... Alles zit er al op...
                        Dus prijs/kwaliteit/uitrusting zit zo'n MZD 3 zeker niet verkeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Ofja, zijn de meeste wagens als je enkel de "omvang" bekijkt niet "pokkeduur" als je gaat vergelijken met een Skoda of Dacia?
                          Skoda??

Voordat ik de bestelbon tekende voor mijn Mazda 3 ben ik ook eens gaan kijken voor een Skoda Fabia break...
                          Die was met een 1.2tsi motortje duurder dan mijn Mazda 3... en ook nog eens minder goed uitgerust.

Skoda lijkt mij enkel goedkoop te zijn als je het "foldermodelletje" kiest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Ik snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)
                            Ze zouden toch zo direct heel wat sportieve rijders kunnen afsnoepen van BMW die op zoek zijn naar een mooi gelijnde, betaalbare achterwiel aandrijver. (1-series gaat geen achterwiel aandrijving meer hebben en is nooit mooi geweest, 3-series is veel duurder)
                            De huidige motoren van de MX-5 zouden al ideaal zijn voor Europa: 1.5 met 130pk en 2.0 met 184 pk.
                            Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.

Als je in een normale sedan / hatchback, het chassis van de MX5 gebruikte, heb je een extreme zeepkist...

De wielbasis van een Mazda MX5 is slechts 2310 mm, door de zeer lage zit en hoogte van de auto, is zo’n auto toch nog stabiel…maar voor een 3 of 6 zou je zo’n chassis 350 mm tot 500 mm moeten uitrekken…wat onmogelijk is, zonder alles opnieuw te ontwerpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Effe de grens over en je hebt eentje

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Mazda CX-9 GT AWD 2.5 Turbo*Klima*SHZ*LED*Navi*Kamera*
                              Erstzulassung: 05/2018
                              Kilometerstand: 7.100*km
                              Kraftstoffart: Benzin
                              Leistung: 169*kW*(230*PS)

Preis: 48.999*€

Denk niet dat mijne baas die wilt gaan kopen, want tis ne benzine en de CO2 zal wss ook niet van de poes zijn.

Comment

Buiten "omvang" is deze wagen toch niet vreemd geprijsd als je vergelijkt met zijn rechtstreekse concurrenten?

En in plaats van een CX-9, zou de CX-8 wellicht een iets betere wagen zijn voor de Europese wegen.
                                Nogal over gehad dat veel mensen graag bijbetalen voor die badge van BMW of Audi.
                                Gij noemt het rechtstreekse concurrenten van de Mazda 3, maar ik lees dan een paar posts terug dat ge de 3 nauwelijks ziet rijden. Hoeveel 1-reeks en A3's komt gij op een dag tegen, desondanks die nog duurder zijn?

Mensen plakken een bepaalde waarde op een auto en ze zijn niet van plan om een premiumprijs te betalen voor een japanner. Dat is al heel zijn leven zo geweest. Japanners hebben qua waarde altijd wat anders in de markt gelegen, op een paar modellekes na.

Maar als ik op de site kijk, zijn eigenlijk alle modellen zeer goed geprijsd, behalve die van de 3 die schiet er wat bovenuit.

Comment

• Thans, de fijnste 323 waar ik ooit mee gereden had, was de GTX van ne maat van mij. Die hebben thuis een Mazda garage (ondertussen van hem) en had deze van Jos Boon over gekocht. Jos had deze laten prepareren en op de testbank perste hij 260pk eruit en topsnelheid van 280km/u.

Het was er zo ene in dezelfde kleur: https://www.autowereld.nl/info/mazda...2/details.html
                                  Totaal onopvallend, maar dat ging vooruit.

Bij rustig rijden, was de bank leeg op 200km en als hij hem goed liet gaan, haalde hij er nog geen 100km mee. Desondanks ze ook thuis een ESSO tankstation hadden, bleek dat toch wel wat te duur om mee te blijven rijden

Comment

Maar als ik op de site kijk, zijn eigenlijk alle modellen zeer goed geprijsd, behalve die van de 3 die schiet er wat bovenuit.

Maar.. heb je de basisuitrusting ook vergeleken met z'n rechtstreekse concurrenten?

