Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Passat - Facelift (2019)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichtenidem, dat klokje was tof.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenTop dat de GTE terug is, wel vreemd dat ze nog steeds die 1.4 gebruiken terwijl al gebleken is dat de 1.5 een veel betere basis is.
Facelift is trouwens subtiel, maar geslaagd. Achterlichten hebben Audi trekjes en dat gaat hem wel af.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
weinig nieuws. O.a. dat digitaal dashboard zit al in Tiguans vanaf MY2019.
Dat navigatiesysteem idem (Discover Pro).
Enige dat 'nieuw' is voor de VW groep is het stuur (al zijn er grote gelijkenissen met dat van de Touareg).
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenSubtiel maar hoefde ook niet meer te zijn. Interieur is een verbetering, vind ik. Exterieur vond ik het vorige zeker zo mooi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenSchijnt een beetje een trend te zijn bij VAG hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBen benieuwd vanaf wanneer hij effectief te configureren valt. Zijn in Dtsl al prijzen bekend?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
Ik ben momenteel een lease aan het samenstellen via het werk en nog niet alle motorisaties zijn op dit moment beschikbaar - Zal wss eind deze week finaal men bestelling indienen en dan heb ik wss ook meer nieuws naar levertermijn e.d.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenProficiat. Welke motorisatie heb je uiteindelijk besteld? De 2.0 tdi 150pk is nog steeds niet te configureren blijkbaar. Ook niet op de nieuwe Superb trouwens.
Wat me wel opviel, en tegelijk ook een beetje vreemd, op dit moment kan je op de (VW-)configurators enkel en alleen automaten selecteren - Is dit normaal gezien niet andersom, handgeschakeld ipv automaat bij de lancering van een nieuwe model/versie?
Comment
-
Dat heeft vaak te maken met de beschikbaarheid van onderdelen op dat moment volgens mij.
Maar marketing strategieën zijn bij automerken niet altijd even logisch is mijn ervaring ;-)
Proficiat met je auto alvast. Topic van openen als je hem hebt zou ik zeggen.
Ondertussen is de Superb al terug beschikbaar op leaseplan met de 2.0 tdi 150 pk, dus zal het bij de Passat ook wel niet lang meer op zich laten wachten
Comment
-
Testje:
VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 1.5 TSI ELEGANCE BUSINESS R
Het lijkt een auto als de Volkswagen Passat net zo te vergaan als pastinaak, schorseneren en raap. Je weet wel, die vergeten groenten, die toch eigenlijk best wel lekker en gezond blijken te zijn. De archetypische zakelijke rijder bestaat blijkbaar niet meer en de keuze voor een auto uit het D-segment is niet langer vanzelfsprekend. Toch is er geen enkele reden om een dergelijke auto te mijden, zo merkten we tijdens deze test.
Het is inmiddels zelfs al zo ver dat de Volkswagen-fabriek in Emden, waar de Passat wordt gebouwd op een lager pitje is gezet. Arbeidstijdverkorting heet dat in jargon. Er is te weinig afzet, dus rest er niets anders dan de productie een tandje terug te draaien. Het is de bedoeling dat de Volkswagen-vestiging in Emden op termijn wordt omgebouwd voor de productie van elektrische auto’s. We weten allemaal welk autotype de teloorgang van het D-segment in gang heeft gezet: de SUV en inmiddels ook de cross-over. Daarnaast zien we in het zakelijke segment een verschuiving naar kleiner en elektrisch. In beide gevallen is het de bijtelling die regeert. Een Golf is groot genoeg, goedkoper in aanschaf en fiscaal voordeliger. Om nog maar te zwijgen van de voordelen die de rijder van een elektrische auto geniet, ook al bedraagt de bijtelling inmiddels 8 procent. Tja, dan ga je niet in een Passat van zo’n veertig mille met 22 procent bijtelling zitten.
