Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • WLTP / NEDC informatie is ondertussen ook vrijgegegeven.

    Welcome to the press website of Mazda Motor Europe. Enjoy the latest news and information for press and media.


    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Mooie auto toch.
      Wat mij betreft de mooiste in die klasse.
      Idem voor de cx3 trouwens.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        WLTP / NEDC informatie is ondertussen ook vrijgegegeven.

        Welcome to the press website of Mazda Motor Europe. Enjoy the latest news and information for press and media.

        Mazda heeft wel nog serieus wat werk met de automaat, want die nieuwste verbruik cijfers van de automaat, zijn eerder van +/- 2011

        Bijna elke recente automaat met benzine motor, verbruikt minder als de manuele versie….intussen zowel voor de klassieke met koppel-omvormer, CVT en met dubbele koppeling was dit altijd al...

        Comment


        • Ja was ik nu ook wel van verschoten

          Comment


          • Mazda’s Revolutionary 177HP Skyactiv-X Engine Emits Just 96g/km Of CO2

            Mazda has finally announced the official fuel economy and CO2 figures of its widely anticipated Skyactiv X engine, the world’s first petrol engine available in the market with both spark and compression ignition.



            We have already reported that the 2.0-liter Skyactiv X four-cylinder unit produces 177hp (180PS) and 165lb-ft (224Nm) of torque but now the company is letting us know that the Mazda3 with this engine returns from 52.3 mpg UK (43.5 mpg US/5.4lt per 100km) combined and emits just 96 gr/km of CO2, depending on transmission and wheel size, per the latest WLTP tests.

            By combining spark and compression ignition, Mazda claims that its new powertrain technology improves fuel economy and reduces CO2 emissions by up to 30 percent, thanks to its super lean burn combustion. The upcoming Mazda3 Skyactiv X also features a mild-hybrid 24V system that helps it keep consumption and emissions at a minimum.

            The new engine will become available on both the hatchback and the saloon models of the compact car, paired to a standard six-speed manual or an optional six-speed auto. Mazda will also offer the option of all-wheel drive, though only with the hatchback body style.

            The new Mazda3 is already available in the European market with both a petrol and a diesel engine. The new Skyactiv X derivative will sit on top of the range next month, when the company announces the official pricing and specification details.


            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • Mooie cijfers

              Comment


              • Als ik de gelinkte tabel volg, dan is die 96gr nog volgens de oude NEDC cyclus en staat daar 122gr volgens WLTP testcyclus tegenover (waardes voor de sedan).
                Nog steeds goede cijfers.

                Comment


                • Hoezeer ik toch een Mazda fan ben, bewijzen deze cijfers eigenlijk wel dat de ICE door de Europese uitstoot regels ten dode is opgeschreven.
                  Zelfs met deze revolutionaire techniek en mild hybride zit de 3 nog een eind boven de 95gr die Europa voorschrijft. Alleen met plugin-hybrides en EV's geraak je daar onder denk ik. En die regels gaan over 2j al in!

                  Comment


                  • En toch vind ik het spijtig dat er geen "praktische" mazda 3 meer bestaat.
                    Hoewel ik beide versies mooi vind, is de 5-deurs nogal klein qua koffer en de sedan... is een sedan.
                    Ik besef dat Mazda maar een kleine speler is en geen extra fantasietjes kan veroorloven.
                    Maar ik mis toch auto's zoals de 323 F BA...
                    KLIK |&| KLAK

                    Comment


                    • Ja vind ik ook een "vreemde keuze" van Mazda! Het lijkt me dat er verschillende mensen deze links laten liggen omdat er niet wat meer praktische kofferruimte beschikbaar is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                        En toch vind ik het spijtig dat er geen "praktische" mazda 3 meer bestaat.
                        Hoewel ik beide versies mooi vind, is de 5-deurs nogal klein qua koffer en de sedan... is een sedan.
                        Ik besef dat Mazda maar een kleine speler is en geen extra fantasietjes kan veroorloven.
                        Maar ik mis toch auto's zoals de 323 F BA...
                        Toch niks mis mee, enkel goed voor Mazda eigenaars.

