Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Passat - Facelift (2019)

    GTE KEERT TERUG MET GROTER BEREIK

    VOLKSWAGEN PASSAT KRIJGT FACELIFT

    Volkswagen heeft de in 2014 gepresenteerde achtste generatie van de Passat een facelift gegeven. De wijzigingen zijn op optisch vlak weinig schokkend, maar onderhuids wordt de auto grondiger vernieuwd.

    Bij zijn generatiewissel maakte de Touareg al kennis met led-matrixkoplampen en nu profiteert ook de Volkswagen Passat van de komst van die verlichtingstechniek. Aan de achterzijde zien we tevens nieuwe ledunits. Daarnaast zijn zowel de grille als de voor- en achterbumpers gewijzigd. Onder het logo op de achterzijde is nu de modelnaam 'Passat' uitgeschreven.

    De aangescherpte Passat is de eerste Volkswagen die beschikbaar komt met Travel Assist, een systeem waarmee de auto tot op zekere hoogte autonoom (level 2) rond kan gaan. Het systeem werkt in tegenstelling tot het vorige Traffic Jam Assist niet slechts tot een snelheid van 60 km/h, maar is inzetbaar tot een snelheid van 210 km/h.

    Meer nieuwe techniek schaart Volkswagen onder de IQ. Drive-paraplu, een noemer waar voor de Passat nieuwe veiligheidssystemen onder vallen. Zo maakt de auto kennis met Emergency Steering Assist en is de werking van de actieve rijbaanassistent volgens Volkswagen verbeterd dankzij de komst van een nieuwe camera.

    In het interieur monteert Volkswagen onder meer een nieuw stuurwiel, een exemplaar met aanraakgevoelige knoppen. Achter het stuur houdt zich een verbeterde versie van het inmiddels bekende digitale instrumentarium schuil. Andere noviteiten hebben vooral betrekking op nieuwe kleur- en materiaalopties. Wel heeft het analoge klokje op het dashboard plaats moeten maken voor een verlicht Passat-logo. Op de middenconsole nemen we een nieuw infotainmentdisplay waar en Volkswagen voegt een plek toe waar je je telefoon draadloos kunt laden.

    De Passat was in ons land tot vorig jaar leverbaar als GTE, een plug-in hybridevariant die nu in aangepaste vorm terugkeert naar het Europese Passat-gamma. Hoewel de GTE voor de Nederlandse markt eerder werd geschrapt wegens het ontbreken van bijtellingskorting, komt hij nu toch terug omdat wagenparkbeheerders er om blijven vragen. Waar de GTE voor de bijpuntsessie een 9,9 kWh groot accupakket had, waarmee de Passat 37 kilometer elektrisch kon rijden, is de bijgewerkte GTE dankzij een 13,0 kWh groot exemplaar goed voor een elektrisch bereik van 55 kilometer. De aandrijflijn bestaat nog altijd uit een 156 pk sterke 1.4 TSI, die samen met een 115 pk sterke elektromotor goed is voor een systeemvermogen van 218 pk. Deze 1.4 maakt integraal deel uit van de huidige GTE-aandrijflijn en blijft daarom nog even. Een nieuwe generatie GTE met als basis de 1.5 TSI Evo is in ontwikkeling en gaan we voor het eerst zien in de Passat B9 en volgende generatie Golf.

    Ander nieuws op motorenvlak: de Passat krijgt de 2.0 TDI Evo-dieselmotor op zijn bestellijst, een 150 pk sterke versie die fors vernieuwd is efficiënter loopt dan zijn voorganger. De homologatie moet nog komen, maar Volkswagen verwacht met Euro 6d 10 gram CO2 lager uit te komen dat het uitgaande blok. Andere motoren op de lijst: 150, 190 en 272 pk sterke TSI-benzinemotoren en 120, 190 en 240 pk sterke TDI's.

    De uitvoeringen waarin de Passat beschikbaar komt, heten straks net even anders. De basisversie heet simpelweg Passat. Daarboven vinden we de Business, gevolgd door de luxueuzer aangeklede Elegance. Zowel de Business als de Elegance kan als R-Line worden uitgevoerd. Opnieuw is er een Alltrack, maar die komt niet naar ons land. Volgens de Nederlandse vertegenwoordiging van Volkswagen grijpen wij voor zulke auto's liever naar een cross-over of een SUV, in VW-termen een T-Roc of Tiguan.

    Prijzen en informatie over de vernieuwde Volkswagen Passat volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3








      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4






        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Alltrack,







          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Top dat de GTE terug is, wel vreemd dat ze nog steeds die 1.4 gebruiken terwijl al gebleken is dat de 1.5 een veel betere basis is.
            Facelift is trouwens subtiel, maar geslaagd. Achterlichten hebben Audi trekjes en dat gaat hem wel af.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten









              Knap in deze configuratie.
              BMW X5 45e

              Comment


              • #8
                Vergelijk, oud/nieuw,












                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Dat vergt al écht een kennersoog om het verschil te zien.

                  Comment


                  • #10
                    In ieder geval is dat lelijke klokje weg.

                    Comment


                    • #11
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          In ieder geval is dat lelijke klokje weg.
                          vind je het vervangende beter?
                          nieuwe plaats 4-pinkers is wel goed, daarnivan...waar stonden ze vroeger?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                            vind je het vervangende beter?
                            nieuwe plaats 4-pinkers is wel goed, daarnivan...waar stonden ze vroeger?
                            Het gaat niet om de plaatsvervanger, maar om dat lelijk klokje. In de DS5 stond dat ook en kijk, hij staat niet meer op de website van DS

                            Comment


                            • #15
                              Over smaken en kleuren...ik vond dat analoge klokje net prachtig.

                              Comment


                              • #16
                                idem, dat klokje was tof.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Over smaken en kleuren...ik vond dat analoge klokje net prachtig.
                                  Inderdaad, vond dat ook perfect

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    vind je het vervangende beter?
                                    nieuwe plaats 4-pinkers is wel goed, daarnivan...waar stonden ze vroeger?
                                    Een paar centimeter lager.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      just, onder de klok

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hourrah ! Geen iPad boven het dashbord...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X