Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Twingo - Facelift (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De compacte Franse stadsmus gaat elektrisch!

Net zoals de Skoda Citigo en Seat Mii zal Renault de volledig elektrische kaart trekken bij de nieuwe Twingo. De Twingo ZE zal zich logischerwijs onder de zuiver elektrische Zoe positioneren en zou “competitief” geprijsd worden zonder verdere details, in de wandelgangen horen we “minder dan 20.000 euro” na aftrek van het belastingvoordeel.

De technische basis zal de Renault Twingo ZE lenen van diens bloedbroeder, de 82 pk sterke Smart ForFour Electric Drive. Die doet het met een 17,6 kWh batterij en bijhorend rijbereik van 135 km (WLTP), hopelijk kan de Fransman pronken met een grotere batterij.

Midden 2020 moet de Twingo ZE een tastbaar product zijn, een onthulling op het Autosalon van Genève in maart lijkt dan ook logisch.

Bron: groenlicht.be
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

hopelijk lukt het renault de range te verhogen en de prijs te laten zakken,
      anders vrees ik dat het een flop word

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
        hopelijk lukt het renault de range te verhogen en de prijs te laten zakken,
        anders vrees ik dat het een flop word
        Renault is -geloof ik- in 2013 begonnen met elektrische wagens aan te bieden. Ik heb sterk de indruk dat ze i.p.v. een jarenlange voorsprong op te bouwen ondertussen de kaas van hun brood hebben laten eten en zich langs links en rechts hebben laten voorbij steken door de concurrentie.
        Ik begrijp echt de uitrol niet die ze nu willen doen met de Twingo EV, tenzij paniekvoetbal. Wat is de echte meerwaarde om dit model naast de Zoë aan te bieden? Twee voertuigen wiens marktsegment veel te overlappend zijn. En daar zou dan misschien nog een derde kleinwagen bijkomen...
        Een oververzadiging in het kleine (stads)segment is het resultaat. Op gebied van EV gezinswagens en grotere wagens staan ze nergens. En ik heb geen weet van plannen in die richting. Waar is de concurrentie voor de ID.3, de Tesla's, de Kona's enz. van deze wereld. Oorverdovende stilte.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

de twingo ev is natuurlijk een makkelijke oplossing,vermits hij eigelijk al bestaat(onder een andere naam welliswaar),en ineens een manier om het gedrocht met benzinemotor achter te doen vergeten,als ze erin slagen de range te verhogen en de prijs te verlagen.....
          dus ,ik zie er wel iets in vermits smart ook resoluut de ev kar trekt.
          wat die grotere gezinswagen betreft heb je natuurlijk gelijk,maar ik denk niet dat de markt zit te wachten op een ev renault in het hogere segment,
          wat niet wegneemt dat een electrische scenic bv een goeie zet zou kunnen zijn.

Comment

RENAULT TWINGO Z.E. GEPRESENTEERD

Bij de ontwikkeling van de huidige Renault Twingo werd al rekening gehouden met de komst van een volledig elektrische versie. Hoewel technische tweelingbroer Smart Forfour al sinds 2017 als EV te krijgen is, mag de Twingo pas in zijn laatste levensfase aan de stekker. Dít is de Renault Twingo Z.E.

De Twingo Z.E. is een nieuwe en volledig elektrische versie van de Twingo. In tegenstelling tot wat bij onder meer de Seat Mii en Skoda Citigo het geval was, betekent de komst van een elektrische variant niet dat de benzinemotoren uit het gamma worden geknipt. De Z.E. komt het Twingo-gamma versterken en doet dat opvallend genoeg niet met exact dezelfde aandrijflijn als de Smart Forfour EQ.

Waar de elektrische Forfour een accupakket over een capaciteit van 17,6 kWh beschikt, heeft de Twingo Z.E. met zijn 22 kWh grote accupakket een langere elektrische adem. Dat pakket heeft dezelfde capaciteit als de Zoe in zijn beginjaren had. Volgens Renault moet je met de Twingo Z.E. 180 kilometer elektrisch kunnen afleggen (WLTP). Wie in de Eco-modus rijdt, moet op één lading een actieradius van 215 kilometer kunnen scoren.

