Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Twingo - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Twingo - Facelift (2019)

MET TWEE NIEUWE BENZINEMOTOREN

RENAULT TWINGO GEFACELIFT

Een kleine vijf jaar na zijn introductie is de Renault Twingo gefacelift. Naast een nieuwe neus en kont gebeurt er ook het één en ander onder de motorkap. Of nou ja, in de achterbak dan in dit geval.

Twee nieuwe benzinemotoren vinden namelijk hun weg naar de compacte Fransman. De huidige Twingo wordt alleen met de SCe 70-benzinemotor aangeboden. Deze wordt nu afgelost door de nieuw ontwikkelde SCe 75 met handgeschakelde vijfbak en de TCe 95-driecilinder met turbo. Deze motor is leverbaar met handgeschakelde vijfbak of zestraps EDC-automaat. Zoals het een echte facelift betaamt, is ook het uiterlijk van de Twingo aangepakt. Het vernieuwde front kenmerkt zich door een nieuw ontworpen bumper en nieuwe koplampen met geïntegreerde C-vormige led-dagrijverlichting. Twee nieuwe sleuven aan weerszijden van de bumper moeten het geheel volgens Renault visueel breder maken. Ook de achterkant belandde op de tekentafel. Een nieuwe achterbumper met sierstrip steelt daar samen met nieuwe achterlichten de show.

Op het linker achterpaneel komen we een nieuw onderdeel tegen. Elke versie krijgt daar standaard een luchtinlaat voor een betere motorkoeling. Met de komst van de vernieuwde Twingo introduceert Renault ook twee andere carrosseriekleuren: Jaune Mango en Blanc Quartz. Binnenin bleven de wijzigingen binnen de perken. Naast een voortaan standaard gesloten dahsboardkastje en beweegbare bekerhouders werden de pookknop van de handgeschakelde versies en de hoedenplank onder handen genomen. Het nieuwe Easy Link-multimediasysteem met 7-inch touchscreen is voortaan in de luxere versies aanwezig.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

geef mij maar de facelift van de twingo 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
            geef mij maar de facelift van de twingo 1
            Doe mijn maar een TWINGO II 1.6 16V 133 ECO2 RS.

There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                MET TWEE NIEUWE BENZINEMOTOREN

RENAULT TWINGO GEFACELIFT

Een kleine vijf jaar na zijn introductie is de Renault Twingo gefacelift. Naast een nieuwe neus en kont gebeurt er ook het één en ander onder de motorkap. Of nou ja, in de achterbak dan in dit geval.

Twee nieuwe benzinemotoren vinden namelijk hun weg naar de compacte Fransman. De huidige Twingo wordt alleen met de SCe 70-benzinemotor aangeboden. Deze wordt nu afgelost door de nieuw ontwikkelde SCe 75 met handgeschakelde vijfbak en de TCe 95-driecilinder met turbo. Deze motor is leverbaar met handgeschakelde vijfbak of zestraps EDC-automaat. Zoals het een echte facelift betaamt, is ook het uiterlijk van de Twingo aangepakt. Het vernieuwde front kenmerkt zich door een nieuw ontworpen bumper en nieuwe koplampen met geïntegreerde C-vormige led-dagrijverlichting. Twee nieuwe sleuven aan weerszijden van de bumper moeten het geheel volgens Renault visueel breder maken. Ook de achterkant belandde op de tekentafel. Een nieuwe achterbumper met sierstrip steelt daar samen met nieuwe achterlichten de show.

Op het linker achterpaneel komen we een nieuw onderdeel tegen. Elke versie krijgt daar standaard een luchtinlaat voor een betere motorkoeling. Met de komst van de vernieuwde Twingo introduceert Renault ook twee andere carrosseriekleuren: Jaune Mango en Blanc Quartz. Binnenin bleven de wijzigingen binnen de perken. Naast een voortaan standaard gesloten dahsboardkastje en beweegbare bekerhouders werden de pookknop van de handgeschakelde versies en de hoedenplank onder handen genomen. Het nieuwe Easy Link-multimediasysteem met 7-inch touchscreen is voortaan in de luxere versies aanwezig.

