Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Soul (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Soul (2019)

DERDE GENERATIE IS DE MEEST UITGESPROKEN

NIEUWE KIA SOUL IS LEFGOZER

Kia's Soul is altijd een lekker eigenwijs model geweest. Met deze zojuist in Los Angeles gepresenteerde derde generatie bewijzen de Koreanen dat de afgelopen jaren aan lef op designgebied helemaal niets is verloren. Sterker nog, deze derde generatie Soul is de meest eigenzinnige tot nu toe.

De Soul die momenteel nog in de Nederlandse showrooms staat, is sinds een aantal jaar puur en alleen als EV te krijgen. Althans, in Nederland. In overige delen van de wereld wordt die tweede generatie Soul wél nog met reguliere brandstofmotoren te krijgen. Kia heeft vanavond in Los Angeles de nieuwe derde generatie Soul gepresenteerd. Direct in drie smaken.

De derde generatie Soul is er als EV, als GT-Line en als X-Line. De eerste is een volledig elektrische variant, de tweede is de sportieve van het stel en de laatste is een variant die is volgehangen met zaken als zwarte kunststof wielkastranden en skidplates. De nieuwe Soul is 4,2 meter lang en daarmee is hij 5,6 centimeter langer dan z'n voorganger. De breedte en hoogte blijven met respectievelijk 1,8 en 1,6 meter identiek. Wel neemt de wielbasis toe en wel met 3 centimeter tot 2,6 meter. De bagageruimte van deze derde Soul meet een verre van misselijke 674 liter. Bijna 142 liter meer dan die van de uitgaande Soul.

Excentriek

De Soul behoudt zijn hooggeplaatste achterlichtunits, al nemen ze voor het eerst in de Soul-geschiedenis een L-vorm aan. Dat betekent dat de verlichting aan de achterzijde nu ook een horizontaal deel kent. Misschien wel nog opvallender: de verlichting lijkt aan de bovenkant van de auto de lijn van het dak te volgen. De auto krijgt verder opmerkelijk platte verlichting aan de voorzijde, al plaatst Kia daaronder een vierkante unit waarmee de verlichting in feite over twee verdiepingen is verdeeld

Stekkeren

Om maar met de EV te beginnen: deze krijgt een 64 kWh groot accupakket mee, een enorm verschil met het 27 kWh grote exemplaar dat in de huidige Soul EV ligt. De capaciteit van dat accupakket klinkt bekend, en dat heeft te maken met het feit dat Kia de aandrijflijn én het accupakket van de krachtigste versie van de elektrische Niro, de e-Niro, in de Soul EV legt. Dat betekent dat ook de Soul EV wordt aangedreven door een 204 pk en 395 Nm sterke elektromotor. Hoe ver de Soul daarmee komt, wil Kia nog niet kwijt. De e-Niro haalt met die aandrijflijn in ieder geval een WLTP-actieradius van 485 kilometer. De klep op de neus biedt toegang tot een laadopening.

De Soul EV is in vier rijmodi te zetten: Eco, Comfort, Sport en Eco+. De Noord-Amerikaanse tak van Kia omschrijft een rijke standaarduitrusting, Zo zouden niet alleen de 17-inch grote lichtmetalen wielen, maar ook het 10,25 inch grote touchscreen dat bij het infotainmentsysteem hoort, een uitgebreid audiosysteem en een hele rits veiligheidssystemen standaard zijn. In dat laatste geval moet je denken aan zaken als Forward Collision Warning, Lane Departure Warning ,Lane Keeping Assist, adaptieve cruise control, parkeersensoren, en dodehoekdetectie.

GT-Line en X-Line

Mocht de Soul naar Nederland komen, dan zijn de van reguliere benzinemotoren voorziene GT-Line en X-Line niet aan ons besteed. De Noord-Amerikaanse klant kan ze wél bestellen en kan bij de GT-Line uit twee motoren kiezen: een 150 pk en 179 Nm sterke atmosferische 2.0 viercilinder en uit een geblazen 1.6 T-GDI die 204 pk en 264 Nm levert. De X-Line is alleen met de 2.0 leverbaar. De GT-Line heeft, in combinatie met de krachtigste motor, centraal geplaatste uitlaateindstukken, krachtigere remmen en een sportonderstel.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Hij lijkt mij te groot te worden.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

Ik vind de auto nog wel meevallen, alleen die achterlichten vind ik er maar raar uit zien.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Comment

Kia e-Soul is klaar voor Europa

Kia presenteert op de aanstaande autosalon van Genève de Europese versie van de e-Soul. De elektrische auto komt in de tweede helft van dit jaar naar Nederland.

