Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Mondeo - Facelift (2019)

    FORD MONDEO ONDER HET MES

    Ford heeft de Europese Mondeo een facelift gegeven. Daarbij is extra aandacht besteed aan de Hybrid. Straks is namelijk niet alleen de sedanversie van de Mondeo, maar ook de Wagon leverbaar als Hybrid!

    Ford hanteert voor de Europese markt een bijzonder Mondeo-beleid. In 2016 werd de Fusion, zoals de Mondeo in de Verenigde Staten heet, gefacelift en in maart 2018 werd die Amerikaanse Mondeo voor een tweede keer herzien. Onlangs schreven we over een bijzondere 'tussenversie' van de Mondeo die Ford in Europa levert, een niet helemaal gefacelift model waarvan de Wagon een nieuwe achterklep met een brede chroomstrip heeft. Onlangs werd de Mondeo ook in China gefacelift en nu is het moment daar dat de Europese Mondeo officieel wordt gemoderniseerd.

    Mondeo Wagon nu ook als Hybrid

    Het grootste nieuws heeft misschien wel met het Mondeo-aanbod te maken. Tot op heden was de Mondeo Sedan de enige variant van het model die als Hybrid te krijgen was. Vanaf nu is ook de Wagon als hybride leverbaar, en dat is een welkome aanvulling op het Mondeo-gamma. Bij de sedanversie slurpt het in de kofferruimte geplaatste accupakket namelijk wat bagageruimte op en de Mondeo Wagon heeft natuurlijk meer ruimte te bieden.

    De 187 pk sterke hybride aandrijflijn bestaat nog altijd uit een 2.0 viercilinder benzinemotor die volgens het Atkinson-principe loopt. Deze is gekoppeld aan een elektromotor, die op zijn beurt zijn energie haalt uit een 1,4 kWh groot accupakket. De Mondeo Sedan verbruikt als Hybrid 4,2 l/100 km. De Wagon Hybrid noteert 4,4 l/100 km achter zijn naam.

    De Mondeo Hybrid Sedan én Hybrid Wagon komen alleen beschikbaar als Titanium en als Vignale. De motorenlijst wordt verder zeer overzichtelijk gehouden. De enige andere motorversie die Ford voor de Mondeo beschikbaar stelt, is de 2.0 TDCi. Die 150 pk sterke dieselmotor wordt alleen geleverd in de Hatchback en in de Wagon en komt alleen beschikbaar in combinatie met het uitrustingsniveau Titanium. Dat betekent overigens dus ook dat de 1.5 Ecoboost, de 165 pk sterke benzineversie, komt te vervallen en dat ook het uitrustingsniveau ST Line voor de Mondeo in ieder geval in Nederland naar de prullenmand is verwezen. De zestrapsautomaat van de dieselversie is vervangen door een nieuw exemplaar met acht verzetten.

    Uiterlijk

    Vanbuiten is de gefacelifte Mondeo Wagon te herkennen aan zijn al eerder beschreven nieuwe achterklep, een klep waarbij een chroomstrip de nu met full-ledtechniek uitgeruste achterlichten doorklieft. Die chroomstrip zien we achterop de klep van de Mondeo Hatchback terug en we verwachten hem ook op die van de Sedan terug. Ook van deze versies zijn de achterlichtunits uitgerust met full-ledtechniek. Aan de voorkant zien we niet alleen een nieuwe bumper met kleinere mistlampen en een aan de zijkanten oplopende chroomstrip, maar ook een volledig nieuw vormgegeven grille. Dat exemplaar loopt optisch verder omlaag en daarmee is de neus van de Mondeo meer in lijn gebracht met die van auto's als de Ford Focus. Bij de Vignale-smaken zijn de horizontale lamellen in de grille vervangen voor een golvend V-patroon, zodat een grille resulteert met een grover ogende structuur dan bij de vorige Vignales.

    Interieur

    Ook in het binnenste van de Mondeo is iets nieuws waar te nemen. Waar de eCVT-automaat van de Hybrid-versie bediend wordt met een gewone keuzehendel, kiest Ford ervoor om de keuzehendel van de automatische achttraps automaat van de dieselversies te vervangen door een draaiknop op de middentunnel. Ford zegt verder de afwerking van het interieur te hebben verbeterd en het merk maakt melding van de beschikbaarheid van nieuwe materialen.

    Andere nieuwigheden? Zeker. Ford breidt de adaptieve cruisecontrol uit met een Stop & Go-functie en een snelheidsbegrenzer die zelf opmerkt hoe hard je mag.

