Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 208 (2019)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Zonder die rare DRL's al een stuk beter.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #22
      Moet da in het echt eerst is gezien hebben, die 508 zag er op foto ook veel smaller uit dan in de werkelijkheid en dan komen die tanden raar over, een 208 zal sowieso smaller zijn, ma vind het geslaagd, beter dan die Renault dagrijlichten alleszins. Zeer benieuwd om deze in het echt te zien.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        bij de 508 waren die ook dubieus op foto, irl valt dat toch echt wel mee
        Maar de 508 is een grote auto waar dat bij past, de 208 is veel te klein voor zo een grote "tanden" als dagrijlichten.
        Maak die dan een stuk kleiner en dat zou al wat beter zijn denk ik.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #24
          OOK ALS ELEKTRISCHE E-208!

          DÍT IS DE NIEUWE PEUGEOT 208!

          Renault presenteert in Genève een volledig nieuwe generatie van de Clio, een auto die uit eigen land tegenstand krijgt van deze nieuwe Peugeot 208!

          Peugeot stelt de tot op het kleinste moertje nieuwe 208 voor tijdens de Autosalon van Genève, dezelfde autobeurs waar het merk in 2012 de huidige generatie presenteerde. De 208 wisselt bij zijn generatiewissel zijn huidige EMP1-basis om voor het volledig nieuwe CMP-platform, een door PSA en het Chinese Dongfeng samen ontwikkeld platform waarvan ook een elektrische versie bestaat: het e-CMP-platform. Dat betekent dat van de 208 ook een volledig elektrische versie verschijnt, een variant die direct vanaf de introductie beschikbaar is! Daarnaast komen uiteraard conventionelere benzine- en dieselversies te staan.

          De nieuwe 208 slankt wat kilo's af ten opzichte van het huidige model en verliest, afhankelijk van de gekozen versie, tot zo'n 30 kilo. Volgens Peugeot heeft het bij de ontwikkeling van deze 208 extra aandacht besteed aan het kopje 'efficiëntie'. De Fransen maken melding van een gladde bodemplaat en van de aanwezigheid van elektronisch aangestuurde luchtinlaten, zaken die de aerodynamica ten goede moeten komen. Daarnaast moet het nieuwe platform ervoor zorgen dat er minder vibraties én minder geluiden van buitenaf het interieur binnendringen.

          e-208

          Peugeot doopt de volledig elektrische versie van de 208 'e-208'. Hoewel het voor het eerst is dat er een EV-versie van de 208 verschijnt, is de aandrijflijn min of meer een bekende. DS past hem namelijk al toe in de 3 Crossback E-Tense. Dat betekent dat ook hier een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor de voorwielen aandrijft, een unit die zijn energie put uit een 50 kWh groot accupakket dat in de bodem is geplaatst. De e-208 is in de rijmodi Eco, Normaal en Sport te zetten. Daarnaast is de mate waarin de auto energie regenereert in twee niveaus in te stellen. De e-208 moet in staat zijn om een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in 8,1 seconden af te leggen. Interessanter is de actieradius. Die moet namelijk op 340 kilometer (WLTP) liggen. Daarmee komt de e-208 op één lading 40 kilometer verder dan zijn hoogpotige DS-broertje. Via een 100 kW-lader is de e-208 in 30 minuten weer tot een capaciteit van 80 procent vol te stampen. De nieuwe rivaal van Renault, de Clio, komt niet als EV beschikbaar. Daar zegt het merk de Zoe voor te hebben. Wel komt Renault met een hybride versie van de Clio.

          Ook benzine- én dieselmotoren

          Voor wie ondanks het beoogde rijbereik van 340 kilometer voor de elektrische 208 tóch last heeft van actieradiusvrees, of voor wie gewoon liever geen EV rijdt, heeft Peugeot natuurlijk een reeks benzine- en dieselmotoren op de lijst gezet. Peugeot brengt de 75 pk sterke PureTech-driecilinder naar de 208, een 1.2 die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Voor meer benzinepit zorgen de 100 pk en 130 pk sterke varianten van dezelfde 1.2. De 100 pk sterke versie is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is ook met een achttrapsautomaat te krijgen. De 130 pk sterke 1.2 is in alle gevallen gekoppeld aan die automaat. Dieselen kan in elk geval met de 100 pk sterke 1.5 BlueHDi, een viercilinder die zijn vermogen via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen stuurt.

          Uiterlijk

          De nieuwe 208 is langer, breder en lager dan het uitgaande model. De voorruit is verder naar achteren geplaatst en daardoor is de motorkap een stuk langer dan voorheen. Vanbuiten is de nieuwe 208 overduidelijk te herkennen als een moderne Peugeot. Het ontwerp is doorspekt met details die we kennen van auto's als de 3008, de 5008 en de recentere 508. Zo vinden we achterop een zwarte band die over de gehele breedte van de kont loopt. De GT- en GT-line-versies krijgen zwarte wielkastverbreders om, zoals Peugeot zegt, de sportiviteit van die versies te benadrukken. Deze sportiever ingestelde 208-varianten staan op 17-inch lichtmetaal met aanpasbare inzetstukken. Afhankelijk van de uitvoering beschikt de 208 over full-ledkoplampen. Net als bij de 508 is modelnaam '208' op het vlakke deel boven de grille te zien.