Autonoom
Waar Volkswagen met de vernieuwde Passat vooral op inzet, is het aantal assistentiesystemen. Die zijn samengevoegd onder de noemer IQ.Drive en Travel Assist. De Passat kan nog weer wat meer zelf dan zijn voorganger. Zo kan hij een beetje autonoom rijden. Dat hebben we natuurlijk uitgebreid getest. Zo is de cruisecontrol gekoppeld aan de data van de navigatie. Een klein praktijkvoorbeeld: je rijdt met 80 km/h buiten de bebouwde kom en verderop is een rotonde. In het scherm tussen de twee klokken word je daarvan op de hoogte gebracht en even later begint de Passat vanzelf af te remmen, totdat de juiste snelheid voor het nemen van de rotonde is bereikt. Sturen moet je dan wel weer zelf doen. Zo gaat het ook bij bochten. Mochten die te scherp zijn voor de snelheid die je op dat moment rijdt, dan wordt er automatisch wat gas teruggenomen. Toch kun je hier niet blind op varen, zo merkten we al snel. Zo naderden we een nog niet zo lang geleden aangelegde rotonde, die niet op de kaart bleek te staan, dus remde de Volkswagen niet. Het is dus zaak om altijd zelf alert te blijven! Ook met het lezen van borden en het automatisch daarop aanpassen van de snelheid ging het een paar keer mis. Zo remde de Passat op de A50 tussen Zwolle en Apeldoorn een paar keer spontaan af naar 90 km/h. Dat soort uitspattingen zijn niet zo leuk voor het achteropkomende verkeer. Een beetje zelf sturen kan de auto ook, maar niet meer dan dat. Op vrij rechte wegen met goede belijning links en rechts lukt dat nog wel. Is de bocht iets te scherp, dan slaat het systeem meteen alarm. Wat kan het systeem dan wel? Het helpt je iets meer ontspannen te rijden, mede dankzij de adaptieve cruisecontrol, maar die voorziening tref je al op heel veel auto’s aan.
1.5 TSI benzine
We rijden de Passat met de lichtste benzinemotor, die echter ruim voldoende vermogen en koppel heeft. Voorheen was dat een 1.4 TSI met 150 pk, nu is dat een 1.5 met hetzelfde aantal pk’s en ook cilinderuitschakeling. Zoals elke TSI kenmerkt ook deze motor zich door lekker veel koppel in het meest gebruikte toerengebied. Het heeft dan ook weinig zin om heel ver door te trekken. Juist door die trekkracht tussen pakweg 1.500 en 3.500 toeren voelt de motor krachtig en soepel aan. In combinatie met de zeventraps DSG rijdt de Volkswagen redelijk laag in de toeren, tenzij je voor de sportieve schakelmodus kiest. Alles bij elkaar een fijne aandrijflijn, die ook nog een keurig brandstofverbruik laat zien. De testauto staat op een sportonderstel in combinatie met 18-inch wielen. Het maakt de Passat iets te hard op korte oneffenheden. In een auto als deze wil je juist wat meer comfort. Op de snelweg blijft de koets mooi rustig en de zitpositie is zeer goed. De auto beschikt over fijne stoelen met goede verstelmogelijkheden. Het multimediasysteem is volledig bij de tijd en laat zich gemakkelijk bedienen. De bekende virtual cockpit is naar eigen smaak te configureren. Interieur en kofferbak bieden alle ruimte die je van een auto in dit segment mag verwachten en de afwerking is uitstekend. Kortom, deze Passat Variant is een fijne kilometervreter en een ruime gezinsauto.
SPECIFICATIES
Brandstof benzine Motor 4-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.498 cc Maximaal vermogen 110 kW / 150 pk bij 5.000 tpm Maximaal koppel 250 Nm bij 1.500 tpm Inhoud brandstoftank 66 l Lengte / breedte / hoogte 4.773 mm / 1.832 mm / 1.516 mm Wielbasis 2.791 mm Massa leeg 1.470 kg Laadvermogen 590 kg Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 730 kg Banden 215/55R17 Topsnelheid 214 km/h Acceleratie 0-100 km/h 9,4 s (fabrieksopgave: 8,9 s) Acceleratie 50-80 km/h in D 3,1 s Acceleratie 80-120 km/h in D 6,7s Brandstofverbruik 6,9 l/100km (fabrieksopgave: 5,4 l/100km) CO2-uitstoot 122 g/km
EINDOORDEEL
4,5 / 5
De Volkswagen komt ondanks zijn leeftijd nog steeds als een moderne auto over. Dat dankt hij aan zijn efficiënte en prettige aandrijflijn, het snelle multimediasysteem en het grote aantal assistentiesystemen. Zijn hogere aanschafprijs rechtvaardigt de Passat mede door zijn rijke uitrusting.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Als je in de VW configurator bij de passat de 1.6tdi kiest, dan krijg je volgende opmerking
Opgelet: de motor 1.6 TDI wordt vervange n door 2.0 TDI 90 kW (122pk) indien prod uctie in modeljaar 21 plaatsvindt.
Iemand idee wanneer dit zou zijn?
zou toch liever een 2.0 dan een 1.6 hebben.. (dat koppel van de 1.6 is toch niet wat je in zo'n grote wagen wilt)
Comment
-
Comment