Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Dat hoeft geen probleem te zijn. Er zijn genoeg momenten dat ik met of de ene of de andere op stap ben.
    Zondag met de zoon naar Metallica geweest, dinsdag met de vrouw naar Elton John. Ik, vrouw, zoon én MX-5 gelukkig ;-)

Maar, uiteraard is de MX-5 in een gezin met kinderen bijna enkel mogelijk als je 2 wagens hebt.
    In ons geval gaan we altijd op een moment komen dat die MX5 te kort gaat komen. In 70% van de gevallen lukt dat, omdat ik een grotere auto heb. Maar die heb ik voor mijn werk nodig en mijn vrouw neemt vaak 2 à 3 kinderen extra mee uit school.

Dus zou de MX5 nen 3de auto moeten zijn Maar zo ne 180pk zie ik wel zitten.

Daarnet in de auto nog aant denken dat het spijtig is dat ze geen MX6 maken, zoals ook Honda een Prelude of een CRX.

Comment

• Jaren 90 waren de hoogdagen van de coupé, ieder fatsoenlijk merk had wel 3 types.
      Nu ik het geld ervoor heb en mijn eigen bedrijfswagen mag kiezen, zijn ze amper te vinden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Was daar ook zondag. Waar zat/stond ge? Wist ni da gij ne Metallica fan waard?
        Op 't middenplein.
        Oh maar ik hou van vele verschillende genres muziek en nog andere dingen hoor. Drie weken geleden bijvoorbeeld ook nog naar Alex Agnew geweest :-)

Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
        Of uwe MX-5 echt gelukkig was om op een Brusselse parking achtergelaten te worden weet ik niet.

Hier geen kinderen, maar wel twee honden dus ook nood aan een tweede wagen. Gelukkig maar, zo kan ik de goede auto een beetje sparen en hoeft die dus niet mee naar de drukke parkings van een supermarkt, ….
        Gewoon een beetje opletten waar en hoe je parkeert.
        Dit is bijvoorbeeld de parking van de Delhaize waar ik ga :

Dan parkeer ik mij liefst op plaats 1, en als die niet vrij is 2, dan 3 of 4. Ik ga ook niet op de drukste momenten, meestal is 1 of 2 wel vrij.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

In ons geval gaan we altijd op een moment komen dat die MX5 te kort gaat komen. In 70% van de gevallen lukt dat, omdat ik een grotere auto heb. Maar die heb ik voor mijn werk nodig en mijn vrouw neemt vaak 2 à 3 kinderen extra mee uit school.
        Ik koop mijn auto niet om anderen hun kinderen van school te halen ;-)
        Bijvoorbeeld. Ik werk in ploegen, en als ik de late heb rijdt mijn vrouw eens met de zoon naar de voetbal, en de volgende keer rijdt een andere speler zijn ouder.
        Maar als ik de vroege heb is het dan mijn beurt. Ja pech hee, in mijn auto kan die er niet bij :-D
        Maar om niet de moeilijke ambetanterik uit te hangen, rij ik dan toch nog 1 keer per week met onze andere auto zodat die gast ook mee kan. Maar als het dan hun beurt is, rij ik toch nog zelf meestal, hoeven ze mijn zoon niet mee te nemen, ik rij graag met mijn MX-5, dat gaan die mij niet afpakken :-P
        Last edited by RX-8; 21/06/2019, 15:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Jaren 90 waren de hoogdagen van de coupé, ieder fatsoenlijk merk had wel 3 types.
          Nu ik het geld ervoor heb en mijn eigen bedrijfswagen mag kiezen, zijn ze amper te vinden ...
          Grappige is dat onze ouders in den tijd droomden van een coupé, maar het zich niet konden permitteren. Dan gaan ze met pensioen en kopen ze toch die coupé. En dan komen ze tot het besef dat die eigenlijk te klein is omdat de kleinkinderen vaak op bezoek komen en uitstapjes met de kleinkinderen niet comfortabel is met die coupé

Al op veel plaatsen gezien, en vooral van kortbij bij mijn schoonvader. Die reed dan wel als laatste firmawagen een SLK, maar kocht zich na zijn pensioen dan een A5 coupé. Maar ook vaak telefoon dat ze aan de Brico stonden en iets gekocht hadden en dat het niet in de auto ging en dat ik dan ff met mijne SUV wilde langs komen om het op te pikken

Comment

Ik koop mijn auto niet om anderen hun kinderen van school te halen ;-)
            Iedereen zijn situatie is natuurlijk anders. Maar als wij anderen hun kinderen niet oppikken, zullen zij mijn kind ook niet oppikken. En het is net zo leuk in onze vriendenkring dat we vaak kunnen rekenen op mekaar om onze kids mee naar huis te nemen. Daarna gaan we die halen en hangt er vaak wat bier en eten aan vast.

Als we ons wat in bochten wringen zou het nog altijd wel kunnen gaan hoor. Wie weet, mss als mijn vrouw volgend jaar bij Mazda gaat zien voor een 2 of 3 dat ze dan ineens die MX5 ziet staan. Maar ik ken haar, die zoekt meer een praktische wagen ipv fun.

