Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 3 (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMooie auto toch.
Idem voor de cx3 trouwens.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Bijna elke recente automaat met benzine motor, verbruikt minder als de manuele versie….intussen zowel voor de klassieke met koppel-omvormer, CVT en met dubbele koppeling was dit altijd al...
Comment
-
Mazda’s Revolutionary 177HP Skyactiv-X Engine Emits Just 96g/km Of CO2
Mazda has finally announced the official fuel economy and CO2 figures of its widely anticipated Skyactiv X engine, the world’s first petrol engine available in the market with both spark and compression ignition.
We have already reported that the 2.0-liter Skyactiv X four-cylinder unit produces 177hp (180PS) and 165lb-ft (224Nm) of torque but now the company is letting us know that the Mazda3 with this engine returns from 52.3 mpg UK (43.5 mpg US/5.4lt per 100km) combined and emits just 96 gr/km of CO2, depending on transmission and wheel size, per the latest WLTP tests.
By combining spark and compression ignition, Mazda claims that its new powertrain technology improves fuel economy and reduces CO2 emissions by up to 30 percent, thanks to its super lean burn combustion. The upcoming Mazda3 Skyactiv X also features a mild-hybrid 24V system that helps it keep consumption and emissions at a minimum.
The new engine will become available on both the hatchback and the saloon models of the compact car, paired to a standard six-speed manual or an optional six-speed auto. Mazda will also offer the option of all-wheel drive, though only with the hatchback body style.
The new Mazda3 is already available in the European market with both a petrol and a diesel engine. The new Skyactiv X derivative will sit on top of the range next month, when the company announces the official pricing and specification details.
Comment
-
Hoezeer ik toch een Mazda fan ben, bewijzen deze cijfers eigenlijk wel dat de ICE door de Europese uitstoot regels ten dode is opgeschreven.
Zelfs met deze revolutionaire techniek en mild hybride zit de 3 nog een eind boven de 95gr die Europa voorschrijft. Alleen met plugin-hybrides en EV's geraak je daar onder denk ik. En die regels gaan over 2j al in!
Comment
-
En toch vind ik het spijtig dat er geen "praktische" mazda 3 meer bestaat.
Hoewel ik beide versies mooi vind, is de 5-deurs nogal klein qua koffer en de sedan... is een sedan.
Ik besef dat Mazda maar een kleine speler is en geen extra fantasietjes kan veroorloven.
Maar ik mis toch auto's zoals de 323 F BA...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenEn toch vind ik het spijtig dat er geen "praktische" mazda 3 meer bestaat.
Hoewel ik beide versies mooi vind, is de 5-deurs nogal klein qua koffer en de sedan... is een sedan.
Ik besef dat Mazda maar een kleine speler is en geen extra fantasietjes kan veroorloven.
Maar ik mis toch auto's zoals de 323 F BA...
Ik krijg altijd te horen hoe mooi mijn 3 wel niet is, en toch zie je ze amper rijden. Het is eens wat anders dan zo'n praktische Golf waarvan je elke dag wel een hoop van tegenkomt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
Toch niks mis mee, enkel goed voor Mazda eigenaars.
Ik krijg altijd te horen hoe mooi mijn 3 wel niet is, en toch zie je ze amper rijden. Het is eens wat anders dan zo'n praktische Golf waarvan je elke dag wel een hoop van tegenkomt.
Intussen zit er op die nieuwste Mazda 3 geen Multi-link ophanging meer, maar een starre torsieas zoals in de 2 en X3…
Ondanks die plaats besparing is de koffer en achterbank, veel kleiner geworden tegenover het vorige model…
The fourth-generation Mazda3 is set to use a torsion beam rear suspension when revealed in production form in 2019. Teased in both bare chassis and mechanical prototype forms at Mazda's 2017 Global Tech Forum in Germany last week, all examples on show were fitted with the relatively simple semi-independent rear end setup.
In de Nieuwe Honda Civic en Toyota Corolla zit ervan af nu, net altijd een Multilink as
De Audi A3 of ook de Ford Focus krijgen dit alleen bij de zwaardere uitvoeringen…(150 pk)
Comment
-
Het goede aan Mazda is dat je echt wel kan afgaan op de officiële verbruikscijfers. Volgens WLTP zou de mijne 6,3 liter gemiddeld verbruiken, en het effectieve gemiddelde verbruik na net geen 5000km is 6,2 liter. Geen kat in het zakje dusWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenHet goede aan Mazda is dat je echt wel kan afgaan op de officiële verbruikscijfers. Volgens WLTP zou de mijne 6,3 liter gemiddeld verbruiken, en het effectieve gemiddelde verbruik na net geen 5000km is 6,2 liter. Geen kat in het zakje dus
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Ik snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)
Ze zouden toch zo direct heel wat sportieve rijders kunnen afsnoepen van BMW die op zoek zijn naar een mooi gelijnde, betaalbare achterwiel aandrijver. (1-series gaat geen achterwiel aandrijving meer hebben en is nooit mooi geweest, 3-series is veel duurder)
De huidige motoren van de MX-5 zouden al ideaal zijn voor Europa: 1.5 met 130pk en 2.0 met 184 pk.
Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIk snap ook niet goed dat Mazda niet meer doet met het MX-5 platform (voor zover dat een platform is)
Maak toch gewoon een leuke, betaalbare batch op de MX-5 basis, die gaat best verkopen, denk ik.
Grappig om op één pagina zowel de vraag naar een meer praktische als een meer plezante wagen te zien verschijnen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenEr gaan wel veel geruchten rond dat de volgende mazda 6 wel eens een achterwiel aangedreven wagen zou kunnen worden.
De geruchten over een RWD en Skyactive X V6 beginnen wel luider en luider te klinken. Waar rook is, is vuur.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
Comment