Oorspronkelijk geplaatst door Africa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 3 (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenAtmosferen zijn ten dode opgeschreven zelfs ferrari doet er nie maar aan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Atmosferische motoren zijn ideaal voor circuit door de directe gasrespons en lineariteit maar voor alledaags en eco niet ideaal lijkt mij. Zelfs zeer grote motoren voelen nog soft aan zonder turbos en verbruik is ook exponentieel hoog. De wankelmotoren hadden veel problemen maar hadden wel karakter. Ik heb altijd gedroomd van een rx7. Ik had er toen het budget niet voor. Ik heb de rx8 getest met 230 pk bijzondere wagen maar miste wat koppel. En wat je spaarde aan gewicht van de motor voorin verloor je aan reserve oliebussen in de kofferDie wankels gaan zo snel in de toeren dat je bijna niet voelde dat er een motor aan hing. Waren precies turbines. Maar als je de compactheid en gewicht zag van het motorblok. Echt wel potentieel in die dingen!! Hoop dat mazda ooit die draad weer op neemt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenJa maar kwa efficientie en emissie zijn atmosferen toch pak minder goed
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...80&powerunit=2
En dat is dan met een motor die ondertussen ook al 6 jaar mee gaat. Komend jaar komt hun nieuwe skyactiv-X motor uit, zonder turbo, die nog eens 30% efficiënter is.Last edited by Phate; 04/12/2018, 01:27.
Comment
-
Inderdaad, Mazda was al voor de zomer klaar met de WLTP en Euro6d certificering: https://www.autozine.nl/mazda/nieuws...rm-euro-6dtemp
En is er zelfs in geslaagd om uitstoot te verminderen: https://www.fleetnews.co.uk/news/man...2-despite-wltp
Meeste fabrikanten rekenen op een verhoging van de uitstoot tot 10gr!
Wat meer info rond de WLTP:
https://www.amt.nl/techniek/artikel/...rove-cookies=1
Verscheidene fabrikanten (vooral Audi met hun "voorsprong door (sjoemel)techniek") zijn daar nu nog niet mee klaar:
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10055928.html
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...niet-aan-wltp/
https://autofans.be/nieuws/varia/398...tp-standaarden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenAtmosferen zijn ten dode opgeschreven zelfs ferrari doet er nie maar aan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mazda is het wel gelukt. Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid...en wanneer andere fabrikanten gaan volgen
Comment
-
Mazda is een kleine constructeur. Als dit de oplossing zou zijn zou de rest ook al dergelijke mechaniek ontwikkeld hebben. Pas op pioneer zijn is niet slecht maar voor mij is dit niet het ei van colombus. Je moet koppel ook met koppel vergelijken. Een twee liter turbo 380 pk zal uiteraard meer verbruiken dan een 180 pk sky active 2 liter..... maar dat is prestatiegewijs ook andere koek. Uit een turbomotor haal je meer koppel en als je dat koppel gebruikt zal ook het verbruik navenant hoger zijn
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Waarschijnlijk nog nooit met een Mazda gereden.
Wat kan je in België nog aanvangen met uw belangrijkste punten, pk's en veel koppel?
Om in de file te staan aanschuiven en je als een fotomodel te laten fotograferen alleszins niet.
Mazda werkt inderdaad anders dan de zogenaamde grote spelers. Gewichtsbesparing en motoren met grotere longinhoud ipv naaimachientjesmotoren met turbo's op.
- Likes 1
Comment
-
Er zijn nog heel veel plaatsen waar je de pk’s in alle veiligheid eens kan gebruiken hoor.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenEr zijn nog heel veel plaatsen waar je de pk’s in alle veiligheid eens kan gebruiken hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk BerichtenMazda is een kleine constructeur. Als dit de oplossing zou zijn zou de rest ook al dergelijke mechaniek ontwikkeld hebben. Pas op pioneer zijn is niet slecht maar voor mij is dit niet het ei van colombus. Je moet koppel ook met koppel vergelijken. Een twee liter turbo 380 pk zal uiteraard meer verbruiken dan een 180 pk sky active 2 liter..... maar dat is prestatiegewijs ook andere koek. Uit een turbomotor haal je meer koppel en als je dat koppel gebruikt zal ook het verbruik navenant hoger zijn
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En Toyota en Honda gebruiken ook nog wat atmosferische motoren. Andere merken ook. Maar vele merken hebben verschillende modellen en /of motoren voor verschillende markten. Mazda niet. Mazda gebruikt ongeveer dezelfde motoren over de hele wereld.
Door het taxatie beleid in Europa zorgen de grotere fabrikanten dat ze kleine turbo motoren op de markt zetten, omdat mensen daar ook zeer gevoelig voor zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Zoals?
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
Zoals?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Circuit van Zolder en Francorchamps op de juiste uren
Om op circuit met je nieuwe auto te gaan rijden: verzekering kan moeilijk doen, toch altijd schrik voor het minste deukje, banden zijn niet optimaal voor circuit, geen rolkooi, ...
Als je dan even zoekt, vind je toch voor relatief weinig geld leuke auto's die wat ouder zijn, maar fiscaal niet meer aantrekkelijk om op nummerplaten te zetten.
Bvb zoiets: https://www.2dehands.be/autos/bmw/3-...450084089.html
Daar heb je op het circuit toch veel meer plezier meer dan de meeste nieuwe wagens met 300pk?
Comment
-
Moeders mooiste kun je deze 3 van mazda zekers niet noemen hé....bekijk hem eens goed vanuit zijstand. De C-stijl is buiten normen getekend en lomp. Motorisch zonder turbo blijft voor mazda in europa een ramp...in de US lepelen ze nu reeds in de 6 en de CX5 er een turbo bij. Dan heb je natuurlijk een andere wagen...niet meer de mazda van hier , waarvan je je op ieder ogenblik verwacht dat er eén of andre elektrische fiets je zal voorbij steken ;-)
Comment
-
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, en op de renders snap ik dat van die C-stijl, maar in het echt is het al een heel andere wagen.
En qua motor, snap ik echt niet waar al die voor-oordelen vandaan komen. Precies alsof een atmosferische motor met 120/165pk trager is dan een turbomotor met even veel vermogen. Het rijdt gewoon anders...
Comment
Comment