Comment

Op 't middenplein.
              Oh maar ik hou van vele verschillende genres muziek en nog andere dingen hoor. Drie weken geleden bijvoorbeeld ook nog naar Alex Agnew geweest :-)
              Alex Agnew ook altijd al is willen zien, is tickets gehad maar die show was toen afgelast. Gij zijt naar het sportpaleis geweest wsl?
              Wa vond ge van het Metallica optreden? Zat in de tribune, blok D, beetje ver maar wel mooi zicht over het podium. Vond het goed, 10 julie Rammstein, idem in Koning Boudewijnstadion, gaje daar ni naartoe? De MX-5 blijft thuis, nemen de vriendin haar wagen dan, idem bij Metallica. Stonden op parking Trade Mart, was eigenlijk nog wel te doen.

Comment

• We wijken nu wel af ma bon.
                Rammstein is minder mijn ding, kan ik wel op luisteren, maar ik denk geen 2 uur :-)
                We stonden op parking C, daar zet ik mij altijd, ook voor de voetbal en het autosalon.
                Ik vond Metallica wat traag op gang komen, maar eens ze vertrokken waren, waren ze niet meer te stoppen. Ik vond James zijn stem nog wel goed zitten ook. Het plezier spatte van het podium. Het was in het begin nog wat te klaar om de schermen en lichtshow goed te zien. Maar daar op het plein zat de sfeer wel goed !
                Gisteren de mp3 van de show gedownload, leuk om zoiets te hebben als herinnering :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Grappige is dat onze ouders in den tijd droomden van een coupé, maar het zich niet konden permitteren. Dan gaan ze met pensioen en kopen ze toch die coupé. En dan komen ze tot het besef dat die eigenlijk te klein is omdat de kleinkinderen vaak op bezoek komen en uitstapjes met de kleinkinderen niet comfortabel is met die coupé

Al op veel plaatsen gezien, en vooral van kortbij bij mijn schoonvader. Die reed dan wel als laatste firmawagen een SLK, maar kocht zich na zijn pensioen dan een A5 coupé. Maar ook vaak telefoon dat ze aan de Brico stonden en iets gekocht hadden en dat het niet in de auto ging en dat ik dan ff met mijne SUV wilde langs komen om het op te pikken
                  Mijn vader heeft een Toyota Celica van de laatste generatie.
                  Dat is eigenlijk een zeer praktische auto. Kinderen kunnen best goed zitten vanachter (als je er raakt natuurlijk) en koffer is met die grote klep vrij groot.
                  Wel niet zoveel in de hoogte, maar ja

Volgens de vergelijker van Autoweek, is de Celica qua koffer redelijk te vergelijken met de 3:
                  https://www.autoweek.nl/carbase_data...7393&id2=97636

Koffer Mazda 3: 327-1019 l
                  Koffer Celica: 323-593 l
                  OK, met de bank plat kan de Mazda meer laden omwille van hoogte.

Maar ja, uiteindelijk is een coupé een auto voor erbij, of voor mensen die personeel of familie hebben die de klusjes kunnen regelen ;-)

Comment

We wijken nu wel af ma bon.
                    Rammstein is minder mijn ding, kan ik wel op luisteren, maar ik denk geen 2 uur :-)
                    We stonden op parking C, daar zet ik mij altijd, ook voor de voetbal en het autosalon.
                    Ik vond Metallica wat traag op gang komen, maar eens ze vertrokken waren, waren ze niet meer te stoppen. Ik vond James zijn stem nog wel goed zitten ook. Het plezier spatte van het podium. Het was in het begin nog wat te klaar om de schermen en lichtshow goed te zien. Maar daar op het plein zat de sfeer wel goed !
                    Gisteren de mp3 van de show gedownload, leuk om zoiets te hebben als herinnering :-)
                    Ja sorry voor de off topic mannen, idd vanaf het donkerder werd kwam het podium beter tot zijn recht, James zijn stem was super, heb het al slechter geweten, waren goed ingespeeld!
                    Wist niet dat die mp3 al downloadbaar was, ervoor betaald? Want ik dacht dat je het gratis kon downloaden met de barcode van je ticket als je naar het optreden bent geweest. Edit: net bezig met downloaden
                    Last edited by ; 23/06/2019, 02:14.

Comment

• Ik kan Metallica waarderen..maar daarvoor zijn andere topics he gasten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Ik kan Metallica waarderen..maar daarvoor zijn andere topics he gasten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
                        Sorry daarvoor, zal privé een bericht sturen.

