Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 3 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met de kanttekening dat de mazda 2 tegenwoordig als Toyota Yaris door het leven gaat en er hier op jaarbasis ook ca. 10.000 van verkocht geraken.

Voor de rest is dit ook een leuke!

De nieuwe crisis staat voor de deur!!!
    Tenzij je liever kijkt naar de winnaars, hoewel er dat niet zo veel zijn:

KLIK |&| KLAK

Comment

• hoe volledig zijn deze cijfers ? We zijn tenslotte nog maar 1 oktober.
      In de link van mazda inside stond ook vermeld dat er 2 verkoopsdagen minder waren dit jaar in september ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        hoe volledig zijn deze cijfers ? We zijn tenslotte nog maar 1 oktober.
        In de link van mazda inside stond ook vermeld dat er 2 verkoopsdagen minder waren dit jaar in september ...
        Die cijfers zijn helemaal volledig want tellen de volledige 12 maanden. Ze worden niet per kalenderjaar gepubliceerd maar september->september, jaar na jaar.
        Het aantal verkoopsdagen is inderdaad niet elk jaar hetzelfde. Maar iemand die een auto wil kopen, koopt die op een dag waarop hij kan. Dus die 2 dagen minder lijken me weinig invloed te hebben.

KLIK |&| KLAK

Comment

• ik had de YTD change sortering niet opgemerkt.
          Is hetzelfde fenomeen te zien bij de US-merken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            ik had de YTD change sortering niet opgemerkt.
            Is hetzelfde fenomeen te zien bij de US-merken?
            Als ik me niet vergis komen die morgen met cijfers.
            Maar GM verkocht in 2016 wereldwijd 10,01 miljoen auto's, in 2017 9,6 miljoen en in 2018 8,38 miljoen.

Bekijk ook deze grafiek eens: https://wolfstreet.com/wp-content/up...019-Est-06.png
            Maar we zijn hier best hard offtopic aan het gaan. De dalende verkoopscijfers van de Mazda 3 lijken mij niet aan het uiterlijk van de wagen te liggen.
            Aan de motor volgens mij ook niet. Hoewel de MPS best goed verkocht in de VS en de 2.5T uit de 6 een welgekome uitbreiding van het aanbod zou zijn.
            Want dat is echt wel een sublieme motor.
            KLIK |&| KLAK

Comment

• toch opletten met die cijfers. Als ge de percentages van sommige auto's ziet, denk je van WOW!! Tot je de aantallen erbij ziet en dan is het een heel ander verhaal. Statistische significantie kennen dergelijke tabellen niet, dus pak ik die met een dikke korrel zout.
              www.peugeotforum.be

Comment

• For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Gisteren reed er eentje langs ons op de autostrade en echt een knappe wagen. Zelfs de vrouw was verkocht, behalve dan de rode kleur.

Comment

• Vandaag met zo een een proefrit gedaan. Aangenaam verrast. Was wel de SkyActive X met 180pk en met een automaat
                      Last edited by Senna4ever; 27/12/2019, 20:53.

Comment

• ik heb met de mijne nu net geen 23000 kms, de gewone 2.0 skyactiv-G met manuele bak. Ben er op alle gebied erg tevreden van! Bijna dagelijks als ik er mee rijdt denk ik eraan wat een goeie keuze ik gemaakt heb....Een zachte rustige ontstressende auto, beter kan ik het niet omschrijven.
                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Ik vind het een bangelijk mooie auto, maar ik vrees dat de relatief kleine achterbank/koffer en grotere motoren (iets meer belasting) toch wat verkopen kosten.

Comment

• Het is op verschillende punten wel duidelijk dat er praktische zaken zijn opgeofferd voor het design. Als Alfa liefhebber heb ik er wel begrip voor

Comment

• de hond past op de achterbank, en enkele kistjes wijn passen perfect in de koffer....meer dan praktisch genoeg dus

en qua motoren...ongetwijfeld correct dat er een aantal mensen zijn die daar bang van hebben, maar heb even de vergelijking gemaakt met de nieuwe golf 1.5 TSI.
                              Jaarlijkse verkeersbelasting ligt 167 euro hoger dan de golf
                              eenmalige BIV 69 euro hoger.
                              En uiteraard zijn er mensen die zeggen dat ze al genoeg belastingen betalen, wat ook juist is, weet dan dat een vergelijkbaar uitgeruste golf op zijn minst 6000 euro meer kost waarbij je bij aankoop dus al 1260 euro meer aan btw betaalt, en je dus de eerste pakweg 8 jaar eigenlijk minder belastingen betaalt op de Mazda 2.0 dan op de golf 1.5