    Vanaf heden is de Mondeo er dus alleen nog als Hybrid en als diesel; bij de Wagon kan uit beide aandrijflijnen worden gekozen en bij de Sedan alleen de Hybrid. Prijzen voor de worden in een later stadium vrijgegeven.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Late maar geslaagde facelift imo, zeker de sedan.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Nog altijd een middenconsole van 10 jaar geleden.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Nog altijd een middenconsole van 10 jaar geleden.
          is idd ni meer van deze tijd.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #6
            interieur en koetswerk zijn gewoon gedateerd en nieuwe lichtblokken helpen niet.
            Ford is echt aan het slabakken met hun Mondeo.

            Comment


            • #7
              Ik lees hier alleen maar kritiek op die tablets op het dashbord, nu wordt het eens mooi ingebouwd en is het plots verouderd

              Dit Mondeo model was in Europa een mislukking van in het begin. Door de sluiting van Ford Genk moest de productie naar Spanje en kwam het model veel te laat. In de States waren ze bijna aan een eerste facelift toe eer 'm hier verkrijgbaar werd. Dikke flater van Ford hoewel ik het zeker geen verkeerde auto vind.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ik heb geen probleem met tablets, heb wel een probleem met goedkoop grijze plastiek met een oud scherm in en knoppen van 10 jaar geleden.

                  Klopt, de Fusion kreeg daar zijn eerste facelift als wij het oude model pas kregen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Mij laatst aangekochte privé wagen was een Mondeo. Verkocht in 2002, alweer een eeuwigheid geleden.

                    Die knoppen rechts op die middenconsole...

                    Krijg je daar een spiegeltje bij?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      De hybrid in Brussel,

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Omdat een knop 10 jaar oud is, is het niet goed?
                        Ik begrijp persoonlijk al die "emotie" niet bij een auto.

                        Of plastiek nu hard of zacht is, kan mij geen fluit schelen. Kan iemand mij uitleggen waarom het zacht moet zijn? Hoeveel keer kom je bv aan de bovenkant van je dashboard?

                        Verder ben ik ook niet gek van de Mondeo hoor. Er is iets met die auto waar ik m'n vinger niet kan opleggen, maar het is net niet "je dat".

                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • #13
                          Ik geloof dat hij ook qua design bedoelt? Want qua design is dat toch een middenconsole van zo'n 10 jaar terug?

                          Comment


                          • #14
                            Van 10 jaar geleden en meteen een mijlpaal vooruit voor Ford, als je de dashboards ziet in hun andere modellen.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • #15
                              Is dit bv zo veel beter? qua middenconsole?
                              Pas op, het zwevende middenstuk vind ik ook niet echt mooi in de Mondeo.
                              Ik heb sowieso nog in geen enkele va m'n auto's gedacht: "Hm, wat een mooie/lelijke middenconsole".

                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • #16
                                Liefst, want dan zou blijken dat je naar u smaak een lelijke auto gekocht hebt. Op een middenconsole zit je nu eenmaal te kijken en op dat van deze Mondeo zou ik het toch niet kunnen.

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  langs de andere kant zijn fords traditioneel heel goed rijdende fwd-karren, daar KIJK je mss niet op maar dat voel je wel tijdens het RIJDEN

                                  ieder moet uitmaken wat voor hem het belangrijkst is

                                  ik vind die ford'en ook niet mooi binnenin, heb gecarpoold een tijd met een c-max en vond dat ook een draak, maja

                                  Comment


                                  • #18
                                    3 Foerten gehad in mijn leven en kan daar feitelijk weinig negatiefs van zeggen behalve dat ze misschien steeds achter de feiten aanhollen op gebied van informatie/interieur. Voor de rest..oerdegelijk simplistische FWD-ers.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Liefst, want dan zou blijken dat je naar u smaak een lelijke auto gekocht hebt. Op een middenconsole zit je nu eenmaal te kijken en op dat van deze Mondeo zou ik het toch niet kunnen.

                                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                      ik kijk eerlijk gezegd vooral naar de weg als ik in de auto zit
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alle aangehaalde kritiek op Ford is terecht...doch ze rijden echt zeer goed..ook hun monovolumes rijden als de beste in hun soort, daar is geen discussie over...

                                        Een VW is qua interieur en algehele kwaliteit uiteraard mijlen vooruit, maar uiteindelijk is de rijervaring dat wat 80% uitmaakt van wat je in je auto doet, en in een VW is het sturen zo afgemeten, zo comfortabel, maar zonder gevoel en neutraal en dus ook geen plezier...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X