Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 7-Serie - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Naar verluidt wordt 40% van de 7 reeksen in China verkocht, dus dan weet je waarom het design in deze richting evolueert...

    BMW geeft ook zelf toe dat ze in China van een grote grille vooraan houden...


    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Tja, de Arabs, Yanks, Russen en Chinezen willen een auto die meer 'in your face' is. Vermits de meeste 7-ens daar verkocht worden eigenlijk logisch.

    Comment


    • #42
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        Testje:


        PLUG-IN-KATHEDRAAL

        BMW 745LE

        Zonder elektromotoren redt de auto-industrie het niet om te voldoen aan de toekomstige, strengere CO2-uitstootnormen. Zelfs grote limousines blijven niet gevrijwaard van elektrificatie. BMW heeft zijn PHEV 7-serie alvast een grondige update gegeven.

        Eerder al gaf BMW de 7-serie een serieuze update en die facelift werd niet bepaald subtiel uitgevoerd: nog nooit waren de nieren in de grille zo groot. De reden? China! Meer dan 40 procent van de 7-series wordt daar verkocht en ze willen daar nu eenmaal graag auto’s met een indrukwekkend voorkomen als dat van een kathedraal. Vandaar. Ook onderhuids is de auto herzien. Voor de Nederlandse markt is het meest interessante wellicht de update van de plug-in hybride-variant. Die heeft niet langer een viercilinder, maar een zes-in-lijn. Ook is de elektromotor potenter geworden. De elektrificatie van dit soort auto’s komt niet uit de lucht vallen. De auto-industrie staat in 2020 voor de schone taak de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn in Europa verkochte auto’s terug te brengen van de nu nog toegestane 130 g/km naar onder de 95 g/km. Zonder elektromotoren is dat vrijwel onmogelijk. Met behulp van die elektromotoren komt zelfs bij de fullsize 7-serie de CO2-uitstoot in de buurt van de 50 g/km. In Nederland betekent dit dat het bpm-bedrag voor deze auto nog maar een fractie bedraagt van dat wat voor de conventioneel aangedreven versies wordt gerekend. Het maakt van de 745e meteen de goedkoopste variant van BMW’s 7-serie. BMW biedt de 745e overigens zowel met korte als met lange wielbasis aan. Ook is er nog een 745Le xDrive met vierwielaandrijving.

        Mooie materialen, een voorbeeldige afwerking: instappen in deze plug-in is binnenkomen in een wereld van weelde en welbehagen. Voorzien van strak gelakt hout en superzacht leer is de BMW een reiscocon waarin je je helemaal kunt afsluiten van de rest van de wereld. Bij de recente update is het multimediasysteem verder verbeterd. Keerzijde is dat de grote, helder afleesbare meters in het instrumentarium hebben plaatsgemaakt voor een digitaal display. Dat scherm is druk en niet het meest overzichtelijke. De juiste zitpositie vinden achter het stuur is geen enkel probleem en er is in alle richtingen meer dan genoeg ruimte. Dat laatste lijkt achterin ook het geval te zijn. Dankzij de lange wielbasis is er voor de achterpassagiers geen gebrek aan beenruimte. Met de twee fauteuils, de brede middenconsole, een opklaptafel, extra beeldschermen en een elektrisch uitklappende voetensteun van de optionele Executive Lounge heeft de 7 veel weg van een rijdende herensalon, maar de hoofdruimte is net niet helemaal je van het. In een middenklasser zou je daar je schouders wellicht bij ophalen, maar hier, in een auto die toch is bedacht om mensen op de achterbank te vervoeren, kan dat niet!

        De testauto onderscheidt zich van de andere modellen in de prijslijst met zijn aandrijflijn. In de 745e is de benzinemotor in de basis dezelfde 3,0-liter zescilinder die we ook kennen uit de 740i, maar dan teruggeschroefd van 340 pk naar 296 pk. Samen met een 113 pk elektromotor zorgt die benzinemotor voor een gecombineerde piek van 394 pk en dat is meer dan genoeg om de grote BMW vlug op tempo te brengen, zeker in de sportieve modus. Mooi dat het rap kan, maar de aandrijflijn lijkt meer in zijn element wanneer er comfortabel wordt gecruiset. In de hybride-modus werken de twee motoren keurig samen. Je hebt af en toe het instrumentarium nodig om te zien welke motor er aan het werk is. Dit is topklasse, waarbij de achttraps automaat keurig aansluit. Overigens kun je de aandrijflijn in meer modi zetten. Zo kun je er ook voor kiezen om tijdens het rijden de accu niet aan te spreken (en elektriciteit te bewaren voor later) of zelfs actief bij te laten laden. Doorgaans weet de elektronica echter zelf het beste wanneer welke motor op welk moment aan de bak moet om tot het meest efficiënte plaatje te komen.
        Om geen appels met peren te vergelijken, hebben we de verbruikstest in tweeën gesplitst: een elektrisch gedeelte en een benzinedeel. Op een volle accu komen we met de BMW in de elektrische modus gemiddeld 34 km. Op benzine (of eigenlijk is de auto zonder bij te laden gewoon een hybride) haalt hij een verbruik van 9,9 l/100 km. Overigens vraagt het accupakket in deze auto wel ruimte en dat gaat ten koste van het laadvolume. De BMW kan nog maar 420 liter bagage meenemen (in de conventionele 7 gaat 515 liter).

