Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 208 (2019)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 208 (2019)

508- ÉN 3008/5008-INVLOEDEN

GELEKT: PEUGEOT 208!

Helaas voor Peugeot ligt de nieuwe 208 ruimschoots voor zijn onthulling al op straat!

Het Spaanse Dariomotor heeft zich blijkbaar vergist in de onthullingsdatum van de 208. De webpagina plaatste namelijk een reeks foto's online van de tweede generatie 208, een auto die zijn publieksdebuut beleeft tijdens de Autosalon van Genève. De foto's zijn inmiddels wel van Dariomotor verwijderd.

Het ontwerp van de nieuwe 208 is duidelijk geïnspireerd op dat van de 508 en van SUV-broers 3008 en 5008. Inderdaad: ook deze compacte Fransman krijgt de led-slagtanden in zijn neus die vanuit de koplampen de bumper in duiken. Daarbij krijgt de nieuwe 208 een opvallend grote 'muil', een grille die optisch wordt opgesplitst door de bumperbalk en de daarop geplakte kentekenplaat. De 208 krijgt drie ledstrepen in zijn koplampen en een duidelijk gewelfde motorkap.

De nieuwe 208 wisselt de EMP1-basis van de huidige generatie in voor het nieuwe CMP-platform, een door PSA samen met het Chinese Dongfeng ontwikkelde basis die al door de reeds gepresenteerde DS 3 Crossback wordt gebruikt. Auto's als de Citroën C3, C4 Cactus en Opel Crossland X maken momenteel overigens gebruik van een sterk gemoderniseerde EMP1-basis. De nieuwe CMP-basis breekt de deur open naar vergaande elektrificatie. Van de DS 3 Crossback is al een elektrische E-Tense-versie gepresenteerd en het ligt in de lijn der verwachting dat ook de 208 aan de stekker gaat. Als de aandrijflijn overeenkomt met die van zijn DS-broertje betekent dat dat ook de 208 een 50 kWh groot accupakket in zijn bodem krijgt. De elektromotor stuurt dan 135 pk en 260 Nm naar de voorwielen. Een actieradius van zo'n 300 kilometer zou haalbaar moeten zijn.

Die elektrische 208 krijgt natuurlijk ook broertjes met verbrandingsmotoren. Reken in elk geval op een uitgebreide reeks aan PureTech-benzinemotoren en op een stel BlueHDi-dieselblokken. Natuurlijk komt er ook weer een GTi en volgens de geruchtenmolen verschijnt er ook een volledig elektrische versie met GTi-emblemen. Verwacht de nieuwe 208 alleen als vijfdeurs. Alle officiële beelden en ook de officiële informatie volgen volgende week!

De 208 is niet de enige nieuwe Franse B-segmenter die in Genève zijn showdebuut beleeft, ook de nieuwe Renault Clio staat er straks te schitteren.

Bron; Autoweek

Last edited by Jocar; 22/02/2019, 23:13.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Geslaagd, net als de nieuwe Clio.

Comment

Idem hier. Ik vind het een lekker stoer gestylede stadsauto. Die lijkt me niet veel groter dan de huidige, integendeel zelfs.
        Die blauwe
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Erg mooi! Peugeot heeft knappe designs de laatste jaren.

Comment

Comment

Hier keek ik echt naar uit. Ziet er supergoed uit!
              freude am fahren

Comment

Goed bezig daar. Leuke auto!

Alleen jammer van dat dashboard, het stuur onder de tellers is toch iets waar ik niet aan kan wennen.

Comment

Dat snap ik echt niet. Al mee gereden?
                  Ik heb een proefrit gedaan met de nieuwe Rifter. Na 2 minuten ben je dat helemaal vergeten.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    Dat snap ik echt niet. Al mee gereden?
                    Ik heb een proefrit gedaan met de nieuwe Rifter. Na 2 minuten ben je dat helemaal vergeten.
                    Nog niet mee gereden, wel al eens in zo'n auto plaatsgenomen. (denk in de 308 of de 208 )
                    Ik vond er toch geen goede positie in..

Comment

jammer, vind het een lomp dikkertje geworden

Comment

Comment

Tof tof, doe mij maar zo een blauw'ken!

Comment

Stoerder,lijkt de nieuwe trend in autoland,agressie look.Afspiegeling van de maatschappij.

Comment

juist, jupiter...al had pug vroeger ook al met zijn 304, 504 en 505 een beetje een gemeen smoelwerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Ik kan niet zeggen dat ik dit mooi vind met die rare DRL's en die rare opening onder de gril.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Hoezo rare opening, dat is gewoon zijn mond? Lijkt een beetje op een haai met wat (of heel veel) fantasie. Binnenste deel van de koplampen zijn de ogen, de rest van de led-strips er langs de kieuwen.

Comment

;
                                    Last edited by RedFive; 24/02/2019, 19:01.

Comment

volgens mij beter zonder die sabeltandtijger driving lights...(zie niet naar mijn povere correctieskills...)

Comment

bij de 508 waren die ook dubieus op foto, irl valt dat toch echt wel mee

Comment

Working...
                                        X