Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Subaru Legacy / Outback (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Subaru Legacy / Outback (2019)

    De Outback verschijnt binnenkort, weet voorlopig wel niet welke uitvoering er eventueel naar België komt.


    ZEVENDE GENERATIE KRIJGT ENORM DISPLAY

    SUBARU ONTHULT NIEUWE LEGACY


    Zojuist heeft Subaru in de Verenigde Staten de volledig nieuwe, zevende generatie van de Legacy aan de wereldpers voorgesteld.

    De nieuwe Legacy maakt bij zijn generatiewissel de overstap naar het Subaru Global Platform, de nieuwe modulaire basis die niet alleen onder de Impreza, maar ook onder auto's als de nieuwe Forester en de Ascent zit. Hoewel het platform voor de Legacy volledig nieuw is, kunnen we het ons voorstellen dat je meer dan één keer moet kijken om de verschillen met de vorige generatie Legacy te zien.

    De Legacy is namelijk opnieuw een relatief bescheiden vormgegeven sedan zonder al te veel tierelantijnen. Hoewel elk stukje plaatwerk helemaal nieuw is, volgt de auto de designweg van zijn voorganger. De koplampen zijn weer voorzien van C-vormige led-verlichting, al is de vorm van de lichtunit zelf net even anders. Om de grille zit voortaan geen chroomkleurige rand meer. Ook aan de achterzijde is de Legacy vooral herkenbaar als Legacy.

    Subaru belooft dat de auto veiliger, dynamischer, stiller én meer trillingsvrij is dan het vorige model. De Subaru, die in de herfst van dit jaar bij de Amerikaanse dealers verschijnt, krijgt onder andere een 260 pk sterke 2,4-liter grote geblazen boxermotor in zijn neus. Met die machine sprint de Legacy in iets boven de 6 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Een trede lager staat een 180 pk sterke atmosferische 2,5-liter grote boxermotor die ook al in de nieuwe Forester werd gehangen. In alle gevallen wordt er geschakeld met Subaru's CVT-transmissie. Vierwielaandrijving met torque vectoring is eveneens standaard op alle versies.

    In het binnenste schroeft Subaru een nieuw dashboard, een exemplaar dat uitgerust is met een 11,6-inch groot verticaal geörienteerd display dat bij Subaru's Starlink-multimediasysteem hoort.

    Naar Nederland komt de nieuwe Legacy niet. De komst van de nieuwe Legacy betekent waarschijnlijk wel dat Subaru op relatief korte termijn met een nieuwe Outback op de proppen komt.

    Bron: Autoweek














    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      DE RUIME VERSIE DIE WÉL VERKOOPT

      SUBARU ONTHULT NIEUWE OUTBACK

      Eerder dit jaar onthulde Subaru een nieuwe Legacy. Die sedan is nog nooit alleen gebleven en ook deze keer kunnen we ‘m geruststellen. Dit is de nieuwe Outback!

      De Outback, inderdaad, en geen reguliere stationwagen. Die versie is al bij de huidige generatie gesneuveld, omdat er buiten Europa al jaren een vrijwel algemeen gebrek aan interesse voor stationwagens bestaat. De meer SUV-achtige Outback krijgt in de Verenigde Staten de handen wel op elkaar, dus is het niet gek dat Subaru de nieuwste versie daar presenteert.

      Zoals te verwachten viel is de Outback aan de voorzijde vrijwel identiek aan de nieuwe Legacy sedan. De stationwagen-koets wijkt aan de achterzijde natuurlijk wel af, maar blijft designtechnisch keurig op de gebaande paden. Dat dat met de auto zelf niet nodig is, maken de kunststof toevoegingen aan de bumpers en rond de wielkasten duidelijk. Daarnaast staat de auto een paar cm hoger op de poten dan een reguliere Legacy, zodat de auto nu een bodemvrijheid heeft van dik 22 cm.

      Ook binnenin is de Outback duidelijk herkenbaar als Legacy-derivaat. Daarmee maakt ook het Outback-binnenste indruk met een 11,6-inch groot, verticaal georiënteerd touchscreen. Het dashboard oogt daarmee in één klap weer helemaal bij de tijd. Het grote verschil tussen beide nieuwe Subaru's is natuurlijk achterin te vinden, want daar biedt de Outback fors meer praktisch gebruiksgemak. Subaru belooft dat er met de bank plat tot 2.143 liter kan worden verstouwd.

      Uiteraard is de Outback technisch gelijk aan de Legacy. Dat betekent dat we ook hier het nieuwe Subaru Global Platform tegenkomen, een modulaire basis waar alle recente Subaru’s gebruik van maken. Vanzelfsprekend zorgen boxermotoren voor de aandrijving. De basismotor is in de VS een 180 pk sterke, atmosferische 2,5-liter en wie meer wil, kan nog opteren voor een 2.4 Turbo met 260 pk. Een CVT-automaat is in alle gevallen standaard. DE EERSTE

      Dankzij de maffe AMC Eagle Wagon was de eerste Subaru Outback in 1993 net niet echt de eerste opgehoogde stationwagen ter wereld, maar het is wel de auto die de trend zette. Volvo volgde in 1997 met de V70 XC en sindsdien hebben tal van andere merken ook hoogpotige versies van reguliere modellen gemaakt, meestal op basis van een stationwagen. Subaru hield het bovendien niet bij de Legacy Wagon, maar zette ook de sedan wat hoger op de poten. Bovendien volgde er rap een Outback Sport-versie van de Impreza, al was die niet in Nederland leverbaar. Inmiddels is er wel een hoge Impreza, al heet die auto XV.