Comment

• Toch wel straf hoe de automaat niet zo goed lijkt te kunnen samenwerken met de SkyActiv-x
                          Bij de G stijgt het verbruik van de automaat t.o.v de manueel met 7,7% (0,4 liter) en 7gr CO2
                          Bij de X stijgt het verbruik van de automaat t.o.v. de manueel met 17,7% (0,8 liter) en 17gr CO2

De meerprijs voor de automaat is 2000 euro bij de skyactiv G en 4000 euro bij de skyactiv X.
                          Spijtige zaak....
                          VERBRUIK UITSTOOT
                          SKYACTIV G manueel : 5,2 l 119gr
                          SKYACTIV X manueel : 4,5 l 103 gr
                          SKYACTIV G automaat : 5,6 l 128 gr
                          SKYACTIV X automaat : 5,3 l 120 gr
                          Last edited by severijns; 04/07/2019, 00:31.
                          KLIK |&| KLAK

Comment

• Zijn beide CO2 cijfers dezelfde? Want je hebt tegenwoordig NEDC, NEDC 2.0 en WLTP wat allemaal door elkaar gebruikt wordt.

Het was me ook wel al opgevallen, en vond ik ook zeer straf. Maar vraag me wel af hoe zich dat gaat vertalen naar de realiteit ipv in benchmarks.

Comment

• Maar eigenlijk moet je toch de X man met G man en de X auto met G auto vergelijken ? Dan zakt het verbruikt met 13 resp 11 %.
                              Het glas is in jouw standpunt halfleeg, vanuit het mijne halfvol.

Comment

Maar eigenlijk moet je toch de X man met G man en de X auto met G auto vergelijken ? Dan zakt het verbruikt met 13 resp 11 %.
                                Het glas is in jouw standpunt halfleeg, vanuit het mijne halfvol.
                                van 119 --> 103 = daling van 13,5%
                                van 128 --> 120 = daling van 6,3%, geen idee hoe je hier aan 11 komt.

Je mag het glas volgens mij bekijken hoe je het wilt, de automaat lijkt veel minder efficiënt met de X te kunnen omgaan dan met de G.

KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                  geen idee hoe je hier aan komt.
                                  Zoals ik zei, het verbruik, of zoals ik fout getypt had "verbruikt". Waw een dt-fout in een zelfstandig naamwoord, daar kunnen er hier nog velen een puntje aan zuigen :-P
                                  G man 5.2, X man 4.5, is dus 13% minder.
                                  G auto 5.6, X auto 5.3, is dus 11% minder.

Ik zeg toch niks over uitstoot, dat interesseert mij toch niet, ik ben gene groene ;

Comment

• Oei, ja lol, die 11 % is inderdaad fout :-)
                                    Ik weet niet hoe ik hier op kwam, 5.3 is uiteraard maar 94.6% van 5.6, dus dat is maar een kleine 5.5% minder.
                                    Maar in elk geval is het verbruik van de X auto wel minder dan de G auto. Dat bedoelde ik, het verbruik van de G auto met de X auto vergelijken en de G man met de X man ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Je mag het glas volgens mij bekijken hoe je het wilt, de automaat lijkt veel minder efficiënt met de X te kunnen omgaan dan met de G.
                                      Mazda is een kleine fabrikant, die zijn eigen klassieke automaat (slechts 6 AT) maakt, mirakels bestaan niet...

De andere autofabrikanten, koopt een klassieke automaat (tot 10 AT) of zelfs manuele bak, bij Asian Warner, GM-Ford, Getrag, ZF, Jatco, Borg Warner.

Alleen Mercedes maakt sommige types nog zelf….

Automatic transmission cars. Who Makes the Best Automatic Transmission Cars in the World, DIY and car review with Scotty Kilmer. Best automatic cars to buy. ...

Een automaat met dubbele koppeling, blijft meestal het efficiëntst

Comment

Oei, ja lol, die 11 % is inderdaad fout :-)
                                        Ik weet niet hoe ik hier op kwam, 5.3 is uiteraard maar 94.6% van 5.6, dus dat is maar een kleine 5.5% minder.
                                        Maar in elk geval is het verbruik van de X auto wel minder dan de G auto. Dat bedoelde ik, het verbruik van de G auto met de X auto vergelijken en de G man met de X man ;-)
                                        Ja, dat doe ik hoor. Was bij mijn cijfers wel even naar CO2 aan het kijken. Mijn excuses.
                                        Mijn punt is gewoon dat de automaat een groot stuk van de daling van de X t.o.v. de G teniet lijkt te doen.
                                        Waarom daalt het benzineverbruik in liter bij de X manueel 13,45% t.o.v de G en bij de automaat maar 5,3%?

Misschien de reden waarom de X nog niet in de VS gelanceerd wordt? Hier is de 3 niet verkrijgbaar met manuele versnellingsbak.
                                        En je kan moeilijk meer geld vragen voor 8pk minder en 30nm koppel minder terwijl het verbruik minder drastisch daalt dan dat je eerst hebben aangekondigd?
                                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Qua automaten staan ze bij Mazda toch niet op hetzelfde niveau als de concurrentie die veelal een automaat met dubbele koppeling aanbieden of meer versnellingen hebben en daardoor zelfs minder co2 uitstoot hebben dan de manuele versies.

Maar zo'n vrij traditionele automaat is dan imo veel betrouwbaarder dan eentje met dubbele koppeling.

Elk voordeel hep ze nadeel.

Comment

Working...
                                          X