Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT-RS - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi TT-RS - Facelift (2019)

    UITERLIJKE VERNIEUWING

    VERNIEUWDE AUDI TT RS GEPRESENTEERD

    Audi heeft onlangs de TT gefacelift, maar de opgewaardeerde RS-versie hield Audi tot op heden onder de pet. Pk-liefhebbers opgelet, want nu is ook de vernieuwde topversie aan het daglicht voorgesteld.

    Medio vorig jaar maakte het autojournaille digitaal kennis met de gefacelifte TT. De bijpuntsessie het model onderging, hadden geen heftige gevolgen voor het uiterlijk van de auto. Onderhuids waren de veranderingen groter. Zo werd een nieuwe 197 pk sterke TFSI als basismotor op de bestellijst gezet (40 TFSI) en werd ook een 245 pk sterke 45 TFSI op de leveringslijst gezet, een blok die de 230 pk sterke 2.0 TFSI opvolgde. Ook onderging de krachtcentrale van subtopper TTS een wijziging. Nu is de vernieuwde TT RS gepresenteerd, de topversie waarbij we de aanpassingen juist niet onderhuids vinden.

    De vernieuwde TT RS heeft namelijk dezelfde 2.5 TFSI onder de kap als het exemplaar dat tot op heden in de showrooms stond. Die vijfcilinder levert wederom 400 pk en 480 Nm koppel. Het maximumkoppel komt iets later vrij dan voorheen: bij 1.950 tpm in plaats van bij 1.700 tpm. Voor de prestaties heeft dat voor zover bekend geen nadelig gevolg. Met die machine sprint de TT Coupé namelijk gewoon weer in 3,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De Roadster neemt voor die sprint 3,9 seconden de tijd. De topsnelheid ligt in theorie op 250 km/h, maar wie bijbetaalt moet kunnen doorstampen tot de digitale snelheidsmeter op 280 km.h staat. Schakelen gaat via de bekende zeventraps S tronic-transmissie, een automaat met dubbele koppeling.

    De aanpassingen aan de TT RS moeten we vooral aan de buitenkant vinden. Zo heeft de auto een nieuwe achterspoiler, nieuwe bumpers aan zowel de voor- als achterzijde en het quattro-logo aan de onderkant van de grille is voortaan in mat titaniumlook uitgevoerd. De luchtinlaten zijn daarbij groter dan voorheen. Audi zegt de koeling van de TT RS te hebben aangepast en onderaan de flanken komen we zwarte dorpels tegen. De zijspiegelkappen zijn voortaan leverbaar in hoogglans zwart, in carrosseriekleur, in aluminiumlook én uit koolstofvezel vervaardigde exemplaren staan ook op de leveringslijst.

    Bestellen kan vanaf eind februari. In maart staat de gemoderniseerde TT RS bij de dealers. Prijzen volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek




















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Bovenstaand verhaal is maar half. Waar zijn ze met de emissiegegevens?
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Bovenstaand verhaal is maar half. Waar zijn ze met de emissiegegevens?
            Daar vind ik voorlopig niks van terug, enkel dit...

            Trotz WLTP büßt der 2,5-Liter-Fünfzylinder keine Leistung ein. Es bleibt bei 400 PS und 480 Nm maximalen Drehmoment, was bedeutet, dass auch die Fahrleistungen unverändert sind. Der TT RS ist ab sofort bestellbar. Die Preise starten bei 67.700 Euro für das Coupé und 70.500 Euro für den TT RS Roadster. Damit ist das Faceliftmodell gut 1000 Euro teurer. Motor: Es bleibt beim Fünfzylinder-Turbo mit 400 PS

            1-2-4-5-3 – das ist die Zündreihenfolge des Audi-Fünfzylinder, der bereits mehrfach zum Motor des Jahres ("International Engine of the Year Award") gewählt wurde. Das bedeutet, dass Audi dem 2,5-Liter-Turbo auch im TT RS Facelift treu bleibt. Trotz WLTP bleibt es bei 400 PS und 480 Nm maximalem Drehmoment. In Kombination mit dem Siebengang S tronic-Getriebe und quattro sprintet das 1450 Kilo leichte Coupé in unveränderten 3,7 Sekunden auf 100 km/h. Serienmäßig ist bei 250 km/h Schluss, gegen Aufpreis lässt sich die Höchstgeschwindigkeit auf 280 km/h anheben
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Meestal als ze niet onmiddellijk cijfers geven zijn ze niet zo positief.

              Comment


              • #8
                Toch wel knap dat ze deze vijfcilinder door de wltp-norm krijgen en dan nog zonder vermogen verlies.
                Maar had ik dit niet ergens zo voorspeld...
                ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                Comment


                • #9
                  Tja, ze blijven het wel achterhouden...
                  Benieuwd of ze die dan onder de 180gr. gaan krijgen.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #10
                    Had er gelijk ook wel een 48V Mild Hybrid op verwacht van Bosch.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • #11


                      Ik vind alleen de voorbumper een verbetering, de rest heeft mijn een te hoog Tupperware gehalte, verder zou ik een klap spoiler achterop nemen.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #12






                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • #13






                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #14
                            Verder had ik gehoopt, op de optie om ook weer een handbak te kunnen bestellen, maar het blijft alleen bij een waardeloze automaat.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                              Had er gelijk ook wel een 48V Mild Hybrid op verwacht van Bosch.
                              Dat zal voor de nieuwe generatie RS zijn.

                              Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

                              ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                Had er gelijk ook wel een 48V Mild Hybrid op verwacht van Bosch.
                                Om hem dan nog wat zwaarder te maken zeker? Neen, neen, doe mij dan maar STANDAARD ééntje met een TTE770 DAZA.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten


                                  Knap hoor! Heerlijke kleur ook in combi met shadowlook. En wat die spoiler betreft, tja een klap-spoiler zou het "geheel" afmaken maar vind het nu met die zwarte uiteinden toch meer dan een geslaagd visueel object.

                                  Zou nog durven overwegen om mijne sedan in te ruilen voor deze. Alleen al voor het stuur zou ik willen wisselen want vind nog steeds spijtig dat ze niet dezelfde hebben ingebouwd bij de RS3-en.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat stuur zal voor de nieuwe generatie RS3 zijn.
                                    De nieuwe A3 en S3 komen al eind dit jaar begin volgend jaar, een jaartje later de RS3.

                                    De TT is volgens mijn einde verhaal over een aantal jaren.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Achh..zou dit nog niet durven zeggen, dit stuur is zo typerend voor de R8 & TT-RS. Al zou ik het ook willen.. zie ze dit nu niet onmiddellijk brengen naar de kleinste van de RS familie.

                                      Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


                                      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                                        /// 1 - 2 - 4 - 5 - 3 ///
                                        Weet je dat door deze ontsteking volgorde je gewoon de boogie dop van cilinder 3 er af kan trekken en dat de 5 cilinder het dan nog steeds prima doet. (ik weet dit uit praktijk ervaring )
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X