          Innerlijk

          Natuurlijk krijgt ook de nieuwe 208 een variant van Peugeot's i-Cockpit mee. Zo stelt Peugeot, afhankelijk van de gekozen variant, een '3D-instrumentenpaneel' beschikbaar. De Fransen maken melding van een "digitaal pad waarop informatie in hologramvorm wordt geprojecteerd". Hoe dat in de praktijk precies uitpakt, zal moeten blijken. Het op de middenconsole geplaatste infotainmentdisplay is leverbaar met diameters van 5, 7 en 10 inch.

          De nieuwe 208 komt beschikbaar in de uitvoeringen Acces, Active Allure, GT-Line én GT. In de herfst van dit jaar moet de auto op de markt verschijnen. Zowel de reguliere versies als de e-208 zijn online al te reserveren. De prijzen volgen in een later stadium.






















          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25












            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Volledig mijn goesting. Peugeot is goed bezig!
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #28
                  Ja,dit is een plaatje!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten






                    hangt echt wel teveel babyvet aan
                    precies een goudvis die veel te veel eten kreeg

                    Comment


                    • #30
                      Een andere kleur zou het mijn gedacht al wat beter kunnen maken?
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #31
                        Dit is ook de Gt Line toch?
                        De gewone versies zullen iets slanker zijn denk ik.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                        Comment


                        • #32
                          Alleen jammer da ze allemaal die driedeursversie vergeten. Zou nog mooier zijn.

                          Comment


                          • #33
                            Knap kleur maar gaan hond die dat gaat bestellen. Golf en Arteon werden ook in deze kleur voorgesteld maar je ziet alleen zwarte, witte en grijze

                            Comment


                            • #34
                              ONOPVALLEND ELEKTRISCH

                              IN DETAIL: PEUGEOT E-208

                              Een geheel nieuwe Peugeot 208 is op zichzelf al een bijzondere gebeurtenis, maar Peugeot presenteerde eerder vandaag ook meteen de elektrische e-208. Die compacte Fransman is met name bijzonder omdat-ie zo lekker gewoon is gebleven.

                              Veel autofabrikanten proberen door allerlei teasers en een gefaseerde lancering tegenwoordig zeker tien ‘mediamomentjes’ te pakken bij de introductie van één nieuw model. Aan Peugeot is dat kennelijk niet besteed, want de Fransen laten hun zeer belangrijke compacte hatchback gewoon de aandacht delen met de minstens zo belangrijk elektrische variant.

                              Juist het feit dat de e-208 ‘gewoon’ een versie is van de reguliere 208, maakt hem zo bijzonder. Peugeot zet deze versie gewoon tussen de overige varianten op de motorenlijst, besteedt niet eens een apart persbericht aan de EV en lijkt daarmee te onderstrepen dat de elektrische auto definitief als normaal kan worden beschouwd.

                              De e-208 is door de Renault Zoe niet de eerste elektrische hatchback in het B-segment, maar wel de eerste elektrische auto in dit segment die op het oog nauwelijks te onderscheiden valt van benzine- en dieselversies. Zelfs wie naar een laadklep gaat speuren komt bedrogen uit, want het toedienen van stroom gaat via hetzelfde luik’ waar bij andere varianten het vulpistool in verdwijnt. Een dichte neus schittert door afwezigheid, zodat eigenlijk alleen logo’s en wielen verraden dat hier een 208 met een accupakket staat. Ook zijn er in de grille kleine elementjes in carrosseriekleur aangebracht en is de e-208 voorzien van, jawel, 'dichroïsche" Peugeot-leeuwen op neus en kont: de logo's zouden afhankelijk van de lichtinval van kleur veranderen. De getoonde blauwe e-208 is overigens een GT-versie en daarom uitgerust met grote wielen, wielkastverbreders, led-koplampen en nog wat verfraaiingen.

                              340 KM

                              Dat accupakket heeft een capaciteit van 50 kWh, waarmee de 208 volgens de WLTP-cyclus 340 km moet kunnen afleggen. Ter vergelijking: de Hyundai Kona Electric komt op 64 kWh volgens dezelfde cyclus 449 km ver. Als we ervan uitgaan dat de volledige capaciteit wordt benut zou dat net iets meer dan 7 km per kWh zijn, terwijl de 208 bij dezelfde theoretische omstandigheden 6,8 km ver komt op één kWh. Het feit dat de Hyundai door z'n grotere accupakket verder komt is duidelijk, maar voor een compacte hatchback is het bereik van de 208 zeer verdienstelijk.

