Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mitsubishi ASX - Facelift (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mitsubishi ASX - Facelift (2019)

    MITSUBISHI ASX WEER GEFACELIFT

    Mitsubishi stelt tijdens de Autosalon van Genève een vernieuwde ASX aan de wereld voor. Je leest het goed: vernieuwd. De ASX wordt namelijk voor de zoveelste keer vernieuwd.

    Mitsubishi's ASX draait mee sinds 2010 en je zou verwachten dat er in Japan hard wordt gewerkt aan een volledig nieuwe generatie. Niets van dat alles. Mitsubishi voert namelijk wéér een facelift door op zijn negen jaar oude model. De auto ging in 2012 én in 2016 al onder het mes en is daarnaast een aantal keren van een modeljaarupdate voorzien.

    De ASX krijgt een herzien front waarbij de momenteel actuele versie van Mitsubishi's Dynamic Shield-designtaal over de auto is uitgestort. De ASX krijgt een nieuwe voorbumper en aan de achterzijde zijn het vooral de vernieuwde lichtunits en de toevoeging van een skidplate die in het oog springen.

    Op de motorenlijst zet Mitsubishi een 2,0-liter MIVEC-benzinemotor, die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak en ook valt te koppelen aan een CVT-transmissie. We mikken erop dat die krachtbron 150 pk levert. Zowel voor- als vierwielaandrijving is leverbaar. De 117 pk sterke 1.6 komt te vervallen. Daarnaast maakt de ASX kennis met Forward Collision Mitigation. In het interieur monteert Mitsubishi een nieuw infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een nu 8-inch- in plaats van 7-inch-display. De duurdere versies worden uitgerust met navigatie van TomTom.

    Meer informatie, dus ook over de nieuwe aandrijflijn, volgt in de aanloop naar Genève.

    Bron: Autoweek








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Ik snap niet waarom de meeste japanse constructeurs teruggrijpen naar turboloze motoren ?
      Eéns waren zij de pioniers, die ons europeanen lieten genieten van turbomotoren in auto's met nauwkeurig handgeschakelde bakken, waarbij je de wagen nog echt in de hand liggen/had. Nu komen al diezelfde japanners ons in europa rond de oren slaan, met makke atmosferische motoren (bvb Mazda) dikwijls uitsluitend nog met automaat leverbare auto's (bvb.subaru)....waarbij je de indruk krijgt, dat de eerst beste electrische fiets je gaat voorbij snorren...Waarom ?

      Comment


      • #4
        Ik snap je kritiek, maar ik denk dat de kans bestaat dat een atmosferische Japanse 4-cilinder en cvt op vlak van betrouwbaarheid rondjes draait rond een Europees 3-cilindertje met turbo en dct.

        Comment


        • #5
          Heb er nu al met verschillende gereden en mak zijn ze alleszins niet.
          Op papier dezelfde prestaties als een turbo maar het gaat allemaal soepeler en relaxter.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Er zijn precies heel wat Japanse woorden gewoon uit andere talen overgenomen.
              Worden ze daar lui of wordt hun taal niet uitgebreid en aangepast?
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                De vele faceliften van de ASX,

                De Mitsubishi ASX stamt uit 2010, maar deze week leerden we dat de carrière van het model nog lang niet ten einde is. In plaats van met een nieuwe compacte SUV te komen, voorziet Mitsubishi de auto van een stevig gemoderniseerde neus. Of dat nu een verbetering is…

                We willen je niet een bepaalde kant op duwen en geven direct toe dat de ASX aan de voorzijde in zijn nieuwste vorm wel degelijk moderner oogt, maar er is een probleem met dit soort uitgebreide facelifts aan het einde van een levenscyclus. De grote, strakke neus heeft designtechnisch een wat moeizaam huwelijk met de rest van de koets, die zijn leeftijd ondanks modernere led-achterlichten niet echt kan verbergen. Wellicht moeten we dit het ‘206+-syndroom’ noemen. Mitsubishi heeft iets soortgelijks zelf trouwens ook eerder gedaan, toen de Colt werd voorzien van een ‘Jetfighter-grille’.

                Het is niet voor het eerst dat de ASX tegen het licht wordt gehouden. Twee jaar na zijn introductie kreeg de auto al een extra chroomstrip en een anders ingedeelde voorbumper, in 2015 volgde het dynamic-shield-front en ook dat werd twee jaar later wederom aangescherpt. In vogelvlucht:


                2010



                2012



                2015



                2017



                2019

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    MITSUBISHI ASX WEER GEFACELIFT

                    Mitsubishi stelt tijdens de Autosalon van Genève een vernieuwde ASX aan de wereld voor. Je leest het goed: vernieuwd. De ASX wordt namelijk voor de zoveelste keer vernieuwd.

                    Mitsubishi's ASX draait mee sinds 2010 en je zou verwachten dat er in Japan hard wordt gewerkt aan een volledig nieuwe generatie. Niets van dat alles. Mitsubishi voert namelijk wéér een facelift door op zijn negen jaar oude model. De auto ging in 2012 én in 2016 al onder het mes en is daarnaast een aantal keren van een modeljaarupdate voorzien.

                    De ASX krijgt een herzien front waarbij de momenteel actuele versie van Mitsubishi's Dynamic Shield-designtaal over de auto is uitgestort. De ASX krijgt een nieuwe voorbumper en aan de achterzijde zijn het vooral de vernieuwde lichtunits en de toevoeging van een skidplate die in het oog springen.

                    Op de motorenlijst zet Mitsubishi een 2,0-liter MIVEC-benzinemotor, die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak en ook valt te koppelen aan een CVT-transmissie. We mikken erop dat die krachtbron 150 pk levert. Zowel voor- als vierwielaandrijving is leverbaar. De 117 pk sterke 1.6 komt te vervallen. Daarnaast maakt de ASX kennis met Forward Collision Mitigation. In het interieur monteert Mitsubishi een nieuw infotainmentsysteem dat is gekoppeld aan een nu 8-inch- in plaats van 7-inch-display. De duurdere versies worden uitgerust met navigatie van TomTom.

                    Meer informatie, dus ook over de nieuwe aandrijflijn, volgt in de aanloop naar Genève.

                    Bron: Autoweek







                    Ziet er beter uit dan de vorige. De eerste had Lancer koplampen
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • #11




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12


















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Blijft de stoere SUV zoals we die kennen.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                          Comment

                          Working...
                          X