Kia maakt meer bekend over de nieuwe e-Soul, de elektrische uitvoering van de Soul. In andere delen van de wereld wordt de auto ook leverbaar met brandstofmotoren, maar in Europa krijgen we alleen de volledig elektrisch aangedreven versie. Die heeft de techniek van de e-Niro en dat betekent een forse vooruitgang voor zowel het uithoudingsvermogen als de prestaties.

De e-Soul heeft een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor, die 395 Nm produceert. Het 64 kWh-accupakket is goed voor een rijbereik van 452 kilometer, volgens de nieuwe ‘realistische’ meetmethode WLTP. Volgens Kia is de e-Soul met een verbruik van 127 Wh/km zuiniger dan andere elektrische auto’s. De e-Soul kan met een snellader in 42 minuten van 20 naar 80 procent worden opgeladen. De prestaties van de auto zijn eveneens indrukwekkend, de elektrische Kia sprint indien gewenst in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u.

Uvo Connect

De Soul is de eerste Kia in Europa met het nieuwe infotainmentsysteem van het merk. Uvo Connect heet het, en het is voorzien van de nieuwste snufjes. Zoals smartphone-integratie, online services en ondersteuning via een app. In de Soul wordt het nieuwe systeem getoond op een 10,25 inch groot beeldscherm.

Het design van de nieuwe Kia Soul, dat eind vorig jaar werd gepresenteerd, is wederom opvallend. De auto is optioneel uit te voeren in twee kleuren, Kia biedt zeven verschillende two-tone-combinaties aan. De e-Soul is verder aan te kleden met een SUV-pakket met stoere uitziende beschermingsranden.

De prijzen van de nieuwe Kia e-Soul zijn nog niet bekend.

Comment

Comment

Comment

Altijd een aparte auto gevonden.

Comment

Comment

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Deze ga ik sowieso in overweging nemen als ik binnen enkele jaren overschakel, elke EV van Kia trouwens.

Comment

Comment

Kia e-Soul 2020 - FULL REVIEW

Comment

Vergelijkingstest: Peugeot e-2008 - Hyundai Kona Electric - Kia Soul EV:

First place: Kia Soul EV:

The Soul EV might be pricier than the Peugeot, but its extra efficiency and range, spacious cabin, smooth driving dynamics and bountiful level of kit mean it’s still a winner. It does lose out to both rivals for boot space, but the Soul EV still offers just enough, yet it’s by far the roomiest inside. Combined with strong EV specifics – range, charging capability and brake regen – the Kia is a great buy.

Second place: Peugeot e-2008:

It doesn’t offer the Hyundai’s range or flexibility, but the e-2008’s slightly more spacious cabin and much roomier boot improve practicality alongside its rapid recharging – and all at a price that far undercuts the costlier Kona. Incentives such as free charging help the e-2008’s case, too. It’s a well engineered EV that offers genuinely usable range for those with a slightly smaller budget.

Third place: Hyundai Kona Electric:

There's no criticism of the Kona Electric’s pace or range given that it shares its EV hardware with the Kia. However, while it’s by far the priciest here, it lacks the Kia’s kit and isn’t as practical as the Peugeot. All three will be cheap to run, but at this price the Hyundai’s bland, cheap-looking interior loses it marks. It’s still an appealing option, but its rivals offer better value, depending on what you want from your EV.

Bron en meer info: [www.autoexpress.co.uk]

Comment

2020 Kia e-Soul 64kWh - Review - Test

Comment

Kia Soul EV review (2021): Better than Kia e-Niro & VW ID.3? | TotallyEV

Comment

Miskend toppertje.

Comment

Working...
                                        X