      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4






        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Altijd een boon gehad voor de Outback en in deze uitvoering is hij nog leuker geworden.

          In België zal je hem jammer genoeg weer niet veel zien rijden.

          Comment


          • #6










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Je kan er bijna gif op innemen, dat subaru nooit die turbo motoren in europa zal brengen wegens de verstrengde co2 uitstoot, m.a.w. wat ze hier uitsparen op co2 spuien ze in de VS. a voloté uit...net zoals mazda in 't zelfde bedje ziek...hier brengen ze enkel atmosferische motoren, met een beetje mazzel steekt een elektrische fiets je net niet voorbij terwijl in 't land van Trump turbo motoren in 't vooronder liggen.

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Europese 2021 versie:



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Subaru Outback vs. Volvo V60 Cross Country - Dubbeltest

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Enkel voor de US veronderstel ik:

                        Subaru Outback Wilderness
















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          EFFICIËNT VAN HET PAD AF

                          SUBARU OUTBACK ALS EXTRA RUIGE WILDERNESS

                          Met de Subaru Outback sla je in de blubber al geen modderfiguur en deze nieuwe Wilderness-uitvoering brengt de offroadvaardigheden van de Japanner naar een nog hoger niveau. In letterlijke zin welteverstaan. De Outback Wilderness is namelijk niet alleen ruig aangekleed, hij staat ook nog eens hoger op zijn poten.

                          De Subaru Outback is met zijn bodemspeling van 22 centimeter en permanente vierwielaandrijving een ware alleskunner. In de Verenigde Staten bestaat er nu een extra vaardige variant van die stationwagon. Dit is namelijk de Outback Wilderness, volgens Subaru de meest capabele Outback die het merk ooit heeft gemaakt.

                          De Outback Wilderness is een opgeruigde variant van de reguliere Outback. De bodemspeling is met 24,1 centimeter ruim twee centimeter groter dan die van het origineel. Hij staat niet alleen hoger op zijn poten. Subaru zet de stoer uitgedoste Outback namelijk ook op speciale Yokohama Geolander-offroadbanden. Die hebben een witte opdruk, een knipoog naar de oer-Outback.

                          De veren en dempers zijn niet alleen langer, ze zijn ook nog eens ingesteld op heftiger offroadwerk. Daarbij hebben ze uiteraard langere veerwegen dan de originele exemplaren. De af- en aanrijhoeken van de Outback Wilderness zijn respectievelijk 1,4 en 1,9 graad groter dan die van de conventionele Outback (18,6 en 21,7 graden). Subaru heeft verder het achterste differentieel aangepast en ook is de cvt-transmissie anders afgesteld.

                          Vanbuiten hangt Subaru het model vol met extra kunststof. De voorbumper, met opvallende led-mistlampen, is net als het exemplaar achterop nieuw. Net als de dakrails, die overigens meer gewicht aankunnen, en de strips onderaan de portieren zijn de bumpers versierd met oranjekleurgie details. Subaru trekt verder het chroomwerk van de Outback en kleedt de Wilderness-editie aan met in het zwart uitgevoerde raamlijsten, een zwarte achterspoiler en zwarte afwerking rond de achterlichten. Zelfs de zijspiegelkappen zijn niet in carrosseriekleur gespoten. Het meubilair is aangekleed met waterafstotende stof, compleet met Wilderness-logo's. Subaru past her en der koperkleurige accenten toe om de boel verder op te fleuren.

                          De lijst met interne extraatjes bevat onder meer aluminium pedalen, all-weather vloermatten en een extra stevige plaat om de laadvloer tegen vuil en nattigheid te beschermen. Handig als je terugkeert van het bezigen van je actieve levensstijl, zullen we maar zeggen.

                          De Outback Wilderness is alleen leverbaar met de 264 pk en 376 Nm sterke geblazen 2.4 boxermotor, die altijd is gekoppeld aan de Lineartronic cvt. Komt de Outback Wilderness naar Nederland? We vrezen van niet.













                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Wat een lekkere versie.
                            Eens iets anders dan die SUV's met mega velgen.

                            Ik vraag me alleen of wat zo'n CVT bak doet, als je echt offroad gaat.
                            Dat lijkt me verre van de ideale combinatie eigenlijk.

                            Comment


                            • #15
                              SUBARU OUTBACK, een AUTO VOOR HET LEVEN

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Damm echt fan van die kar hé... en nog in die kleur ook.

                                Comment


                                • #17
                                  Jammer dat het nog eens bijna 2300€ kost om hem op de baan te krijgen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Klopt ja, fiscaal is deze een ramp hé?

                                    Maar anderzijds krijg je wel héél veel waar voor je geld, met de kortingen die Subaru geeft.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hoeveel korting is er dan Bud Wijzer ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vorig jaar in de salonperiode 15%

                                        Als je de badge wegdenkt, kan je hem wat mij betreft makkelijk naast een A4 allroad zetten.
                                        (Persoonlijk vind ik deze zelfs een pak cooler)

                                        Voor die zal je voor dezeflde spec toch wel een kleine 15K meer moeten neertellen.
                                        Last edited by Bud Wijzer; 28/04/2021, 15:33.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X