                              220 LITER ACCU

                              Peugeot verdient bovendien een compliment voor de manier waarop de batterijen zijn weggewerkt. Het accupakket neemt 220 liter ruimte in beslag, maar is bij het e-CMP-platform volledig verwerkt in de bodemplaat. Het interieur blijft dus volledig ongemoeid en zelfs de kofferbak is even groot als bij iedere andere 208.

                              Zoals het een goede EV betaamt, is de e-208 in staat om het accupakket te koelen om de actieradius te verlengen en de laadtijd te optimaliseren. Dat opladen kan bij een regulier stopcontact, maar gaat aanzienlijk sneller als er een wallbox wordt geïnstalleerd. Met driefasenspanning en 11 kW moet een laadtijd van 5 uur en 15 minuten dan binnen bereik liggen, met 1-fase en 7,4 kW staat daar 8 uur voor. Het merk heeft vertrouwen in de levensduur van de stroomopslag en geeft de garantie dat na 8 jaar of 160.000 km nog zeker 70 procent van de capaciteit beschikbaar moet zijn. Aan een snellader moet de accu onder optimale omstandigheden binnen een half uur weer voor 80 procent zijn gevuld.

                              NORMAL, SPORT OF ECO

                              Snel opladen is leuk, maar de auto moet zelf natuurlijk ook enigszins vooruit willen. Dat blijkt het geval, dankzij een elektromotor die 100 kW/136 pk en 260 Nm levert. Wie er vol voor gaat, kan daarmee in 8,1 seconden van 0 naar 100 schieten. Daarvoor dient rijmodus ‘Sport’ te zijn ingeschakeld. Als bereik belangrijker is dan sprintsnelheden, kan beter voor ‘Normal’ of ‘Eco’ worden gekozen, de twee andere rijmodi. De mate van regeneratie laat zich apart instellen via de bedieningshendel van de ‘automaat’, zij het in slechts twee verschillende standen.

                              Kachelkracht

                              Peugeot is vooral trots op de temperatuurhuishouding van de elektrische 208, die op dat vlak de beste in zijn segment zou zijn. Zo zou de verwarming uitzonderlijk veel kracht leveren en is er een slimme warmtepomp, goed voor een ‘kachelkracht’ die vergelijkbaar is met die van auto’s waarin een verbrandingsmotor de warmte verzorgt. Ook is het natuurlijk mogelijk om het interieur vooraf te verwarmen of te koelen, via een instelling vooraf of de bij de auto behorende app.

                              Het succes van de elektrische 208 hangt natuurlijk niet alleen af van z’n prestaties en slimmigheden, maar ook van het prijskaartje. Dat volgt in een later stadium, maar de elektrische 208 is net als alle andere versies wel al te reserveren.

















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35












                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Wie er vol voor gaat, kan daarmee in 8,1 seconden van 0 naar 100 schieten. Daarvoor dient rijmodus ‘Sport’ te zijn ingeschakeld.

                                  dat wordt al behoorlijk snel voor een standaard EV-tje...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Tgoh snel...de eerste de beste 2l diesel doet tegenwoordig minstens even goed

                                    Comment


                                    • #38
                                      Lees ik da nu goed???

                                      “De 100 pk sterke versie is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is ook met een achttrapsautomaat te krijgen. De 130 pk sterke 1.2 is in alle gevallen gekoppeld aan die automaat.”

                                      Gaan ze nu echt allemaal die weg op? Automaat komt er bij mij in geen enkel geval in. Wa ne serieuzen domper op de feestvreugde!

                                      Comment


                                      • #39
                                        zonder automaat kun je een auto niet meer aanbieden, pakweg 90% van de mensen die ooit een automaat proefde wil nooit nog schakelen, co2 van een automaat is lager
                                        1 type bak nog ontwikkelen is goedkoper en makkelijker op de lopende band

                                        bij intrede servostuur, zo rond 1980, hoorde ik ook aan de familietafel van mensen die dat nog niet hadden, en was best een dure optie, dat dat voor vrouwen of bompa's was, dat je geen feeling meer ging hebben met de auto...tot ze de eerste keer een auto met servo reden...kochten nooit nog 1 zonder

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Lees ik da nu goed???

                                          “De 100 pk sterke versie is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is ook met een achttrapsautomaat te krijgen. De 130 pk sterke 1.2 is in alle gevallen gekoppeld aan die automaat.”

                                          Gaan ze nu echt allemaal die weg op? Automaat komt er bij mij in geen enkel geval in. Wa ne serieuzen domper op de feestvreugde!
                                          Zo dacht ik vroeger ook, maar miljaar ik word oud (of het verstand komt met de jaren ) en mijn volgende zal net een automaat zijn. Die 8-bak van Aisin krijgt vrijwel overal lovende commentaren, het was ook nodig dat PSA eindelijk wat deftigs kan aanbieden. Ik sluit me dan ook aan bij bobo zijn standpunt, met het fileleed van de huidige verkeerschaos neemt een deftige automaat toch al snel toch een stukje stress weg.
                                          On topic wel weer een mooi geheel in mij ogen deze 208, goed bezig Peugeot!
                                          Last edited by V-zesserke; 27/02/2019, 09:33.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X