Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Alhoewel ik nooit een echte Mercedes liefhebber ben geweest, vond ik de CLA van in het begin een mooie auto.
    De Kia Proceed komt daar wel heel dicht bij in de buurt.
    Alleen het dashboard van de Kia vind ik wat minder ten opzichte va dat van de Mercedes, als ik nu een keuze zou moeten maken, dan zou ik toch voor de Kia gaan denk ik.
    Dashboard van de Proceed is wel heel ergonomisch en heel overzichtelijk. Het materiaalgebruik zit ook echt wel goed bij Kia momenteel. Ik heb niet het gevoel dat er te veel knopjes aanwezig zijn.
    Ik vind het dashboard van de Mercedes ook heel cool en knap, maar in de Proceed mis je echt niks, ook niet op vlak van technologie onderweg waardoor mijn keuze ook snel is gemaakt
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment












    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Dashboard van de Benz vind ik toch nog altijd het meest geslaagde in zijn klasse.

        Qua looks ben ik mijn mening over de 2GT toch stilaan aan het herzien. In de juiste configuratie vind ik hem toch wel best geslaagd.

        Comment


        • 2 knappe karren.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Ik vond de vorige CLA al een mooie auto en de huidige is er nog mooier op geworden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Huidige is echt superknap, vorige ook maar die was klein, deze is fullsize auto, grooooot


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Testje:

                MERCEDES-BENZ CLA 180 SHOOTING BRAKE

                De term Shooting Brake vindt zijn oorsprong in de jacht, maar werd pas echt groot als term voor een carrosserievorm die vele autoliefhebbers warme gevoelens bezorgt. Driedeurs coupés met een lange, ver naar achteren doorlopende daklijn combineren een markant profiel met sportiviteit en enig praktisch gebruiksgemak, maar zijn zelden grote succesnummers. Mercedes-Benz stelt al jaren dat een Shooting Brake ook achterdeuren kan hebben en noemt zijn nieuwste CLA zelfs een ‘sportwagen met bagageruimte’.

                Die claim is bij de vijfdeurs CLA nog minder geloofwaardig dan bij het vierdeurs broertje, aangezien die auto tenminste nog als sportief alternatief voor de technisch nagenoeg gelijke A-klasse sedan fungeert. Een A-klasse Estate is er niet, dus is de CLA Shooting Brake in de praktijk ook dé keuze voor wie een A-klasse te krap, een B-klasse te suf, een GLA te hoog en een GLB te groot vindt. Keuze genoeg, daar bij Mercedes. Inderdaad is de CLA Shooting Brake met een bagageruimte van 505 tot 1.370 liter de ruimste van de ‘lage’ auto’s in deze reeks. De toegang tot de achterkant is vanwege een hoge tildrempel minder riant dan bij een traditionelere stationwagon. Ook beperken de vlak liggende achterruiten het praktisch gebruiksgemak, want hoog opstapelen van spullen is hierdoor nauwelijks mogelijk. Op de achterbank is voor middelgrote volwassenen nipt voldoende ruimte, maar zowel hoofd als knieën komen akelig dicht bij de eerstvolgende barrière. Als Shooting Brake biedt de CLA wel meer hoofdruimte dan een reguliere CLA, maar daarin is het voor wat langere mensen dan ook echt behelpen.

