Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Benieuwd wanneer het full digital dashboard beschikbaar gaat komen.. tot nu toe nog geen enkele gezien die de optie heeft. Ook in de configurator niks van te vinden.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Life

Zen

Intense

Intense + opties

Intense + opties

Intense + opties

Initiale Paris

RS Line
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Benieuwd wanneer het full digital dashboard beschikbaar gaat komen.. tot nu toe nog geen enkele gezien die de optie heeft. Ook in de configurator niks van te vinden.
        Wordt dat niet quasi identiek aan dat van de nieuwe Zoë?

King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Wordt dat niet quasi identiek aan dat van de nieuwe Zoë?
          Dat van de Zoë nog niet in detail gezien.

hier is een voorbeeld van de full digital dash

Comment

King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Dat zal idd wel gedeeld zijn met de Zoë

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Gisteren de eerste gezien op de weg
                  2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

vind 'm ook goed meevallen (veel beter dan het laatste model fiesta bijvb, die neus heb ik nu al een paar keer gezien en hoe meer ik 'm zie hoe slechter ik 'm vind)
                    Nu nog een 1.8 met handbak, maar vrees ervoor, zou beter kunnen worden dan de megane rs en dat gaan ze niet riskeren denk ik

Comment

Comment

Comment

RENAULT CLIO E-TECH ONTHULD

Zowel de Renault Clio als de Captur gaan hybride. Het Salon van Brussel start vandaag met de onthulling van beide E-Tech-varianten van Renaults warme broodjes. Oh ja, en de Mégane gaat binnenkort ook aan de stekker.

Dat ze er aan zitten te komen, wisten we al een hele tijd. Maar nu hebben we ook alle specificaties van de Renault Clio E-Tech 140 en de Renault Captur E-Tech Plug-in 160, zoals ze officieel gaan heten. Ze staan vanaf vandaag op de beurs van de Belgische hoofdstad en dat betekent een ware wereldprimeur voor het op globaal niveau toch bescheiden Salon van Brussel.

De nieuwe Clio en Captur staan op het nieuwe CMF-B-platform en dat was vanaf het begin bedoeld om ook hybride-lijnen te ondersteunen. De E-Tech aandrijflijnen zijn vanaf een blanco vel papier volledig nieuw ontwikkeld, zo verklaart Renault. Hij is er in twee smaken: full hybrid en plug-in, waarvan de laatste in de Captur debuteert en de volledige hybride in de Clio aftrapt.

De E-Tech-aandrijflijn bestaat uit een 1,6-liter benzinemotor die hulp krijgt van twee elektromotoren, in combinatie met een automaat met dubbele koppeling, een configuratie waarmee Renault in de Formule 1 heeft geëxperimenteerd. De verbrandingsmotor wordt bij het starten ongemoeid gelaten, dan doet de primaire elektromotor het werk. Eenmaal op gang wordt de mate van samenspel tussen de motoren bepaald op basis van de omstandigheden. Remmen gebeurt regeneratief, hetgeen de bestuurder verder kan optimaliseren door de B-stand te kiezen.

De Clio E-Tech 140 is een full-hybrid met een gecombineerd vermogen van 140 pk (103 kW), die in 6,9 seconden van 0 naar 100 km/h gaat. De accu ligt tussen de achterwielen en meet 1,2 kWh. Daarmee kan de Clio in de stad tot 80 procent volledig elektrisch vooruit, waarmee volgens Renault maximaal 40 procent bespaart ten opzichte van een vergelijkbare benzineauto. Volledig elektrisch haalt de Clio E-Tech 70 tot 75 km/h. Precieze uitstootcijfers zijn nog niet bekend, maar Renault belooft onder de 100 g/km WLTP te blijven.

De Renault Clio E-Tech heeft het digitale 7 inch Smart Cockpit en 7 inch (horizontaal) of 9,3 inch (verticaal) Easylink infotainmentscherm. Diverse E-Tech-logo's in en buiten de auto onderstrepen zijn hybride karakter.

Comment

In de komende maanden gaan er precies heel wat (plug-in) hybrides bij komen als ik dat zo lees.
                            De boekjes van de verschillende merken die in de bus komen nu met het autosalon bevestigen dat ook.
                            Last edited by knight-rider; 11/01/2020, 19:18.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De Clio E-Tech 140 is een full-hybrid met een gecombineerd vermogen van 140 pk (103 kW), die in 6,9 seconden van 0 naar 100 km/h gaat.

geen Clio RS meer nodig binnenkort ...

Comment

ik heb die vermogenswedloop nooit begrepen,zeker niets in deze klasse,wat heb je aan 140pk in de file of,500m van het ene stoplicht naar het andere in een steeds meer voorkomende zone 30 of 50.......

Comment

Omdat ge met + 140pk als eerste weg zijt aan het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    ik heb die vermogenswedloop nooit begrepen,zeker niets in deze klasse,wat heb je aan 140pk in de file of,500m van het ene stoplicht naar het andere in een steeds meer voorkomende zone 30 of 50.......
                                    ge moet de zondag vroeg genoeg opstaan Andre en dan een toerke doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Omdat ge met + 140pk als eerste weg zijt aan het licht.
                                      wie het eerste weg is aan het licht,staat meestal het langst te wachten aan het volgende lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ge moet de zondag vroeg genoeg opstaan Andre en dan een toerke doen
                                        Ideaal, dan kun je altijd eens een sprintje doen tegen een wielertoerist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

wie het eerste weg is aan het licht,staat meestal het langst te wachten aan het volgende lol
                                          Die is sneller aan het tweede verkeerslicht dat dan nog op groen staat. De slak met zijn basismodelleke moet dan weer in de remmen voor het rode licht. LoL

Comment

Working...
                                          X