Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Vivaro (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Vivaro (2019)

    VANAF 2020 OOK ELEKTRISCH

    DIT IS DE NIEUWE OPEL VIVARO

    Bij Opel is het tijd voor een opvolger van de middelgrote bestelwagen, de Vivaro. Aan het eind van de zomer maakt die zijn opwachting, maar we hebben nu alvast de eerste feiten, cijfers en beelden.

    Opel onthult de nieuwe Vivaro, sinds 2001 de middelgrote besteller van Opel. Na twee eerdere generaties en een miljoen verkochte exemplaren is het tijd voor de Vivaro III. Deze komt er in diverse carrosserievarianten: als bestelbus, dubbele cabine met zes zitplaatsen, chassis-cabine en personenbus. Wat betreft de lengte is er straks keuze uit drie, in plaats van twee maten: 4,60, 4,95 en 5,30 meter. In zijn grootste uitvoering biedt de nieuwe Vivaro 6,6 m3 laadruimte en meet de laadruimte maximaal 4,02 meter.

    De meest compacte Vivaro (4,60 meter) heeft 4,6 m3 laadruimte, die tot 5,1 m3 kan worden uitgebreid met de FlexCargo-doorlaadmogelijkheid van de bijrijdersstoel. De laadlengte groeit daarmee van 2,16 naar 3,32 meter. De 4,95 meter-versie heeft 5,8 m3 en kan stukken tot 3,67 meter kwijt. Afhankelijk van de uitvoering kan de Vivaro maximaal 1.400 kg vracht vervoeren (200 meer dan nu) en 2,500 kg trekken (500 meer dan nu). De hoogte van de nieuwe Vivaro blijft beperkt tot 1,90 meter, zodat hij minder wordt gehinderd door lage plafonds in parkeergarages.

    Voor op de bouwplaats biedt Opel de nieuwe Vivaro ook met IntelliGrip tractiecontrole in combinatie met een grotere grondspeling en bodemplaatbescherming. Dangel, vriend van concerngenoot Peugeot, kan desgewenst voor vierwielaandrijving zorgen.

    Voor het eerst wordt de Vivaro ook leverbaar met elektrisch bediende schuifdeuren die met een beweging van de voet kunnen worden geopend. Dankzij een opening onder de bank kan de 5,30-meter versie objecten laden tot 4,02 meter.

    In de cabine is een aantal veiligheidshulpjes mogelijk. Head-up display, achteruitrijcamera, botspreventie, adaptieve cruisecontrol, vermoeidheidsherkenning, Apple Car Play, Android Auto en navigatie met realtime verkeersinformatie horen tot de mogelijkheden. Het FlexCargo-systeem biedt de mogelijkheid de middelste stoel om te klappen tot een tafeltje.

    Met deze nieuwe Vivaro betreedt Opel de arena van de elektrische bedrijfswagens. Vanaf volgend jaar is hij er ook als EV, klaar voor het werk in binnensteden waar toegang voor conventionele verbrandingsmotoren in de toekomst steeds meer wordt beperkt. Maar natuurlijk trapt Opel af met verbrandingsmotoren. Daar zijn nog geen details over vrijgegeven, maar wel is al bekend dat een achttraps automaat tot de mogelijkheden behoort en dat de onderhoudsinterval, afhankelijk van de motorisering, maximaal 50.000 km is.

    De nieuwe Opel Vivaro komt tegen het einde van de zomer op de markt.

    Bron: Autoweek












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Was altijd een grote fan van de Trafic 1 en afgeleiden. Veel minder van de saaie 2de generatie.
      Opel doet hier een goeie zaak nu ze hun Vivaro kunnen baseren op de veel mooiere Peugeot/Citroën. Mooie Van!
      King of the Ludospace - currently running nr. 6

      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

      Comment


      • #4
        knappe bus, vind ik ook, net als de trafic dat bij lancering was

        Comment


        • #5
          Deze is toch wel veel kleiner dan zijn voorganger?

          Comment


          • #6
            Ik was altijd wel fan van het vorige design, met die verhoogde bobbel in de voorruit, en het doorlopend kofferdeksel.
            Deze kan mij dus iets minder bekoren.

            Comment


            • #7
              Met de mijne ook heel graag gereden.
              2.5 Cdti

              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment

              Working...
              X