                AMG-pakket


                De CLA Shooting Brake is van nature rustig gelijnd, maar onze testauto is ook voorzien van een sportief (AMG-)pakket. Dat verschijnt bij veel A- en CLA-kopers op de factuur en het moet gezegd: het staat de auto goed. Zo’n AMG-uitmonstering heeft ook effect op het interieur, dat dan met zwart leer, alcantara en rode stiksels is afgewerkt. Ongeacht de uitvoering blijft het CLA-binnenste tot de top van het segment behoren. Dat het sportievere model zijn dashboard met de A-klasse deelt, is wat ons betreft dan ook geen schande. Het uit meerdere lagen opgebouwde exemplaar is kwalitatief zeer hoogwaardig en omvat het kamerbrede scherm van het inmiddels bekende MBUX-systeem. Dat is al even op de markt, maar valt nog altijd op als een zeer modern en vooral bijzonder compleet geheel, met schitterende graphics en een innovatief en doordacht bedieningsconcept. Wie voor het eerst in een moderne Mercedes stapt, zal zeker even tijd nodig hebben om alles te doorgronden, maar het is de moeite meer dan waard. De zitpositie achter het stuur is prima, al zou het fijn zijn als het stuur nog iets dichter naar de bestuurdersstoel kon worden getrokken. Wie voor een automaat kiest, krijgt als bonus extra bergruimte in de middenconsole, want de bedieningshendel zit dan aan de stuurkolom. De opvallend kleine hendel bedient een zeventraps automaat met dubbele koppeling, die weer is gekoppeld aan de 1,3-liter viercilinder turbomotor die bekend is van veel andere Renault- en Mercedes-modellen. In de CLA180, de instapper van de reeks, komt dat blok tot 136 pk en 200 Nm. Daarmee is het op zich krachtig genoeg voor de 1.340 kg zware Benz, deels doordat deze motor in staat is zijn kracht in stilte af te leveren. Tegelijkertijd maakt de auto de door het uiterlijk aangezwengelde verwachtingen maar deels waar. Een CLA is nu eenmaal een sportiever georiënteerd model dan een A-klasse, maar in deze vorm is hij simpelweg niet bovengemiddeld snel. Bovendien lijkt de bak dat iets te veel te willen compenseren door bij de minste beweging van de rechtervoet razendsnel terug te schakelen, wat soms voor een wat onrustig gevoel zorgt.

                Comfortabel


                Voor het overige is rijden in de CLA vooral een heel comfortabele aangelegenheid. De zeer lichte besturing is een beetje gevoelloos, maar voldoende direct en oneffenheden worden netjes weggewerkt. Toch is de auto voelbaar strakker afgestemd dan een A-klasse, die ook in AMG-trim bovengemiddeld soepel is afgeveerd. Daardoor blijft de CLA wat vlakker liggen in een bocht en communiceert hij net wat meer met de bestuurder. Het resultaat is een auto die net wat dynamischer is, maar nog altijd een brede doelgroep aanspreekt. Deze auto komt lichtvoetig over, waardoor het evengoed lekker sturen is als de gelegenheid zich voordoet. De Mercedes haalt uit een 1,3-viercilinder turbo*motor 136 pk’s. Hij heeft een zeventraps DCT-bak, die we een beetje te fel vinden.

                SPECIFICATIES
                Brandstof benzine
                Motor 4-cil. in lijn
                Cilinderinhoud 1.332 cc
                Maximaal vermogen 100 kW / 136 pk bij 5.000 tpm
                Maximaal koppel 200 Nm bij 1.460 tpm
                Inhoud brandstoftank 43 l
                Lengte / breedte / hoogte 4.688 mm / 1.830 mm / 1.442 mm
                Wielbasis 2.729 mm
                Massa leeg 1.340 kg
                Laadvermogen 660 kg
                Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.400 kg / 720 kg
                Banden 205/60R16
                Topsnelheid 215 km/h
                Acceleratie 0-100 km/h 9.6 s (fabrieksopgave: 9,2 s)
                Acceleratie 50-80 km/h in D 3,3 s
                Acceleratie 80-120 km/h in D 6,8s
                Brandstofverbruik 6,9 l/100km (fabrieksopgave: 5,5 l/100km)
                CO2-uitstoot 125 g/km


                EINDOORDEEL

                4 / 5
                De CLA heeft een bijzonder mooi afgewerkt interieur, hoogstaande technologie en fijne rijeigenschappen. De aankleding had wat rijker gemogen, want nu schiet de prijs omhoog door een lijst aan toch vrij essentiële extra's. Het MBUX-systeem is van zichzelf fijn en overzichtelijk: zo moet het. In vergelijking met andere Mercedes-Benz'en scoort de CLA Shooting Brake punten, want wat een bijzonder geheel is het geworden.