t is maar hoe je het bekijkt

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                  de hond past op de achterbank, en enkele kistjes wijn passen perfect in de koffer....meer dan praktisch genoeg dus

en qua motoren...ongetwijfeld correct dat er een aantal mensen zijn die daar bang van hebben, maar heb even de vergelijking gemaakt met de nieuwe golf 1.5 TSI.
                                  Jaarlijkse verkeersbelasting ligt 167 euro hoger dan de golf
                                  eenmalige BIV 69 euro hoger.
                                  En uiteraard zijn er mensen die zeggen dat ze al genoeg belastingen betalen, wat ook juist is, weet dan dat een vergelijkbaar uitgeruste golf op zijn minst 6000 euro meer kost waarbij je bij aankoop dus al 1260 euro meer aan btw betaalt, en je dus de eerste pakweg 8 jaar eigenlijk minder belastingen betaalt op de Mazda 2.0 dan op de golf 1.5

t is maar hoe je het bekijkt
                                  Hebben jullie je andere karren nog?
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• nog steeds iets meer dan een handvol

Comment

Comment

• MAZDA 3 MET 2.5 TURBOMOTOR

De Mexicaanse tak van Mazda heeft op zijn YouTube-kanaal een video geplaatst waarin het de technische specificaties van de onlangs aangekondigde nieuwe variant van de Mazda 3 vrijgeeft.

De onthulling van de nieuwe versie van de Mazda 3 stond zoals eerder door Mazda aangegeven voor 8 juli gepland, maar de Mexicaanse afdeling van het merk kon zich niet inhouden. Op YouTube publiceert Mazda México een video waarin Miguel Barbeyto, president van de Mexicaanse Mazda-tak, het 3-nieuws al vrijgeeft.

De 3 komt beschikbaar met een 2,5 liter grote turbomotor, een viercilinder benzinemotor die de 3 aan 230 pk en 420 Nm koppel helpt. Dat vermogen wordt via een automaat met zes verzetten over alle vier de wielen verdeeld.

Het is zeker niet de eerste keer dat Mazda een geblazen 2.5 benzinemotor in een actueel model hangt. In onder meer de hier niet leverbare CX-9 levert Mazda een 250 pk en 420 Nm sterk exemplaar en in ieder geval in Japan staat van de CX-5 een variant met exact dezelfde 230 pk en 420 Nm sterke 2.5 turbomotor als die het nu in de 3 hangt.

We gaan ervan uit dat de nieuwe motorvariant in Nederland niet op de verkooplijst van de 3 komt te staan. We zijn in afwachting van een een reactie van de Nederlandse importeur om uitsluitsel te kunnen geven.

UPDATE: Mazda bevestigt onze vermoedens: de 3 met 2.5 turbomotor komt niet naar Nederland.

2021 Mazda3 Turbo Revealed in Mexico

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 2021 Mazda3 2.5 Turbo Debuts In The US With Up To 250 Horsepower

And 320 pound-feet of torque, provided the engine is feeding on 93 octane fuel.
                                          Mazda Mexico inexplicably revealed the Mazda3 Turbo on Monday even though the US division had a teaser video up, announcing a July 8 premiere. The US-spec model is officially making its debut, complete with a turbocharged 2.5-liter engine making 227 horsepower and 310 pound-feet of torque (420 Newton-meters) of torque. While that’s the same as the Mexican variant, these output numbers are available on 87 octane fuel.

Upgrade to premium 93 octane fuel and the SkyActiv-G 2.5T will unlock an extra 23 hp and 10 lb-ft (14 Nm) for a grand total of 250 hp and 320 lb-ft (434 Nm). Much like its Mexican cousin, the US-spec variant comes exclusively with all-wheel drive. Don’t hold your breath for a three-pedal setup as the beefier Mazda3 will be an auto-only affair.
                                          Available in hatchback and sedan flavors, the 2021 Mazda3 2.5 Turbo as it’s known by its official name comes generously equipped as standard with 18-inch black alloys, a power moonroof, 8.8-inch infotainment, paddle shifters, and a 12-speaker Bose sound system.

You also get a wide variety of other goodies, including a head-up display, dual-zone climate control, heated front seats and mirrors, LED headlights and DRLs, along with automatic wipers and support for Android Auto and Apple CarPlay. On the safety front, there's everything from radar cruise control (with stop & go) and blind-spot monitoring to lane-keep assist and adaptive headlights.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X