Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Supra (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota Supra (2019)

    GELEKT: TOYOTA SUPRA

    Autoland wacht al jaren vol spanning op een nieuwe Toyota Supra en maandag wordt de eerste nieuwe generatie in meer dan twintig jaar dan toch écht gepresenteerd. De Mexicaanse tak van Toyota heeft per ongeluk een inmiddels verwijderde video op zijn Twitterpagina geplaatst waarin de nieuwe sportcoupé al goed is te zien.

    Eerlijk is eerlijk, het uiterlijk van de nieuwe Supra (A90) is bepaald geen verrassing meer. Toyota is zelf ook behoorlijk enthousiast over de wedergeboorte van een van zijn meest legendarische modelnamen en daarom slingerde het merk de laatste maanden de ene na de andere teaser de wereld in. Website Jalopnik wist de video te bewaren voordat de Mexicaanse tak van Toyota hem weer van zijn Twitterpagina verwijderde.

    In deze screenshots is het al bekende Supra-ontwerp in definitieve productievorm te zien. De auto is in de basis met BMW ontwikkeld, maar al vroeg gingen de twee merken hun eigen kant op. BMW sloeg een andere weg in dan Toyota en plaatste de nieuwe Z4 op het achterwielaangedreven platform. De Supra blijft in theorie trouw aan het Supra-concept. De coupé is immers achterwielaangedreven en heeft een zes-in-lijn die zich schuilhoudt onder een lange motorkap. De Supra moet overigens bijzonder stijf zijn, zo leerden we eerder tijdens een ontmoeting met de grote breinen achter de herboren Supra. Maandag hebben we alle details, nog even geduld dus!

    Bron: Autoweek













    Last edited by Jocar; 11/01/2019, 09:50.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    De gelekte video:

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Zier er goed uit! Gelukkig geen Sjonnie auto geworden
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Daar denk ik persoonlijk toch anders over ;-)
        Zal ook wel weer zo'n auto zijn die je eerst eens live moet zien om hem ten volle te kunnen waarderen.

        Comment


        • #5
          Toyota GR Supra: Here’s A Massive Drop Of New Pictures

          The Toyota GR Supra is set to be unveiled at the North American International Auto Show, but be it the company itself or other sources, the cat is well out of the bag.


          It all started when Toyota Germany sent two images after they signed up to join the Supra waiting list, and it has since grown into a sea of pictures.

          With that caveat out of the way, let’s examine the photos. The front of Supra features three large air intakes and a set of slender LED headlights. We can also see a front splitter and canards which were revealed by an uncamouflaged model earlier this month.

          Moving further back, we can see front fender vents and a rakish windscreen. The Supra also features a double bubble roof, aerodynamic side skirts and lightweight wheels that are backed up by a high-performance braking system.

          Behind the muscular haunches is a sporty rear end which has a prominent spoiler and slender taillights. We can also see an aggressive rear bumper with an integrated diffuser and an F1-inspired central brake light. Other notable features include a dual exhaust system and rear canards.

          For a long while, we’ve had a pretty good idea of what to expect thanks to numerous leaks and spy photos. Drivers will sit behind a three-spoke steering wheel and find themselves facing a digital instrument cluster. Owners will also find slender air vents, a free-standing infotainment system and a number of metallic accents.

          Toyota has been tight-lipped on technical specifications, but Supra chief engineer Tetsuya Tada has already confirmed the car will be powered by a BMW-sourced engine as inline-sixes are one “non-negotiable attribute” about the car. In the BMW Z4 M40i, the engine produces 382 hp (284 kW / 387 PS) and 369 lb-ft (500 Nm) of torque. This enables the roadster to run from 0-60 mph (0-96 km/h) in just 4.4 seconds.

          We can also expect adaptive dampers and an electric limited slip rear differential. The model is also slated to have a 50/50 weight distribution and a body that is nearly as rigid as the Lexus LFA.

          *Update 1 – Of course, we knew we hadn’t heard or seen the last of the GR Supra-leaks, and indeed, Toyota Mexico itself spilled more beans tonight by (mistakenly?) Tweeting a revealing video of the rear-wheel drive sports coupe on the move. Our friends at Jalopnik grabbed some schreenshots too, which we’ve shared below, in case, you know, someone removes the Tweet.

          *Update 2 – Toyota’s new GR Supra debut in Detroit is fast becoming anticlimactic. Today, two more official photos, plopped online on SupraMKV, where a forum member citing a “credible source” also claimed that pricing for the straight-six model will be as follows:

          Base 3.0 six cylinder: $49,990
          Premium 3.0 six cylinder: $53,990
          Launch edition 3.0 six cylinder: $55,250



          We’ll know if those numbers – which do seem reasonable, are true in less than 48 hours.

          *Update 3,4 – Thanks to one of our tipsters who pointed us to our friends at Wheelsage, we can now give you a deep official look at the new GR Supra’s interior, the controls of which have a very BMW-vibe to them, but that was to be expected since it’s a sister model to the new Z4 roadster. We also get some – scratch that actually, and make it a slew of images of the coupe’s exterior.












          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6








            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7












              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Aan het interieur te zien kan de samenwerking met BMW niet ontkend worden
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Geen fan van dat BMW interieur eerlijk gezegd.

                  Comment


                  • #10
                    Het is voor het eerst dat we het interieur van de nieuwe Supra (A90) kunnen bekijken. Toyota past voor de techniek van de Supra gebruik van hardware van BMW, maar zegt wel dat de afstelling van die techniek volledig zelfontwikkeld is. Ook voor het binnenste heeft Toyota overduidelijk kunnen grabbelen in de onderdelenton van BMW.

