NISSAN PRESENTEERT PRODUCTIEVERSIE GT-R50
Nissan begint deze vrijdag met het tonen van de productieversie van de in samenwerking met Italdesign ontwikkelde GT-R50. Die blijft héél erg trouw aan de concept-car die ‘m voorging.
De term ‘productieversie’ is wellicht een beetje hooggegrepen. Verwacht namelijk niet dat de GT-R50 straks als aantrekkelijke Bussiness Edition tussen de Micra’s en Qashqais in de showroom van je plaatselijke Nissan-dealer staat. De zeer speciale GT-R is straks in een oplage van – hoe raad je het – 50 stuks beschikbaar. De GT-R50 werd in juni gepresenteerd als cadeautje van Nissan aan zichzelf voor de 50e verjaardag van de GT-R in 2019. Designhuis ItalDesign ziet Abraham al in 2018 en is mede daarom betrokken bij het project. De Italianen tekenden gek genoeg echter niet voor het design. Dat komt van Nissan zelf, het designhuis is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van de verschillende onderdelen.
De uiteindelijke GT-R50 lijkt als twee druppels water op de auto die we in juni te zien hebben gekregen. Los van de kleur nemen we alleen iets grotere buitenspiegels en een enigszins anders ingedeelde diffuser waar. Zelfs het eigenwijze brons op de neus en kont en de bijzondere lichtunits rondom mogen blijven. Nissan laat weten dat de vijftig gelukkigen die de hand weten te leggen op een GT-R50 helemaal zelf mogen weten in welke kleuren in- en exterieur worden uitgevoerd.
Behalve een beetje geluk moeten zij ook een heleboel geld meenemen, €990.000 exclusief belastingen om precies te zijn. Daarvoor krijg je dan wel een zeer exclusieve en razendsnelle auto. De GT-R50 is gebaseerd op de GT-R Nismo, al is aan de buitenkant ieder paneel anders. Voor de gelegenheid is de 3.8 V6 nog wat verder opgejut, met 720 in plaats van 600 pk als resultaat.
Bron: Autoweek






Nissan begint deze vrijdag met het tonen van de productieversie van de in samenwerking met Italdesign ontwikkelde GT-R50. Die blijft héél erg trouw aan de concept-car die ‘m voorging.
De term ‘productieversie’ is wellicht een beetje hooggegrepen. Verwacht namelijk niet dat de GT-R50 straks als aantrekkelijke Bussiness Edition tussen de Micra’s en Qashqais in de showroom van je plaatselijke Nissan-dealer staat. De zeer speciale GT-R is straks in een oplage van – hoe raad je het – 50 stuks beschikbaar. De GT-R50 werd in juni gepresenteerd als cadeautje van Nissan aan zichzelf voor de 50e verjaardag van de GT-R in 2019. Designhuis ItalDesign ziet Abraham al in 2018 en is mede daarom betrokken bij het project. De Italianen tekenden gek genoeg echter niet voor het design. Dat komt van Nissan zelf, het designhuis is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van de verschillende onderdelen.
De uiteindelijke GT-R50 lijkt als twee druppels water op de auto die we in juni te zien hebben gekregen. Los van de kleur nemen we alleen iets grotere buitenspiegels en een enigszins anders ingedeelde diffuser waar. Zelfs het eigenwijze brons op de neus en kont en de bijzondere lichtunits rondom mogen blijven. Nissan laat weten dat de vijftig gelukkigen die de hand weten te leggen op een GT-R50 helemaal zelf mogen weten in welke kleuren in- en exterieur worden uitgevoerd.
Behalve een beetje geluk moeten zij ook een heleboel geld meenemen, €990.000 exclusief belastingen om precies te zijn. Daarvoor krijg je dan wel een zeer exclusieve en razendsnelle auto. De GT-R50 is gebaseerd op de GT-R Nismo, al is aan de buitenkant ieder paneel anders. Voor de gelegenheid is de 3.8 V6 nog wat verder opgejut, met 720 in plaats van 600 pk als resultaat.
Bron: Autoweek






Comment