                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Toen de Jaguar X-type verscheen vond iedereen het fout van een Jag met de Mondeo diesel.....Nu enkel bejubel voor een Mercedes met Renault/Dacia motor....
                  Neemt niet weg dat het een heel mooie auto is....
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • rolls heeft een bmw motor, bentley een vw motor, vroeger moesten ze zich behelpen met een gm-boite en citroen vering

                    de x was een prachtige auto tot op vandaag, mensen proberen een reden te vinden voor falen...wat is de reden vandaag voor falen xe...of de vol alfa-dna guilia

                    Comment


                    • terechte opmerking...XE en Guilia zijn beide zwaar ondergewardeerd
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Toen de Jaguar X-type verscheen vond iedereen het fout van een Jag met de Mondeo diesel.....Nu enkel bejubel voor een Mercedes met Renault/Dacia motor....
                        Neemt niet weg dat het een heel mooie auto is....
                        En wat voor een motor

                        Trouwens, het is een nieuwe Renault, Mercedes, Nissan motor, ontwikkeld door de 3 merken en gebruikt in hun modellen. Zou niet weten wat daar tegenwoordig nog mis mee is?

                        Ik heb 'm in mijn A200 en mijn zoon in zijn Duster, wij hebben er enkel lof over en de meeste reviews die ik lees en zie ook.


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Ik ga zeker en vast deze motor niet afbreken,was ook mijn bedoeling niet....gewoon de nuance dat dit bij sommige merken vroeger een ramp was maar dat het bij de Duitse Premiums geen probleem blijkt
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • wat - voor mij - en ik was geen koper dus hebben ze er ook geen verloren...was het missen van een automaat op de x-diesel jag-onwaardig

                            de xj was de bmw m5 avant la lettre kwa rijgedrag voor een flinke berline...maar wel sportief met altijd automaat (op een paar uitzonderingen na)
                            in mijn jeugd had ik een francofone vriendin, we mochten altijd mee bij haar grootouders in schilde gaan zwemmen in't zwembad...schone tijd... en de bompa bestelde een xjs 3.6...tot die bleek dat die bij aflevering handgeschakeld was - meneer ging er dus verkeerdelijk vanuit dat elke jag automaat was - en er prompt een xj-40 werd bijbesteld voor oma die niet wou schakelen...fantastisch verhaal tot op vandaag

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              Ik ga zeker en vast deze motor niet afbreken,was ook mijn bedoeling niet....gewoon de nuance dat dit bij sommige merken vroeger een ramp was maar dat het bij de Duitse Premiums geen probleem blijkt
                              dat is hetzelfde bij de Toyota Supra....overal negatieve comments om het feit dat er een BMW zescilinder in zit (toch geen slechte referentie) waar er bij bvb een Aston Martin een Mercedes AMG in zit...hoor je nooit commentaar over.....

                              Zoals hierboven nogmaals gezegd, als het een goeie motor is zie ik er niks mis mee.... je kan beter goede dingen bij de concurrentie stelen dan de slechte dingen...vraag dat maar aan Alfa toen ze hun Arna ontwikkelden
                              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten

                                dat is hetzelfde bij de Toyota Supra....overal negatieve comments om het feit dat er een BMW zescilinder in zit (toch geen slechte referentie) waar er bij bvb een Aston Martin een Mercedes AMG in zit...hoor je nooit commentaar over.....

                                Zoals hierboven nogmaals gezegd, als het een goeie motor is zie ik er niks mis mee.... je kan beter goede dingen bij de concurrentie stelen dan de slechte dingen...vraag dat maar aan Alfa toen ze hun Arna ontwikkelden
                                Zeker weten! Maar met het Supra verhaal weer een bewijs dat Premium merken alles mogen verkopen met hun symbool op en andere merken erg snel afgerekend worden
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • Ik denk dat je teveel met een Vlaamse bril op kijkt dan. Bv in de States wordt Toyota ook echt wel als premium beschouwd.
                                  In het geval van de Supra kan je toch niet ontkennen dat het lijnenspel op zijn minst gedurfd is. Dat is zeker geen spek voor ieders bek.

                                  Vlamingen zijn dan weer dé batch kopers bij uitstek. Ik denk zelfs nog meer dan in Duitsland zelfs.

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Collega-auto




                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X