Enorm plezant zo'n Twingo.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Tof dat hier gezorgd wordt dat we de prachtige foto's twee keer kunnen bewonderen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                    Tof dat hier gezorgd wordt dat we de prachtige foto's twee keer kunnen bewonderen!
                    Is dat een probleem soms? Daarom staat er een citaatknop toch. Jij mag dat ook hoor, dit is een forum hé

Comment

Is dat een probleem soms? Daarom staat er een citaatknop toch. Jij mag dat ook hoor, dit is een forum hé
                      Geen probleem hoor, absoluut niet.
                      Enkel een beetje lullig om een quote vol foto's die enkele posts eerder werd geplaatst te moeten scrollen om dan te lezen dat een Twingo enorm plezant is.
                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 06/03/2019, 20:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Geen probleem hoor, absoluut niet.
                        Enkel een beetje lullig om een quote vol foto's die één post eerder werd geplaatst te moeten scrollen om dan te lezen dat een Twingo enorm plezant is.
                        Iedereen is op een forum vrij om te schrijven wat 'm denkt hé, zeker zolang het niet beledigend is. Er wordt hier wel meer gequoot wat niet nodig is, niet aan storen zou ik zeggen

Comment

Rij-impressie: [www.largus.fr]

Comment

Rij-impressie: [www.largus.fr]

ik blijf die motor achteraan een miskleum vinden.
                            na een 3 uur testrit was mijn dochter blij terug in haar twingo 1 te kunnen rijden.

Comment

Vergelijk met de Fiat 500:

De Twingo wint: [www.turbo.fr]

Vergelijk met de Kia Picanto:

De Picanto wint: [www.caradisiac.com]

Comment

Deze Renault Twingo op basis van Smart, is echt een mislukt product.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                  Deze Renault Twingo op basis van Smart, is echt een mislukt product.
                                  Ik heb sinds een maand of 2 een Smart forfour ter beschikking. Zit idd vol tekortkomingen maar heeft ook enorme pro’s. Smart/twingo heeft tenminste hopen karakter in een steeds zoutlozer autolandschap. Ik ben fan.

Comment

ONDERZOEK GESTART IN SEGMENT VAN DE STADSAUTOOTJES

‘RENAULT HOUDT VAST AAN TWINGO’

Het segment van de stadsauto’s lijkt op sterven na dood te zijn. Merken als Peugeot en Ford hebben aangegeven geen heil meer te zien in de weinig winstgevende boodschappenautootjes. Renault wel, want dat investeert juist in het compacte segment!

Dat zou Renaults Europese baas, Jean-Christophe Kugler, tegen het Britse Autocar hebben gezegd. “Ik heb aan mijn team gevraagd om het segment doorgrondig te onderzoeken.” Daarmee richt de Fransman zich naar eigen zeggen op de ‘grootste steden’, waar de toekomstige stadsauto's veelvuldig te vinden zijn. Ook de term ‘autodelen’ laat de topman tussen neus en lippen door vallen, wat kan impliceren dat Renault met de Twingo een geheel nieuwe weg zal inslaan. Het zou een logische stap zijn om de stadsauto te elektrificeren.

De Twingo rijdt ondertussen al 26 jaar in ons land rond. De ‘bol-oog’ hield het van 1993 tot 2007 vol en werd afgelost door de minder uitbundige tweede generatie. Van de eerste generatie produceerde Renault tot dan toe ruim 2,5 miljoen stuks. Van de tweede Twingo verscheen zelfs een dieselversie. De gefacelifte variant staat sinds kort in de showrooms. Gezien de recente facelift moeten we nog wel een paar jaar geduld hebben op een geheel nieuwe generatie van de compacte Fransman, maar dat hij eraan komt, is een feit!

Comment

laat maar komen die volgende generatie,maar laat ze die motor achteraan gedachte maar snel vergeten.
                                      welkom in een sportwagen,een miskleum in een stadswagen.
                                      hopelijk gooit renault de smart(mercedes) invloeden overboord en komt er weer een echte twingo.

Comment

Die motor achteraan geeft als voordeel op stadswagen wel de kleine draaicirkel, helpt om in de kleinste plekjes te kunnen

Wat zijn de nadelen?

versta me niet verkeerd, het publiek lust'em niet echt, das een nadeel natuurlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Last edited by bobo; 07/08/2019, 14:53.

Comment

Working...
                                        X