        Zijn vermogen ten spijt is deze auto niet bedacht om ze sportief over een bochtig parcours te jagen. Daarvoor heeft hij zijn gewicht tegen. Bij BMW lijken ze nog een geforceerde poging te hebben gedaan om het onderstel van de 745e in de Sport-stand wat stijver te maken, maar voor wie op zoek is naar een dynamisch reagerende auto hebben ze bij BMW – ondanks de achterwielbesturing van deze 7-serie – andere modellen in het gamma.

        SPECIFICATIES

        Brandstof elektro/benzine
        Motor 6-cil. in lijn, plug-in hybride
        Cilinderinhoud 2.998 cc
        Maximaal vermogen 290 kW / 394 pk bij 5.000 tpm
        Maximaal koppel 450 Nm bij 1.500 tpm
        Accu capaciteit 12 kWh
        Inhoud brandstoftank 78 l
        Lengte / breedte / hoogte 5.260 mm / 1.902 mm / 1.479 mm
        Wielbasis 3.210 mm
        Massa leeg 2.010 kg
        Laadvermogen 660 kg
        Banden 245/50R18
        Topsnelheid 250 km/h
        Acceleratie 0-100 km/h 5,5 s (fabrieksopgave: 5,3 s)
        Acceleratie 50-80 km/h in D 1,7 s
        Acceleratie 80-120 km/h in D 3,2s
        Brandstofverbruik 9,9 l/100km (fabrieksopgave: 2,2 l/100km)
        CO2-uitstoot 50 g/km
        EINDOORDEEL

        4/5


        Over zijn nieuwe neus met grote nieren kun je een mening hebben, maar technisch is de plug-in hybride 745e helemaal bij de tijd. En als het om afwerking en materiaalkeuze gaat, hoort de BMW bij de absolute top. De enige echte steek die BMW laat vallen, is de hoofdruimte achterin. Onbegrijpelijk bij een auto die juist is bedacht om mensen achterin te vervoeren.


















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          9,9 l/100km (fabrieksopgave: 2,2 l/100km)

          Dus dat is wat ze noemen een valse hybride.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            9,9 l/100km (fabrieksopgave: 2,2 l/100km)

            Dus dat is wat ze noemen een valse hybride.
            Begrijpend lezen... enkel op benzine dwz zonder hybride ondersteuning...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

              Begrijpend lezen... enkel op benzine dwz zonder hybride ondersteuning...
              LOL

              Comment


              • #47
                ik zie toch overal de hybrides aan de (buiten)stekkers hangen

                9.9 voor een 3.0 v6 is en blijft belachelijk veel, en dan mag je denken dat testpiloten vandaag de dag niet meer hard gaan rijden

                Comment


                • #48
                  Wagen weegt dan ook dik +2t.

                  Comment


                  • #49
                    ja, das ni onlogisch, een 2.0turbo ware beter geweest zoals de 740e maar bmw luisterde naar zijn klanten zeker?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                      3.0 v6
                      wat een heiligschennis

                      en David67 gij zegt nix?

                      Comment


                      • #51
                        super wagen om mee te rijden,alleen vind ik de 745e verruit de minste van het gamma....Doet me iets te veel denken aan een Panamera waar ik ooit in reed....Dat af en aan slaan van die motor is een limo onwaardig.... Geef mij maar dan liever een pre facelift 725d premium selection als fiscaliteit telt. En volgens het hart gewoon een 750i
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #52
                          ik wist nog geeneens van een 725d



                          zalige badge

                          Comment


                          • #53
                            Ik geloof niet dat die nog verkrijgbaar is, sinds de facelift begint het met de 7.30d dacht ik. Kan nog komen misschien.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              Is gesaneerd met de update naar Euro6 D temp,ook de 525d bestaat niet meer.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Is gesaneerd met de update naar Euro6 D temp,ook de 525d bestaat niet meer.
                                de "2,5D" is nog wel verkrijgbaar op de nieuwe X5.

                                Over de hybride: ik rij nu al enkele maanden met de nieuwe X5 45e. Ik laad deze consequent op en kan zo'n 55-60 km elektrisch rijden. Net genoeg om op kantoor te geraken op de dagen dat ik van thuis naar kantoor rij. Alleen op de oprit van de autosnelweg springt de benzinemotor bij. Regelmatig moet ik langere afstanden doen, waardoor er ook wat op benzine wordt gereden. Gemiddeld haal ik zo'n 5,5-6 liter, met regelmatig dagen waarop ik +300 km rij zonder bij op de laden. Als ik alleen op benzine rij, ligt het verbruik rond de 10 liter. Wat eigenlijk niet zo slecht is voor een drie-liter benzine in een zware auto als de X5.

                                Comment


                                • #56
                                  dat is idd. In de X5 is die er nog,goeie opmerking.
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #57
                                    Toch wel super dat ze naar een zes cylinder gegaan zijn de hybride versie.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                    Comment


                                    • #58


                                      het is oude meuk, maar ik was vroeger gek van een e23 725i en vroeg me af of het typeplaatje ooit bestaan heeft (bestond alleen voor overheidsinstellingen en bepaalde exportmarkten, waaronder belgie)

                                      ben vroeger ooit nog naar 1 gaan kijken - bij van dessel - daar wil je niet kopen en die had het plaatje ook niet, maar mogelijk is het nooit geproduceerd geweest

                                      Comment


                                      • #59
                                        Van Dessel moet ge idd met een grote bocht voorbij gaan.

                                        Comment


                                        • #60
                                          ...maar wel de moeite om eens binnen te stappen, autosalon in het klein

                                          Comment

                                          Working...
                                          X