                        Ik krijg altijd te horen hoe mooi mijn 3 wel niet is, en toch zie je ze amper rijden. Het is eens wat anders dan zo'n praktische Golf waarvan je elke dag wel een hoop van tegenkomt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

                          Toch niks mis mee, enkel goed voor Mazda eigenaars.

                          Ik krijg altijd te horen hoe mooi mijn 3 wel niet is, en toch zie je ze amper rijden. Het is eens wat anders dan zo'n praktische Golf waarvan je elke dag wel een hoop van tegenkomt.
                          Design heeft nu eenmaal een prijs en bij een 40 jaar oude kubus (Golf, A3) spreek je niet van design

                          Intussen zit er op die nieuwste Mazda 3 geen Multi-link ophanging meer, maar een starre torsieas zoals in de 2 en X3…

                          Ondanks die plaats besparing is de koffer en achterbank, veel kleiner geworden tegenover het vorige model…
                          The fourth-generation Mazda3 is set to use a torsion beam rear suspension when revealed in production form in 2019. Teased in both bare chassis and mechanical prototype forms at Mazda's 2017 Global Tech Forum in Germany last week, all examples on show were fitted with the relatively simple semi-independent rear end setup.


                          In de Nieuwe Honda Civic en Toyota Corolla zit ervan af nu, net altijd een Multilink as

                          De Audi A3 of ook de Ford Focus krijgen dit alleen bij de zwaardere uitvoeringen…(150 pk)

                          Comment


                          • Volgens de reviews is deze starre torsieas thans niets dat afbreuk doet aan het rijplezier

                            Comment


                            • Het goede aan Mazda is dat je echt wel kan afgaan op de officiële verbruikscijfers. Volgens WLTP zou de mijne 6,3 liter gemiddeld verbruiken, en het effectieve gemiddelde verbruik na net geen 5000km is 6,2 liter. Geen kat in het zakje dus
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                Het goede aan Mazda is dat je echt wel kan afgaan op de officiële verbruikscijfers. Volgens WLTP zou de mijne 6,3 liter gemiddeld verbruiken, en het effectieve gemiddelde verbruik na net geen 5000km is 6,2 liter. Geen kat in het zakje dus
                                Met de Mazda 6 vorige week ook ontdekt. Top idd

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                Comment


                                • Ik snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)
                                  Ze zouden toch zo direct heel wat sportieve rijders kunnen afsnoepen van BMW die op zoek zijn naar een mooi gelijnde, betaalbare achterwiel aandrijver. (1-series gaat geen achterwiel aandrijving meer hebben en is nooit mooi geweest, 3-series is veel duurder)
                                  De huidige motoren van de MX-5 zouden al ideaal zijn voor Europa: 1.5 met 130pk en 2.0 met 184 pk.
                                  Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.

                                  Comment


                                  • En noem het dan Mazda 4 :-)
                                    Of een nieuwe MX-3 of MX-6 :-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Ik snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)

                                      Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.

                                      Grappig om op één pagina zowel de vraag naar een meer praktische als een meer plezante wagen te zien verschijnen..



                                      Comment


                                      • Er gaan wel veel geruchten rond dat de volgende mazda 6 wel eens een achterwiel aangedreven wagen zou kunnen worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Er gaan wel veel geruchten rond dat de volgende mazda 6 wel eens een achterwiel aangedreven wagen zou kunnen worden.
                                          Ik heb die vraag vorige week gesteld bij iemand van Mazda zelf (geen dealer). Hij kon/mocht niks zeggen maar het staat wel vast dat de nieuwe 6 echt een level hoger zal gaan.

                                          De geruchten over een RWD en Skyactive X V6 beginnen wel luider en luider te klinken. Waar rook is, is vuur.

                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X