Hoewel het accupakket anders is dan dat van de elektrische Smart Forfour is de elektromotor dat niet. Die unit levert ook de in de Twingo Z.E. namelijk 82 pk en 160 Nm koppel. Daarmee zoem je in 4,2 seconden naar een snelheid van 50 km/h. Voor de sprint naar een snelheid van 100 km/h moet je op zo'n 12 tellen rekenen. De topsnelheid ligt op 135 km/h. Het maximale laadvermogen bedraagt 3,6 kWh en dat betekent dat je het accupakket met een 7,4 kWh-lader in zo'n drie uur vol hebt.

De elektromotor, die de achterwielen aandrijft, ligt achterin onder de laadvloer op de plek waar normaal gesproken de verbrandingsmotor ligt. De bagageruimte blijft met zijn inhoud van 240 liter dan ook gelijk aan die van de Twingo met benzinemotor.

Een reeks subtiele ZE-badges, onder meer op de deurstijl en achter op de achterklep, vormen samen met blauwe afwerking in de grille en een blauwe omlijning van de naafkappen in de wielen de enige optische aanwijzingen die verraden dat je een zoemende Twingo naast je hebt staan. In het interieur zijn op een Z.E.-opdruk op de keuzehendel van 'de transmissie' na geen verschillen met de reguliere Twingo waar te nemen. Met die keuzehendel kun je onder meer drie verschillende 'sterkten' van regeneratief remmen selecteren. Via het navigatiesysteem is niet alleen de reikwijdte van de auto eenvoudig af te lezen, maar is ook te zien waar op je route laadpunten te vinden zijn.

De Twingo Z.E. komt nog dit jaar op de markt. Prijzen zijn er nog niet. Ook staat nog niet helemaal vast of je de Twingo inclusief accupakket kunt kopen of dat het accupakket moet worden geleaset of dat beide constructies mogelijk zijn.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

spijtig,maar voor mij blijft die motor achterin de grootste miskleum van renault(met dank aan mercedes:smart) de laatste 20 jaar.ik vrees dat die electrische motor daar weinig aan kan veranderen(tenzij het opwarmen van de kofferruimte),of
                het zou moeten zijn dat het batterijgewicht de gewichtsverdelingen positief zodanig beinvloed dat het vaag stuurgevoel fel verbeterd.
                na 3 twingo's van generatie 1 (fhase 1 en 2)heeft de nieuwe nooit kunnen overtuigen,ook niet na een lange proefrit.
                positief voor de ev versie is natuurlijk de iets grotere batterij tov de smart.
                nu de prijs nog......................

Comment

Comment

te weinig poeier ... kan je beter voor een Zoe 135 gaan.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      te weinig poeier ... kan je beter voor een Zoe 135 gaan.
                      dat zal volledig van het prijsverschil afhangen denk ik.
                      klanten genoeg waarvoor de prijs belangrijker is dan die "135"

Comment

Testje Twingo Electric: [www.largus.fr]

Comment

ik zie ze bijna niet rijden
                          www.peugeotforum.be

Comment

FIRST LOOK: 2021 Renault Twingo Electric

Comment

Renault Twingo Electric - Review

Comment

Renault Twingo Electric (2020) Review - Elektrisch nog leuker!

Comment

12 seconden naar 100, hoe kan dat nou leuker zijn?
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

https://zerauto.nl/autotest-renault-...go-tot-nu-toe/

Comment

Ik had ergens gelezen dat Luca de Meo de Twingo zou uitrangeren wegens kostenanalyse en toekomstplannen om met Renault meer premium te gaan? Of vergis ik mij?
                                      Last edited by jef; 29/10/2020, 12:31.

Comment

Renault Twingo Z.E. (2020) | Review

Comment

Renault Twingo Electric

Comment

Working...
                                          X