Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Interessante vergelijking.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• spijtig dat ze de cla kunstmatig 'harder' maken in feite, of dat er geen speciaal komfortonderstel (van de reguliere) meer bestelbaar is

als je ze nu zo in't wild tegenkomt - de berline vooral - is't een echt grote wagen visueel geworden tov vorig model, lijkt kategorie hoger mee te spelen

Comment

• Basic bestaat dus ook blijkbaar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Deze week ook gezien en voor deftige zetels te hebben moet je minstens 4000 opleggen ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Deze week ook gezien en voor deftige zetels te hebben moet je minstens 4000 opleggen ...
              Echt? Dat wist ik niet De zetels in mijn A zitten anders uitstekend. Zullen bij de AMG-line horen waarschijnlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Deze week ook gezien en voor deftige zetels te hebben moet je minstens 4000 opleggen ...

Dat klopt wel en niet.
                als je start van de meest basis uitvoering en motor klopt dat idd. Ga je voorbeeld onmiddelijk voor een 250 of 35 klopt dat niet.
                de cla zal ook altijd sportiever ingesteld zijn dan de a of c sedan.
                de cla heeft mij nog niet volledig kunnen overtuigen. Interieur van mijn c vind ik mooier en ik merk jammer genoeg toch het verschil in rijden tussen rwd van de c en het fwd based 4matic systeem van de cla. Ik moet eigenlijk bij de cls gaan shoppen maar das boven mijn budget :/
                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Dat klopt wel en niet.
                  als je start van de meest basis uitvoering en motor klopt dat idd. Ga je voorbeeld onmiddelijk voor een 250 of 35 klopt dat niet.
                  de cla zal ook altijd sportiever ingesteld zijn dan de a of c sedan.
                  de cla heeft mij nog niet volledig kunnen overtuigen. Interieur van mijn c vind ik mooier en ik merk jammer genoeg toch het verschil in rijden tussen rwd van de c en het fwd based 4matic systeem van de cla. Ik moet eigenlijk bij de cls gaan shoppen maar das boven mijn budget :/
                  Ik verwacht dat als je een wagen dynamisch afstelt dat het zitmeubilair volgt en dat je een upgrade zeker niet weg steekt in een duur pakket. Een zwaardere motorisatie is ook een duur pakket.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Comment

• Mercedes-Benz CLA en GLA nu ook als plug-in hybride

Mercedes-Benz trekt in een vloeiende beweging het doek van niet één, niet twee, maar van drie splinternieuwe plug-in hybrides. We Zowel de CLA Coupé als de CLA Shooting Brake en de GLA profiteren van een plug-in hybride aandrijflijn.

In augustus vorig jaar presenteerde Mercedes-Benz de plug-in smaken van zowel de A- als de B-klasse en nu is het moment daar dat ook een groot deel van de rest van Mercedes' compacte modelfamilie aan de stekker gaat. De CLA Shooting Brake, CLA Coupé én de GLA zijn straks als 250e te krijgen.

De drie nieuwe plug-in hybriden van Mercedes-Benz krijgen allen dezelfde aandrijflijn en dat betekent dat in de drie nieuwkomers een 160 pk sterke 1,3-liter grote geblazen viercilinder samenwerkt met een 102 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt onderaan de streep 218 pk en 450 Nm. Het accupakket dat zich onder de achterbank bevindt heeft in alle gevallen een capaciteit van 15,6 kWh.

Wel verschillen zaken als actieradius en acceleratietijden onderling. In de CLA Coupé, de meest gestroomlijnde van het stel, moet je 60 tot 69 WLTP-kilometers af kunnen leggen. De CLA Shooting Brake komt volgens dezelfde meetcyclus 58 tot 68 kilometer ver en de GLA 250e noteert een actieradius van 53 tot 61 kilometer achter zijn naam. De CLA Coupé sprint in 6,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h terwijl zijn Shooting Brake-broer 0,1 tel langer de tijd neemt voor die sprint. De GLA 250e heeft in 7,1 seconden een snelheid van 100 km/h op de klok staan.

Achter de laadklep, die zich rechts achter op het nieuwe drietal bevindt, zit een aansluiting die geschikt is voor de bekende Combo-stekker. Behalve een reguliere Type 2-kabel kan dus ook de CCS-stekker van een snellaadstation overweg met de plug-in A, en dat is voor een plug-in hybride best bijzonder. Afhankelijk van de gebruikte laadpaal neemt het voldruppelen van de accu 40 minuten tot anderhalf uur in beslag.

Comment

Comment

• een video van 14 minuten en na 12 minuten gaat het over rijden. Voor de rest gaat het over "swipen". Zegt dat iets over deze auto ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                  een video van 14 minuten en na 12 minuten gaat het over rijden. Voor de rest gaat het over "swipen". Zegt dat iets over deze auto ?
                                  Zie niet in wat er mis is met dit filmpje, gaat toch over de CLA, net zoals dit topic. Niemand verplicht jou om ernaar te kijken hé

Comment

• Vergelijkingstest CLA SB / Kia Proceed

https://www.autobild.de/artikel/kia-...-16607249.html

Comment

Comment

• Schoon kleurtje ook dat oranje van de Proceed
                                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Alhoewel ik nooit een echte Mercedes liefhebber ben geweest, vond ik de CLA van in het begin een mooie auto.
                                          De Kia Proceed komt daar wel heel dicht bij in de buurt.
                                          Alleen het dashboard van de Kia vind ik wat minder ten opzichte va dat van de Mercedes, als ik nu een keuze zou moeten maken, dan zou ik toch voor de Kia gaan denk ik.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X