Een standaard MZD 3 heeft dezelfde motor als een duurdere MZD 3, de Skyactive X is er nog niet.
                                    Zijn die goedkope concurrenten niet uigerust met een basismotortje?

Een standaard MZD 3 is behoorlijk goed uitgerust, volgens mij beter dan een goedkopere concurrent.

Comment

Denk niet dat mijne baas die wilt gaan kopen, want tis ne benzine en de CO2 zal wss ook niet van de poes zijn.
                                      Echte mannen kopen hun wagen zelf!

Comment

Nogal over gehad dat veel mensen graag bijbetalen voor die badge van BMW of Audi.
                                        Gij noemt het rechtstreekse concurrenten van de Mazda 3, maar ik lees dan een paar posts terug dat ge de 3 nauwelijks ziet rijden. Hoeveel 1-reeks en A3's komt gij op een dag tegen, desondanks die nog duurder zijn?

Mensen plakken een bepaalde waarde op een auto en ze zijn niet van plan om een premiumprijs te betalen voor een japanner. Dat is al heel zijn leven zo geweest. Japanners hebben qua waarde altijd wat anders in de markt gelegen, op een paar modellekes na.

Ik benoem de BMW en Audi niet persé als rechtstreeks concurrent van de 3, het zijn gewoon andere wagens die ook niet zoveel kofferruimte bieden voor hun geld. Maar wel in diezelfde "klasse" zitten.

Daarnaast is het niet heel verwonderlijk dat je veel meer BMW en Audi's ziet rondrijden, dit zijn voor 95% lease-wagens... Mazda kan hier meestal niet gekozen worden. Dus ik snap totaal niet wat jij wilt zeggen.

Edit: Enige verschil is toch gewoon dat er geen basis-basis model meer is. De vanafprijs is daardoor hoger, omdat er geen kale versie meer is. Deze kale versie werd amper gekocht en daardoor is zo'n versie niet meer voorzien.

Edit2:

Uit nieuwsgierigheid wat zitten opzoeken :

Belgische verkoopcijfers (voor cijfers A3 en BMW 1 en Mazda algemeen):

Cijfers bedrijfswagens (A3 en 1 series)
                                        Zijn er veranderingen in de arbeidswetgeving? Benieuwd hoeveel die ene werknemer verdient? Haal meer uit je carrière en volg de actualiteit van Jobat op de voet.

Verkoopcijfers Mazda Europa : Deze gebruikt voor een schatting van de verdeling wagens, om zo het aandeel 3's in Belgie te schatten aan de hand van deze verdeling en de totaalverkoop in belgie

Mazda 3 (geschat op) : +- 1600
                                        Audi A3 : 6947, waarvan 3224 particulier (geen bedrijfswagen alleszins)
                                        BMW 1 series : 6559, waarvan 3323 particulier (geen bedrijfswagen alleszins)

Voor Mazda als kleine speler (ongeveer 1/4 van audi/bmw op de belgische markt), lijken me dat alleszins geen slechte cijfers?

Daarnaast toch ook : Ik denk dat, zeker op een autoforum, we er toch wel vanuit kunnen gaan dat verkoopscijfers niet direct gelinkt zijn aan de kwaliteiten van een wagen?
                                        Last edited by Phate; 16/06/2019, 13:15.

Comment

Ik benoem de BMW en Audi niet persé als rechtstreeks concurrent van de 3, het zijn gewoon andere wagens die ook niet zoveel kofferruimte bieden voor hun geld. Maar wel in diezelfde "klasse" zitten.

Ach, voor mensen die een grote en praktische ruime wagen linken aan een zo laag mogelijke prijs... daar hebben ze de Berlingo, Partner, Kangoo ea voor op de markt gebracht.

Voor mij hoeft de grootte of inhoud van de kofferruimte echt niet evenredig te zijn met de vraagprijs. Geef mij maar een kwalitatief goede auto die er goed uitziet, en fijn is om mee te rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Edit: Enige verschil is toch gewoon dat er geen basis-basis model meer is. De vanafprijs is daardoor hoger, omdat er geen kale versie meer is. Deze kale versie werd amper gekocht en daardoor is zo'n versie niet meer voorzien
                                          Dat dus.

Comment

Working...
                                          X