Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 208 (2019)
Collapse
X
-
Mja, niet verkeerd... maar als ik franse mini wil ga ik toch voor de clio.
Kan aan die tellerpartij boven het stuur écht niet wennen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Gaan ze nu echt allemaal die weg op? Automaat komt er bij mij in geen enkel geval in. Wa ne serieuzen domper op de feestvreugde!
Maar als ik nu nog een nieuwe koop is het één met automaat. Een handgeschakelde bak komt er enkel nog in als ik een MX-5 ga bijkopen, maar daar gaat anders mee gereden worden dan met de daily.
Snap echt niet waarom je in het drukke verkeer en met ACC nog een handgeschakelde auto zou willen rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
Zo sprak ik een paar jaar geleden ook...
Maar als ik nu nog een nieuwe koop is het één met automaat. Een handgeschakelde bak komt er enkel nog in als ik een MX-5 ga bijkopen, maar daar gaat anders mee gereden worden dan met de daily.
Snap echt niet waarom je in het drukke verkeer en met ACC nog een handgeschakelde auto zou willen rijden.
Snap er niets van, als het dan toch voor in de file te staan is dat ze de 100 pk dan van een automaat voorziet en de topversie met een handbak, maar helemaal bannen uit de topversie??? Wtf!!!
Bij de 508 is het ook zo, daar kan ik het nog begrijpen aangezien dit toch een wagen is om verre afstanden mee te rijden op een liefst zo comfortabele manier, maar zo een 208? Das een funbakje en daar hoort gewoon een handbak in!
Snap er helemaal niets van... Plezier mag ni meer blijkbaar, liever met zen allen in de file staan met jullie o zo geprezen automatische bakjes en 2 pedaaltjes. Als ik ooit mijn linker been kwijt geraak zal ik het miss is overwegen om het cru te stellen, ambetant wordt ik ervan!
Swat, voor mij stopt het hier, geen manuele bak? Dan ga ik wel ergens anders shoppen, jammer...
Comment
-
waarom zou ge met automaat geen fun meer kunnen hebben?
de meeste sportieve merken zijn trouwens allemaal automaat. Ok, ge moet nog op een knoppeke duwen (of hendeltje achter het stuur) om te schakelen, maar de electronica doet het allemaal voor u. Zie maar naar Ferrari, Lambo, zelfs de meeste porsches worden verkocht met automaat.
Comment
-
De fun zit voor mij in het rijden zelf, daarvoor heb ik die versnellingspook niet nodig.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenwaarom zou ge met automaat geen fun meer kunnen hebben?
de meeste sportieve merken zijn trouwens allemaal automaat. Ok, ge moet nog op een knoppeke duwen (of hendeltje achter het stuur) om te schakelen, maar de electronica doet het allemaal voor u. Zie maar naar Ferrari, Lambo, zelfs de meeste porsches worden verkocht met automaat.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik wil dat u gerust eens voordoen
Ben dan wel is benieuwd wat de prijs zal zijn voor een GT Line 1.2 130 pk. Die automaat zal de prijs waarschijnlijk wel doen stijgen. Mijn vriendin vind em ook geslaagd, zelf een mogelijkheid om de 2008 miss te vervangen door zo eentje, maar met een automaat hou ik dan liever de 2008, die handbak schakelt super en is een genot om in te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ik rij nooit in druk verkeer en manueel schakelen maakt voor mij net het plezier van autorijden, ma een auto is voor mij ni zomaar een vervoermiddel, ik kan genieten van gewoon is een toerke te gaan rijden. Voor druk verkeer gebruik ik de fiets of de scooter wel...
Ik begrijp deze reactie ergens wel. In een MX-5 op kruispuntvrije en rustige wegen schakel ik ook liever.
Maar voor een daily… dan is een automaat toch echt wel een gemak hoor... en rijplezier... dat wordt door meer factoren bepaald denk ik, schakelen is niet zozeer een must om een fijn rijdende auto te hebben.
Ik rij ook niet dikwijls in druk verkeer, maar toen ik vorige maand naar het autosalon reed, en langs twee ongevallen moest passeren was ik het toch beu om dat laatste half uur constant met de voet op de koppeling te moeten rijden. Geef mij dan maar een automaat hoor... Ook voor een tripje naar Hasselt vanuit het noorden van Limburg lijkt mij alvast veel aangenamer met een automaat, zoveel lichten dat je dan te verwerken krijgt...
En die fiets of scooter... dat is idd een mogelijkheid, vind het wel vreemd dat je op twee wielen wel te vinden bent voor een automaat... Het is net bij mijn motoren dat ik wil blijven schakelen, terwijl ook hier (vooral bij Honda) de vooruitgang groot is op gebied van automatische versnellingsbakken.
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenSwat, voor mij stopt het hier, geen manuele bak? Dan ga ik wel ergens anders shoppen, jammer...
Comment
-
ik geef het nog 5 jaar en dan kunt ge nergens nog een manuele kopen. Tenzij misschien voor een basismodelletje... maar dan nog.
als men gaat karten, dan wordt er ook niet geschakeld... maar gaat men autorijden, dan moet dat precies in één keer wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
En die fiets of scooter... dat is idd een mogelijkheid, vind het wel vreemd dat je op twee wielen wel te vinden bent voor een automaat... Het is net bij mijn motoren dat ik wil blijven schakelen, terwijl ook hier (vooral bij Honda) de vooruitgang groot is op gebied van automatische versnellingsbakken.
De scooter die ik nu heb is de eerste en enige die ik gehad heb dus ben ook ni anders gewend, ook nog nooit een manuele 2 wieler gereden. Ma die scooter is eerder voor snel te zijn waar ik moet zijn, vooral het werk dan. Als ik met de fiets rij schakel ik eigenlijk vaak, ook daar snappen veel niet als je een helling oprijdt, je gewoon een versnelling lager kunt schakelen zodat het gemakkelijker gaat, vaak genoeg gezien!
Vandaag tijdens een rit met de MX-5 proberen voorstellen met automaat ma pffft wete ik geniet gewoon van het ontkoppelen, schakelen, remmen op de motor, gewoon is volgas geven en zelf beslissen wanneer er moet geschakeld worden, ik geniet daar gewoon te hard van! Zelf als ik met de 2008 op de baan ben! Die versnellingsbak van de MX-5 ja, beste die ik ooit gereden heb!
Deze Peugeot is nog steeds mijn favoriet in zijn klasse, zelf altijd graag gereden met de 205 en 207, de handbak zien verdwijnen in de nu nieuwe 208 ja.... Snapte?
Comment
-
Zowel de led dagrijlichten als het radiatorrooster zijn veel te groot voor zo een kleine auto, ook die zwarte streep op de kofferklep past helemaal niet bij de 208.
Een nieuwe 308 zou daar nog kunnen mee wegkomeb, maar op de 208 trekt dit echt helemaal nergens op.
Spijtig, want dit had een mooie auto kunnen worden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ben er ook niet wild van, maar ben wel benieuwd hoeveel de elektrische gaat kosten...
Comment
Comment