                    Zo zien we niet alleen BMW-knoppen voor de klimaatregeling en voor de bediening van het audiosysteem op de middenconsole, ook op de middentunnel komen we onderdelen tegen die we uit Duitsland kennen. Zo is de keuzehendel van de automatische transmissie afkomstig uit Beieren, hetzelfde geldt voor de typische iDrive-bedieningsknop. Bovenop het dashboard staat een display dat bij het infotanimentsysteem behoort. Achter het stuurwiel zien we een digitaal instrumentarium.


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      voor alles, buitenkant, binnenkant.. wie keurt zo'n ontwerp goed?

                      Comment


                      • #12
                        Wereldpremière live 14/01/2019 vanaf 15u40.

                        https://www.toyota-europe.com/world-...ra-reveal-live
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          EINDELIJK: DIT IS DE TOYOTA SUPRA

                          Een lange periode van teasen, speculeren en lekken is voorbij. Op de persdag van Detroit heeft Toyota de vijfde generatie Supra, voluit Toyota GR Supra genaamd, aan de wereld voorgesteld. Hier zijn alle feiten en cijfers van wat de komende tijd zonder twijfel de meest begeerlijke Toyota zal zijn.

                          De nieuwe Supra heeft een direct ingespoten drieliter zes-in lijn twin-scroll turbo met variabele kleptiming, goed voor 340 pk en een maximum koppel van 500 Nm dat tussen 1.600 en 4.500 tpm beschikbaar is. De aandrijflijn is geplaatst volgens klassieke receptuur: in de lengterichting, met aandrijving op de achterwielen. Een achttraps automaat is standaard. De laagste verzetten zitten extra dicht bij elkaar en de bestuurder kan kiezen tussen Normal en Sport, waarbij geluid, schakelkarakter en demping worden aangepast. Voor het betere Fast and the Furious-werk schakel je de Launch Control in en dat zit de Supra in 4,3 seconden op 100 km/h. Het VSC (vehicle stability control) kent een speciale Track-stand, waarbij de systemen minder snel ingrijpen.

                          Standaard is verder een actief gestuurd differentieel, dat zowel tijdens accelereren als remmen op basis van tal van gegevens de verdeling over de achterwielen optimaliseert. Voor heeft de GT Supra MacPherson-ophanging met veel aluminium componenten, achter multilink.

                          Toyota belooft subliem en sportief rijgedrag dankzij een korte wielbasis (korter dan de GT86), grote spoorbreedte, laag gewicht (50/50) en dito zwaartepunt en een stijve (stijver dan de Lexus LFA) carrosserie. Over de koets gesproken: de voor- en achterkant moeten doen denken aan de vierde generatie Supra, terwijl alles daar tussenin is geïnspireerd op de 2000GT, volgens Toyota de oervader aller Supra’s. Het double bubble-dak verbetert de aerodynamica en speciaal gesmede 19 inch lichtmetalen wielen doen de Supra lekker gespierd ogen.

                          De koplampunits huizen elk drie led-armaturen, richtingaanwijzers en dagrijverlichting. Aan de achterkant domineert een geïntegreerde spoiler, terwijl mist- en achteruitrijlicht centraal in de diffusor zijn verwerkt. De cockpit met centraal geplaatste toerenteller is een mix van retro-GT-kenmerken en moderne technologie, zoals digitale klokken. Hij is laag geplaatst voor een beter zicht op de weg en voorzien van headup-display (alleen duurdere versie). Het met leer beklede driespaaks stuurwiel heeft paddles waarmee je de automaat zelf kan bedienen.

                          De Supra is leverbaar met keuze uit acht kleuren. Matt Storm Gray is voorbehouden voor de speciale A90 Edition. Hopelijk val je niet juist daar voor, want de Europese lichting daarvan is nu al uitverkocht. De kleur verwijst naar de FT-1 concept car uit 2014, die destijds een voorbode is van wat we nu leren kennen als de vijfde generatie Supra. Verder is er keuze uit twee uitvoeringen: Legend en Legend Premium. Altijd standaard zijn actieve led-koplampen, regensensor, achteruitrijcamera, elektrisch verstelbare sportstoelen met alcantara bekleed, navigatie, audio met tien speakers en een 8,8 inch scherm. Op veiligheidsgebied komen daar onder meer bij blindehoekdetectie, rijbaanhulp en rear cross traffic alert. De Legend Premium heeft bovendien zwart lederen bekleding, JBL-audio met twaalf speakers, headup-display en inductielader voor smartphones.

                          Zoals gezegd is de A90 (vernoemd naar de interne code) met een tot 900 Europese stuks (waarvan 90 voor Nederland) beperkte oplage al uitverkocht, maar voor de compleetheid (en om je ogen uit te steken) toch even de lekkerste details: zwarte wielen, de speciale mat-grijze kleur en rood leer.

                          De nieuwe Supra GR is ontwikkeld in samenwerking met de nieuwe BMW Z4 en wordt geproduceerd bij Toyota Gazoo Racing (vandaar GR) in het Oostenrijkse Graz.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Hyperkinetische Engelsman die 'm blijkbaar in Brussel al kan bewonderen

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15














                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Première foto's,













                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Jawadde, precies iets die te lang heeft moeten rijzen in den oven. Totaal niet mijn ding.

                                  Comment


                                  • #18






                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      vond alles goed meevallen...maar dan kwam de achterkant, achterkant is afknapper voor mij.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
                                        vond alles goed meevallen...maar dan kwam de achterkant, achterkant is afknapper voor mij.
                                        Ik vind het nog steeds goed meevallen

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X